معرفی ۷ روش تاثیرگذار لیفت صورت با ورزش

معرفی 7 روش تاثیرگذار لیفت صورت با ورزش
جوانسازی صورت, لیفت صورت

آیا می‌دانید که بیش از ۵۰ عضله در صورت شما وجود دارد؟ هر جایی از بدن که عضله باشد، با تمرین و ورزش می‌توانید آن را تقویت کنید. ماهیچه‌های صورت نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در حالت عادی ماهیچه‌های صورت چندان فعال نیستند؛ اما با انجام چند حرکت ساده می‌توانید عضله‌های صورت خود را تقویت کنید. انجام این حرکت‌های ورزشی، تاثیر شگفت‌انگیزی در جوان‌سازی پوست دارد. لیفت صورت با ورزش جایگزین ایده‌آل و بدون هزینه برای افرادی است که به فکر رهایی از آثار پیری در چهره خود هستند. اگر شما هم کنجکاو هستید که با حرکات ورزشی لیفت صورت آشنا شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تمرین ابروها برای لیفت صورت با ورزش

افتادگی ابروها یکی از عوارض پا به سن گذاشتن است که در چهره افراد ظاهر می‌شود. این موضوع علاوه بر اینکه روی زیبایی ظاهری چهره در ناحیه پیشانی تاثیر منفی دارد، باعث ایجاد چین و چروک در ناحیه اطراف چشم‌ها نیز می‌شود. با تمرین ابروها می‌توانید، ماهیچه‌های اطراف آن را تقویت کنید و جلوی افتادگی زودهنگام ابروها را بگیرید.

تمرین ابروها خیلی ساده است. سه انگشت هر دست خود را زیر ابرو قرار دهید. همزمان تا جای ممکن چشمان خود را باز کنید. سپس تلاش کنید تا ابروهای خود را به سمت پایین حرکت دهید. قرار انگشتان دست زیر ابروها، مانع از پایین آمده ابروها می‌شود. همزمان که این حرکت را انجام می‌دهید، لبخند بزنید و نفس عمیق بکشید. سپس پلک‌های خود را محکم ببندید. مردمک چشمان خود را نیز به چرخش در بیاورید. برای مدت ۲۰ ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. یک روز در میان، این حرکت را سه بار تکرار کنید.

تمرین حذف خط لبخند برای جوان‌سازی پوست

خط لبخن از کنار بینی آغاز می‌شود و تا اطراف دهان ادامه پیدا می‌کند. این خط هلالی شکل است و در دو طرف صورت به‌صورت متقارن وجود دارد. تا میان‌سالی فقط هنگامی که لبخند می‌زنید، این خطوط در چهره شما آشکار می‌شوند؛ اما وقتی پا به سن می‌گذارید، خط لبخند در حالت عادی نیز روی چهره شما قابل مشاهده است. خطی که نوعی فرورفتگی به همران چین و چروک را در اطراف بینی و دهان شما ایجاد می‌کند.

یکی از تمرین‌های لیفت صورت با ورزش، روی صاف کردن خط لبخند تمرکز دارد. برای این منظور ابتدا لب‌های خود را غنچه کنید. لب‌ها باید کاملا روی یکدیگر قرار داشته باشند؛ به طوری که دندان‌ها قابل مشاهده نباشند. در همان حالت غنچه بودن لب‌ها، سعی کنید لبخند بزنید. این حرکت را شش بار تکرار کنید. سپس حالت لبخند هنگام غنچه بودن لب‌ها را حفظ کنید و دست خود را زیر چانه قرار دهید. همزمان فک‌تان را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. کمی نیز سر خود را به عقب متمایل کنید. این حرکت را دو بار پشت سر هم ادامه دهید. با تکرار مداوم این تمرین ضمن افزایش حجم پوست، خط لبخند شما نیز صاف می‌شود.

تمرین حذف خط لبخند برای جوان‌سازی پوست

تمرین حذف چین و چروک از پیشانی

معمولا اولین ناحیه صورت که چین و چروک‌ها در آن ظاهر می‌شود، پیشانی است. پیشانی کاملا در مقابل دیدگان قرار دارد و به همین دلیل شکل‌گیری چین و چروک در آن، حس پیری زیادی را به همراه می‌آورد. بنابراین باید برای لیفت صورت با ورزش حتما روز تمرین حذف چین و چروک پیشانی تمرکز کنید. تمرین ورزشی ساده‌ای که در اینجا معرفی می‌کنیم به اندازه بوتاکس برای ترمیم افتادگی‌های پیشانی کارساز است.

دو دست خود را با فاصله کمی روی پیشانی و انگشتان را در مقابل یکدیگر قرار دهید. سپس انگشتان خود را به آرامی در امتداد ابرو به سمت محل رویش موها ادامه دهید. نیازی نیست که هنگام حرکت دستان خود، فشار زیادی به پیشانی وارد کنید. به چشم ماساژ دادن پیشانی به این حرکت نگاه کنید. هر هر بار تمرین، این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید. با تکرار این تمرین، به مرور زمان ماهیچه‌های پیشانی تقویت شده و چین و چروک‌ها از بین می‌روند. ضمن اینکه اگر از سردرد نیز رنج می‌برید، با انجام این تمرین، می‌توانید به کاهش درد در ناحیه پیشانی امیدوار باشید.

تمرین حذف چین و چروک از پیشانی

تقویت ماهیچه‌های چانه برای لیفت صورت با ورزش

تمرین ورزشی ساده‌ای نیز برای تقویت ماهیچه‌های چانه وجود دارد. با تکرار این تمرین می‌توانید از ایجاد فرورفتگی و دوتا شدن چانه خود به مرور زمان جلوگیری کنید. تمرین تقویت ماهیچه‌های چانه برای لیفت صورت با ورزش از چند مرحله تشکیل می‌شود که در اینجا ذکر می‌کنیم:

  1. ابتدا گردن خود را به سمت راست بچرخانید و سپس به حالت اولیه برگردانید. همین حرکت را برای سمت چپ تکرار کنید. این مرحله را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.
  2. چانه خود را با دست جمع کنید. سپس آن را به سمت چپ و راست حرکت دهید. در هنگام حرکت دادن چانه، یک نیم دایره تشکیل دهید. این مرحله را نیز ۲ تا ۳ بار تکرار کنید.
  3. در این مرحله چانه را با دست به سمت بالا هدایت کنید. همزمان فک خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. این حرکت برای انبساط و انقباض ماهیچه‌های صوتی بسیار مفید است.
  4. بار دیگر چانه خود را به سمت بالا هدایت کرده و در این حالت نگه دارید. سپس به‌آرامی دهان خود را باز و بسته کنید. این تمرین را ۱۰ بار تکرار کنید.
  5. چانه خود را به با دست به سمت بالا راست هدایت کنید و برای چند ثانیه در این حالت نگه دارید. در همین حال دهان خود را برای ۱۰ بار باز و بسته کنید. پس از چند لحظه استراحت، همین حرکت را برای هدایت چانه به سمت چپ بالا تکرار کنید.

لیفت صورت با نخ یا تزریق چربی؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

تمرین درمان افتادگی پلک صورت

یکی دیگر از روش‌های لیفت صورت با ورزش، مربوط به درمان افتادگی پلک است. افتادگی پلک، یکی دیگر از مشکلاتی است که با افزایش سن برای افراد بروز می‌کند. برای جلوگیری یا درمان این مشکل، باید به فکر تقویت ماهیچه‌های اطراف پلک باشید. دستورالعمل تمرین افتادگی پلک نیز بسیار ساده است.

گردن خود را صاف نگه دارید. انگشتان دست راست خود را از بالای سر به سمت انتهای پلک سمت چپ خود ببرید. سپس با انگشت، پلک را به سمت بالا بکشید. همزمان گردن خود را به سمت راست خم کنید. ۱۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید و در این فاصله یکبار نفس عمیق بکشید. پس از چند ثانیه استراحت، همین حرکت را برای پلک سمت راست خود تکرار کنید. در هر شبانه روز پنج بار این تمرین را انجام دهید.

لیفت صورت با ورزش به کمک یوگا

برای لیفت صورت می‌توانید روی یوگا نیز حساب کنید. چند حرکت ورزشی ساده یوگا وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید زمینه پوست خود را جوان کنید. دست‌های خود را مشت کنید. مشت‌های خود را در حالی که انگشتان‌تان به سمت صورت باشند، روی پیشانی قرار دهید. سپس مشت خود را کمی روی پیشانی فشار دهید. در ادامه دست‌ها را از اطراف پیشانی به سمت پایین هدایت کنید. این حرکت را ۶ بار در شبانه‌روز تکرار کنید.

یک حرکت ساده دیگر یوگا نیز وجود دارد که با انجام آن لیفت صورت به شکل موثر اتفاق می‌افتد. تصور کنید که مقدار زیادی غذا درون دهان شما وجود دارد. شروع به جویدن فرضی این غذا کنید. در این مدت باید دهان‌تان حتما بسته باشد. پس از چند ثانیه دهان خود را باز کنید. همزمان زبان را روی دندان‌های پایینی فشار دهید. ۱۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید و در شبانه‌روز ۷ بار آن را تکرار کنید.

لیفت صورت با ورزش به کمک یوگا

تمرین برجسته کردن گونه‌ها

آخرین تمرین لیفت صورت با ورزش پیشنهادی ما مربوط به لیفت گونه‌ هاست. دو انگشته اشاره و سبابه هر دست خود را روی گونه‌ها قرار دهید. گونه‌ها را به کمک انگشتان به سمت بالا هدایت کنید. سپس دهان خود را باز کنید و در همین حین با دهان خود حرف انگلیسی O را به وجود بیاورید. در ادامه انگشتان خود را کمی روی گونه‌ها فشار دهید. برای ۵ ثانیه در این حالت باقی بمانید. این تمرین را ۱۰ بار در شبانه‌روز تکرار کنید.

کلام پایانی

لیفت صورت با ورزش تنها با تکرار چند حرکت ورزشی ساده که معرفی کردیم، در طولانی مدت نتایج بسیار خوبی را در پی دارد. با انجام مستمر این تمرین‌ها تا حد زیادی از روش‌های تهاجمی لیفت صورت مانند تزریق چربی، بی‌نیاز خواهید شد. به‌این ترتیب نه‌تنها گرفتار عوارض روش‌های تهاجمی نمی‌شوید، بلکه نیازی به پرداخت هزینه‌های نسبتا سنگین جراحی نیز نخواهید داشت. فراموش نکنید که این تمرین‌ها، در کوتاه مدت نتایج چندانی را در بر ندارد. برای دستیابی به عضله‌های قوی در ناحیه صورت و برطرف کردن افتادگی‌های پوست، باید تمرینات ورزشی را به‌صورت منظم در درازمدت تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست