تزریق ژل برای اصلاح و رفع گودی بینی

تزریق ژل برای گودی بینی
جراحی بینی (رینوپلاستی)

رینوپلاستی یکی از شایع ترین روش های درمانی زیبایی است، اما تعداد زیادی از بیماران درمورد عوارض جانبی و نتایج زیبایی غیر موفقیت آمیز آن نگران هستند. در هر صورت رینوپلاستی یا زیبایی بینی بدون عمل جراحی یک شیوه درمانی بی خطر و غیر تهاجمی جایگزین برای رینوپلاستی قدیمی می باشد. بعضی وقتها این روش درمانی فقط به ۱۵ دقیقه زمان احتیاج دارد، زیرا در این روش فقط از طریق تزریق ژل و تزریق چربی به بینی برای عمل بینی بدون جراحی و تغییر شکل بینی استفاده می شود.

زیبایی بینی بدون انجام عمل جراحی با تزریق ژلیک روش درمانی برای عمل زیبایی بینی، تزریق از طریق ژل می باشد که برای موارد زیر می توان بدون نیاز به جراحی عمل جراحی بینی را انجام داد – بالا بردن یا صاف کردن بینی – رفع انحراف پل بینی – صاف کردن سر بینی – رفع قوز بینیبرای عمل جراحی زیبایی با استفاده از تزریق ژل مصنوعی به اصلاح ظاهر نامناسب بینی پرداخت هم چنین با بهره گیری از این روش می توان سر بینی را گرد نمود .

در واقع تزریق ژل به بینی که یک روش غیر جراحی رینوپلاستی می باشد که بی خطر و غیر تهاجمی می باشد و می توانند جایگزین مناسبی برای عمل جراحی زیبایی بینی سنتی شود ، توجه به این نکته ضروری است که عمل جراحی رینوپلاستی یک روش سنتی و تهاجمی می باشد که ممکن است خطرناک باشد ، در این روش عمل بینی بدون جراحی صورت گرفته و عوارض جانبی جراحی سنتی را به همراه ندارد .

در این نوع روش جراحی بینی نیازی به بی هوشی نیست بلکه شخص هوشیار بوده و می تواند مرحله به مرحله تزریق ژل را مشاهده نماید ، از مهمترین مزیت این روش این می باشد که تورم و کبودی بسیار اندک می باشد و نیازی به استراحت بعد از عمل ندارد هم چنین مختصر کبودی پس از سه روز برطرف می شود .

از دیگر مزیت های این روش به این می توان اشاره نمود که این روش اصلا درد نداشته ، اشخاصی که بینی آنها کمی انحراف داشته باشد و یا دارای بینی های قلاب مانند می باشند بهترین کاندیدا می توانند باشند برای انجام دادن این جراحی باشند و نهایت نتیجه را از این جراحی بدست بیاورند .

اشخاص مناسب برای استفاده از روش درمانی رینوپلاستی غیر جراحی

افرادی برای استفاده از روش زیبایی بینی بدون جراحی مناسب هستند که شرایط زیر را دارا باشند:
  • بینی آنها کمی انحراف داشته باشد.
  • افرادی که بینی کوچک دارند که ظاهر بینی آنها نیاز به اصلاح دارد.
  • بینی های قلاب مانند که احتیاج به صاف شدن دارند.
  • افرادی که برآمدگی پشت بینی کمی دارند.
  • اشخاصی که افتادگی ملایم یا خفیف روی سر بینی وجود دارد.
  • افرادی که بینی آنها بعد از جراحی رینوپلاستی احتیاج به اصلاح دارد.

چگونه روش درمانی رینوپلاستی غیر جراحی انجام می شود؟

زیبایی بینی با تزریق ژل دارای مراحل اصلی زیر است:

  • قبل از درمان: از مواد بی حسی موضعی بر روی بینی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع درمان استفاده می شود.
  • در طول درمان: مقدار کمی از پر کننده های پوستی به محل تزریق شده و محل آنها بطور دقیق در زیر پوست مشخص می شود. به این صورت می توان نظارت کامل بر ظاهر و زیبایی ایجاد شده در طول درمان داشت. پزشک پس از تزریق ژل ، بینی را ماساژ می دهد زیرا با این کار می تواند ظاهر بینی شما را با توجه به نیازهای درمانی اصلاح نماید. در مدت درمان، شما کاملاً بیدار و هوشیار هستید. در این هنگام به طور معمول یک آینه در اختیار شما قرار داده می شود تا به وسیله آن شما بتوانید درمان صورت گرفته را مشاهده کرده و کنترل نمایید.
  • پس از درمان: بعد از درمان لازم است از دست زدن یا استفاده کردن از مواد آرایشی بر روی محل درمان شده تا ۶ ساعت اجتناب کنید تا بدین صورت بتوان از به وجود آمدن عفونت در محل درمان ممانعت کرد. در این مرحله ضروری است توصیه های پزشک تماما انجام شود.

نتایج ایجاد شده به وسیله این روش درمانی برای از بین بردن فرورفتگی بینی با ژل بلافاصله بعد از درمان دیده می شود و می تواند ۶ تا ۱۲ ماه دوام داشته باشد. به دلیل اینکه نتایج بوجود آمده دائمی نیستند، شما می توانید تغییرات بوجود آمده در ظاهر صورت خود را به مرور زمان تصحیح کنید و به این صورت همیشه یک ظاهر عادی و طبیعی داشته باشید.

ژل پر کننده پوست چیست؟

ژل های پر کننده پوست موادی هستند که بطور گسترده برای برطرف کردن جای زخم، چین و چروک، و سایر مشکلات ظاهری پوست برای افراد علاقمند مورد استفاده قرار می گیرند. این ژل ها معمولا یک نوع بافت نرم هستند که به دلیل تزریق ژل در پوست به سبب بهبود و اصلاح ظاهر آن ساخته شده اند. اکثرا، این ژل ها از چند نوع ماده اولیه مصنوعی، انسانی و طبیعی ساخته می شوند و با توجه به میزان استفاده دارای استانداردهای متفاوت می باشند.

از چه مدل ژل پر کننده ای برای اصلاح فرم بینی استفاده می شود؟

متداول ترین نوع پر کننده های پوستی که برای تغییر شکل و زیبایی بینی استفاده می شوند ، ژل های حاوی اسید هیالورونیک (همچون رستیلان و ژودرم) و ژل های دربردارنده ریز دانه های کلسیم (رادیس) می باشند.

هیالورونیک اسید

یکی از مواد طبیعی که کاربرد زیادی در تهیه ژل های پر کننده پوست دارد، اسید هیالورونیک است . این ماده در تمام بدن انسان و همچنین تعداد زیادی از ارگانیزم های زنده دیگر موجودات است. این ماده دارای کارکردهای متفاوت می باشد که دربرگیرنده افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و افزایش حجم آن است و می تواند یک ظاهر جوان و شاداب برای پوست ایجاد کند. برای مثال رستیلان و ژودرم ژل های ارتریل غیر حیوانی ساخته شده از اسید هیالورونیک هستند که در آزمایشگاه تهیه می شوند. این مدل ژل ها هیچگونه ساختار حیوانی یا انسانی ندارند (DNA) و دارای بیشترین ایمنی در میان تمام پر کننده های پوستی موجود در بازار هستند. به علاوه ژل های تهیه شده از اسید هیالورونیک تنها موردی است که امکان بازگشت نتایج حاصل از درمان با آن وجود دارد. بهره گیری از این محصولات برای اصلاح چین و چروک پوست مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است و در بقیه حوزه ها بصورت تایید نشده مورد استفاده قرار می گیرند.

رادیس

رادیس یک مدل محصول مصنوعی تشکیل شده از ریزدانه های هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA) است که در محلول ریکسی متیل سلولز سدیم قرار داده می شود. این ژل یک نوع پر کننده مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است که برای تزریق به پوست با کمترین سطح تهاجم مورد استفاده قرار می گیرد . تزریق این محصول به پوست می تواند اصلاحات سریع برای ظاهر آن در بر داشته باشد .همچنین برای انجام این تزریق احتیاج به تست حساسیت وجود ندارد. رادیس به عنوان یک چارچوب در زیر پوست عمل می کند و می تواند ساختار مورد نیاز را در محل تزریق بوجود آورد و محرک تولید کلاژن طبیعی شود . نتایج حاصل از بررسی های مطبی نشان می دهد نتایج این راه درمانی احتمال دارد برای مدت زمان یک سال یا بیشتر در بیشتر موارد درمان، دوام و ماندگاری داشته باشند.

دوره ریکاوری

زیبایی بینی بدون عمل جراحی با تزریق ژل

در اصل ، معمولا بیماران می توانند بلافاصله بعد از درمان فعالیت های عادی خود را ادامه دهند و فعالیت های روزمره خود را دوباره آغاز کنند. در این روش اصلا ورم، درد یا کبودی در بیمار دیده نمی شود. در هر صورت ، نیاز است از عینک آفتابی یا کرم های ضد آفتاب برای جلوگیری از قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید برای مدت حداقل دو هفته پس از درمان استفاده شود.

نتایج و مدت دوام و ماندگاری این روش

نتایج این روش درمانی برای مدت ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری و دوام دارد. در هر صورت نیاز است که یک برنامه درمانی منظم برای باقی ماندن نتایج بوجود آمده از این روش درمانی مورد استفاده قرار گیرد . همچنین نتایج این روش درمانی برای مدت طولانی ماندگار هستند، ولی دائمی نیستند و به همین دلیل این امکان در اختیار افراد متقاضی وجود دارد که بتوانند در صورت تمایل ظاهر و وضعیت پوست خود را اصلاح کنند .

هزینه و قیمت

هزینه تزریق ژل بستگی به نوع ژل پر کننده مورد استفاده برای درمان دارد .

تزریق ژل به بینی

یکی از راه های اصلاح فرم بینی بدون نیاز به جراحی، تزریق ژل به بینی می باشد. این روش یکی از آسان ترین روش های اصلاح کردن فرم بینی می باشد که برای بینی هایی که انحراف کمی دارند و افتادگی جزئی دارند و یا بینی هایی که کوچک هستند و نیاز به فرم دهی مناسب دارند و همچنین بینی هایی که نوک آنها سر بالاست و کمی اطلاح می خواهد و نیاز به گرد شدن دارد کاربرد دارد .

این روش بسیار ارزان تر از جراحی بینی است اما قبل از انتخاب گزینه مناسب، باید تمام مزایا و معایب گزینه های دیگر را با یکدیگر مقایسه کرد و سپس با دیدی باز تر بهترین و مناسب ترین انتخاب را انجام داد.

تزریق چربی یا ژل در بینی به منظور پر کردن قسمت های لاغر و فرو رفتگی های بینی و قسمت های قابل ترمیم انجام می شود و شکل ظاهری آن را تا حد زیادی اصلاح می کند.

در این روش از چربی های خود شخص و یا ژل های مخصوص موجود در بازار استفاده می شود . اگر بخواهیم برای اصلاح فرم بینی از چربی استفاده نماییم، چربی های مورد نیاز را از قسمت هایی مانند شکم، پهلوها، ران ها و یا باسن با سرنگ های مخصوصی به مقدار مورد خارج می شود و سپس در محل مورد نظر تزریق می شود.

در این مطلب می خواهیم در ارتباط با تزریق ژل به بینی صحبت کرده و شما را با عوارض تزریق ژل به بینی آشنا کنیم .

در صورتی که بخواهیم از ژل های مخصوص موجود در بازار استفاده کنیم باید با دقت بیشتری این کار را انجام دهیم و از هر ژلی استفاده نکنیم.

ژل های موجود معمولا به سه دسته تقسیم می شوند. ژل های موقتی، نیمه دائمی و دائمی.

این تقسیم بندی بر اساس ماندگاری و دوام آنها در بینی صورت می گیرد .

ژل های موقتی ژل هایی هستند که حدودا ۶ ماه دوام دارند.
ژل های نیمه دائمی معمولاً بین ۲ الی ۳ سال دوام خواهند داشت و بیشترین استفاده را نسبت به ژل های دیگر دارند.
ژل های دائمی موجود در بازار معمولاً غیر قابل اعتمادند و تا به امروز ژلی ساخته نشده است که ماندگاری آن دائمی باشد و عوارضی در پی نداشته باشد.
همچنین در تزریق چربی به بینی، ماندگاری آن معمولاً بین ۶ماه الی ۱ سال است که بستگی به میزان سلول های زنده موجود در چربی های تزریقی دارد.
نکته: برای ماندگاری بیشتر چربی ها در بدن نیاز است از رژیم های سنگین غذایی اجتناب نمایید. به دلیل اینکه در این هنگام اولین چربی هایی که آب می شوند و از بین می روند همین چربی های تزریقی هستند. به دلیل اینکه درصد سلول های زنده در این چربی ها کمتر از چربی های سایر قسمت های بدن است. پس اگر قصد لاغر کردن دارید، بهتر است تزریق چربی را به بعد از لاغری موکول نمایید.

حال به عوارض تزریق ژل به بینی می پردازیم:

بعضی از ژل های موجود در بازار استاندارد نبوده اما به واسطه قیمت مناسب تری که نسبت به ژل های استاندارد دارند بسیار مورد استقبال قرار می گیرند.

این ژل ها ترکیب نامعلوم و تایید نشده ای دارند و معمولا با عفونت و التهاب های شدید همراه هستند . در بعضی موارد نیز پس از تزریق به بینی حالت گوله گوله ایجاد می شود .

در برخی موارد هم باعث سفت شدن غیر عادی در ناحیه تزریقی می شود که معمولا با درد نیز همراه است. در مورد ژل های استاندارد تا به امروز مدرک پزشکی ارائه نشده که ثابت کند ژل ها باعث بروز سرطان می شوند.

اما در مورد ژل های غیر استاندارد این اطمینان وجود ندارد. ژل های استاندارد از جنس هیالورونیک اسید می باشند که همان ماده ایست که در پوست تمام موجدات زنده و همچنین انسان وجود دارد .

پس با بدن انسان سازگاری مناسبی دارد و احتمال ظهور عوارض یاد شده بسیار بسیار پایین است .

احتمال دارد سیستم دفاعی بدن به ورود این ماده خارجی واکنش نشان دهد و باعث ایجاد التهاب جزئی در بدن شود .

این التهاب ممکن است به صورت قرمز شدن ناحیه تزریقی و در موارد بسیار کمی به صورت کبودی خودشان را نشان دهند. البته اگر هم این عوارض ایجاد شود در بدترین حالت بعد از مدتی که ژل ها در بدن دوام دارند از بین خواهند رفت.

اما هنگامی که از چربی برای تزریق ژل به بینی استفاده می شود این عوارض عملا تا حد زیادی به صفر می رسند. به دلیل اینکه این چربی ها از بدن خود شخص بوده و هیچ ناسازگاری با بدن شخص ایجاد نمی شود .

زیبایی بینی بدون جراحی با تزریق ژل بینی:

تزریق ژل در بینی در مطب دکتر نجف بیگی در محیطی کاملا استریل و آرام و به شکل سرپایی به منظور زیبایی انجام می شود .

عمل زیبایی بینی با تزریق ژل یک راه درمانی آسان است که برای صاف کردن یا بالا بردن نوک بینی، برطرف کردن قوز بینی و یا برطرف کردن انحراف بینی بدون نیاز به عمل جراحی انجام می شود .

تزریق ژل در بینی بسیار آسان و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود ، با استفاده از پمادهای بی حسی یا برخی تزریق ها نظیر لیدوکایین می توان بینی را بی حس نموده سپس تزریق ژل در بینی را انجام داد .

تزریق ژل در بینی در نواحی مورد نیاز با سوزن و سرنگ انجام می شود، در این روش چندین بار سوزن ورود و خروج به بافت درون بینی تزریق می شود .

بعد از تزریق ژل به بینی، پزشک معالج به وسیله ماساژ ظاهر بینی را طبیعی تر و یکنواخت می کند .

یکی از مزیت های تزریق ژل در بینی انجام فعالیت های روزانه پس از اتمام تزریق ژل می باشد، هم چنین در این روش نیازی به زدن چسب و یا بخیه پس از تزریق ژل نمی باشد .

مطالعه مقاله سانترال لب همراه با عمل بینی از دست ندهید.

مراقبت های پس از تزریق ژل در بینی :

  • پیشنهاد می شود که به مدت ۷۲ ساعت پس از تزریق ژل بینی از کپسول سفالکسین استفاده شود .
  • پس از تزریق ژل بینی به مدت یک هفته روزانه ده لیوان آب مصرف شود .
  • پس از تزریق ژل بینی بهتر است ، بانوان از آرایش کردن خودداری نمایند .
  • پیشنهاد می شود که اشخاص پس از تزریق ژل بینی از بخور داغ ، سونا ، جکوزی ، حمام داغ و یا هر گونه فشار به بینی به مدت یک هفته خودداری نمایند .
  • اشخاص بهتر است به مدت یک هفته از خوابیدن به شکم و پهلو پرهیز کنند .

در مورد ژل های بینی باید این نکته را ذکر کرد به دلیل تاییده FDA و داشتن کیفیت بالا با آسیبی بیمار پس از تزریق مواجه نمی شود ، اما بعضی از عوارض ناچیز و کوتاه تزریق ژل در بینی شامل درد و تورم ناچیز است که جای نگرانی بابت این موضوع نمی باشد بدلیل اینکه بعد از مدت زمان کوتاهی تمامی عوامل فوق به طور کامل برطرف می گردد و بیمار در کمترین زمان ممکن با هزینه بسیار مناسب تری نسبت به جراحی بینی به برطرف کردن نواقص و مشکلات ظاهری بینی خود پرداخته است .

خوشبختانه به دلیل سازگار بودن فیلرها که حاوی هیالورونیک هستند در اشخاص پس از تزریق حساسیت ایجاد نمی شود بنابراین اشخاص با خیال آسوده می توانند به تزریق ژل بینی اقدام نمایند .

تزریق‌ژل برای گودی بینی دائمی است یا خیر؟
آیا بعد جراحی بینی می توان ژل به بینی تزریق کرد؟
آیا با استفاده از تزریق ژل می توان انحراف بینی را از بین برد؟
تزریق‌ژل برای گودی بینی دائمی است یا خیر؟

خیر دائمی نیست و بین ۸ ماه تا یک سال ماندگاری دارد.

آیا بعد جراحی بینی می توان ژل به بینی تزریق کرد؟

بله- یک سال بعد از جراحی می توان ژل به بینی تزریق کرد.

آیا با استفاده از تزریق ژل می توان انحراف بینی را از بین برد؟

خیر- تزریق ژل نمی تواند انحراف بینی را درمان کند.

۴ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام دکتر خسته نباشید من یک ماهه جراحی بینی کردم این هفته که برای چسب زدن رفتم دستیار دکترم گفتن بینیم یه طرفش چال شده و باید عمل ثانویه انجام بدم و اون طرف بینیم اصلا چال نشده و منو خیلی نگران کرده به نظرتون با تزریق ژل میشه درمان کرد من خیلی نگران این موضوعم ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    تزریق زل برای رفع گودی بینی عوارضی برای پوست به همراه نداره؟

    پاسخ
    • با سلام
      ژل های که برای صورت استفاده می شوند باید استاندارد باشند. ژل های تایید شده توسط وزارت بهداشت عوارضی ندارند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست