پوشیدن گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی چگونه باید باشد؟

پوشیدن گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی
جراحی زیبایی اندام

ابدومینوپلاستی نام پزشکی برای عمل زیبایی است که بیشتر با نام جراحی شکم شناخته می شود. هنگامی که در مورد دوران نقاهت بعد از ابدومینوپلاستی صحبت می ‌کنیم، لباس ‌های فشرده‌کننده ابدومینوپلاستی مثل انواع گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی، خواه کمربند باشد یا شکم بند، از اقلام ضروری این دوران محسوب می شود.

بخشی از یک بهبود موفقیت آمیز پوشیدن گن بعد از عمل شکم است که به عنوان شکم بند نیز شناخته می شود. برای بهبودی آسان‌تر و سریع‌تر، باید این لباس ها را طبق دستورالعمل پزشک خود بپوشید. در این مطلب می خواهیم در مورد کاربرد و اهمیت این گن ها و نحوه صحیح استفاده از آن در طول دوران نقاهت ابدومینوپلاستی صحبت کنیم؛ پس اگر در شرف انجام این عمل زیبایی هستید این مطلب می تواند برایتان مفید باشد.

مزایای پوشیدن گن پس از جراحی ابدومینوپلاستی

لباس های فشرده ساز یا همان گن ها لباس های بعد از عمل هستند که عمدتا از الاستین و نایلون ساخته می شوند. آنها نقش مهمی در افزایش بهبودی شما پس از اعمال جراحی دارند. لباس های فشرده اساس مراقبت های خوب پس از عمل پس از عمل های مختلف جراحی پلاستیک مانند: لیپوساکشن، ماموپلاستی، جراحی تقویتی یا ترمیمی سینه، ابدومینوپلاستی، لیفت صورت، لیفت گردن و موارد دیگر دارند؛ البته در این مطلب می خواهیم درمورد نحوه استفاده و اهمیت استفاده از گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی صحبت کنیم.

راحتی در زمان بهبودی بعد از عمل در طراحی این لباس ها در خط مقدم بوده است. به عبارت دیگر نه تنها این لباس‌ها برای کمک به بهبود سریع‌تر و به حداقل رساندن تورم ضروری هستند، بلکه پوشیدن آن‌ها نیز راحت است. اگرچه استفاده از لباس‌های فشرده‌کننده پس از عمل جراحی بسیار رایج است، بسیاری از بیماران هنوز در مورد آنها سؤالاتی دارند. در ادامه خواهید فهمید که گن ها چگونه کار می کنند و چرا اینقدر مفید هستند.

ساختار الاستین و نایلون گن پس از عمل ابدومینوپلاستی

با ویژگی های بهترین جراح آبدومینوپلاستی بیشتر آشنا شوید.

۷ دلیل برای پوشیدن گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

لباس فشرده‌ساز شکم یا گن شکم بند، پارچه‌ای است که به‌شدت الاستیسیته شده و تقریباً مانند یک کمربند در وسط شکم و کمر شما کشیده می ‌شود. کاملاً به خوبی جا می گیرد و فشار یکنواخت و ثابتی را بر روی ناحیه پوشانده شده اعمال می کند. این لباس معمولاً ناحیه زیر سینه ‌های شما را تا باسن یا ناحیه لگن می ‌پوشاند، به معنای دیگر همه جاهایی که در حین عمل جراحی شکم تحت درمان قرار گرفته‌اند، از جمله ناحیه اطراف آن.

اما چرا باید بعد از عمل شکم از لباس گن استفاده کنیم؟ این سوالی است که اکثر بیماران از پزشک خود می پرسند. از آنجایی که جنس لباس ها خاصیت کششی دارند، برخی از بیماران از پوشیدن آن ها نسبتاً احساس ناراحتی می کنند. با این حال، باید بدانید که باید آن را همانطور که توصیه می شود بپوشید. لباس فشرده می تواند کمک زیادی به بهبودی شما پس از ابدومینوپلاستی کند. در ادامه چند دلیل اصلی برای پوشیدن گن بعد از جراحی شکم آورده شده است:

۱. کاهش خطر ابتلا به سروما

جمع آوری مایع اضافی در ناحیه شکم که زیر پوست را پر می کند، از نظر پزشکی به عنوان سروما شناخته می شود (زمانی که خون باشد، به عنوان هماتوم شناخته می شود). بر اساس چندین مطالعات انجام شده، سروماها شایع ترین عارضه مرتبط با ابدومینوپلاستی در نظر گرفته می شوند. فشار ثابت و یکنواختی که توسط لباس فشرده‌کننده یا پوشیدن گن بر شما اعمال می ‌شود، برای فشار دادن به بافت‌ هایی طراحی شده است که در طی جراحی شما تحت درمان قرار گرفته اند، به طوری که محل هایی که مایع در آن جمع می ‌شود به حداقل برسد یا از بین برود. این لباس همچنین گردش خون را تقویت می کند. این دو دلیل اعتقاد بر این است که چگونه می توان بروز سروما را  با پوشیدن گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی کاهش داد.

۲. گردش خون بهتر

همه ما می دانیم که حفظ خون شما در طول دوران بهبودی بعد از عمل ابدومینوپلاستی، کلیدی برای بهتر شدن است، زیرا مواد مغذی مفید از طریق خون است که به نواحی تحت درمان برای ارتقای بهبودی رسانده می شود. پوشیدن گن یا شکم بند همچنین تورم، کبودی و خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد، که می تواند جدی یا حتی کشنده باشد.

۳. راحتی بیشتر

لباس فشرده شما به نگه داشتن بافت ها در محل حرکت شما کمک می کند. بافت های آسیب دیده و خطوط برش خورده در عمل، در برابر کشیده شدن یا کشیدگی محافظت می شوند. این بدان معناست که شما احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. در واقع، گاهی برخی از بیماران دوست دارند تا هفته ‌ها پس از تکمیل دوران بهبودی نیز، گن خود را بپوشند، زیرا با پوشیدن آن احساس راحتی بیشتری می‌ کنند!

۴. کانتورینگ بهتر

در حالی که دقت زیادی برای سفت کردن قسمت میانی و به حداقل رساندن هرگونه بی نظمی کانتور انجام می شود، هنوز هم ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که خطوط ناهمواری در ناحیه شکم شما ظاهر شوند. توجه به این نکته ضروری است که اگر در مراحل اولیه بهبودی اصلاح نشوند، بسیاری از بی نظمی های کانتور می توانند دائمی شوند. پوشیدن گن یا شکم بند به صاف کردن هرگونه توده و برآمدگی که ناخواسته ظاهر می شود، کمک می کند.

۵. کاهش کبودی

پوشیدن انواع گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی به کاهش احتمال کبودی پس از جراحی شکم کمک می کند. در طی مراحل جراحی، رگ ‌های خونی شما دچار اختلال می ‌شود، که باعث کبودی اطراف محل جراحی می‌ شود. استفاده از لباس های بعد از عمل با جلوگیری از مهاجرت سلول های خونی به سمت پوست، کبودی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

۶. کاهش افتادگی پوست

لباس های فشرده مثل گن شکم بند یا کمربند با محکم نگه داشتن پوست روی بافت های زیرین به تسریع روند بهبودی شما کمک می کنند. حتی پس از ابدومینوپلاستی، ممکن است مقداری پوست اضافی همچنان باقی بماند. لباس ‌های فشرده‌کننده پوست شما را در جای خود نگه می ‌دارند و برآمدگی و افتادگی پوست شما را کاهش می ‌دهند.

۷. کاهش دردهای بعد از عمل

لباس های فشرده گردش خون را بهبود می بخشند و تورم را کاهش می دهند و در نتیجه روند بهبودی را تسریع می کنند. همانطور که روند بهبودی سریعتر است، روند التهابی در بدن شما کاهش می یابد که منجر به درد کمتر می شود. علاوه بر این، با اعمال فشار بر روی محل آسیب دیده می تواند به کاهش درد کمک کند.

دلایل مهم برای پوشیدن گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

پوشیدن گن مناسب بعد از عمل ابدومینوپلاستی

همانطور که پیشتر هم توضیح دادیم، یکی از راه های غلبه بر عوارض جانبی و ناراحتی بعد از ابدومینوپلاستی و گذراندن بهتر و سریعتر دوران نقاهت ابدومینوپلاستی، استفاده و پوشیدن گن است. اما گن ها نیز خود انواع مختلفی دارند و هر کدام برای دوره خاصی از دوران نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی مناسب هستند. اما اینکه چه زمان هایی از کدامیک از این گن ها استفاده کنید تا بهترین نتایج ممکن را از جراحی شکم خود بگیرید، خود مسئله مهمی است که در ادامه آن را بیشتر توضیح خواهیم داد:

گن مرحله اول

لباس های فشرده سازی یا گن های مرحله اول تقریباً چهار هفته پس از جراحی پوشیده می شوند و در طول این دوره باید همیشه و روز و شب پوشیده شود. لباس ‌ها را فقط هنگام حمام کردن باید درآورید و بلافاصله بعد از آن دوباره بپوشید. این لباس ها دارای قلاب هایی هستند که به کاهش اصطکاک و ایجاد راحتی کمک می کند. لباس های مرحله اول به کاهش تورم و کبودی بعد از عمل کمک می کنند.

مشخصات گن های مرحله اول

  • آیا لباس های کششی هستند که بلافاصله پس از عمل جراحی خود می پوشید.
  • آنها به از بین بردن تورم اضافی ناشی از تجمع مایع در محل جراحی یعنی شکم کمک می کنند، همچنین به کاهش کبودی بعد از عمل نیز کمک می کنند.
  • این لباس ها باعث می شوند تا مایعات اضافی به راحتی تخلیه شوند.
  • آنها با قلاب و زیپ بسته می شوند. این به کاهش اصطکاک کمک می کند و روند بازیابی را راحت می کند.
  • بسته به ماهیت جراحی شما، آنها از ۱ تا ۲ هفته یا بیشتر استفاده می شوند.
پوشیدن گن مناسب بعد از عمل ابدومینوپلاستی

مهمترین دلایل ایجاد درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی و راه‌های کنترل آن را در این مقاله بخوانید.

گن مرحله دوم

لباس های مرحله دوم زمانی پوشیده می شوند که بدن شما مایع زیادی در محل جراحی ایجاد نمی کند. این مرحله حدود چهار هفته پس از جراحی ابدومینوپلاستی شروع می شود و این گن ها باید حدود ۲ تا ۸ هفته پوشیده شوند. این لباس ها زیپ یا قلاب ندارند و برای استفاده روزانه زیر لباس راحت ترند. نیازی به پوشیدن این لباس ها در طول روز نخواهید داشت.

مشخصات گن های مرحله دوم

  • گن ‌های مرحله دو، گن ‌هایی هستند که در مرحله دوم بهبود زخم پس از جراحی پوشیده می ‌شوند.
  • آنها از هفته دوم بعد از عمل به بعد استفاده می شوند و ممکن است تا ۸ هفته پوشیده شوند.
  • آنها از بدن جدید حمایت می کنند و زیپ یا قلابی ندارند و به راحتی می توانند زیر لباس شما پوشیده شوند.

گن مرحله سوم

خطوط تازه به دست آمده شما در این مرحله قابل توجه خواهند بود. تورم بعد از عمل در اکثر افراد تا سه ماه کاهش می یابد. اگر تورم شما تا این دوره فروکش نکرده باشد، ممکن است نیاز به پوشیدن دوباره گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی تا رفع کامل تورم، داشته باشید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست