همه چیز درباره انواع عمل ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم

انواع عمل ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم
جراحی زیبایی اندام

رسیدن به اندامی زیبا و جذاب به شما کمک می‌کند تا بهترین احساسات را تجربه کنید. فرم مناسب اندام برای همه، یک آرزوی دستیافتنی است. شاید قدیم چنین آرزویی برای افراد دارای اضافه وزن و چاقی، بسیار محال بود! اما این روزها واقعیت ماجرا چیز دیگری است و با کمک انواع عمل ابدومینوپلاستی می‌توانید شکمی تخت، ورزشی و لیفت شده داشته باشید. زیبایی شکمی صاف برای همه حتی خانم‌هایی با سابقه بارداری نیز ممکن است. اما پس از اقدام برای استفاده از معجزه جراحی زیبایی شکم، بهتر است جزییات مهمی در خصوص آن بدانید و آگاهانه تصمیم بگیرید.

در ادامه قصد داریم مهم‌ترین جزییات عمل ابدومینوپلاستی را بررسی کنیم و به مزایا و معایب انواع عمل ابدومینوپلاستی اشاره کنیم.

اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات کسب کنید، همراه ما باشید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

عمل جراحی ابدومینوپلاستی چیست؟

ابتدا بهتر است بدانید که عمل ابدومینوپلاستی چیست و چه کاربردی دارد. در گذشته، برای لاغر شدن و رسیدن به شکمی تخت، باید ورزش‌های سخت انجام می‌دادید، رژیم غذایی صحیح رعایت می‌کردید و مرتب تجمع چربی در این ناحیه را مورد ارزیابی قرار می‌دادید تا پس از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی به اندام دلخواه برسید. حتی گاهی به دلیل چاقی زیاد، کشیدگی پوست و ایجاد شل شدگی آن، امکانات لازم برای رسیدن به اندامی مناسب با شکم تخت فراهم نبود! به همین دلیل، علم پزشکی باز هم به کمک انسان آمد تا آرزویی در دلش باقی نماند!

ابدومینوپلاستی یکی از بهترین عمل‌های زیبایی اندام است که می‌تواند تغییرات شگفت انگیزی در فرد ایجاد کند. در این روش جراحی، پزشک متخصص با تشخیص یکی از انواع عمل ابدومینوپلاستی می‌تواند پوست اضافی ناحیه شکم را به همراه چربی آن خارج کند و محل ناف را به ناحیه مشخصی در پوست باقیمانده منتقل کند.

فرآیند معجزه گر برای زیبایی شکمی صاف و جذاب

انواع عمل ابدومینوپلاستی کدامند؟

عمل جراحی زیبایی شکم نیز مثل بسیاری از جراحی‌ها، دارای انواع مختلفی است. پزشک متخصص با توجه به شرایط هر فرد می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین روش یا تکنیک جراحی را پیشنهاد کند. با شناخت انواع عمل ابدومینوپلاستی می‌توانید به شکلی هوشمندانه در زمینه این کار اقدام کنید و تصمیمات مطلوبی بگیرید.

۱- عمل مینی ابدومینوپلاستی

یکی از انواع عمل ابدومینوپلاستی، عمل جراحی مینی ابدومینوپلاستی یا مینی ابدو است. در این سبک جراحی، پزشک متخصص با توجه به شرایط فرد، تشخیص می‌دهد که انجام ابدومینوپلاستی مینی برای او کارساز است. در این نوع جراحی، پزشک تنها یک برش کوچک افقی در زیر ناف، به سمت راست و چپ ایجاد می‌کند تا چربی‌های اضافی شکم را برداشته و پوست اضافه را لیفت کند. در مینی ابدومینوپلاستی هیچ جابه‌جایی در ناف انجام نمی‌شود و ناف، در همان بخش اولیه قرار می‌گیرد، صرفا پوست اضافی شکم برداشته می‌شود تا ظاهر آن زیباتر باشد.

۲- عمل ابدومینوپلاستی کلاسیک یا کلی

یکی از انواع عمل ابدومینوپلاستی، نوع کلاسیک یا سراسری آن است. در این روش، پزشک متخصص پس از بی‌هوشی عمومی اقدام به ایجاد برش بزرگی از سمت راست بدن به سمت چپ ناحیه زیر ناف می‌کند. این برش به شکل دیگری که امکان لیفت را فراهم کند، از بالای ناف نیز انجام می‌شود. باتوجه به این موضوع، احتمالا ناف نیز برداشته می‌شود.

پزشک، برای لیفت و برداشتن پوست اضافه به بهترین شکل ممکن اقدام می‌کند. گاهی در صورت نیاز و عدم تصمیم به بارداری پس از این جراحی، عضلات ضعیف شده شکم نیز تقویت می‌شوند تا ساختاری زیبا و ورزشی در شکم ایجاد شود.

یادتان باشد که محل ناف به بخش جدیدی از پوست انتقال می‌یابد و مجددا بخیه می‌شود تا ظاهر آن زیباتر از قبل نشان داده شود. پزشک با کشیدن پوست و بخیه آن به محل جدید می‌تواند یک شکم تخت، بدون ترک‌های پوستی دور ناف و همچنین، چربی برایتان ایجاد کند تا از ظاهر اندام‌تان لذت ببرید.

دیدن نتایج ابدومینوپلاستی

۳- ابدومینوپلاستی معکوس

شاید کم‌تر شنیده باشید که ابدومینوپلاستی معکوس نیز وجود دارد. این روش از انواع عمل ابدومینوپلاستی محسوب می‌شود. در این تکنیک، از ابدومینوپلاستی که توسط پزشک متخصص انجام می‌گردد، بافت چربی ناحیه شکمی را خارج می‌کنند. در این تکنیک، پزشک، برشی در زیر سینه ایجاد می‌کند و بعد از تخلیه چربی‌های این ناحیه، پوست را به سمت بالا می‌کشد تا لیفت خوبی در شکم ایجاد گردد. مشکل اساسی این روش که بسیاری افراد از انجام آن فراری هستند، اسکار پوستی است که زیر سینه ایجاد می‌شود. افرادی که پوست کلاژن ساز ندارند و جای زخم به شکل ملموس در بدن‌شان باقی می‌ماند، اکثرا تمایلی به انجام این روش ندارند. در ابدومینوپلاستی کلاسیک، برش دقیقا بر روی خط شورت زده می‌شود تا پس از پوشیدن آن، خط کاملا محو شود.

افراد کاندید عمل ابدومینوپلاستی چه کسانی هستند؟

پس از شناخت انواع عمل ابدومینوپلاستی، بهتر است افراد کاندید آن را نیز بشناسید. در این خصوص می‌توانید متوجه باشید که آیا انجام ابدومینوپلاستی برای شما مناسب است یا خیر!

  1. افرادی که پس از کاهش وزن زیاد دچار افتادگی پوست در ناحیه شکم شده‌اند.
  2. افرادی که بعد از عمل اسلیو، دچار افتادگی پوست ناحیه شکم شده‌اند.
  3. افرادی که چاقی موضعی در ناحیه شکم دارند.
  4. خانم‌‌هایی که سابقه زایمان دارند و پوست شکم آن‌ها دچار شل شدگی است.
  5. افرادی که به دلیل افزایش سن، دچار افتادگی شکم هستند و مشکلات عرق‌سوز شدن برایشان ایجاد می‌شود.
  6. افرادی که علاقه‌مند به داشتن شکمی تخت و صاف هستند.
  7. افرادی که از ترک‌های پوستی اطراف ناف کلافه‌ هستند.

پزشک براساس نوع نیاز افراد کاندید این عمل، از بین انواع عمل ابدومینوپلاستی یک تکنیک را پیشنهاد می‌کند.

چه زمانی می‌توان ابدومینوپلاستی کرد؟

یکی از سوالات رایج در خصوص انواع عمل ابدومینوپلاستی، پیدا کردن بهترین زمان برای انجام آن است. بسیاری از افراد نمی‌دانند که زمان مناسب برای انجام ابدومینوپلاستی چه زمانی است؟ آیا می‌توان پیش از شروع کاهش وزن از آن کمک گرفت و اندام زیبایی داشت؟ آیا می‌توان شکم تخت را قبل از بارداری تجربه کرد؟ در واقع، ابدومینوپلاستی با تقویت عضلات شکمی و برداشتن پوست و چربی شکم، به شما اجازه می‌دهد تا اندام زیبایی را تجربه کنید. اما باید بدانید که برداشت پوست، محدودیت‌هایی در دوران بارداری ایجاد می‌کند. کشیدگی بیش از اندازه پوست باقیمانده پس از ابدومینوپلاستی، ترک‌های پوستی چند برابری را ایجاد می‌کند.

بهتر است بدانید که تقویت عضلات در ابدومینوپلاستی پیش از بارداری، موجب می‌شود تا ماهیچه‌ها با کشیدگی دوران بارداری دچار آسیب شوند. نتیجه انجام این عمل پیش از بارداری، شل شدن شکم، دردهای عضلانی و افتادگی پوست به همراه ترک‌های متعدد است.

بهترین زمان ابدو برای خانم ها

این افراد باید بعد از اقدام به کاهش وزن نسبی و افتادگی پوست، اقدام به ابدومینوپلاستی کنند؛ چرا که کاهش وزن بعد از ابدومینوپلاستی موجب افتادگی شدید پوست و دفرمه شدن شکم خواهد شد. به همین دلیل، بهترین زمان انجام ابدومینوپلاستی، پس از کاهش وزن و رسیدن به تثبیت است.

تفاوت ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک چیست؟

بسیاری از افراد کاندید عمل جراحی زیبایی شکم، مشتاق هستند تا اطلاعاتی در خصوص لیپوساکشن کسب کنند و تفاوت این عمل با انواع عمل ابدومینوپلاستی را بدانند. لیپوساکشن بدون هر گونه برش سراسری در سطح پوست انجام می‌شود و تنها برش‌های کوچکی برای ورود لوله کانولا نیاز دارد. پزشک متخصص با کمک لوله کانولا می‌تواند چربی‌های ذخیره شده در زیر پوست را تخلیه کند و پیکرتراشی مناسبی ایجاد کند. مشکل اصلی لیپوساکشن برای افرادی که دچار چاقی زیاد، افتادگی پوست و پوست شل هستند، ریسک تشدید افتادگی پوست بعد از لیپوساکشن است. به همین دلیل، توصیه می‌شود، برای لاغری سایر بخش‌های بالاتنه مثل پشت کمر، پهلوها و بازوها از لیپوساکشن استفاده کنید، اما لیفت پوست شکم و تخلیه چربی‌های تجمع یافته در این ناحیه را به کمک ابدومینوپلاستی انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا اندامی زیبا، جذاب و تراشیده داشته باشید.

اقدامات لازم قبل از ابدومینوپلاستی که باید انجام دهید!

زمانی که قصد دارید جراحی زیبایی شکم انجام دهید، باید حتما اقداماتی انجام دهید و مقدماتی را فراهم کنید. این کار، کمک شایانی به مطلوب بودن نتیجه عمل خواهد کرد. با انتخاب هر کدام از انواع عمل ابدومینوپلاستی، باید این اقدامات را انجام دهید.

  • اگر نیاز به کاهش وزن یا عدم انجام ورزش داشته باشید، در معاینه روز مشاوره به شما توصیه می‌شود تا اقدامات لازم را انجام دهید.
  • انجام عمل لیپوماتیک را به زمانی موکول کنید که ثبات وزنی کافی دارید.
  • مصرف دخانیات، الکل و قلیان را حداقل ۱ ماه پیش از انواع عمل ابدومینوپلاستی ترک کنید.
  • حتما برای انجام آزمایشات و چکاپ پیش از انجام جراحی به پزشکان متخصص و باتجربه مراجعه کنید.
  • حتما رژیم غذایی مناسبی را آغاز کنید که پس از جراحی نیز، آن را ادامه دهید.
  • داروهایی مثل آسپرین، رقیق کننده‌های خون، دمنوش‌ها و موارد این‌چنینی را قطع کنید.
  • لباس مناسب دارای دکمه و از جنس نخ را برای ترخیص پس از عمل تهیه کنید و همراه داشته باشید.
  • حتما سونوگرافی پیش از عمل را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که چربی احشایی دارید یا خیر! این مدل چربی با عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی خارج نمی‌شود و نتیجه لیپوماتیک را تحت تاثیر خواهد داشت.
گن مخصوص پس از ابدومینوپلاستی

اقدامات لازم بعد از عمل ابدومینوپلاستی و دوران نقاهت

اگر بخواهید بهترین نتیجه از انواع عمل ابدومینوپلاستی را مشاهده کنید، لازم است تا پزشک متخصص و باتجربه‌ای برای‌تان اقدام به انجام عمل کند. اما عامل مهم دیگری وجود دارد که در نتیجه ابدو موثر است! اطلاع از اقدامات مراقبتی پس از عمل ابدومینوپلاستی، نقشی اساسی در نتیجه آن دارد. شما زمانی می‌توانید به نتیجه عالی عمل امیدوار باشید که اقدامات لازم بعد از ابدومینوپلاستی را بدانید. در ادامه به مهمترین پارامترهای مراقبتی و اقدامات لازم بعد از عمل اشاره می‌کنیم.

  • مصرف دخانیات، قلیان و الکل را حداقل ۱ ماه بعد از عمل ابدومینوپلاستی ترک کنید؛ چرا که کند کردن روند اکسیژن رسانی موجب آسیب به بدن و کاهش سرعت بهبودی می‌شود. این شرایط ریسک عوارض و عفونت را بیشتر خواهد کرد.
  • حتما از خوراکی‌های آلرژی زا دوری کنید.
  • رژیم غذایی سالمی را رعایت کنید و تحت هیچ شرایطی زیاده روی نکنید.
  • سعی کنید از لبنیات و حبوبات استفاده نکنید تا دچار مسمومیت، نفخ و دلپیچه نشوید.
  • نسبت به رعایت بهداشت در تعویض پانسمان توجه کافی داشته باشید.
  • حتما مخزنی که لوله درن به آن متصل است، تخلیه کنید و مراقبت‌های لازم آن را جدی بگیرید.
  • مصرف داروهای آنتی بیوتیک و مکمل‌های لازم برای بهبود زخم تجویز شده توسط پزشکتان‌ را راس ساعت مقرر استفاده کنید.
  • حداقل ۶ ماه بعد از عمل کارهای سنگین و ورزش‌های سنگین را فراموش کنید.
  • تا بهبودی کامل زخم، حضور در استخر و محیط‌هایی با ریسک آلودگی بالا ممنوع است.
  • هرگونه تیرگی، کبودی نامتعارف و ترشحات غیرطبیعی را به پزشک‌تان اطلاع دهید.
  • برای انجام چکاپ‌های پس از عمل با جدیت اقدام کنید.
  • توصیه‌های پزشک متخصص در خصوص مراقبت‌های بعد از عمل را جدی بگیرید.
  • استفاده از شکم بند یا گن مخصوص بعد از عمل را جدی بگیرید تا بهترین نتیجه را مشاهده کنید.
  • حتما پس از عمل ابدومینوپلاستی با کمک پرستار شروع به راه رفتن کنید تا هیچ خطری در پروسه بهبودی ایجاد نشود.
  • یادتان باشد که تا حداقل ۳ الی ۴ هفته پس از عمل، تحت هیچ شرایطی نباید ایستاده و صاف راه بروید. این کار موجب کشیدگی بخیه‌ها و بدفرم شدن خط بخیه خواهد شد.

مزایای عمل ابدومینوپلاستی

مزایای هر عمل جراحی و درمانی، انگیزه قوی در ذهن ما می‌سازد تا برای انجام جراحی اقدام کنیم. انواع عمل ابدومینوپلاستی نیز، مزایای خاص خود را دارد که با اطلاع از آن می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید.

  1. از بین بردن پوست شل و افتادگی پوست در ناحیه شکم.
  2. بهبود ساختار شکم با کمک لیفت شکم.
  3. بهبود ظاهر ناف به دلیل جابجایی و امکان اصلاح فرم آن.
  4. زیبایی شکم به دلیل از بین بردن پوست‌های دارای ترک شدید دور ناف.
  5. از بین بردن چربی ناحیه شکمی در انواع عمل ابدومینوپلاستی.
  6. فرم دهی به شکم با استفاده از برش‌های تکنیکی در سطح پوست.
مزایای عمل ابدومینوپلاستی

معایب جراحی ابدومینوپلاستی

انواع عمل ابدومینوپلاستی تاحدی کم یا زیاد، معایبی دارند. اطلاع از این معایب یا عوارض به شما کمک می‌کند تا در تصمیم گیری نهایی، آگاهانه عمل کنید. این آگاهی ذهن شما را برای پذیرش واقعیت‌های احتمالی بعد از عمل ابدو افزایش می‌دهد.

یادتان باشد که هرچه در انتخاب پزشک متخصص تحقیق بیشتری کرده باشید، احتمال موفقیت‌تان برای دستیابی به بهترین نتیجه از انواع عمل ابدومینوپلاستی بیشتر است. در ادامه به عوارض احتمالی و معایب این جراحی اشاره می‌کنیم:

  • درد و خون‌ریزی پس از اتمام انواع عمل ابدومینوپلاستی
  • بروز کبودی در نواحی عمل جراحی زیبایی شکم
  • ریسک بروز عفونت به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استریل در حین و بعد از جراحی
  • ریسک بروز لخته خون (این ریسک در تمام عمل‌های جراحی وجود دارد و مختص عمل ابدومینوپلاستی نیست)
  • بی حس شدن محل جراحی تا حداقل یکسال پس از عمل
  • تغییر رنگ پوست در ناحیه جراحت
  • بروز تورم در طولانی مدت بعد از عمل
  • نکروز بافت پوست که بدلیل عدم مهارت پزشک و بی‌تجربه بودن پزشک ایجاد می‌شود
  • محدودیت در کارهای روزمره حداقل ۴ هفته بعد از عمل ابدومینوپلاستی
  • باقی ماندن خط بخیه در برخی افراد پس از انجام جراحی

مطالعه مقاله نحوه صحیح و مناسب خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی از دست ندهید.

هزینه عمل ابدومینوپلاستی چقدر است؟

روش‌های مختلفی برای عمل زیبایی شکم وجود دارد که جراحان با توجه به شرایط بدنی بیمار نوع آن را مشخص می‌‌کنند. تعرفه هر یک از این جراحی‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت است. در واقع، نحوه محاسبه هزینه عمل زیبایی شکم وابسته به نوع جراحی متناسب با بدن فرد بیمار است. به طورکلی، علاوه بر نوع عمل و میزان دستمزد پزشک، عوامل موثر مختلفی همچون مقدار چربی موجود در شکم و میزان افتادگی آن، میزان دستمزد متخصص بیهوشی، هزینه‌های تجهیزات استفاده شده در عمل جراحی، هزینه آزمایش‌های قبل از عمل جراحی، موقعیت جغرافیایی بیمار که در کدام شهر و منطقه ساکن است، نوع مطب و بیمارستان که فرد قصد جراحی در آن را دارد نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. در ادامه به هر یک از این عوامل اشاره شده خواهیم پرداخت تا شما عزیزان با کسب اطلاعات اولیه و مهم با آگاهی بیشتر اقدامات لازم را برای جراحی انجام دهید.

  • انتخاب نوع جراحی متناسب با بدن بیمار

جراحی زیبایی شکم به چهار نوع مختلف قابل انجام است که این چهار نوع عبارتند از:

  • جراحی زیبایی شکم محدود یا مینی ابدومینوپلاستی،
  • جراحی زیبایی شکم کامل یا ابدومینوپلاستی کامل
  • جراحی زیبایی شکم گرداگرد یا ابدومینوپلاستی گرداگرد
  • جراحی زیبایی شکم با لیزر.

همان طور که اشاره شد، انتخاب نوع جراحی به پزشک متخصص جراح پلاستیک مربوط می‌شود و هزینه هر یک از این جراحی‌های ذکر شده با یک دیگر متفاوتند. یعنی برخی از آن ها با هزینه کم تر و برخی دیگر با هزینه بیشتر می‌توانند انجام شوند.

  • موقعیت جغرافیایی و شهر بیمار

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه عمل زیبایی شکم، موقعیت جغرافیایی و شهر فرد بیمار است. شایان ذکر است که هزینه خدمات رسانی قبل و بعد از عمل در کلان شهر‌ها و پایتخت‌ نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر است. در نتیجه انجام عمل زیبایی شکم در شهر‌های بزرگ‌تر، پرهزینه تر از سایر مناطق خواهد بود. بهتر است قبل از انجام هر گونه عمل‌های زیبایی این نکات را در نظر داشته باشید. در انتها عوامل موثر زیادی می‌تواند در تعیین میزان هزینه عمل زیبایی شکم دخیل باشد.

  • نوع مطب و بیمارستان

نوع مطب و بیمارستانی که فرد قصد جراحی در آن را دارد، تاثیر بسیار زیادی در تعیین هزینه عمل زیبایی شکم دارد؛ چرا که هزینه پذیرش و جراحی در بیمارستان‌‌های دولتی، خصوصی، نیمه خصوصی و مطب ها کاملا متفاوت است و بعد از اتمام عمل جراحی میزان دستمزد متخصصان اتاق عمل و بیهوشی نیز به لیست هزینه‌ها اضافه می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید برای اطمینان بیشتر قبل از انجام عمل جراحی به مطب یا بیمارستان مدنظر خود مراجعه کنید تا اطلاعات لازم را در رابطه با هزینه‌های جانبی دیگر کسب کنید.

  • هزینه آزمایش های قبل از عمل جراحی

قبل از انجام عمل زیبایی شکم، فرد بیمار موظف است برخی از آزمایش‌های لازم و ضروری را طبق دستور پزشک انجام دهد که به شرح زیر هستند:

  • آزمایش مربوط به بارداری
  • آزمایش مربوط به شیمی خون
  • آزمایش انعقاد خون
  • آزمایش مربوط به شمارش گلبول
  • تصاویر رادیولوژی و نواز مغزی (در صورت نیاز و توصیه پزشک متخصص)

سوالات متداول انواع عمل ابدومینوپلاستی

آیا مزیت عمل ابدومینوپلاستی فقط زیبایی شکم است؟
آیا ابدومینوپلاستی برای دختران جوان پیش از ازدواج مناسب است؟
آیا می‌توان عمل ابدومینوپلاستی را هم زمان با لیپوماتیک انجام داد؟
آیا مزیت عمل ابدومینوپلاستی فقط زیبایی شکم است؟

بسیاری از افراد، انواع عمل ابدومینوپلاستی را به عنوان عمل زیبایی می‌شناسند و آن را عملی صرفا زیبایی می‌دانند که در ناحیه شکم انجام می‌شود. اما بهتر است بدانید که این عمل به غیر از زیبایی شکمی، مزایای دیگری دارد.

شما می‌توانید پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی، شاهد کاهش فشار بر روی مهره‌های ستون فقرات باشید. از سوی دیگر، اصلاح فرم بدن و نحوه ایستادن‌تان، بسیاری از ناهنجاری‌های اندام را بهبود می‌بخشد و دردهای مفاصل را کاهش خواهد داد. انجام ابدومینوپلاستی سبب می‌شود تا حجم مثانه بیشتری داشته باشید و کنترل ادرار به بیشترین میزان خود برسد. به همین دلیل، می‌توان مدعی شد که عمل ابدومینوپلاستی تنها منحصر به عمل زیبایی شکم نیست و مزایای متعدد زیادی دارد.

آیا ابدومینوپلاستی برای دختران جوان پیش از ازدواج مناسب است؟

معمولا انواع عمل ابدومینوپلاستی برای خانم‌هایی پیشنهاد می‌شود که سابقه بارداری داشته و قصد بارداری مجدد ندارند؛ چرا که این عمل با تقویت عضلات و کشیدن پوست، شرایط بدن را متفاوت می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود تا دختر خانم‌ها و خانم‌هایی که قصد بارداری دارند، انجام عمل را به بعد از زایمان خود موکول کنند. اگر قصد بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی داشته باشید، پزشک متخصص میزان کم‌تری از پوست را می‌کشد و عضلات ناحیه شکم را تغییری نمی‌دهد تا امکان باز شدن در زمان بارداری فراهم باشد.

آیا می‌توان عمل ابدومینوپلاستی را هم زمان با لیپوماتیک انجام داد؟

اگر ابدومینوپلاستی توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود، احتیاجی به لیپوماتیک در ناحیه شکم نخواهید داشت. اما ترکیب این دو عمل برای فرم دهی به شکم، بازو، پشت و کمر می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد. انجام هم زمان این دو عمل بسته به نظر پزشک متخصص می‌تواند مجاز یا غیرمجاز باشد.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست