لیفت صورت آقایان؛ بهترین روش جوانسازی چهره مردان

جوانسازی صورت, لیفت صورت

برخلاف صور عموم مردان هم با رفتن زیر چاقو غریبه نیستند، و بسیاری از آنها سال هاست که جراحی لیفت صورت آقایان را انتخاب می کنند؛ بالاخره پیری زن و مرد نمی شناسد! کمک گرفتن از لیفتینگ صورت هم مرد و زن ندارد و همیشه به عنوان راه حل مناسب برای جوانسازی صورت مورد استفاده است.

گاهی اوقات، نتایج آشکار است اما نه عالی و در موارد دیگر، نتایج آنقدر درخشان هستند که اگر جراح یا متخصص نباشید نمی‌توانید علائم طبیعی یا عملی بودن صورت را تشخیص دهید.

مردان بیشتری نسبت به گذشته به صفوف بیماران لیفت صورت می پیوندند و با در نظر گرفتن این موضوع، زمان آن رسیده است که در مورد آنچه مردان می توانند از لیفت صورت انتظار داشته باشند، از اینکه چه کسی کاندیدای مناسبی برای این روش جوانسازی است تا اینکه لیفت صورت مردانه چه مزایا و هزینه ای دارد؛ صحبت کرد. بنابراین برای راهنمایی کامل در این زمینه به ادامه مطلب بروید و تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت را می توان با موفقیت در افرادی که به دنبال جوانسازی پوست صورت خود هستند انجام داد. هدف از این عمل زیبایی این است که بافت شل و افتادگی پوست و همچنین حجم صورت بازیابی شود و از این طریق خط فک و خطوط گردن بهبود پیدا کند. در لیفت صورت آقایان احترام به آناتومی خاص جنسیت و تغییرات زیبایی شناختی محتاطانه تر مورد نیاز، جوانسازی مردانه را نیاز دارد. اما لیفت صورت مردانه چه تفاوتی با لیفت صورت زنانه دارد؟

لیفت صورت آقایان

لیفت صورت مردانه با همتایان زنانه خود بسیار متفاوت است. برای شروع، مردان دوست دارند مو های خود را کوتاه نگه دارند، بنابراین پنهان کردن خطوط برش جراحی نیاز به تخصص و مهارت بیشتری دارد. علاوه بر این، مردان نمی خواهند که دیگران بدانند که تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته اند و در نتیجه، پنهان کردن خطوط برش جراحی از هر زمان دیگری مهم تر است! این پیش نیاز به کشش محافظه کارانه پوست شقیقه و پوست پشت گردن نیاز دارد تا به هر قیمتی از باقی ماندن جای زخم و اسکار جراحی جلوگیری شود. علاوه بر این، برش در برابر فولیکول های خط مو تراز می شود تا امکان رشد فولیکول های مو از طریق خط برش فراهم شود.

برش مستطیلی است که از خط رویش مو پیروی می کند.

به طور خاص، خطوط برش در امتداد سر باید خطوط مستقیم باشند و در زوایای ۹۰ درجه بریده شوند. همچنین هنگام کوتاه کردن پوست زائد و جابجایی پوست صورت به سمت بالا، باید به قسمت کناری گوش نیز توجه کرد. این به این دلیل است که خط ریش باید با ساقه ریش همخوانی داشته باشد تا از تغییر شکل خط مو بین خط ریش و کناره های آن جلوگیری شود. به این ترتیب، از بیماران خواسته می شود که یک ته ریش کوچک را در روز جراحی نگه دارند تا بتوان این دو نشانه آناتومیک را در یک ردیف قرار داد.

آخرین نکته برای جراحی لیفت صورت آقایان این است که اطمینان حاصل شود که فولیکول های موی خط ریش در طول جراحی آسیب نبینند. به این ترتیب، لایه فلپ پوست باید در سطح کمی عمیق تر از لیفت صورت زنانه جدا شود. آسیب به فولیکول ها منجر به ریزش مو و به خطر افتادن خط صاف ریش می شود و علاوه بر این، لایه پوست دارای رگ ‌های خونی بزرگ ‌تری است که فولیکول ‌های موی بزرگ‌تر و متراکم‌تری را در مردان نسبت به زنان تغذیه می ‌کند. در نتیجه، رقیق‌کننده ‌های خون باید حداقل یک ماه قبل از جراحی متوقف شوند، زیرا مردان در برابر تراوش خون از طریق جراحی آسیب‌پذیرتر هستند.

کاندیدای ایده آل برای لیفت صورت آقایان

بیایید با آن روبرو شویم، همه می ‌خواهند شبیه بهترین و شاداب‌ ترین نسخه از خود به نظر برسند و مردان و زنان به طور یکسان نگران از دست دادن ظاهرشان با افزایش سن هستند. بیماران اکثراً می خواهند بعد از هر مداخله جراحی نتایج بسیار طبیعی به نظر برسند و به همین دلیل هم اکثراً برای جوانسازی و رفع نواقص صورتشان، جراحی لیفت صورت را انتخاب می کنند.

به طور کلی، زنان به دنبال لیفت صورت برای اصلاح پیری صورت و گردن هستند، در حالی که مردان عمدتاً روی گردن تمرکز می کنند و اغلب نگران احتمال ایجاد اسکار و باقی ماندن جای زخم بعد از عمل هستند. مردانی که نیاز به لیفت صورت دارند، در قسمت تحتانی صورت و پوست اضافی روی گردن، چروک و سنگینی دارند. آنها باید مو های کافی داشته باشند تا جای زخم های بعدی را پنهان کنند بنابراین اگر بیمار کاملاً کچل باشد، پنهان کردن این زخم ها چالش برانگیز است و شاید این نوع جراحی برای این بیماران زیاد مناسب نباشد. البته، برای لیفت صورت جایگزین های زیاد و روش ‌ها و درمان‌های دیگری نیز وجود دارد که می ‌توانند انجام دهند، مانند تزریق فیلر و … .  با این حال، به هیچ وجه ناامید نشوید.

جراحی لیفتینگ صورت مردانه

مزایای لیفت صورت آقایان

بسیاری از مردان لیفت صورت را یک جراحی زیبایی ارزشمند می دانند زیرا تعدادی از نگرانی های زیبایی را برطرف می کند، برای مثال:

افتادگی پوست را سفت می کند

با افزایش سن، پوست اطراف صورت و گردن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی می کند. در نتیجه، مردان دچار چین و چروک در گردن و افتادگی و آویزان شدن پوست گردن می ‌شوند و دیگر ویژگی‌ های جوانی صورت خود را از دست می ‌دهند.

روند پیری در افراد مختلف متفاوت است و هر بیمار ممکن است به نوع متفاوتی از لیفت صورت آقایان یا ترکیبی از انواع روش ها برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود نیاز داشته باشد.

چربی اضافی را از بین می برد

یکی دیگر از رخدادهای رایج پیری، ایجاد چربی اضافی در اطراف چانه، گردن و خط فک است (که معمولاً به نام jowls شناخته می شود). چربی های اضافی زمانی ایجاد می شوند که پوست به طور فزاینده ای شل می شود و دیگر نمی تواند ساختارهای صورت را پشتیبانی کند. بنابراین با کشیدن پوست به سمت بالا و عقب، لیفت صورت مردانه، چربی اضافی را کاهش می دهد.

چین و چروک و چین خوردگی را کاهش می دهد

چین و چروک ها در ناحیه صورت و گردن به دلیل افزایش سن، آسیب های ناشی از نور خورشید و سایر عوامل محیطی دیگر ایجاد می شوند. پس از ارزیابی، جراح تصمیم می گیرد که کدام نوع لیفت صورت یا درمان دیگری برای رفع علائم خاص پیری در صورت شما مناسب تر است.

غبغب را از بین می برد

چانه دوتایی که به عنوان غبغب نیز شناخته می شود، تجمع چربی اضافی در زیر چانه است. این تجمع می تواند به دلیل طیف وسیعی از عوامل از جمله ژنتیک، نوسانات وزن و افتادگی پوست در نتیجه افزایش سن ایجاد شود. جراح می‌تواند با استفاده از لیفت صورت آقایان چربی اضافی را از بین برده، ماهیچه‌های آن ناحیه را سفت کند و ظاهری منقطع را به چانه و خط فک بازگرداند.

مراقبت های بعد از عمل لیفت صورت آقایان

عمل لیفت صورت آقایان واقعاً دردناک نیست، اما ممکن است به دلیل ایجاد عوارض جانبی این عمل که البته طبیعی هم هستند، گاهی ناراحت کننده باشد. شما بعد از عمل با پانسمان هایی بر روی صورت و گردن خود برای حمایت و همچنین لوله های تخلیه در برخی موارد از خواب بیدار خواهید شد.

تورم و کبودی بعد از لیفت صورت آقایان

در روز های اول دوران نقاهت خود باید در حالت نیمه نشسته و در حالی که سر خود را به عقب تکیه داده اید استراحت کنید. همچنین از خم شدن یا انجام حرکات ناگهانی سر خودداری کنید. اگر  جراحتان از بخیه های خود حل شونده استفاده نمی کند، باید بین ۷ تا ۱۰ روز به معاینات دوباره با جراح خود بروید تا بخیه های شما برداشته شود. در هر صورت هنگام شستن و برس زدن مو های خود در نزدیکی برش ها باید بسیار مراقب باشید.

قبل از انجام هرگونه ورزش شدید و قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید باید نزدیک به هشت هفته صبر کنید. همچنین برای بهبود کامل کبودی داخلی تا ۱۲ هفته زمان نیاز دارید.

هزینه لیفت صورت آقایان

هزینه لیفت صورت مردان به عوامل زیادی از جمله زمان جراحی و هزینه های مربوط به پذیرش در مطب بستگی دارد. نوع لیفت صورت، راه حل سفارشی طراحی شده توسط جراح شما که ممکن است شامل درمان های اضافی باشد، هزینه های بیهوشی، دستمزد جراح با توجه به مدرک و سابقه کار او، مکان جغرافیایی مطب و تهیه نسخاه های دارو ها نیز از جمله عوامل دیگری هستند که روی قیمت لیفت صورت آقایان تاثیر ویژه ای دارند. لازم به ذکر است که عمل لیفت صورت مردانه جزو عمل های زیبایی محسوب می شود و بنابراین انتظار نمی رود که بیمه ها هزینه این عمل را پوشش دهند.

در آخر

لیفت صورت یک جراحی زیبایی رایج است که با کشیدن پوست و ماهیچه های نیمه پایینی صورت به منظور سفت شدن پوست و از بین بردن علائم پیری مانند چین و چروک، افتادگی پوست و گردن، ظاهری جوان را به صورت باز می گرداند.

روش لیفت صورت آقایان به دلیل تفاوت در ساختار آناتومیکی، کمی با خانم ها متفاوت است. برای مثال، مردان پوست ضخیم ‌تر، ساختار های اسکلتی بزرگ‌تر و قوی‌تر و مو های صورت بیشتری دارند. بنابراین جراح هنگام انجام لیفت صورت بر روی مردان با چالش های مختلفی روبرو می شود و از تکنیک های متفاوتی استفاده می کند. در این مطلب هر آنچه را که لازم بود در مورد لیفت صورت مردان بدانید را بازگو کردیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم آن را با ما و سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست