همه چیز درباره جراحی لیفت گردن

جراحی لیفت گردن
لیفت صورت

جراحی لیفت گردن یا ریتیدکتومی، نوعی عمل زیبایی است که موجب از بین بردن چربی‌های اضافی گردن و رفع افتادگی آن می‌شود. این تکنیک گزینه‌ای مناسب برای افرادی خواهد بود که از چین و چروک‌های گردن و افتادگی و شلی آن رنج می‌برند.

چربی اضافه در قسمت تحتانی صورت شکایتی شایع در بین زنان و مردان است. لیفت گردن یا جراحی لیفت صورت پایین، توسط یک یا چند برش در زیر چانه و بغل گوش انجام می‌شود. این روش عضلات گردن را محکم می‌کند، چین و چروک‌های آن را از بین می‌برد و باعث سفت شدن و قوام پوست آن می‌شود.

با پیشرفت در روش‌های جراحی و اقدامات ایمنی، این روش برای داشتن گردنی زیبا و جوان به وجود آمد. تکنیک لیفت گردن این امکان را برای پزشکان فراهم کرده است که در هنگام انجام آن، با برش‌های بیشتر، سطح بیشتری از مشکلات( چین و چروک و از بین رفتن قوام) را برطرف کرد. این روش برای بیمارانی که مساله اصلی آن‌ها چین و چروک‌ها، چربی‌های اضافی و از بین رفتن قوام پوست گردن است.، روش کاملا ایده‌الی خواهد بود.

با این وجود باید از ریسک و خطرات احتمالی این تکنیک نیز آگاه باشید تا با اشراف کامل بر این شیوه از عمل‌های زیبایی، بهترین تصمیم را بگیرید. در این مقاله سعی ما بر این است که تمامی نکات مربوط به جراحی ترمیمی پوست گردن را در اختیار شما بگذاریم.

انواع جراحی زیبایی گردن

۱-لیپوساکشن : این تکنیک از دو کلمه لیپو به معنی چربی و ساکشن یه معنی تخلیه، تشکیل شده است. همان‌طور که از نام این تکنیک پیداست، با استفاده از این روش می‌توان چربی‌های اضافی ناحیه مورد نظر را تخلیه کرد. برای انجام لیپوساکشن برش کوچکی به عرض ۲ تا ۳ میلی‌متر در زیر چانه ایجاد می‌شود و چربی‌های اضافی با استفاده از یک لوله مخصوص خارج می‌شود. این روش برای افرادی مناسب است که پوست زیر گردن مناسب و بدون چروکی دارند. اما اگر پوست گردن دارای چین و چروک زیادی باشد و قوام خود را از دست داده باشد به شما پیشنهاد می‌شود که از عمل لیفت گردن استفاده کنید.

۲- جراحی لیفت گردن یا کشیدن پوست: این روش برای افرادی مناسب است که پوست زیر گردن آن‌ها به شدت آویزان، شل و دارای چین و چروک است. در این روش علاوه بر تخلیه چربی‌های اضافه گردن که با استفاده از لیپوساکشن انجام می‌گیرد، پوست آن نیز کشیده می‌شود. در نتیجه پوست ناحیه تحتانی صورت شما صاف، سفت و بدون چربی اضافی می‌شود.

۳-پلاتیسماپلاستی و سریکوپلاستی: این دو تکنیک نیز لیفت گردن محسوب می‌شوند و هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. با از استفاده از تکنیک پلاتیسماپلاستی می‌توان با برداشتن یا سفت کردن عضلات شل ناحیه تحتانی صورت، آن‌ها را سفت کرد. اما در تکنیک سریکوپلاستی می‌توان افتادگی پوست را حذف و کنترل کرد. جراح شما با توجه به مشکلات ایجاد شده برای پوست گردن شما می‌تواند از یک و یا هر دوی این روش‌ها استفاده کند.

درباره جراحی لیفت گردن

جراحی لیفت گردن که با نام‌های دیگری چون جراحی ترمیمی پوست گردن، ریتیدکتومی و جراحی لیفت صورت پایین نیز شناخته می‌شود، یکی از تکنیک‌های موثر برای زیبایی گردن است. این روش با برش‌های ظریف روی چانه و بغل گوش و سپس برداشتن چربی‌های اضافه ناحیه تحتانی صورت و کشیدن پوست این قسمت، انجام می‌شود. این روش باعث می‌شود که گردنی صاف و بدون چین و چروک و با عضلاتی سفت، داشته باشید. در این تکنیک جراحی، قسمت فوقانی صورت درگیر نمی‌شود و جراح فقط مشکلات قسمت تحتانی را برطرف می‌کند.

به بیان دقیق‌تر، این تکنیک برای افرادی مناسب است که پوست بخش بالایی صورت آن‌ها هنوز زیبا و بدون مشکل است، در حالی که پوست بخش پایین صورتشان دارای چین و چروک و افتادگی شده است.

نمونه جراحی لیفت گردن

مینی لیفت صورت چیست؟ برای آشنایی بیشتر این مقاله را از دست ندهید.

جراحی لیفت گردن چه چیزی را درمان می‌کند؟

اگر با مشکلات زیر دست و پنجه نرم می‌کنید، با استفاده از از جراحی ترمیمی پوست گردن می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید.

  • با استفاده از این تکنیک، می‌توان چربی‌های اضافه و سستی پوست در بخش پایینی صورت را که باعث ایجاد غبغب شده است، از بین برد.
  • رفع ذخایر چربی بیش از حد چانه یکی دیگر از مواردی است که با جراحی لیفت گردن قابل اصلاح است.
  • از دیگر مواردی که با جراحی ریتیدکتومی گردن درمان می‌شود، سستی بافت گردن است.
  • بافت‌های عضله در گردن که باعث ایجاد خطوط غیرطبیعی می‌شود، با استفاده از این متد قابل درمان هستند.
  • زمانی که پوست صورت شما هنوز جوان و شاداب است ولی در کنار آن پوست گردنتان دچار علائم پیری مانند چین و چروک و سستی پوست شده است. با استفاده از این متد می‌توانید دوباره ظاهری جوان را به گردن خود بازگردانید.

جراحی لیفت گردن چه چیزی را درمان نمی‌کند؟

جراحی ترمیمی پوست گردن، ظاهر کلی شما را تغییر نمی‌دهد اما باعث جوان شدن و از بین رفتن علائم پیری پوست گردن شما می‌شود. نکته قابل ذکر این است که این روش روند پیری را متوقف نمی‌کند. این عمل مانند دیگر جراحی‌ها ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. اما نکته قابل توجه در مورد آن این است که نسبت به روش‌های غیرتهاجمی به سرعت می‌تواند ظاهر گردن شما را جوان و مشکلات آن را برطرف کند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای جراحی لیفت گردن هستند؟

افرادی که دارای شرایط زیر باشند به آن‌ها توصیه می‌شود که از جراحی ترمیمی پوست گردن استفاده کنند.

  • افرادی که پوست گردنشان تفاوت زیادی با پوست صورتشان دارد، کاندید مناسبی برای استفاده از این روش هستند. به بیان دقیق‌تر کسانی که صورتی جوان دارند، اما پوست زیر گردنشان دارای چروک شده است، با استفاده از این متد می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند.
  • افراد سالمی که بیماری خاصی ندارند.
  • افرادی که دخانیات مصرف نمی‌کنند.
  • افرادی که دید منطقی و واقع‌بینانه‌ای نسبت به این عمل دارند.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که افرادی که دارای بیماری قلبی هستند و یا اضافه وزن دارند، کاندید مناسبی برای این عمل نیستند. همچنین برای این عمل داشتن پوست ارتجاعی جز موارد ضروری محسوب می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با لیفت صورت با پلاسما جت این مقاله را مطالعه نمایید.

مشاوره‌ها و آمادگی‎‌های قبل از انجام عمل جراحی لیفت گردن

قبل از انجام این روش لازم است که زیر نظر جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی خود اقداماتی را انجام دهید.

  • برای اینکه از سلامت عمومی بدن خود اطمینان پیدا کنید باید آزمایش‌هایی را انجام دهید. برای مثال باید مشخص شود که آیا شرایط عمل تحت بیهوشی را دارید یا خیر. اگر دچار مشکلات قلبی و عروقی پنهان باشید، امکان انجام جراحی را نخواهید داشت. همچنین در صورت ابتلا به دیابت باید حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • اگر داروی خاصی را مصرف می‌کنید حتما پزشک خود را مطلع کنید.
  • دخانیات مصرف نکنید.
  • از مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین یا مکمل‌های گیاهی که خونریزی را تشدید می‌کنند، خودداری کنید.
  • اگر قبلا سابقه جراحی داشتید، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید.

مراحل یا شیوه جراحی لیفت گردن

حال که در مورد اقدامات قبل از جراحی لیفت گردن اطلاعاتی بدست آوردید، بهتر است که در جریان شیوه انجام این تکنیک نیز قرار بگیرید. این متد دارای سه مرحله است که هر کدام از آن‌ها به اختصار توضیح داده شده است.

۱- بیهوشی

جراحی لیفت صورت پایین، هم از طریق بیهوشی کامل و هم به شیوه بیهوشی موضعی می‌تواند انجام شود. در این مرحله جراح با مشورت شما یکی از این موارد را انتخاب می‌کند.

۲- برش

با توجه به تغییری که می‌خواهید بر روی گردن شما انجام گیرد، محل برش‌ها و اندازه آن‌ها متفاوت است. در مواردی که قرار است فقط چربی‌های اضافه گردن شما برداشته شود، جراح از لیپوساکشن استفاده می‌کند .در این روش، جراح یک برش در زیر چانه یا پشت گوش ایجاد می‌کند. سپس یک لوله از ناحیه برش داده شده وارد بدن می‌کند، که با استفاده از آن چربی‌های اضافه را خارج می‌کند.

یک نمونه دیگر از مرسوم‌ترین نوع برش در این گونه عمل‌ها، برشی است که معمولا از خط ریش شروع شده و به سمت پایین در امتداد گوش ادامه پیدا می‌کند؛ سپس به سمت خط رویش مو در پشت گردن می‌رود و در آنجا خاتمه می‌یابد. در ادامه چربی اضافه گردن و غبغب برداشته می‌شود. سپس بافت زیر پوست گردن با محکم کردن عضله پلاتیسما تغییر داده می‌شود. در مرحله آخر پوست‌های اضافی نیز برداشته می‌شود. با استفاده از این برش، تغییرات بیشتری روی ناحیه پایینی صورت اعمال خواهد شد.

۳- بستن برش

در این مرحله، قسمت‌های برش زده شده با چسب یا بخیه بسته می‌شوند. برش یا بخیه‌ای که ایجاد شده است، ممکن است بعد از مدتی خودبخود جذب شود و یا ممکن است پس از چند روز نیاز داشته باشد که کشیده شود. پس از بهبودی این خطوط جذب پوست می‌شوند.

جراحی ریتیدکتومی گردن

اقدامات بعد از جراحی لیفت گردن

در طول دوره نقاهت بعد از جراحی لیفت گردن، لازم است که اقداماتی را زیر نظر پزشک خود انجام دهید. در ادامه به چند مورد از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • برای کاهش تورم و کبودی، جراح شما معمولا یک گن مخصوص گردن را برای شما تجویز می‌کند. این گن با محکم نگه داشتن محل بخیه‌ها و پوست گردن، تورم و کبودی را کم می‌کند.
  • در ناحیه‌ای که عمل روی آن انجام شده است، یک لوله نازک نیز برای تخلیه خون یا هر مایع اضافی که زیر پوست شما جمع می‌شود، به کار برده می‌شود.
  • از قرار دادن طولانی مدت کمپرس یخ روی محل جراحی خودداری کنید زیرا این کار با تاثیر گذاشتن بر جریان خون می‌تواند باعث مردن پوست شما شود. در واقع به دلیل اینکه ممکن است بخشی از حس پوست خود را از دست داده باشید، متوجه آسیب به پوست خود نشوید.
  • به شما توصیه می‌شود که برای کاهش تورم در هنگام استراحت، سر را بالاتر از قلب نگه دارید.
  • یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سر باید چرخش نداشته باشد و خم نشود.
  • بعد از عمل ترمیمی، از پوست گردنتان در برابر آفتاب محافظت کنید.
  • حداقل ۳ هفته ورزش نکنید و فعالیت‌های شدید نداشته باشید. همچنین در این زمان از لباس‌های راحت استفاده کنید تا در هنگام تعویض با محل جراحی برخورد نداشته باشد.
  • به دستورالعمل‌هایی که پزشک‌تان به شما توصیه می‌کند، با دقت عمل کنید. نحوه مراقبت از محل بخیه‌ها و داروهایی که برایتان تجویز می‌کند، از جمله این دستورالعمل‌های خاص است.

با مدرن ترین روش‌های لیفت گونه بیشتر آشنا شوید.

نتایج پس از عمل جراحی لیفت گردن

ممکن است تا چند هفته بعد از این عمل، اثراتی مانند تورم و کبودی بر روی گردن شما باقی بماند. نتایج این عمل، معمولا تا ۶ ماه بعد از آن مشخص می‌شود. در این زمان شما برای اینکه نتایج بهتری را از عمل خود به دست بیاورید، باید از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت کنید. و همچنین توصیه‌های پزشک خود را دقیق و به موقع انجام دهید.

ریسک و ایمنی عمل جراحی لیفت گردن

جراحی ترمیمی پوست گردن مانند هر عمل زیبایی دیگری عوارض و خطراتی دارد که شما قبل از تصمیم به انجام آن، باید از آن‌ها آگاه باشید. در ادامه شایع‌ترین ریسک‌های این عمل، ذکر شده است.

  • عفونت در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی یا مراجعه به مطب های غیرمعتبر
  • تورم طولانی مدت
  • ریسک بیهوشی
  • عدم تقارن صورت که معمولا کوتاه مدت است
  • ضعف در روند بهبودی زخم
  • خونریزی زیر پوست (هماتوما)

آیا جراحی لیفت گردن توسط جراح سر و گردن انجام می‌شود؟

پاسخ این سوال خیر است. جراحی ریتیدکتومی گردن فقط باید توسط جراح پلاستیک انجام شود. جراح پلاستیک با برداشتن چربی‌ها و پوست اضافه، ظاهری زیباتر و جوان‌تر را به گردن شما می‌دهد. این تکنیک ناحیه حساسی از بدن را درگیر می‌کند. به همین دلیل باید قبل از انجام آن، بهترین جراح و مطب را انتخاب کنید تا نتایج مطلوبی را بدست بیاورید.

هزینه جراحی لیفت گردن

عواملی زیر بر هزینه جراحی ترمیمی پوست گردن تاثیر گذار هستند

  • نوع بیهوشی
  • لوزام و تجهیزات مربوط به عمل
  • انجام آزمایش‌های لازم پیش از عمل
  • هزینه مربوط به بیمارستان
  • سایر عمل‌ها در کنار این عمل (همانند لیفت صورت یا ابرو و بوتاکس)
  • پیچیدگی عمل، تبحر و تجربه جراح و در نهایت دستمزد جراح

برای آشنایی با روش لیفت ابرو مقاله لیفت ابرو را از دست ندهید.

نکات تکمیلی و مهم جراحی لیفت گردن

۱- سن مناسب برای انجام جراحی لیفت صورت پایین، معمولا بین ۴۰ تا ۶۰ سالگی است اما لازم به ذکر است این تکنیک برای سنین بالاتر نیز قابل استفاده است. هرچه سن بالاتر باشد، فرایند ترمیم پوست با سرعت کمتری طی خواهد شد.

۲- اگر دخانیات مصرف می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم که چند هفته قبل از انجام این جراحی از مصرف آن خودداری کنید.

۳- اگر قصد کاهش وزن دارید، بهتر است که جراحی ترمیم پوست گردن را بعد از کاهش وزن مورد نظرتان انجام دهید. باید برای ۶ ماه وزن خود را ثابت نگاه دارید.

۴- حداقل دو هفته قبل از عمل، مصرف داروهای خود را با پزشک هماهنگ کنید. ممکن است نیاز باشد برخی قطع یا با داروی دیگری جایگزین شوند و یا دوز برخی دیگر تغییر پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست