بررسی کامل تفاوت اولترازد و لیپوماتیک

تفاوت اولترازد و لیپوماتیک
جراحی زیبایی اندام

تفاوت اولترازد و لیپوماتیک در شیوه کار این دستگاه‌ها و نتایج لاغری با آن‌ها است. اولترازد و لیپوماتیک، هر دو از روش‌های نوین تخلیه چربی بدن است. با این وجود عملکرد متفاوتی دارند و مزایای و معایب هر کدام، باعث شده تا هر دو روش بسیار پرکاربرد باشند.
اگر بخواهیم در یک عبارت، تفاوت این دو روش را بیان کنیم، دستگاه اولترازد، با درد و کوفتگی کمتر و بسیار سریع‌تر می‌تواند شما را لاغر کند اما اگر می‌خواهید پیکرتراشی داشته باشید و به اندام خوش‌فرم و زیبا از جمله فرم ساعت شنی در بدن خود برسید، باید از دستگاه لیپوماتیک استفاده کنید.
اما چگونه است که اولترازد می‌تواند سریع‌تر و دقیق‌تر از لیپوماتیک، چربی‌ها را تخلیه کند؟ چرا درد و عوارض اولترازد کمتر است؟ از سوی دیگر، پیکرتراشی چه مزایایی دارد که لیپوماتیک همچنان جزو روش‌های پرطرفدار در لاغری و جراحی‌های زیبایی است؟ کدام روش برای شما مناسب‌تر است؟ و در نهایت برای انجام اولترازد یا لیپوماتیک باید به چه پزشکی مراجعه کرد؟

خلاصه مقاله
خلاصه مقاله

چاقی و وجود اضافه وزن در افراد بنابر دلایل مختلف رخ می‌دهد و فردی وجود ندارد که از این اوضاع راضی باشد. این امر باعث می‌شود تا افراد در صدد لاغری و از بین بردن چربی‌های اضافی انباشته شده در نقاط مختلف بدن خود باشند. در این میان پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده است تا ابزار و دستگاه‌های مختلفی در راستای لاغری طراحی و تولید شوند.

دستگاه‌های اولترازد و لیپوماتیک دو نوع از جدیدترین متدها و روش‌های لاغری موجود در جهان به شمار می‌روند که هر کدام از مزایای و معایب خاصی طبق اطلاعات ذکرشده در طول محتوا برخوردار هستند.

دستگاه لیزر لیپولیز یا اولترازد در راستای حذف و خارج کردن چربی‌های بدن از قدرت کمتری برخوردار است و عموما برای خارج کردن و حدف چربی‌های سطحی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که از چربی‌های خارج شده توسط دستگاه لیپوماتیک به‌دلیل عدم استفاده از حرارت دیدن چربی‌ها، می‌توان برای حدف خط خنده و خط اخم در صورت و فرم دهی باسن و سینه استفاده کرد؛ اما دستگاه اولترازد از پیشرفته‌ترین و جدیدترین فناوری‌های به‌روز دنیا ساخته شده و قدرت بالایی در راستای حذف چربی‌های عمقی بدن دارد.

در این محتوا به بررسی تفاوت اولترازد و لیپوماتیک پرداخته شد. حال اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که از فرم اندام خود راضی نیستید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به لاغری و رسیدن به اندام ایده‌آل خود تلاش کنید، بدون شک این مقاله می‌تواند راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد. در این میان بهتر است در نظر داشته باشید، شما با مراجعه به پزشک به طور کاملا دقیق و علمی خواهید دانست که کدام روش از جراحی‌های لاغری به‌روز و مدرن دنیا، برای شما مناسب هستند.

در این میان به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود صرفا با مطالعه این مقاله و خودسرانه نسبت به انتخاب و انجام یکی از روش‌های لاغری ذکر شده در این محتوا بپردازید.

در نهایت، اگر به‌دنبال لاغری با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در دنیا هستید، دکتر آرش نجف بیگی می‎تواند شما را به اندام ایده‌آل خود برساند. از این‌ رو، می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر آرش نجف بیگی یا برقراری ارتباط با کارشناسان این مجموعه سوالات خود را در رابطه با تفاوت اولترازد و لیپوماتیک مطرح کرده و مورد راهنمایی‌های آنان قرار گیرید. بنابراین، می‌توانید با کسب اطلاعات و آگاهی کامل، اقدامات لازم را در راستای لاغری با دستگاه‌ اولترازد یا لیپوماتیک انجام دهید.

تفاوت اولترازد و لیپوماتیک

ذخیره چربی در زیر پوست و اطراف دیگر اندام‌های بدن، سازوکاری است که بدن ما برای میلیون‌ها سال از آن برای بقا و زنده ماندن در شرایط سخت، بهره برده است. یعنی در زمان فراوانی غذا، بخش‌هایی از قند مورد نیاز بدن را به صورت چربی ذخیره می‌کند؛ در زمان کمبود غذا نیز، بدن ما دوباره همان چربی را به قند تبدیل می‌کند تا بسوزاند و انرژی خود را تامین کند. امروزه به دلیل در دسترس بودن همیشگی مود غذایی، عادت ذخیره‌سازی در بدن به یک معضل بدل شده است.
در بسیاری از مواقع چربی ذخیره شده در برخی از اندام‌ها به سختی از دست می‌رود در حالی که بخش‌های دیگر، به سرعت لاغر می‌شوند. این مشکل، موجب به‌هم خوردن تناسب اندام‌های بدن و ایجاد فرم ناموزون می‌شود. برای مثال ممکن است شما مدت‌ها ورزش کنید تا چربی‌های خود را بسوزانید اما در نهایت، دستان شما لاغر شود در حالی که شکم و پهلوهای شما همچنان بزرگ بماند. در چنین شرایطی که ورزش و یا رژیم‌های لاغری نتوانستند کمک چندانی به شما بکنند، پیکرتراشی و تخلیه چربی، راه حل مناسبی خواهد بود.
لیپوماتیک و اولترازد، دو روش تخلیه چربی‌های اضافی و کاهش سایز بدن است. هر دو روش با دستگاه‌های پیشرفته‌ای عمل تخلیه چربی را انجام می‌دهند اما اساس کار آن‌ها شبیه به روش لیپوساکشن است؛ با این وجود عوارض و مشکلات لیپوساکشن را ندارند، سریع‌تر و ارزان‌تر هستند و نتایج عمل تخلیه چربی نیز در روش لیپوماتیک و اولترازد، بسیار بهتر از لیپوساکشن است.
در هر صورت تفاوت‌هایی نیز در شیوه عملکرد و نتایج دو روش اولترازد و لیپوماتیک وجود دارد. به همین دلیل تشخیص اینکه کدام روش برای لاغری یا تخلیه چربی مناسب‌تر است، به معاینه و نظر جراح بستگی دارد. در این زمینه بهتر است اول با یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مشورت کنید تا بهترین روش برای لاغری، مشخص شود. در ادامه هر کدام از دو روش لیپوماتیک و اولترازد جداگانه معرفی شده‌اند.

بافت چربی زیر پوست و تفاوت اولترازد و لیپوماتیک

لیپوماتیک و پیکرتراشی

تا اینجای کار در این مقاله تفاوت اولترازد و لیپوماتیک بررسی شد .پیکرتراشی یعنی شکل دادن به بدن و اندام‌های آن. در پیکرتراشی با کمک جراحی‌های متنوع می‌توان بخش‌هایی از بدن را لاغر کرد و همچنین به دیگر اندام‌ها، سایز مناسب بخشید. ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، تخلیه چربی، لیفت یا بالا کشیدن پوست، کار گذاشتن پروتز و تزریق چربی از جمله روش‌هایی است که در پیکرتراشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال دو روش تخلیه چربی و تزریق چربی، مهم‌ترین و پرکاربردترین روش‌ها در پیکرتراشی و رسیدن به یک اندام خوش‌فرم است.
تخلیه چربی با کمک دستگاه لیپوماتیک و یا لیپوست انجام می‌شود. در روش لیپوماتیک، بافت‌های متراکم چربی که زیر پوست جمع شده است، نخست خورد می‌شود و سپس به بیرون کشیده خواهد شد. برای این کار جراح زیبایی اول مناطق مورد نیاز برای تخلیه و همچنین محل ورود لوله تخلیه چربی را مشخص می‌کند. ممکن است از دو یا چند نقطه مختلف، عمل تخلیه انجام شود.
در گام بعدی سوراخ‌های ریزی به طول ۲ تا ۵ میلیمتر در پوست ایجاد می‌شود. لوله تخلیه چربی که کانولا نام دارد از طریق همین شکاف‌ها به زیر پوست هدایت می‌شود. دستگاه لیپوماتیک با کمک یک کمپرسور، هوای فشرده تولید می‌کند. هوای پرفشار هم به کانولا منتقل می‌شود تا نوک آن حرکت کند. کانولا مانند یک مته، با کمک چرخش، جلو و عقب رفتن و همچنین بالا و پایین رفتن، یک مسیر مارپیچی را در میان بافت چربی طی می‌کند.
این حرکت‌های فیزیکی و ضربه‌ها که البته در مقیاس بسیار کوچک انجام می‌شود، بافت متراکم چربی را شل می‌کند تا آرام آرام به ذرات ریزتری تبدیل شوند. در نوک کانولا سوراخ‌هایی برای تخلیه چربی وجود دارد. وقتی بافت چربی نرم و ریز شد، با کمک یک پمپ مکش، چربی به بیرون کشیده می‌شود تا درون محفظه‌های دستگاه لیپوماتیک ذخیره شود.

از مزایای لیپوماتیک نسبت به دیگر روش‌ها از جمله روش قدیمی‌تر لیپوساکشن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • در فرایند خارج کردن چربی، گرما تولید نمی‌شود و احتمال سوختگی وجود ندارد.
  • سلول‌های چربی نمی‌سوزند و آسیب نمی‌بینند، بلکه به صورت هم‌دما با بدن خارج می‌شوند، به همین دلیل قابلیت تزریق دوباره به بدن فرد را دارند.
  • تخلیه چربی یک‌دست خواهد بود و پوست پس از لیپوماتیک، صاف و بدون برجستگی است.
  • سرعت بالایی دارد و در هر بار عمل، ۶ تا ۷ لیتر چربی را می‌توان از بدن خارج کرد.
  • این روش را می‌توان با بی‌حسی موضعی نیز انجام داد هرچند بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با بی‌هوشی عمومی عمل شوند.

اگر می‌خواهید درباره ی روش های لیپوماتیک و اولترازد بیشتر بدانید مقالات عمل لیپوماتیک  و لاغری با دستگاه اولترازد را از دست ندهید.

بهترین دکتر برای عمل لیپوماتیک

در صورتی که برای لاغری موضعی تمایل به انجام لیپوماتیک دارید در پی یک پزشک خوب برای انجام لیپوماتیک باشید، تا جواب دهی بالایی داشته باشد. دکتر آرش نجف بیگی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در زمینه لیپوماتیک و لاغری موضعی سابقه بسیاری دارد که می توانید از طریق راه های ارتباطی مدرج برای مشاوره و نوبت دهی با ما در ارتباط باشید.

مزایای لاغری با لیپوماتیک

افردی که با مشکل چاقی موضعی رو به رو هستند بهترین روش برای آن ها لیپوماتیک است، به این دلیل که این متد هیچ نوع عوارضی را در برندارد و می شود از چربی های خارج  شده پس از پاسکازی به قسمت های دیگر بدن تزریق نمود.

از چربی خارج شده توسط متد لیپوماتیک می توان برای حذف چین و چروک، شادابی پوست پشت دست، بزرگ کردن حجم گونه، لب و سینه به کار برد.

چربی بعضی از قسمت های بدن مثل بازو، ران، پشت ساق پا و باسن با انجام فعالیت های ورزشی از بین نمی روند، چربی های انباشته شده در این قسمت ها سبب نامتناسب شدن و بزرگ شدن غیر متعادل در اندام می شود که به سادگی می توان با لیپوماتیک این چربی ها را خارج نمود و با انجام لیپوماتیک می توانید به یک اندام ایده آل دست پیدا کنید.

لیپوماتیک ویژگی های فوق العاده ای دارد. مثلا دستگاه لیپوماتیک دارای یک سنسور است که اجازه نمی دهد لوله کانولا به دیگر بافت ها اصابت کند .

ویژگی های جراحی لیپوماتیک

لیپوماتیک پشت کمر

در حال حاضر با بهره مندی از لیپوماتیک، برخورداری از کمر باریک دیگر یک رویا نیست، لیپوماتیک یکی از متد های لاغری موضعی می باشد که می توان توسط این روش چربی های جمع شده در کمر و پهلو ها را در یک جلسه و با حد اقل درد بیرون آورد که در نهایت منجر به داشتن یک اندام زیبا خواهد شد. توسط این روش می توان به یک کمر باریک و تراشیده دست یافت. درحقیقت پشت کمر و پهلو جزو اعضایی هستند که چربی های سختی دارند و به راحتی با رژیم و ورزش از بین نمی رود. مناسب ترین و مطلوب ترین راه جهت از بین بردن چربی های جمع شده در این قسمت ها لیپوماتیک می باشد که بسیار هم نتیجه مانایی دارد و هیچ نوع جای اسکاری را به جای نمی گذارد.

چربی های انباشته شده در کمر و پهلو اندام فرد را لاغرتر و کوتاه تر نشان می دهد و در نهایت باعث می شود که از لباس های سایز بزرگ تر استفاده شود که این امر باعث کاهش زیبایی اندام خواهد شد.

لیپوماتیک پشت کمر بایستی تحت شرایط خاص و با دقت بالایی انجام شود به نحوی که پوست پس از لیپوماتیک به شکل افتاده و آویزان تبدیل نشود.
با انجام این روش، برآمدگی ها و حالت یک تکه پشت کمر از بین می رود.

تخلیه چربی پشت کمر به روش لیپوماتیک

برای انجام این کار ابتدا بایستی این قسمت علامت گذاری شود تا توسط این علامت گذاری ها، مکان مناسب برای ایجاد شکاف لازم که بایستی لوله کانولا به وسیله آن وارد بافت چربی شود ایجاد گردد، تخلیه و حذف چربی ها در روش لیپوماتیک توسط لوله کانولا انجام می شود این لوله با حرکات ارتعاشی که به وجود می آورد به چربی های اضافی ضربه وارد می کند و سبب تخریب این چربی ها می گردد، از طریق مکش چربی های تخریب شده بیرون آورده می شود. خیلی از مردم  اطلاعات کافی در خصوص عمل لیپوماتیک ندارند و براین باورند که که لیپوماتیک همان لیپوساکشن است. ولی در اصل لیپوشاکسن که نامی برای جراحی لاغری است گونه ای  از جراحی های زیبایی به شمار می آید که می تواند بافت های چربی را از بدن خارج کند .

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

لاغری با لیپوماتیک که در حال حاضر بسیار ترویج یافته است و افراد زیادی با استفاده از این متد توانسته اند از وزن و چربی های اضافه رهایی یابند، به عنوان یک متد تاثیر گذار و مانا در لاغری شناخته شده است. لیپوساکشن نیز با استفاده از دستگاه های لاغری صورت می گیرد ولی فرقی که در لیپوماتیک وجود دارد قابلیت انتقال چربی در این متد می باشد.

در گذشته جراح قادر نبود چربی های خارج  شده را در سایر نواحی بدن به کار بگیرد،اما در حال حاضر با جراحی لیپوماتیک می توان بافت های چربی را از بدن خارج کرد و درسایر اعضای بدن تزریق نمود.

به عنوان مثال میتوان چربی های شکم را خارج کرد و سپس در نواحی مثل باسن یا سینه و حتی پشت دست تزریق کرد. به همین خاطر می باشد که عنوان پیکرتراشی به جراحی لیپوماتیک تعلق گرفته است.

لیپوساکشن چربی های زیر پوستی را می سوزاند و در حقیقت سبب از بین رفتن وجودیت چربی ها می شود ولی در عوض چربی ها در متد لیپوماتیک سوزانده نمی شوند و از بین نمی روند و این امکان را دارند که به دیگر نقاط بدن تزریق شوند .

فرایند انتقال چربی در بدن که به آن پیوند چربی هم گفته می شود یک جراحی با حساسیت بالا می باشد که مراجعه به یک متخصص کاردان و توانا ضرورت دارد یعنی حتما باید به دست یک فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود. اگر ازاین موارد ساده رد شویم امکان دارد که این عمل عوارض جبران ناپذیری را در  پی داشته باشد.

متد لیپوماتیک بسیار محافظت شده است و چنانچه شخص شرایط لازم را برای این عمل داشته باشد در نهایت از نتیجه فوق العاده رضایت بخشی بهره مند خواهد شد. خیلی از بیماران نمی دانند که متد لاغری با لیپوماتیک یک شیوه ی جدید جراحی لاغری با ماندگاری بالا است و چنانچه  ناحیه ای از بدن لیپوماتیک شود پس از جراحی چاقی به آن قسمت باز نمی گردد.

دستگاه های لاغری لیپوساکشن

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن و لیپولیزر

خیلی از مردم اطلاعات کافی در خصوص عمل لیپوماتیک ندارند و براین باورند که که لیپوماتیک همان لیپوساکشن است. ولی در اصل لیپوشاکسن که نامی برای جراحی لاغری است گونه ای  از جراحی های زیبایی به شمار می آید که می تواند بافت های چربی را از بدن خارج کند .

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

لاغری با لیپوماتیک که در حال حاضر بسیار ترویج یافته است و افراد زیادی با استفاده از این متد توانسته اند از وزن و چربی های اضافه رهایی یابند، به عنوان یک متد تاثیر گذار و مانا در لاغری شناخته شده است. لیپوساکشن نیز با استفاده از دستگاه های لاغری صورت می گیرد ولی فرقی که در لیپوماتیک وجود دارد قابلیت انتقال چربی در این متد می باشد .

در گذشته جراح قادر نبود چربی های خارج  شده را در سایر نواحی بدن به کار بگیرد، اما در حال حاضر با جراحی لیپوماتیک می توان بافت های چربی را از بدن خارج کرد و درسایر اعضای بدن تزریق نمود.

به عنوان مثال میتوان چربی های شکم را خارج کرد و سپس در نواحی مثل باسن یا سینه و حتی پشت دست تزریق کرد. به همین خاطر می باشد که عنوان پیکر تراشی به جراحی لیپوماتیک تعلق گرفته است.

لیپوساکشن چربی های زیر پوستی را می سوزاند و در حقیقت سبب از بین رفتن وجودیت چربی ها می شود ولی در عوض چربی ها در متد لیپوماتیک سوزانده نمی شوند و از بین نمی روند و این امکان را دارند که به دیگر نقاط بدن تزریق شوند .

فرایند انتقال چربی در بدن که به آن پیوند چربی هم گفته می شود یک جراحی با حساسیت بالا می باشد که مراجعه به یک متخصص کاردان و توانا ضرورت دارد یعنی حتما باید به دست یک فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام شود. اگر ازاین موارد ساده رد شویم امکان دارد که این عمل عوارض جبران ناپذیری را در  پی داشته باشد.

متد لیپوماتیک بسیار محافظت شده است و چنانچه شخص شرایط لازم را برای این عمل داشته باشد در نهایت از نتیجه فوق العاده رضایت بخشی بهره مند خواهد شد. خیلی از بیماران نمی دانند که متد لاغری با لیپوماتیک یک شیوه ی جدید جراحی لاغری با ماندگاری بالا است و چنانچه ناحیه ای از بدن لیپوماتیک شود پس از جراحی چاقی به آن قسمت باز نمی گردد.

لیپوماتیک متدیست که توسط امواج اینفراسونیک، سلول‌های چربی را از یکدیگر تفکیک ساخته و بر روی بافت چربی اضافه بدن تاثیر می گذارد. در این متد چربی ها به ‌حالت مایع در می آید و از بدن خارج میشوند .

تفاوت لیپوماتیک با لیپولیز :

حذف چربی‌های اضافی به چند روش قبل انجام می باشد که از بارزترین آن ها می توان به استفاده از امواج اولتراسونیک، لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن اشاره نمود. با متد لیزر لیپولیز، بافت چربی ذوب و توسط جراح متخصص بیرون می آید. امواج اولتراسونیک، چربی‌ها را ذوب می کند و آنها برای خروج از بدن مهیا می سازد. در متد لیپولیز از چربی‌های ذوب‌شده دیگر نمی توان استفاده کرد و این در حالیست که در متد لیپوماتیک، از هیچ‌ نوع حرارتی به کار گرفته نمی شود و چربی‌ها از بین نخواهند رفت، به همین خاطر خطر سوختگی پوست هم در این متد وجود ندارد. چربی های خارج‌ شده به وسیله روش لیپوماتیک با وجود مایع بودن، به‌ دلیل اینکه حرارتی ندیده است، امکان تزریق در قسمت های دیگر بدن بیمار را خواهد داشت.

 لیپوماتیک بهتر است یا لیزر لیپولیز؟

دستگاه لیزر لیپولیز به درازین بردان چربی ها بسیار ضعیف است و قدرت چربی سوزی بسیار پایینی دارد و درحقیقت باعث لرزش یا زغالی کردن چربی ها (به معنی چوب نیم سوز) می شود برای انجام دادن لیزر لیپولیز بیشترمناسب چربی های کم حجم و سطحی می باشد در حالیکه درعمل لیپوماتیک برای ازبین بردن حجم های حدود ۲۰۰۰ سی سی (واحداندازه گیری حجم)اما درزمان بسیار طولانی کاربرد دارد.

در لیزر لیپولیز خالص خطر بسته شدن جریان خون وجود ندارد  اما به دلیل ضعیف بودن لیزرلیپولیز و همراهی با دستگاه ساکشن خطر آمبولی بسته شدن راه های رگ بالا می رود البته در دستگاههای لرزاننده مثل لیپوماتیک به دلیل تحریک ترومبوزهای(انسداد جریان خون) عمیق و خطرات شوک ناشی از ویبریشن (لرزاننده) احتمالا آمبولی (لختگی وبسته شدن رگ) به شدت بالا است به طور کلی لیپوماتیک از لیزر لیپولیز بهتر است.

تفاوت لیپوماتیک با لیزر لیپولیزبه شرح زیر می باشد

در روش لیزر لیپولیز،سلولهای چربی شکسته میشود وبه راحتی توسط جراح از بدن خارج میشود در روش لیزر لیپولیز چربی ها به دلیل ذوب شدن دیگرقابل استفاده نمی باشند

اما در روش لیپوماتیک می توان چربی های خارج شده را(به دلیل حرارت ندیدن)به قسمت هایی از بدن مانند تزریق به سینه و باسن و پرکردن خطوط اخم و لپ پیوند زد.

یکی ازویژگی های دیگر عمل لیپوماتیک این است که، به ‌دلیل پایین بودن میزان خونریزی بیمار، روش بسیار ایمن‌تری نسبت به لیپولیز است. از طرفی چون هیچ‌ حرارتی به بدن وارد نمی‌شود خطر سوختگی پوست هم وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین معایب لیپوساکشن افتادگی پوست به‌ دلیل خارج کردن چربی های زیرپوستی است؛ در حالی که لیپوماتیک نه‌ تنها چنین ضرری را ندارد، بلکه باعث سفت‌ تر شدن پوست می‌شوند.

روش اولترازد و لاغری در مقایسه با لیپوماتیک

اولترازد با فناوری پیشرفته‌تر

دستگاه پیشرفته اولترازد که ساخت شرکت Syneron می‌باشد، آخرین نسل از دستگاه‌های تخلیه چربی و لاغری است. اساس کار روش اولترازد هم مانند دستگاه لیپوماتیک است؛ یعنی نخست بافت‌های چربی آب می‌شود و سپس تخلیه می‌گردد. با این حال در روش اولترازد به جای استفاده از حرکات فیزیکی و ضربه، از فناوری اولتراسونیک یا فراصوتی استفاده می‌شود.
در فناوری اولتراسوند با امکان ایجاد فرکانس‌های متفاوت می‌توان هر نوع بافت چربی زیر پوستی را هدف قرار داد و تخریب کرد. همچنین می‌شود یک لایه نازک و محدود از چربی را از یک بخش جدا نمود. به همین دلیل برای تخلیه چربی از صورت و یا ایجاد فرم سیکس پک در بدن، دستگاه اولترازد کاربرد دارد. تفاوت اصلی لیپوماتیک و اولترازد در همین شیوه خرد کردن چربی‌ها است.
فناوری فراصوتی اولترازد، با کمک امواج صوتی در دیواره بافت‌های چربی لرزش ایجاد می‌کند. با شکل‌گیری یک خلا نسبی، میکرو حباب‌هایی در سلول‌های چربی ایجاد می‌شود و اختلاف فشار بیرون و درون سلول بالا می‌رود. در نهایت دیواره بافت چربی توانایی تحمل این فشار را ندارد و پاره می‌شود. با تخلیه سلول‌های چربی، بافت چربی از هم می‌پاشد و به اصطلاح آب می‌شود. این چربی مایع اگر حجم زیادی نداشته باشد، توسط خود بدن جذب می‌شود و در نهایت با ادرار دفع خواهد شد. اما اگر حجم چربی بالا باشد، می‌توان با کمک مکش آن را از بدن خارج کرد.
مهم‌ترین تفاوت اولترازد و لیپوماتیک در همین چربی خارج شده است. به دلیل تخریب بافت چربی در روش اولترازد، امکان تزریق دوباره آن وجود ندارد. در نتیجه برای مثال اگر کسی از دستگاه اولترازد برای لاغری شکم و پهلوهای خود استفاده کند، برای حجم دادن به باسن خود ناچار است تا پروتز کار بگذارد. در حالی که اگر با لیپوماتیک این تخلیه چربی اتفاق می‌افتاد، امکان تزریق چربی خارج شده به باسن وجود داشت.

به طور کلی دستگاه اولترازد که از فناوری پیشرفته‌تری برخوردار است مزایایی بسیاری دارد که آن را به روش محبوبی برای لاغری تبدیل کرده است:

  • روش اولترازد بسیار سریع است، به طوری که کل فرایند عمل تخلیه چربی، ممکن است در یک ساعت انجام شود. البته این زمان به حجم چربی تخلیه شده هم بستگی دارد.
  • حجم چربی خارج شده در هر بار عمل، بیشتر است. به طور کلی در هر ۱۰ یا ۱۵ دقیقه می‌شود یک لیتر چربی از بدن خارج کرد.
  • این روش از حرکات فیزیکی، ضربه و یا ویبره استفاده نمی‌کند و کمپرسور هوا نیز ندارد؛ در نتیجه سر و صدای چندانی ایجاد نمی‌کند و در صورت هوشیاری بیمار، موجب آزار او نمی‌شود.
  • همچنین نبود ضربات فیزیکی موجب کاهش درد، کبودی و کوفتگی بعد از عمل خواهد شد.
  • به سادگی می‌توان از بی‌حسی موضعی برای انجام اولترازد استفاده کرد.
  • به دلیل ایجاد یک گرمای ملایم هنگام انجام عمل تخریب بافت‌های چربی، کلاژن‌سازی نیز در پوست اتفاق می‌افتد. این کار به سفت‌تر شدن پوست و بازیابی حالت ارتجاعی آن کمک می‌کند.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این روش، اختصاصی بودن ناحیه تخریب است. درواقع طول موج فراصوتی به گونه‌ای تنظیم می‌شود که فقط سلول‌های چربی را هدف قرار دهد. دیگر بافت‌ها، عصب‌ها و رگ‌های اطراف بافت چربی در برابر ارتعاشات صوتی و اختلاف فشار ایجاد شده مقاوم هستند و آسیبی نمی‌بینند.

مراقب‌های موردنیاز پس از جراحی لاغری اولترازد و لیپوماتیک

پس از آنکه به بررسی تفاوت اولترازد و لیپوماتیک پرداخته شد، بهتر است در این بخش از محتوا به بررسی مراقب‌های پس از جراحی اولتزارد و لیپوماتیک بپردازیم. پیشنهاد می‌شود در صورت اقدام به این دو جراحی به مطالبت و نکات ذکر شده در زیر توجهات لازم را داشته باشید تا روند بهبودی خود را تسریع بخشیده و دوره نقاهت خود را کوتاه‌تر کنید.

بررسی نکات و مراقبت‌های لازم پیش و پس از جراحی لاغری اولترازد

اگر در صدد انجام جراحی لاغری به روش اولترازد هستید، باید به رعایت موارد ذکر شده در زیر پیش و پس از جراحی بپردازید.

مراقبت‌های پیش از جراحی اولترازد به شرح زیر هستند:

  • انتخاب بهترین و متخصص‌ترین پزشک برای انجام جراحی
  • انجام مشاوره‌ و معاینات لازم پیش از جراحی به طور کامل
  • انجام تمامی آزمایش‌های توصیه شده توسط پزشک
  • عدم خوردن غذا طی ۸ ساعت پیش از انجام جراحی لاغری اولترازد
  • عدم استفاده از الکل، داروهای رقیق‌کننده خون و استعمال دخانیات طی دوهفته پیش از جراحی

همچنین مراقبت‌های پس از جراحی اولترازد عبارت است از:

  • استراحت یک‌ساعته پس از اتمام جراحی لاغری اولترازد
  • انجام فعالیت‌های روزمره پس از یک روز از انجام جراحی
  • استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک با دوز و ساعت‌ها تعیین شده به دستور پزشک
  • استفاده از گن‌های مخصوص به مدت دوهفته پس از اتمام جراحی لاغری
  • مراجعه به پزشک در صورت افتادگی پوست پس از جراحی
مراقبت‌های پس از جراحی اولترازد

بررسی نکات و مراقبت‌های لازم پیش و پس از جراحی لاغری لیپوماتیک

در این بخش نیز بعد از بررسی و پرداختن به تفاوت اولترازد و لیپوماتیک قصد داریم در ادامه نیز به بررسی و معرفی اقداماتی در راستای مراقبت‌های پیش و پس از انجام جراحی لاغری لیپوماتیک بپردازیم. در این میان باید در راستای پیش از انجام جراحی لاغری لیپوماتیک بپردازید.

  • مشورت با پزشک و قطع مصرف برخی از داروها به توصیه پزشک پیش از سه هفته تا انجام جراحی لاغری
  • عدم مصرف انواع دخانیات و الکل به مدت یک هفته پیش از انجام پیکرتراشی به سبک لیپوماتیک
  • عدم استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون به مدت ۱۰ روز تا روز قبل جراحی لاغری لیپوماتیک
  • عدم مصرف نوشیدنی‌ها کافئین‌دار، چای و نوشابه
  • عدم رعایت رژیم‌های غذایی به مدت‌زمان دو روز تا پیش از انجام جراحی لاغری
  • عدم استفاده از ویتامین E
  • عدم مصرف انواع داروهای ضدالتهابی
  • عدم استفاده از برخی داروها اعم از داروهای آسم و داروهای برونشیت تا دو روز پیش از جراحی لیپوماتیک
  • مصرف غذاهای سبک روز قبل از انجام جراحی لاغری لیپوماتیک
  • مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها طبق دستور پزشک روز قبل از انجام جراحی
  • انجام آزمایش‌های توصیه شده توسط پزشک به طور کامل

همچنین موارد حائز اهمیت پس از انجام جراحی لیپوماتیک نیز به شرح زیر است.

  • استفاده از داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها به مقدار دوزهای تعیین شده توسط پزشک در راس ساعت‌های مشخص
  • انجام و تعویض پانسمان زخم‌ها به طور مرتب
  • استراحت و خواب شب قبل از ساعت ۱۲
  • شروع ورزش برای جلوگیری از بازگشت وزن
  • استفاده از لباس‌های فشرده
  • انجام چکاپ و آزمایش‌های طبق توصیه‌های پزشک
  • مصرف میوه، سبزیجات و غذاهای سبک
  • استفاده مداوم از ویتامین‌ها و امگا ۳

در این محتوا به بررسی تفاوت اولترازد و لیپوماتیک پرداخته شد. حال اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که از فرم اندام خود راضی نیستید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به لاغری و رسیدن به اندام ایده‌آل خود تلاش کنید، بدون شک این مقاله می‌تواند راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد. در این میان بهتر است در نظر داشته باشید، شما با مراجعه به پزشک به طور کاملا دقیق و علمی خواهید دانست که کدام روش از جراحی‌های لاغری به‌روز و مدرن دنیا، برای شما مناسب هستند. در این میان به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود صرفا با مطالعه این مقاله خودسرانه نسبت به انتخاب و انجام یکی از روش‌های لاغری ذکر شده در این محتوا بپردازید.

جمع‌بندی در تفاوت اولترازد و لیپوماتیک

برای یک مقایسه کلی باید گفت که اولترازد در چند زمینه نسبت به لیپومایتک برتری دارد:

روش اولترازد سریع‌تر است و حجم چربی بیشتری را خارج می‌کند.
آسیب کمتری می‌رساند، بافت‌های کمتری تخریب می‌شود و در نتیجه درد، کبودی و تورم بعد از عمل نیز بسیار کمتر است.
به دلیل کاهش عوارض تخلیه چربی در روش اولترازد، طول دوره بهبودی نیز کوتاه‌تر خواهد بود.
ماندگاری تخلیه چربی در آن بیشتر است هرچند به سبک زندگی فرد نیز بستگی دارد.
به دلیل نبود حرکات و ضربات فیزیکی، دست جراح هنگام کار با کانولا کمتر خسته می‌شود، در نتیجه دقت کار بالاتر می‌رود.
امکان خارج کردن بافت‌های نازک و کم حجم از چربی وجود دارد. به همین دلیل در شکل دادن به اندام‌های ظریف مانند صورت، بسیار کاربردی‌تر است. در واقع می‌توان بافت‌های چربی بسیار سطحی را نیز با این روش خارج کرد.
به دلیل ویژگی کلاژن‌سازی، پس از عمل تخلیه چربی، پوست خاصیت کشسانی و ارتجاعی بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل، پوست حالت صاف‌تری دارد و برآمدگی در آن دیده نمی‌شود.
یکی دیگر از مزایای کلاژن‌سازی در این روش، کاهش مدت استفاده از گن‌های لاغری است؛ چرا که پوست راحت‌تر جمع می‌شود و بدن به فرم نهایی خود می‌رسد.

با این همه، همچنان برتری روش لیپوماتیک بر اولترازد پابرجا است:

لیپوماتیک روشی است که امکان تزریق دوباره چربی خارج شده و فرم دادن به بدن را فراهم می‌کند. درواقع با این کار هزینه کار گذاشتن پروتز و یا تزریق دیگر فیلرها حذف خواهد شد. البته فرم دادن به بدن با کمک تزریق چربی که از بدن خود فرد خارج شده، معمولا نتایج بهتری در پی خواهد داشت. چرا که ممکن است بدن شما به ورود هر گونه جسم یا ماده خارجی و غیر طبیعی، واکنش یا حساسیت نشان دهد اما بافت چربی طبیعی که از بدن خود فرد پیوند زده می‌شود، این مشکلات و پس زدن را نخواهد داشت.

فرم دادن به بدن با روش لیپوماتیک

چه پزشکی برای انجام لیپوماتیک و اولترازد مناسب‌تر است؟

بسیاری از افراد نمی‌دانند که برای انجام انواع عمل‌های زیبایی باید به چه پزشکی مراجعه کنند. برای انجام جراحی‌های زیبایی، پزشکانی که فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی دارند، بهترین گزینه هستند. این پزشکان علاوه بر دوره ۷ ساله پزشکی عمومی و دوره ۴ ساله تخصصی جراحی عمومی، یک دوره ۵ ساله فوق تخصصی را برای انجام انواع عمل‌های زیبایی صورت و بدن گذرانده‌اند، در نتیجه مهارت و دانش بالاتری در این زمینه دارند.
همچنین با معاینه دقیق و انجام آزمایش‌های تخصصی، در کنار مهارت در انجام عمل‌های زیبایی، خطرات و عوارض لیپوماتیک و اولترازد را کاهش می‌دهند و نتیجه عمل پیکرتراشی و لاغری، بیشتر مورد رضایت شما خواهد بود.
در کنار این موارد، توجه به تعداد عمل‌های جراح، امکان بررسی و دیدن تصاویر و ویدیوهای جراحی پزشک در کنار ویدیوهای زنده از اتاق عمل، همگی نشان دهنده تخصص، مهارت و اعتماد به نفس آن جراح است. در انتخاب جراح مناسب حتما به محل طبابت، داشتن کلینیک تخصصی زیبایی و البته حضور یک کادر مجرب درمانی در کلینیک توجه داشته باشید.

در پایان اگر بخواهیم به طور خلاصه مروری بر تفاوت اولترازد و لیپوماتیک داشته باشیم، باید گفت که دستگاه لیپوماتیک با ضربه‌های فیزیکی بسیار کوچک، بافت چربی را شل می‌کند و درهم می‌شکند اما دستگاه اولترازد با کمک امواج اولتراسونیک یا فراصوتی، سلول‌های چربی را از بین می‌برد و متلاشی می‌کند. اولترازد روشی سریع‌تر و دقیق‌تر می‌باشد و با درد و عوارض کمتری همراه است.
البته در روش اولترازد دیگر امکان استفاده از چربی تخلیه شده وجود ندارد اما در روش لیپوماتیک، بافت چربی به‌صورت هم‌دما با بدن و سالم از زیر پوست خارج می‌شود. به همین دلیل قابلیت تزریق دوباره به بدن را دارد. به این ترتیب می‌شود از یک سو، بدن را در بخش‌هایی لاغر کرد و از سوی دیگر، به اندام‌های بدن فرم و حجم مناسب داد.

سؤالات متداول تفاوت اولترازد و لیپوماتیک

اساسی‌ترین تفاوت دستگاه اولترازد با لیپوماتیک چیست؟
آیا لاغری با استفاده از روش اولترازد درد و خونریزی به دنبال دارد؟
کدام روش از جراحی نتیجه بهتری به دنبال دارد؟
اساسی‌ترین تفاوت دستگاه اولترازد با لیپوماتیک چیست؟

دستگاه لاغری اولترازد با بهره‌گیری از امواج اولتراسونیک کارکرده و دستگاه لاغری لیپوماتیک با بهره‌گیری از روش ویبریشن نسبت به حذف چربی‌های بدن اقدام می‌کند.

آیا لاغری با استفاده از روش اولترازد درد و خونریزی به دنبال دارد؟

در حالت کلی جراحی‌های لاغری درد و خونریزی‌هایی با شدت بسیار کمی را دنبال دارند که پس از گذشت سه روز به طور کامل بهبود پیدا می‌کنند.

کدام روش از جراحی نتیجه بهتری به دنبال دارد؟

نتیجه جراحی‌های لاغری و حذف چربی‌های بدن صرفا به دستگاه وابسته نبوده و مهارت، تجربه و تخصص پزشک از تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی برخوردار هستند.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست