سریع ترین روش جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز صورت

جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز صورت
جوانسازی صورت, لیفت صورت

برای کسانی که به دنبال جوانسازی پوست و بازگرداندن حجم از دست رفته صورت خود هستند، استفاده از نخ کلاژن ساز صورت یک گزینه عالی محسوب می شود. این نوع نخ های جوان کننده پس از وارد شدن داخل پوست صورت، تولید کلاژن طبیعی را افزایش داده و با کاهش استرس و تنش از روی پوست، روند پیری را کند می کند.

یکی از مهمترین مزایای این روش جوانسازی این است که برخی از نتایج تقریباً بلافاصله مشاهده می شوند. حداکثر نتایج در حدود ۴ تا ۶ ماه به اوج خود می رسد و انتظار می رود تا ۱۸ ماه نیز باقی بماند، البته ناگفته نماند که این مدت زمان بستگی به شرایط پوست بیمار دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

درمان بی نظیر و فوری جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز صورت را می توان به صورت مجزا به عنوان یک روش مستقل یا در ترکیب با سایر درمان ها برای دستیابی به نتایج بهتر و کامل تر، استفاده کرد. اگر شما هم به دنبال روشی مدرن و کم تهاجمی برای جوانسازی صورت خود هستید، این گزینه درمانی می تواند انتخاب بی نشیری برای شما باشد. اما قبل از هر چیزی توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید، چراکه جواب سوالات شما در مورد این روش از مزایای آن گرفته تا نحوه تاثیر آن داخل این مطلب گنجانده شده است.

نخ کلاژن ساز صورت روشی بی نظیر برای جوانسازی

اگر به دلیل از دست دادن کلاژن طبیعی پوستی، صورتی افتاده، خسته یا کدر دارید، جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز صورت، روش درمانی جدیدی است که همیشه به دنبال آن بوده اید. این نوع درمان موثر ضد پیری، با تزریق تعدادی نخ ریز و مجزا به داخل پوست عمل می کند. نخ ها از یک ماده بخیه قابل جذب مشترک (پلی دیوکسانون) ساخته شده اند که با تزریق به پوست، تولید کلاژن را آغاز می کنند. پس از فعال شدن، کلاژن پوست را سفت و سفت تر می کند و نخ ها به مرور زمان حل می شوند.

نخ کلاژن ساز صورت

نواحی متداول درمان شده با این روش عبارتند از قسمت یک سوم پایینی صورت، گونه ها، خطوط لبخند، خطوط لب، چانه، چین های نازولبیال، خط فک و گردن.

در این روش اغلب از نخ های PDO استفاده می شود، نخ های PDO یا پلی دیوکسانون نخ هایی با طراحی خاص هستند که برای لیفت، سفت کردن و بازسازی پوست افتاده و شل صورت استفاده می شوند. روش لیفت PDO یک جایگزین غیرجراحی برای لیفت صورت است. نخ های تخصصی PDO برای لیفت کردن و سفت کردن پوست افتاده در اطراف صورت و گردن و تحریک شبکه فیبرهای کلاژن حمایت کننده در پوست استفاده می شود. این نخ های مخصوص با دقت در داخل صورت قرار داده می شوند تا ظاهری جوان تر و بدون نیاز به جراحی یا استراحت طولانی ایجاد کنند. بد نیست بدانید که نتایج حاصل از لیفت تهدید PDO معمولاً ماندگارتر از فیلرهای پوستی و بوتاکس است.

لیفت با نخ PDO یک روش کم تهاجمی است که نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و زمان بهبودی و دوران نقاهت بسیار کمی دارد. نخ های پلی دیوکسانون (PDO) از همان موادی ساخته می شوند که بخیه های قابل حل برای بستن زخم ها استفاده می شوند، با این تفاوت که به جای اینکه دو هفته طول بکشد تا حل شوند، حدود شش تا نه ماه طول می کشد تا اثرشان از بین برود.

جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز صورت حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد، به همین دلیل است که به لیفت سریع معروف شده است. پس از استفاده از برخی بی ‌حس‌کننده ‌های موضعی، نخ ‌های تخصصی PDO در لایه ‌های عمیق‌تر پوست قرار می ‌گیرند و پوست لیفت می ‌شود. درمان بی خطر است و می توانید در همان روز با کمترین ناراحتی به سر کار و زندگی روزمره خود بازگردید.

نحوه و روند جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز صورت

نحوه و روند جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز صورت

تعداد نخ های استفاده شده به نتایج مورد نظر و وسعت ناحیه بستگی دارد. این تعداد می تواند از یک نخ تا حدود ۵۰ نخ در هنگام درمان صورت و گردن متغیر باشد. نخ های ظریف به دقت از طریق پوست هدایت می شوند و در امتداد خطوط از قبل مشخص شده، قرار می گیرند. هنگامی که نخ در موقعیت خود قرار گرفت، کانولا برداشته می شود و نخ در جای خود باقی می ماند. این نخ ها حاوی خارهای ریز یا لنگرهایی هستند که در پوست قفل می شوند و آن را در موقعیت جدید خود نگه می دارند. هر نخ اضافی پس از رسیدن به میزان لیفت مورد نظر کوتاه می شود.

یکی از مزایای ویژه این روش این است که از روز اول می توانید اثرات کلاژن سازی نخ ها را به وضوح مشاهده کنید و پس از حدود یک ماه پس از درمان، اثرات جوان کننده را کاملاً مشاهده خواهید کرد. کلاژن جدید برای تشکیل در اطراف نخ تحریک می شود و از پوست حمایت می کند و بافت آن را بهبود می بخشد. فرآیندی به نام نئوواسکولاریزاسیون (تشکیل رگ های خونی جدید) به بهبود میکروسیرکولاسیون پوست کمک می کند. این امر با کاهش خطوط ریز پوست، ماه‌ها پس از خود عمل، ظاهری جوان‌تر برای صورت شما ایجاد می‌کند.

کاندیدای مناسب استفاده از نخ کلاژن ساز صورت

اکثر بیمارانی که نخ کلاژن ساز صورت را برای جوانسازی پوست خود انتخاب می‌ کنند در سن ۳۰ سالگی یا بالاتر هستند، زیرا این درمان در صورت افتادگی خفیف تا متوسط ایده‌آل است. به علاوه این روش درمانی برای افراد ۲۰ ساله و پایین تر از آن به هیچ وجه توصیه نمی شود.

مزایای استفاده از نخ کلاژن ساز صورت

پیشتر هم اشاره کردیم که جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز صورت، می تواند علاوه بر شادابی و طراوت بخشیدن به پوست شما، پوست افتاده صورت شما را نیز لیفت کند. این روش درمانی به علت مزایایی که دارد جزو محبوب ترین درمان های جوانسازی صورت محسوب می شود؛ برخی از مزایای عمده و ویژه این روش درمانی را در ادامه با هم می خوانیم:

تقویت کلاژن و الاستین

کارخانه های کلاژن و الاستین پوست شما بلافاصله پس از این درمان وارد عمل می شوند و مدت طولانی پس از بازگشت به خانه به کار خود ادامه می دهند و پوست را حجیم و محکم می کنند تا ظاهری جوان داشته باشند.

کاهش خطوط ریز و چین و چروک

نخ کلاژن ساز صورت  می‌تواند خطوط و چین و چروک‌های ریز را در ناحیه درمان روی صورت کاهش دهد.

جوانسازی کلی پوست

مزایای استفاده از نخ کلاژن ساز صورت

میزان ماندگاری اثرات نخ کلاژن ساز صورت

در این روش درمانی شما باید بلااصله بعد از قرار گرفتن نخ ها زیر پوست صورت خود، متوجه بهبودی فوری در ظاهر خود شوید. همچنین این اثرات طی چند ماه ادامه می یابد زیرا بدن شما کلاژن جدید تولید می کند و اثرات جوان کننده ایجاد می شود.

این نسبت در هر فردی متفاوت است و عواملی مانند سن شما و میزان افتادگی که اصلاح شده است، در طول مدت درمان تاثیر دارد. می ‌توان حدود شش تا نه ماه پس از عمل، یک درمان تکمیلی با نخ ‌های اضافی انجام داد تا مزایای لیفت با نخ را تا سه سال افزایش دهد. لازم به ذکر است که برای افزایش میزان ماندگاری و نتایج حاصل از نخ کلاژن ساز صورت برای جوانسازی، این نخ ‌های کلاژن ساز اغلب همراه با پرکننده‌های پوستی و بوتاکس یا همان سم بوتولینوم نوع A استفاده می ‌شوند. برای مطالعه بیشتر, مقاله میزان ماندگاری جراحی لیفت صورت با نخ چقدر است؟ را بخوانید.

میزان ماندگاری اثرات نخ کلاژن ساز صورت

برای آشنایی بیشتر با از بین بردن خط اخم با نخ این مقاله را مطالعه نمایید.

عوارض جانبی استفاده از نخ کلاژن ساز صورت

مثل هر روش درمانی دیگری، جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز صورت نیز در دستان یک متخصص مجرب و آموزش دیده دارای سابقه ایمنی عالی است. خطرات مرتبط با لیفت با نخ PDO کمتر از فیلر ها و بسیار کمتر از لیفت صورت جراحی است. عوارض جانبی جزئی این درمان شامل کبودی، تورم، حساسیت، بی حسی و عدم تقارن خفیف است، اگرچه بیشتر آنها ظرف چند روز برطرف می شوند اما در دستان یک پزشک ماهر و آموزش دیده احتمال رخداد آنها بسیار کمتر می شود.

در آخر

با افزایش سن، ساختار حمایت کننده صورت ما ضعیف می شود و چربی و کلاژن طبیعی صورت خود را از دست می دهیم. نواحی آسیب دیده عموماً شامل گونه ها، ابروها و سایر نواحی اطراف چشم، گردن و چانه است. تمام این عوامل دست در دست هم می دهند تا برای ما ظاهری پیرتر و پوستی افتاده تر ایجاد کنند.

در بین تمام درمان های جوانسازی صورت، جوانسازی پوست با نخ کلاژن ساز صورت یک گزینه مناسب برای افراد بالای ۳۰ سال محسوب می شود. این روش شامل استفاده از نخ‌های PDO یا نخ ‌های کلاژن ساز است که از آنها در جراحی برای بستن زخم‌ها استفاده می شود. وقتی نخ‌ها زیر پوست قرار می ‌گیرند، می ‌توانند قسمت‌ های شل یا افتاده در قسمت ‌های مختلف صورت یا بدن را سفت و لیفت کنند تا به کاهش اثرات جاذبه و پیری کمک کنند یا می ‌توانند با تحریک پوست برای تولید کلاژن، در جوان‌سازی صورت استفاده شوند. در این مطلب به طور کامل و جامع در مورد جوانسازی پوست از طریق استفاده از نخ های کلاژن ساز صورت صحبت کردیم. اگر شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید می توانید آن را با ما و سایر مخاطبان این صفحه به اشتراک بگذارید.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست