جراحی بینی طبیعی چه ویژگی هایی دارد؟

جراحی بینی طبیعی
جراحی بینی (رینوپلاستی)

جراحی بینی طبیعی در میان متقاضیان جراحی بینی، مخاطبان زیادی دارد. در میان انواع جراحی‌های زیبایی، جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین انواع جراحی ها محسوب می‌شود؛ چرا که در صورت عدم وجود تناسب بین بینی و سایر بخش‌های صورت، احتمال اینکه تا حد زیادی از زیبایی فرد کاسته شود، وجود دارد. اما در میان روش‌های مختلف جراحی، کدام یک بهتر است؟ تفاوت مدل بینی طبیعی با مدل بینی عروسکی چیست؟ از کجا می‌توان متوجه شد کدام یک برای بینی شما مناسب است؟ مزایای بینی طبیعی عمل شده چیست؟ این سوالات، معمولا در میان افرادی که متقاضی انجام این جراحی زیبایی هستند، متدوال می‌باشد. به همین سبب، در این مقاله قصد داریم پاسخ سوالات رایج، در رابطه با جراحی بینی طبیعی را در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

جراحی بینی طبیعی چگونه انجام می شود؟

به طور کلی، روشی که برای جراحی بینی طبیعی و یا عروسکی، مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از دو روش زیر می‌باشد. اما اینکه کدام یک از روش‌های زیر، برای جراحی شما انتخاب می‌شود، به عواملی مانند نظر بیمار، شرایط بینی و تشخیص پزشک بستگی دارد. این دو روش کلی عبارت هستند از:

·        جراحی بینی به روش باز

در این روش، جراح برای اعمال تغییرات مورد نیاز، چند برش در ناحیه پره‌های بینی ایجاد می‌کند، تا به طور کامل به غضروف و استخوان بینی، اشراف داشته باشد. هر چند که با انجام این کار، پزشک برای اجرای فرم و مدل مورد نظر، آزادی عمل بیشتری دارد، اما این روش برای فرد معایبی هم به همراه دارد. به عنوان مثال طولانی شدن مدت زمان انجام جراحی، مشخص بودن جای زخم های ایجادشده، طولانی شدن دوره نقاهت و … .

به طور کلی، جراحان زمانی استفاده از این روش را ترجیح می‌دهند که بینی فرد دچار مشکلات جدی بوده و یا قصد دارد مدل بینی اش از نوع عروسکی باشد؛ چرا که با برداشته شدن لایه پوست از روی بینی، امکان ایجاد تغییرات روی سطح استخوان و غضروف بینی به مراتب راحت‌تر خواهد بود.

·        جراحی بینی به روش بسته

در جراحی بینی به روش بسته، جراح سعی می‌کند برای ایجاد تغییرات مد نظر، هیچ گونه برش و یا زخمی ایجاد نکرده و از طریق فضای داخلی بینی به آنچه که مد نظر دارد برسد. بنابراین، با توجه به اینکه هیچگونه برشی در فضای خارجی بینی ایجاد نمی‌شود، نه تنها دوره نقاهت کوتاه‌تر خواهد بود، بلکه مدت زمان انجام جراحی و همچنین احتمال باقی ماندن جای زخم به ترتیب کمتر و صفر خواهد شد. استفاده از این شیوه، معمولا برای افرادی ممکن می‌باشد که خواهان جراحی بینی طبیعی هستند؛ چرا که با توجه به محدودیت‌ها، امکان ایجاد تغییر زیاد در ساختار غضروف و استخوان بینی وجود ندارد.

کاندیدای مناسب جراحی بینی طبیعی

قبل از اینکه برای انجام هر جراحی آماده شوید، باید ابتدا به این سوال پاسخ دهید که آیا شما کاندیدای مناسب برای انجام این جراحی هستید یا نه. خوشبختانه در رابطه با جراحی طبیعی بینی، شرایط سخت و محدودکننده‌ای وجود ندارد. تنها شرط مهم، سن شما برای انجام جراحی است. برای انجام جراحی بینی، شما حتما باید به سن بلوغ رسیده و ترجیحا آن را به صورت کامل رد کرده باشید؛ چرا که در غیر این صورت، احتمال اینکه بینی شما در گذر زمان تغییر شکل دهد، وجود دارد. بنابراین، قبل از اینکه برای انجام جراحی آماده شوید، اطمینان حاصل کنید که رشد بینی شما به طور کامل متوقف شده است.

به چند نمونه از جراحی های دکتر آرش نجف بیگی دقت کنید:

نمونه کار جراحی بینی طبیعی 2
نمونه کار جراحی بینی طبیعی 3

معیار انجام جراحی بینی طبیعی چیست؟

براساس معیارهایی که در حوزه زیبایی-شناختی مطرح می‌شود، زیبایی یک منظره یا چهره، زمانی معنا پیدا می‌کند که تمام المان‌های موجود در آن با یکدیگر تناسب داشته باشند. به همین سبب است که جراحی بینی طبیعی نزد بسیاری از افراد از مقبولیت بیشتری برخوردار است، چرا که با انجام این جراحی بدون آنکه تغییرات ظاهری زیادی ایجاد شود، شما می‌توانید فرم جدیدی برای بینی و در نهایت چهره خود ایجاد نمایید.

در جراحی بینی فانتزی یا عروسکی، معمولا افراد تمایل دارند تا نوک بینی را به سمت بالا آورده و قوس زیادی در سطح بینی ایجاد نمایند. در این جراحی، بینی از لحاظ اندازه بسیار کوچک خواهد شد؛ چرا که برای اعمال این اندازه تغییرات، نیاز است که مقدار زیادی از استخوان و غضروف بینی تراشیده شود. از طرف دیگر، با توجه به اینکه بینی بسیار کوچک می‌شود، امکان انجام جراحی ترمیمی بینی یا مجدد را تقریبا غیر ممکن می‌سازد. این مسئله زمانی به یک دغدغه اصلی تبدیل می‌شود که پوست بینی فرد بسیار نازک باشد. از طرف دیگر، افرادی که بینی گوشتی دارند، بهتر است که به فکر انجام جراحی بینی فانتزی نبوده و مدل بینی طبیعی را ترجیح دهند. دلیل این مسئله هم پوست ضخیمی است که مانع از فرم دهی مطلوب می‌شود.

در جراحی بینی طبیعی یا عروسکی، نوع پوست بینی اهمیت زیادی دارد. پوست نازک بینی اگرچه باعث می‌شود که جراحی خیلی بهتر و البته راحتتر انجام شود، اما مشکلاتی نیز دارد. زمانی که پوست بینی نازک باشد، نواقص ظاهری بینی بسیار بیشتر جلوه می‌کنند. بنابراین، در صورتی که جراحی با موفقیت انجام نشود، احتمال اینکه مشکلات خیلی بیشتر نمایان باشند، وجود دارد.

از طرف دیگر، جراحی بینی عروسکی یکی از ترندهایی است که شاید در سال‌های گذشته بسیاری افراد را به خود جذب می‌کرد. اما این روزها، با توجه به این که این نوع بینی از مد افتاده است، تمایل افراد بیشتر به انجام جراحی بینی نیمه فانتزی و جراحی بینی طبیعی آمده است. جراحی بینی نیمه فانتزی نیز، به نوعی همان جراحی بینی فانتزی است. با این تفاوت که قوس کمتری در سطح بینی ایجاد شده و باعث می‌شود که بینی حالتی بین عروسکی و طبیعی داشته باشد.

معیار جراحی بینی طبیعی

اما در جراحی بینی طبیعی به هیچ وجه قوسی در سطح بینی ایجاد نمی‌شود. جراح باید تلاش کند تا با در نظر داشتن حفظ تناسب بینی با سایر قسمت‌های صورت، فرم بینی را تغییر دهد.

موارد زیر را می‌توان مهمترین معیارها در جراحی طبیعی بینی در نظر گرفت:

  • فاصله بینی و لب بالا، یکی از مهمترین مواردی است که در این جراحی باید مد نظر قرار داده شود. این مسئله خصوصا در خانم‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که در زنان، این فاصله بیشتر از آقایان بوده و در صورتی که جراحی به خوبی انجام نشود، منجر به بیشتر شدن این فاصله می‌شود. به همین دلیل، تا اندازه‌ای می‌توان گقت که عمل بینی طبیعی مردانه با بینی زنانه متفاوت است.
  • مورد مهم دیگری که در طبیعی بودن نتیجه جراحی تاثیرگذار است، زاویه نوک بینی با لب بالا می‌باشد. به طور معمول، این زاویه در حدود ۹۵ الی ۱۰۰ درجه است. در صورتی که بعد از انجام جراحی این زاویه بیشتر شود، نتیجه جراحی یک بینی فانتزی و عروسکی خواهد بود.
  • اندازه سوراخ بینی یکی دیگر از موارد مهمی است که در این نوع جراحی باید به آن توجه شد. بر اساس اصولی که در زمینه زیبایی-شناختی چهره مطرح می‌شود، اندازه سوراخ بینی طبیعی باید ۲ برابر فاصله بالای سوراخ تا نوک بینی باشد. عدم وجود تقارن بین سوراخ‌های بینی، یکی از مشکلات و عوارض رایج بعد از جراحی می‌باشد که البته در برخی موارد به خودی خود بعد از برطرف شدن تورم رفع می‌شود. در صورتی که بعد از یک سال، هنوز هم این مشکل برقرار بود، می‌توان به انجام یک جراحی ترمیمی فکر کرد.

بنابراین، به طور کلی می‌توان گفت که معیار اصلی برای اینکه جراحی بینی طبیعی باشد، باید تناسب بین بینی و سایر قسمت‌های صورت، به بهترین شکل ممکن حفظ شود.

نتیجه جراحی مدل بینی طبیعی چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، با وجود اینکه در انجام این جراحی از روش‌هایی استفاده می‌شود که نتیجه جراحی را طبیعی جلوه دهد، اما این مسئله به این معنا نیست که ساختار اصلی بینی شما تغییر نخواهد کرد. هدف اصلی از انجام این جراحی، تغییر در ساختار اصلی بینی است، نه بافت‌های آن؛ به همین دلیل، احتمال اینکه در حین جراحی به سیستم تنفسی فرد آسیب وارد شود، بسیار کم است.

مهمترین مواردی که در بینی طبیعی عمل شده اصلاح می‌گردند، عبارت هستند از:

  • تغییر سایز بینی
  • اصلاح فرم و مدل
  • از بین بردن قوز بینی
  • اصلاح عرض بینی و کوچک کردن پهنای آن
  • اصلاح نوک بینی در صورتی که تیز و یا پهن باشد
  • نوک بینی بالا آورده نمی‌شود
  • به سطح رویی بینی هیچگونه قوس و یا انحنایی داده نمی‌شود

نمونه هایی از جراحی بینی طبیعی توسط دکتر آرش نجف بیگی را در ادامه مشاهده کنید:

نمونه کار جراحی بینی طبیعی 4
نمونه کار جراحی بینی طبیعی 5
نمونه کار جراحی بینی طبیعی 6

نکات مهم قبل از انجام جراحی بینی طبیعی

  • گرفتن عکس از زوایای مختلف بینی در آتلیه پزشکی
  • مطلع کردن جراح از سوابق بیماری، جراحی و دارویی
  • انجام آزمایشات مختلف پزشکی جهت بررسی شرایط سلامت فرد
  • قطع مصرف داروهای رقیق کننده مانند آسپیرین
  • حمام کردن یک روز قبل از جراحی
  • ناشتا بودن حداقل ۸ ساعت قبل از عمل
  • مصرف مایعات به اندازه کافی، جهت جلوگیری از دی هیدراته شدن بدن

مراقبت های بعد از انجام جراحی بینی طبیعی

در صورتی که می‌خواهید از نتیجه جراحی رضایت کامل را داشته باشید، رعایت نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • استفاده از داروهای تجویزشده توسط دکتر جهت کاهش درد
  • استفاده از کمپرسور یخ جهت کاهش تورم
  • استفاده از دو بالش جهت ایجاد ارتفاع بین سر و تنه
  • مراقبت جهت جلوگیری از وارد شدن ضربه به بینی
  • عدم مصرف سیگار، دخانیات و الکل تا یک ماه بعد از عمل
  • عدم استفاده از عینک تا ۴ ماه بعد از جراحی
  • عدم انجام حرکات شدید
  • عدم مصرف غذاهایی که نیاز به جویدن زیادی دارند

بهترین جراح بینی طبیعی در تهران

انتخاب جراح، یکی از مهمترین مواردی است که در نتیجه جراحی تاثیرگذار است. جراحی که شما برای انجام این عمل زیبایی انتخاب می‌کنید، باید به اندازه‌ای مهارت داشته باشد که با حفظ ساختار اصلی بینی، تغییرات لازم را ایجاد کند. علاوه بر این، جراح باید به خوبی نیاز و درخواست شما را تشخیص داده و جراحی را به سمت برآورده کردن آن هدایت کند. متاسفانه برخی از جراحان به نظر بیمار احترام نگذاشته و آنچه که خودشان صلاح می‌دانند را انجام می‌دهند. بنابراین، در صورتی که قصد انجام این جراحی زیبایی را دارید، به دنبال متخصصی باشید که نه تنها در این زمینه تجربه و مهارت مورد نیاز و کافی را دارد، بلکه به طور کامل به آنچه که شما مد نظر دارید، اشراف داشته باشد.

برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از نمونه کارهای قبلی جراح مدنظرتان دیدن کنید. در صورتی که بتوانید مستقیما با افرادی که تجربه جراحی با وی را داشته‌اند، صحبت کنید، می‌توانید خیلی راحتتر تصمیم‌گیری کنید.

برای آشنایی با بهترین جراح بینی ترمیمی این مقاله از دست ندهید.

هزینه انجام جراحی بینی طبیعی

در میان انواع جراحی‌هایی که وجود دارد، هزینه انجام جراحی زیبایی بینی تقریبا بالا است. به طور کلی، این هزینه در افراد مختلف با شرایط مختلف، متفاوت می‌باشد. عوامل مختلفی در این هزینه دخیل هستند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • جراحی که مسئولیت انجام عمل را به عهده دارد. (مسلما هرچه که جراحی که انتخاب می‌کنید، مهارت و تجربه بالاتری داشته باشد، هزینه‌ای که باید پرداخت کنید نیز بیشتر می‌شود.)
  • کلینیک یا بیمارستانی که جراحی در آن انجام می‌شود. (تجهیزاتی که برای انجام عمل طبیعی بینی مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نتیجه نهایی بینی طبیعی عمل شده تاثیر گذار است. به دنبال مرکزی باشید که از جدیدترین و به روزترین تجهیزات برای انجام این جراحی استفاده می‌کند.)
  • نوع بیهوشی که برای شما استفاده می‌شود، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در هزینه بینی طبیعی عمل شده است.

بنابراین، در صورتی که قصد دارید از هزینه عمل بینی مردانه و یا زنانه مطلع شوید، بهتر است که در یک جلسه مشاوره شرکت کرده و متناسب با شرایطی که دارید، هزینه های انجام جراحی را جویا شوید.

نقش مهم فرم بینی بعد از عمل 

زیبایی بینی تنها هدف افرادی است که برای انجام جراحی اقدام می کنند. با اهمیت ترین و تاثیر گذار ترین موضوع درفرم بینی بعد از عمل می تواند مهارت جراح در این کار باشد. در شرایطی که پزشک منتخب شما تخصص کافی و تجربه لازم را در این زمینه نداشته باشد، نه تنها فرم بینی شما زیبای نمی شود بلکه برخی تاثیرات مخرب هم بر روی بینی شما خواهند داشت. یکی دیگر از عوامل موثر بر فرم بینی مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی می باشد. می توان گفت که امری بسیار مهم می باشد. چسب زدن بینی، شستشوی بینی، نوع خوابیدن بعد از عمل، رعایت نکاتی که پزشک تجویز کرده و همچنین مراقبت های بسیاری که رعایت آنها می تواند فرم بینی بعد از عمل را تحت الشعاع قرار دهد.

در مواردی هم این امکان وجود دارد  که به دلایل مختلفی بینی شما بعد از عمل دچار افتادگی شود. افتادگی بینی فرمی ناخوشایند به بینی شما خواهد داد. این امر می تواند روحیه شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که این اتفاق نباید بعد از جراحی بینی به وجود آید. اما می توان دلیل آن را بی تجربه بودن و غیر متخصص بودن جراح دانست. چرا که در حین عمل به اندازه کافی غضروف ها را تقویت نکرده است. از این رو برای رفع این عارضه باید یک جراحی ترمیمی انجام دهیم.

می توان گفت که افتادگی بینی در اکثر موارد برای بینی های گوشتی اتفاق می افتد. این نوع از بینی ها در حین جراحی نیاز به دقت و حساسیت بیشتری دارند و در صورتی که این اتفاق بیافتد می توان آن را بی توجهی جراح دانست. تغییراتی که بر اثر افتادگی بینی ایجاد می شود، می تواند فرم بینی را بعد از عمل به شکل باور نکردنی تغییر دهد.

دلایل ایجاد افتادگی بینی

  1. در مواردی بینی افراد دارای تیغه میانی بسیار کوتاهی می باشد.
  2. در شرایطی امکان دارد بعضی از افراد دارای نوک بینی غضروفی بزگ و بلندی باشند.
  3. اتصالات بینی به اندازه کافی نباشد.

موارد ذکر شده می تواند عوامل افتادگی بینی قبل از جراحی بینی باشد. در صورتی که پزشک بتواند به طور دقیق این عوامل را تشخیص دهد، می تواند از بروز این عارضه جلوگیری نماید. چرا که بینی هایی که دارای شرایط بالا می باشند، باید در حین عمل نوک بینی آنها را بیشتر تقویت کرد تا فرم بینی  بعد از عمل تغییر نکند. از این رو بهتر است قبل از اینکه تصمیم به انجام جراحی بینی بگیرید جراح متخصص این کار را انتخاب کنید. در شرایطی که نتوانید در انتخاب جراح خود موفق باشید نمی توانید زیباییفرم بینی بعد از عمل خود را تضمین کنید.

بینی یکی از اصلی ترین عضوهای صورت می باشد. زیبایی بینی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر افراد داشته باشد. نوع بینی هر فرد متفاوت است. بعضی از افراد دارای بینی چاق یا پهن هستند که بسیار برای آنها آزار دهنده است. این نوع از بینی ها دارای ویژگی ها و خصوصیات خاصی هستند. بینی چاق یا پهن دارای پوست بسیار ضخیم و چربی می باشد. همچنین سطح پوست بینی صاف نیست. معمولا هم نوک بینی این افراد چاق است. این مدل بینی ها در اکثر موارد دارای پره های بزرگ و پهن می باشند. بعضی از افراد تصور می کنند  که قوز بینی به معنی بینی پهن است اما بهتر است بدانید بینی چاق یا پهن نمی تواند با قوز بینی تشخیص داده شود و عملا یکی از ویژگی های بارز آن نیست. این نوع از بینی ها ظاهر نامناسبی دارند و به شکل های مختلفی هستند.

افرادی که دارای بینی چاق یا پهن هستند می توانند با استفاده از جراحی زیبایی بینی فرم ناخوشایند بینی خود را اصلاح نمایند. باید دقت داشته باشید که جراح می تواند نقش عمده ای در نتیجه این نوع از جراحی ها داشته باشد. به طوری که باید دارای تجربه و مهارت کافی در انجام این نوع از جراحی باشد. چرا که این نوع از بینی ها باید به شکل کاملا اصولی انجام شود تا که بعد از جراحی هیچگونه برگشتی نداشته باشد.

بینی چاق یا پهن به این دلیل باید اصلاح شود که بتوان آن را با اعضای دیگر صورت نیز هماهنگ کرد و بین آنها تناسب ایجاد کرد. هدف ما این نیست که این نوع از بینی ها را به کوچک ترن حد ممکن آن برسانیم. بلکه ما قصد داریم تا فرم این نوع از بینی ها را تا حد ممکن اصلاح کرده و زیبایی را به صورت افراد هدیه کنیم. افرادی که به دنبال کوچک کردنه بیش از اندازه بینی خود هستند باید بدانند که با بینی کوچک نه تنها به زیبایی آنها چیزی اضافه نمی شود بلکه مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت. همچنین باید بدانید  که در زمان جراحی بینی چاق یا پهن غضروفی برای تقویت نوک بینی استفاده می شود.

این نوع از بینی ها به دلیل اینکه دارای پوست بسیار ضخیمی هستند بعد از جراحی احتمال دارد به سختی به اسکلت جدید بینی می چسبد. به همین دلیل دوران بهبودی بعد از جراحی بینی چاق یا پهن بیشتر زمان نیاز دارد. در مواردی برخی از افراد  تصور می کنند که این نوع از بینی ها بعد از جراحی به حالت قبل بر می گردد. اما این یکی از تصورات اشتباه  می باشد  که در بین مردم جا افتاده است.

مهم ترین عاملی که باید پزشک شما قبل از جراحی مد نظر قرار دهد شناخت پوست و همچنین میزان ضخامت پوست بینی شما می باشد. این عامل هم بستگی به تخصص جراح شما دارد که بتواند به خوبی تشخیص دهد. بهتر است بدانید که این نوع از بینی ها بعد از جراحی ورم بیشتری دارند و در مقایسه با بینی های دیگر مدت زمان بیشتری برای از بین رفتن ورم بینی لازم دارند.

میزان ضخامت پوست بینی

یکی از موارد مراقبت از بینی پس از جراحی می باشد که در این مورد ارزیابی علمی مطرح نشده است و فقط توصیه هایی می باشد که جراح به بیماران برای کم کردن احتمال آسیب رسیدن به بینی مطرح می کند.

اکثر افراد در شرایط خاصی می خوابند و محدود شدن در مورد نحوه خواب باعث کلافگی آن ها می شود ولی رعایت این توصیه ها برای جلوگیری از آسیب به بینی فرد می باشد و در صورت عدم رعایت احتمال آسیب به بینی بسیار افزایش می یابد.

مورد بسیار مهم

بالا بودن سر

تقریبا تمامی جراحان در اینباره که طی مدت زمان ۲ هفته پس از عمل، بیمار سر خود را از قلب بالاتر ببرد، موافق می باشند. این کار تنها با گذاشتن ۲ یا ۳ بالش هنگام خواب انجام می پذیرد.انجام این کار به کاهش یافتن تورم کمک بسیاری می کند.

خوابیدن به پشت یا پهلو

پیشگیری از احتمال آسیب و جابه جایی استخوان بینی به دلیل چرخ زدن غیر ارادی هنگام خواب می باشد که بهترین حالت پیشگیری به پشت خوابیدن می باشد. طی مدت زمان ۱ تا ۲ هفته این نکته رعایت شود. می توانید گاهی به پهلو بخوابید ولی هیچگاه بر روی شکم نخوابید.البته بر روی پهلو خوابیدن نیز خطرساز است؛ احتمال دارد یک سمت از بینی بیشتر متورم شود.

نکته ای دیگر

اگر فرد متأهل یا دارای فرزند کوچک باشد؛ بهتر است به مدت یک هفته بعد از عمل، تنهایی را برگزیند زیرا احتمال دارد دست همسر یا فرزند با صورت فرد برخورد کند.

سپتوپلاستی

در این عمل تیغه بینی در وسط بینی، میان دو حفره بینی، قرار دارد. این تیغه می بایست در حالت نرمال وسط بینی قرار دارد. زمانی که این تیغه از جای طبیعی خود انحراف یابد، فضای آن سمت از حفره بینی را که انحراف به آن سمت است، اشغال کرده است و راه تنفس را مسدود می کند. که معمولا این حالت باعث گشاد شدن حفره می شود.

مراحل جراحی

به دلیل اینکه انحراف بینی بر اثر اضافه بودن غضروف می باشد، کمی از غضروف را در این جراحی می بریم. در این جراحی از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

جراح روی تیغه بینی را از راه سوراخ های بینی برش می دهد تا به همان قسمت های اضافی غضروف برسد.البته یک غضروف L شکل در پشت و جلو می ماند تا تکیه گاه بینی باشد.پس از در آوردن تمامی بخش های اضافی، اجزای بینی را با بخیه سرجای خود محکم می کنم.

مراحل بعد جراحی

احتمال دارد کمی تورم و کبودی پس از عمل باشد. برخی اوقات داخل بینی را پانسمان می کنند ولی گاهی به جای اینکار، تکه ای گاز پانسمان پایین بینی می چسبانیم تا خون را جذب کند. درون بینی با تامپون تا چند روز پر می باشد. مصرف داروی سفالکسین به جهت عفونت یک دوره کامل آنتی بیوتیک توصیه می شود.

عوارض احتمالی

این جراحی عوارض خاص و پیچیده ای ندارد ولی احتمال بروز مشکلات زیر می باشد.

  • درد
  • تورم بینی
  • خونریزی

ماساژ بینی

ماساژ بینی پس از عمل برای کاهش تورم

ماساژ به کاهش تورم بینی های گوشتی کمک بیشتری می کند البته بیمار باید از شدید و بافشار ماساژ دادن خودداری کند و اگر احتیاج به ماساژ شدید بود، پزشک بینی را ماساژ می دهد.

انواع ماساژ بینى

اغلب ماساژ بینی به ۲ روش انجام می شود.

  1. در این روش فشار مختصری روی استخوان بینی جهت برطرف سازی برآمدگی ها و تورم های بینی، وارد می شود.
  2. این ماساژ به ندرت صورت میگیرد؛ آن هم در شرایطی که پوست بینی به استخوان چسبیده است، ماساژ با بلند کردن پوست ناحیه به شکل موضعی انجام می شود.

نحوه ماساژ دادن

برای انجام این کار مقابل آینه می ایستید و با انگشت شست هر دو دست خود؛ کناره های بینی را از بالا به سمت پایین ماساژ می دهید. به آرامی انگشت های شست را در دو طرف بینی قرار داده و به طرف گونه ها ماساژ می دهید. تلاش کنید که اغلب قسمت های استخوانی بینی تحت فشار انگشتان شما باشند. فشار در زمان ماساژ باید طوری باشد که مقداری درد احساس کنید؛ البته طوری فشار ندهید که این احساس درد، شدید شود.

از وارد کردن فشار بر روی پل بینی و قرار دادن انگشت شست بالاتر از لبه استخوان بپرهیزید. مقدار فشار باید در طرفین بینی یکسان باشد. داشتن دقت بالا و درست قرار دادن انگشت بر روی بینی بسیار اهمیت دارد.

هدف از انجام این تمرینات و ماساژها؛ایجاد شکل بهتر و بهبود سریع تر در قسمت های غضروفی و استخوانی می باشد.

زمان انجام ماساژ

توجه داشته باشید که قبل از برداشتن گچ و تامپون ها نباید بینی را ماساژ دهید. بهترین زمان جهت ماساژ بینی پس از حمام کردن و پیش از چسب زدن بر روی بینی می باشد.ماساژ دادن بینی در زمان هایی که چسب روی بینی می باشد، هیچ ایرادی ندارد.

انجام ماساژ حدودا به مدت ۲ تا ۳ ماه پس از عمل بینی تأثیر دارد. هر بار این ماساژ را به مدت ۱۰ دقیقه و البته اگر وقت کردید بهتر است ۴ بار در روز انجام دهید.

جمع بندی

جراحی بینی طبیعی نسبت به جراحی بینی فانتزی و عروسکی ارجحیت دارد؛ چرا که در بینی طبیعی عمل شده نه تنها ایرادات و نواقص موجود برطرف می‌شوند، بلکه مدل بینی طبیعی و اصلی حفظ می‌گردد. بنابراین، می‌توانید با خیال راحت این عمل زیبایی را توسط یک جراح ماهر انجام دهید، اگر می‌خواهید تناسب میان اجزای مختلف چهره‌تان از بین نرود. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که عمل بینی طبیعی مردانه تا اندازه‌ای با عمل بینی طبیعی زنانه متفاوت استغ چرا که از لحاظ ساختاری، چهره این دو با یک دیگر تفاوت‌های اساسی دارد. به عنوان مثال، در زنان فاصله میان بینی تا خط لب بیشتر از مردان است و همین مسئله باعث می‌شود که میزان ظرافت و دقت در بینی طبیعی عمل شده زنان، بیشتر باشد. بنابراین، اگر به مدل بینی طبیعی علاقه دارید، در انتخاب جراح دقت کنید.

۲ دیدگاه. ترک جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست