میکرونیدلینگ روش مدرن برای زیبایی و جوانسازی صورت

جوانسازی صورت

پوست شما عاقل تر از آن چیزی است که فکر می کنید! به لطف میکرونیدلینگ، پوست می تواند حتی با وجود افزایش سن درخشش جوانی را بازسازی کند و با تولید کلاژن که پروتئینی است که مسئول ساختار، استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست شماست؛ به آن بافتی صاف و لطیف ببخشد.

این روش جوانسازی پوست که به عنوان بهترین نوآوری اخیر در جوانسازی پوست مورد ستایش قرار گرفته، روش موثری برای مبارزه با هرگونه آسیب دیدگی پوست است. در ادامه این مقاله می خواهیم با این روش بیشتر آشنا شویم و مزایا و حتی معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ همانطور که از اسمش پیداست یک ابزار جراحی موتوردار با کارتریجی از نوک سوزن یکبار مصرف است و در واقع ۱۲ میکرو سوزن، یعنی سوزن های بسیار بسیار کوچک دارد که آن ها را روی پوست می لغزاند. این سوزن ها باعث می شوند که سوراخ و کانال هایی با اندازه میکروسکوپی به آرامی وارد پوست شوند. این سوراخ های باعث می شوند که پوست تحریک شده و به طور طبیعی در برابر این زخم ها واکنش دهد و به طور خودکار شروع به ترمیم آن ها کند و در نتیجه باعث تجدید، ترمیم و جوان سازی شدید پوست می شود.

اگر این روش را در مطب متخصص پوست انجام ‌دهید، احتمالاً پزشک پوست شما را قبل از درمان بی‌حس می‌ کند تا درد و ناراحتی را از بین ببرد یا حداقل کاهش دهد. در مرحله بعدی پزشک از یک ابزار قلم ‌مانند به نام درمارولر برای وارد کردن سوزن ‌های ریز فولادی ضد زنگ در پوست شما استفاده می کند تا از قصد باعث آسیب رساندن به پوست صورت شما شود! منظور ما از آسیب رسانی همان سوراخ ها و کانال هایی است که پیشتر توضیح دادیم.

در پی این آسیب رسانی پوست به طور طبیعی واکنش می دهد و شروع به ترمیم جای این سوزن ها می کند که در نهایت باعث جوانسازی پوست می شود، اما این سوراخ ها وظایف دیگری هم دارند! در نتیجه این خراش های کوچک، پوست تولید کلاژن را شروع می کند تا به بهبودی هرچه بیشتر و سریعتر پوست کمک کند. به طور خلاصه هدف از این روش درمانی میکرونیدلینگ این است که آسیب ‌های ناشی از سوزن ‌ها، بدن شما را تحریک کند تا مواد شفا بخشی به نا الاستین و کلاژن را برای ترمیم پوست به ناحیه درمان بفرستد.

این روش درمان همچنین نیاز به تکرار دارد و معمولاً جلسات متعددی با فاصله یک ماهه لازم است. در واقع در جلسات بعدی سوزن ‌ها عمیق ‌تر وارد پوست می ‌شوند، زیرا پوست ضخیم‌ تر شده و در طول زمان قادر به مقاومت در برابر نفوذ عمیق ‌تر سوزن ها می ‌شود.

درمان و جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

برای آشنایی با جراحی زیبایی چشم گربه‌ای این مقاله را مطالعه نمایید.

۱۰ مزیت شگفت انگیز میکرونیدلینگ

شاید از نظر شما آسیب رساندن به پوست آن با ایجاد خراش روی آن به وسیله سوزن ترسناک و شاید غیر منطقی به نظر برسد، اما این فرآیند باعث ایجاد یک واکنش جوانسازی بی نظیر و شگفت زدگی بسیاری از افراد می شود. در ادامه با ۱۰ مزیت اصلی میکرونیدلینگ بیشتر آشنا می شویم:

۱. ظاهر خطوط عمیق و چین و چروک ها را کاهش می دهد

پیری زودرس که به صورت خطوط ریز و چین و چروک ظاهر می شود، باعث نارضایتی از پوست و ناراحتی افراد می شود. اما با وجود جراحات کوچک ناشی از یک جلسه میکرونیدلینگ، پوست با تولید کلاژن و الاستین به مبارزه با خطوط و چین و چروک می رود.

کلاژن و الاستین ترکیباتی در پوست شما هستند که کارشان افزایش ساختار و استحکام پوست است و پوستی جوان را برای شما به ارمغان می آورند. از سوی دیگر مکانیسم های ترمیم زخم، بدن شما را برای تولید سلول های پوستی جدید تحریک می کند و باعث می شود خطوط ریز، چین و چروک های پنجه کلاغی و پیشانی کمتر آشکار شوند.

۲. درمان اسکار

کلاژن و الاستین تولید شده توسط پوست در این روش، در رفع آکنه و سایر اسکارهای روی پوست شما نیز بسیار موثر است و در واقع تنها نوع اسکار که قابل درمان نیست اسکارهای کلوئیدی یا برجسته است.

۳. آسیب خورشید

این روش جوانسازی پوست در کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید، به ویژه هایپرپیگمانتاسیون و لکه های ناشی از افزایش سن نیز موثر است. اگر پوستی لکه‌دار دارید و یا بر اثر آفتاب گرفتن، به رنگ قهوه‌ای و سوخته تغییر رنگ داده است، میکرونیدلینگ و توانایی آن در تحریک کلاژن و سلول ‌های پوستی جدید می ‌تواند پوست صورت شما را تقویت کرده و رنگ آن را ترمیم کند و به حالت اول برگرداند.

جوانسازی پوست و صورت با روش میکرونیدلینگ.

۴. ضد پیری

فراموش نکنید که پیری فقط به صورت چین و چروک و تغییر رنگ ظاهر نمی شود. بلکه پوست با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی خود را از دست داد و افتاده و شل به نظر می رسد. در واقع پوست پیر کدر به نظر می رسد و درخشندگی ندارد. بنابراین انباشته شدن کلاژن در پاسخ به زخم های ریز در این روش درمانی، می تواند ساختار پوست را برای مبارزه با افتادگی و پیری پوست بهبود بخشد.

۵. کوچک کردن منافذ پوست

ممکن است فکر کنید که سوزن ها در این روش باعث می شوند اندازه منافذ شما افزایش پیدا کند اما بالعکس، کمک می کند منافذ شما بسیار کوچکتر شوند. هنگامی که کلاژن اطراف منافذ شما تحریک می شود، ناحیه اطراف منافذ پر شده و خود منافذ تقریباً ناپدید می شوند.

۶. افزایش اثربخشی سایر محصولات پوستی

پس از میکرونیدلینگ بهترین زمان برای استفاده از درمان های ضد پیری، مرطوب کننده ها و سایر محصولات و درمان های موضعی است که سلامت و ظاهر پوست را تقویت می کند. سوراخ ‌های ایجاد شده توسط سوزن ها کرم‌ ها، سرم‌ ها و ژل‌ ها را راحت ‌تر دریافت می‌کنند و آن‌ها را عمیق ‌تر به داخل درم می‌ رسانند.

۷. مبارزه با ترک های حاصل از کشش پوستی

این روش درمان می تواند در همه قسمت های بدن انجام شود و فقط مختص صورت نیست. گاهی از این روش در کاهش ترک هایی که پس از دوره های افزایش و کاهش وزن سریع مانند دوران بارداری ظاهر می شوند؛ نیز استفاده می کنند.

۸. کاهش بیماری روزاسه

تیرگی و ضخیم شدن پوست روزاسه را می توان با این روش برطرف کرد. اگر از این بیماری پوستی رنج می برید، تجزیه سریع کلاژن را از نزدیک لمس کرده اید. میکرونیدلینگ با تحریک رشد کلاژن، این تجزیه را جبران و جایگزین کرده و بنابراین پوست شما التهاب و تحریک کمتری را تجربه می کند.

۹. بهبود آکنه

همانطور که در مورد ۶ هم توضیح دادیم، می توانید از این روش برای کمک به بهبود اثربخشی درمان های موضعی آکنه نیز استفاده کنید و به شفاف شدن پوست خود کمک کنید.

۱۰. عوارض جانبی کمتر از لیزر یا لایه برداری شدید

اثرات این روش با لیزر و لایه برداری شیمیایی قابل مقایسه نیست، شما می توانید ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از آن از درخشش چهره خود لذت ببرید، اما با لیزر، این زمان طولانی تر است و بهبودی شما ممکن است ۳ تا ۱۰ روز طول بکشد.

عوارض جانبی میکرونیدلینگ

یکی از عوارض جانبی این روش جوانسازی پوست، قرمزی یا سوزش خفیف است که می تواند در چند روز اول ظاهر شود اما جای نگرانی نیست و این قرمزی فقط نشانه بهبودی پوست شما است. از سوی دیگر ممکن است متوجه شوید که پوست شما در روزهای پس از درمان احساس سفتی، تورم، خشکی یا حساسیت به لمس می کند، یا ممکن است در عرض یک هفته پوسته پوسته شود.

اگرچه سوراخ ‌های سوزن کوچک هستند، اما زخم‌ های ایجاد شده باز هستند و می ‌توانند تحریک یا عفونی شوند؛ بنابراین شما باید پوست را تمیز نگه دارید و از لوسیون های تحریک کننده، استخر های شنا، سالن های ورزشی و سایر مکان هایی که ممکن است شما را در معرض عفونت قرار دهد اجتناب کنید.

فراموش نکنید که میکرونیدلینگ به طور کلی بی خطر و بسیار موثر است، اما برای افرادی که در طی یک سال گذشته تحت تاثیر اشعه بوده اند، باردار هستند، بیماری پوستی دارند، یا سابقه اسکار یا بهبود ضعیف زخم دارند، توصیه نمی شود. همچنین افرادی که دارای عفونت های فعال یا زخم های باز هستند، قبل از امتحان این روش باید صبر کنند تا پوست آنها به طور کامل بهبود یابد.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مهم ترین مراقبت بعد از انجام میکرونیدلینگ، ادغام رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالم است. یک رژیم غذایی سالم و برنامه سبک زندگی مناسب از تمام جنبه های سلامت بلندمدت شما پشتیبانی می کند و پوست شما به عنوان بزرگترین اندام بدن شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. حفظ این عادات سالم به طور قابل توجهی به روند درمان و بهینه سازی تولید کلاژن کمک می کند.

شما نباید تا ۲۴ ساعت قبل از الکل مصرف کنید و به علاوه باید از خوردن هر گونه غذا یا نوشیدنی کافئین دار در روز انجام عمل، خودداری کنید، چراکه این مواد می توانند باعث کبودی و التهاب شوند و در نهایت به روند بهبود آسیب برسانند یا مانع از آن شوند. همچنین در دوره ۲۴ تا ۴۸ قبل از عمل، باید از ورزش شدید اجتناب شود.

برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب بعد از درمان جوانسازی پوست، مواد تشکیل دهنده فرآوری شده را محدود کنید و غذاهای کامل، به ویژه محصولات غنی از ویتامین C را در رژیم غذایی خود بگنجانید. نوشیدن آب کافی نیز از سیستم ایمنی شما حمایت کرده و به کاهش التهاب نیز کمک می کند. داروهای رقیق کننده خون، مانند آسپرین، ایبوپروفن و سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) یا مکمل های غذایی، از جمله روغن ماهی، امگا ۳ گیاهی، ویتامین E، زردچوبه، زنجبیل یا سیر را نباید در عرض ۷۲ ساعت مصرف کرد. هم قبل و هم بعد از عمل این محصولات می توانند از لخته شدن خون شما جلوگیری کنند، که ممکن است توانایی پوست شما را برای التیام در طول فرآیند بهبودی مختل کند.

پوست شما در ۴۸ تا ۷۲ ساعت اول بعد از عمل آسیب پذیرتر است. برای جلوگیری از تحریک، عفونت یا ملتهب شدن آن ناحیه، باید از هرگونه محصولات مراقبت از پوست که مواد شیمیایی دارد، اجتناب کنید. به خاطر داشته باشید که اگر این مراقبت ها را پشت گوش بیاندازید، لایه برداری پوستتان به مشکل خورده و دچار خشکی پوست و جوش می شوید.

حداقل به مدت ۲۴ ساعت از آرایش کردن خودداری کنید و تا سه روز پس از میکرونیدلینگ از ورزش های عرق آور و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. همچنین باید به مدت یک هفته از استفاده از ابزارهای لایه بردار پوست و حداقل برای دو هفته از انجام هرگونه عمل زیبایی خودداری کنید.

نوشیدن کافئین

در آخر

بسیاری از افراد در مرحله ای از زندگی خود با پیری و مشکلات پوستی دست و پنجه نرم کرده اند، اما راه حل های بی شماری هم برای این مشکلات وجود دارد و یکی از آن ها میکرونیدلینگ است. گاهی ممکن است جای زخم یا لک‌ های صورت ما خود به خود و به مرور زمان به آرامی بهبود پیدا کنند، اما گاهی اوقات مسئله حاد تر از این حرف هاست و جای لک و جوش ‌های مزاحم به همین سادگی از بین نمی روند و ممکن است باعث تغییر رنگ پوست و پیری زودرس آن شوند.

برای کمک به مبارزه با مشکلات پوستی و زیبایی و جوانسازی صورت، پزشکان پوست و مو میکرونیدلینگ را به عنوان راه حل توصیه می کنند. نظر شما چیست؟ آیا فکر می کنید این روش درمانی موثر است یا خیر؟

منبع : edenskinclinic

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست