چگونه بهترین دکتر جراحی لاغری را پیدا کنیم؟

بهترین دکتر جراحی لاغری
جراحی زیبایی اندام

بهترین دکتر جراحی لاغری، پزشکی است که بتواند در انتخاب مسیری صحیح و البته موثر مقدار قابل توجهی از وزن شما را حذف کند. در دنیای امروز که سطح تحرک انسان‌ها به مراتب کاهش پیدا کرده است و در امتداد این کم تحرکی طیف گسترده غذاهای پرکالری در نزد بسیاری محبوبیت دارد، چاقی عارضه بسیار رایجی شده است.

مشکلی که به این سادگی‌ها برطرف نمی‌شود. در این بین، دنیای پزشکی نیز دست خالی نمانده و در پیدا کردن انواع ایده‌های درمانی تا جراحی سعی در خلق روش‌های کاهش وزن داشته است.

مانند روش‌های متعددی که همراه با جراحی از کوچک کردن معده تا بیرون کشیدن چربی‌ بدن، در تکاپوی لاغر کردن افراد متقاضی هستند.

خلاصه مقاله
خلاصه مقاله

چگونه بهترین دکتر جراحی لاغری را پیدا کنیم؟

امروز قراره به مهم‌ترین موضوعی بپردازیم که دغدغه خیلی از شما عزیزانه. همون‌طور که در پادکست‌های قبلی بهش اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید، قبل از انجام جراحی لاغری و خدمات زیبایی انجام بدید، پیدا کردن یک دکتر متخصص کاربلده، که با تجربه‌ای که در زمینه جراحی‌های زیبایی، زیبایی شناسی و کار با جدیدترین دستگاه‌های زیبایی داره، بهترین نتیجه رو برای شما داشته باشه.

معمولا زمانی که شوق و ذوق جراحی لاغری دارید، اونقدر درگیر دیدن نمونه‌کارهای مختلف در اندام‌های مختلف و هزینه انجام اون‌ها هستید که شاید توجه چندانی به تجربه، تخصص و حتی صحت اطلاعاتی که در اختیارتون قرار میگیره و نمونه کارهای پزشکی که معرفی میشه، نکنید. اما، امروز، قراره بهتون راه‌هایی رو معرفی کنیم که از طریق اون‌ها، بهترین و معتمدترین پزشک متخصص رو برای انجام جراحی لاغری پیدا خواهید کرد. پس یه قلم و کاغذ بیارید و نکته هارو یادداشت کنید.

لیست تمامی پزشک‌هایی که کاندید انتخاب شما برای جراحی هستند رو یادداشت کنید. حالا وقتشه در اینستاگرام، گوگل و فضای مجازی و کامنت‌ها، به دنبال نمونه کارهای جراحی واقعیشون باشید. سعی کنید افرادی که توسط اون پزشکا جراحی شدند رو پیدا کنید و واقعیت ماجرا و رضایتشون از پزشکو سوال کنید. بعد از این مرحله، لیست پزشکاتون حتما جمع و جورتر میشه.

با مطب پزشکانی که هنوز تو لیستتون هستند تماس بگیرید و وقت ملاقات تنظیم کنید. برخورد پزشک، نحوه گوش دادن پزشک به درخواست‌ها و انتظاراتتون از جراحی لاغری، راه‌کارهای پزشک و پیشنهاداتی که برای جراحی بهتر در اختیارتون میذاره و در نهایت، نمونه کارهای لاغری مشابه با اندام شمارو بهتون نشون میده تا بهتر تصمیم بگیرید. اینا بهترین پارامترهاییه که میتونین با کمی تحلیل، پزشک متخصص باتجربه رو بشناسید. پزشک خوب، معمولا خوب به حرف‌هاتون گوش میکنه و بعد بهترین و صحیح‌ترین راه‌کار رو در اختیارتون میگذاره. پزشک خوب، حتما در مطب جراحی و بیمارستان معتبر جراحی میکنه.

معمولا با یه پرس و جو از مراجعه کننده‌هایی که در مطب یک متخصص خوب حضور دارند، میتونین اطلاعات خوبی از پزشک کسب کنید. یک پزشک خوب، فقط آلبوم عکس ادیت شده از جراحی‌های قبلش نشونتون نمیده! بلکه نمونه‌های واقعی در مطبش حضور دارن و یا از طریق ویدئوهای بدون فیلتری که از جراحی‌ها و نمونه کارهای قبلی گرفته، شمارو نسبت به نتیجه عمل آگاه میکنه.

بهترین پزشک متخصص زیبایی، معمولا مدارک تحصیلیش در دسترسه و میتونین کد نظام پزشکیشو استعلام کنید. سعی کنید، برای انتخاب بهترین دکتر جراحی لاغری، تجربه دکتر رو در کنار تمامی نمونه کارهای موفق، درنظر بگیرید و در مرحله آخر، هزینه اعلامیو مدنظر قرار بدید.

یادتون باشه، اگر جراحیتون رو بدون درنظر گرفتن همه‌ی این نکات، پیش دکتر ارزون‌قیمتی انجام بدید و قیمت تنها ملاک انتخابتون باشه، ممکنه عوارض و مشکلات بعدی که باید براش هزینه کنید، خیلی بیشتر از هزینه جراحی با یک دکتر خوب و باتجربه باشه! هر چند، گاهی ممکنه عوارض بعد از عمل توسط دکتر بی‌تجربه، جبران ناپذیر باشه و یک عمر پشیمونی براتون ایجاد کنه. پس با آرامش و آگاهی، بهترین دکتر متخصص باتجربه رو برای جراحی لاغری پیدا کنید و از نتیجه جراحیتون لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر دریاره روش های لاغری مقاله روش های جدید لاغری اندام را از دست ندهید.

برای بسیاری که از چاقی مفرط رنج می‌برند و در عین حال توانایی ایجاد یک جریان منظم ورزشی و یا رژیم سنگین غذایی را ندارند، چنین عمل‌های جراحی یک ایده درمانی کارآمد است. ایده‌ای که می‌تواند آغاز تغییر در سبک زندگی آنها باشد؛ اما در این بین چطور می‌توانند بهترین دکتر جراحی لاغری را پیدا کنند؟

بیایید در این مقاله همراه نکاتی باشیم که اگر آنها را در مواجهه با پزشک معالج خود در نظر داشته باشید، احتمالاً راحت‌تر بتوانید بهترین دکتر جراحی لاغری را پیدا کنید.

دکتر  جراحی لاغری خوب، خودش را نشان می‌دهد!

در پیدا کردن بهترین دکتر جراحی لاغری نیازی نیست که خیلی سخت‌گیر باشید. کافیست دکتر معالج را در مقام یک پزشک عادی ببینید. همه پزشک‌ها در نهایت یک هدف را دنبال می‌کنند. لذا منطقی است که در ایده‌های حرفه‌ای، رفتارهای کم و بیش یکسانی داشته باشند.

از پزشک عمومی در درمانگاه محل زندگی شما تا بهترین جراح مغز و اعصاب همگی دکتر هستند. پس همه آنها از معیارهای مقدماتی در شناخت یک پزشک خوب برخوردار می‌باشند. لذا در ابتدای امر برای پیدا کردن بهترین دکتر جراحی لاغری این نکات کلی را در نظر بگیرید:

  • پزشک خوب به تمام آنچه می‌گویید به درستی گوش می‌دهد، حتی اگر اشتباه بگویید و یا اشتباه فکر کنید. یک پزشک خوب برای درک هر چه بهتر بیماران خود لازم است تا صحبت‌های آنها را گوش دهد. خصوصاً در جراحی های لاغری که قرار است بیمار را به یک جراحی تمام عیار بفرستیم. در این حالت، جدا از انجام انواع آزمایشات و بررسی‌های علمی، گاها پیش می‌آید که در بین صحبت‌های بیمار نکات پنهان اما مهم پزشکی دیده می‌شود.
  • پزشک خوب برای شما وقت می‌گذارد. برخی از پزشکان گویا صف بیماران در کلینیک های خود را با خطوط تولید کارخانه اشتباه می‌گیرند. در چنین حالتی پزشک بیشتر شبیه به یک اپراتور می‌شود که قرار است یک به یک، چیزهایی را به سرعت انجام دهد و هر چه سریعتر کارش را تمام کند. پزشک خوب، شما را به چشم یک فرد با نیاز جدی پزشکی می‌بیند. کسی که به کمک علمی و مهارت‌های تخصصی او نیاز دارد. برای مثال، در همین جراحی های لاغری، یک پزشک خوب لازم است تا به درستی بیمار را معاینه کند. از تمام جوانب فیزیولوژی بدن فرد متقاضی مطلع باشد. نوع چاقی و حجم آن را شناسایی کرده و با دقت بالا بهترین نوع جراحی های لاغری همراه با انتخاب یک مسیر صحیح و کامل را در نظر بگیرد. خلاصه آنکه برای بیمار خود وقت بگذارد.
  • پزشک خوب، شما را به خاطر می‌سپارد. در مسیر عمل‌های زیبایی، مانند جراحی های لاغری لازم است تا در مقدمات امر چندین بار مورد معاینه پزشک قرار گیرید. اگر قرار باشد که در هر بار ویزیت، پزشک معالج شما و تمام اطلاعات پزشکی شما را از یاد برده باشد، احتمالاً اصلا به جراحی لاغری شما فکر نکرده است. بهترین دکتر جراحی لاغری قطعاً پزشکی است که از ابتدا تا انتهای جریان جراحی شما و تمام جزئیات پزشکی شما را به خاطر می‌سپارد.

آنچه تاکنون گفتیم برخی ویژگی‌های عمومی در نزد تمام پزشکان است که لاجرم شامل حال آنها که در عرصه‌های پیکرتراشی هستند، نیز می‌شود. این نکات بیشتر درگیر شخصیت پزشک می‌باشد. اینکه خوب گوش می‌دهد، وقت می‌گذارد و برای بیماران خود ارزش قائل است؛ اما نکات شخصیتی، چیزی جدا از مباحث فنی و تخصصی در جراحی های لاغری است. به هر صورت شما برای یافتن بهترین دکتر جراحی لاغری لازم است تا از مهارت‌های بالای یک پزشک حاذق بهره‌مند باشید.

به صرف خوب گوش دادن و توجه بالا، هیچ پزشکی مهارت بالایی در جراحی های لاغری پیدا نخواهد کرد؛ اما چگونه بتوانیم بهترین دکتر جراحی لاغری را در این عرصه پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن بهترین دکتر جراحی لاغری پیشنهاد می‌شود مقاله متخصص پیکرتراشی:ویژگی های یک جراح خوب را مطالعه کنید.

متخصص لاغری

چگونه میزان مهارت دکتر لاغری را محک بزنیم؟

جراحی های لاغری در دسته عمل‌های پیکرتراشی از زیر شاخه جراحی‌های زیبایی هستند. این دسته از عمل‌های جراحی که در نهایت قصد ترمیم و یا تغییر در قسمتی از بدن را دارند، با عنوان جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی یاد می‌کنند.

بهتر است بدانید که اصولاً هیچ شاخه پزشکی در نهادهای دانشگاهی با عنوان متخصص جراحی زیبایی وجود ندارد. لذا اگر نزد پزشکی بودید که این ادعا را دارد، قطعاً از همان ابتدای کار در مهارت‌های تخصصی و جراحی او شک کنید. اما مهارت این جراحان از کجا آمده است؟ اصولاً چه مدرک دانشگاهی‌ای درگیر این ماجرا می‌باشد؟ و چطور می‌توان به صحت اطلاعات آن اطمینان داشت؟

از نگاه وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، هر دکتری به صرف داشتن مدرک پزشکی نمی‌تواند در عرصه زیبایی، خصوصاً جراحی های لاغری فعالیت کند. در چارت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای فارغ التحصیلان رشته‌های فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیم و زیبایی تعریف مشخصی شده است. برای رسیدن به این مدرک لازم است تا فارغ التحصیلان پزشکی عمومی طی یک دوره چهار ساله، صاحب تخصص جراحی عمومی شوند. سپس می‌توانند در یک دوره سه ساله‌ی آموزش فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیم و زیبایی، مدرک معتبر آن را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کنند.

به این ترتیب، اگر به دنبال بهترین دکتر جراحی لاغری هستید، لازم است در گام اول بر صحت مدارک دانشگاهی او آن هم در مسیری که قید کردیم، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در غیر این صورت، بدن خود را اسیر مهارت‌های ناقص یک پزشک با کسب و کار غیرقانونی در جراحی های لاغری کرده‌اید؛ اما این مدرک فوق تخصصی معتبر از نگاه وزارت بهداشت، تازه مقدمات ورود در عرصه جراحی‌های زیبایی و ترمیمی است؛ چرا که عرصه جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی فضای بسیار متنوع و بزرگی است.

لذا نمی‌توان در یک دوره سه ساله دانشگاهی انتظار تسلط کافی پزشک بر تمام جوانب چنین جراحی‌هایی را داشت. اینجاست که لازم است پزشک مورد نظر، برای انجام هر عمل جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی دوره‌های تخصصی آن را گذرانده باشد.

این دوره‌های تخصصی جدا از چارت آموزشی وزارت بهداشت، تحت نظارت آن برگزار می‌شود. مدرک این دوره‌ها در دسته مدارک دانشگاهی نیست.

بلکه معرف مهارت‌های پزشک در عرصه‌های متنوع جراحی‌های ترمیمی است. لکن در انتخاب بهترین دکتر برای جراحی لاغری جدا از توجه به صحت کامل مدارک دانشگاهی، از وجود آموزش‌های لازم نیز اطمینان کسب کنید. از نگاه قانونی هر پزشکی تنها می‌تواند در حیطه آموزش‌های تکمیلی‌ای که دیده است، اقدام به عمل‌های جراحی ترمیمی داشته باشد.

میزان مهارت دکتر لاغری

بهترین جراح آبدومینوپلاستی کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود این مقاله را مطالعه نمایید.

حضور در کلینیک های قانونی را جدی بگیرید!

برای پیدا کردن بهترین دکتر جراحی لاغری منطقی است که در بهترین کلینیک ها حاضر باشید؛ چرا که بهترین دکتر جراحی لاغری آنچنان از اعتبار مدرک دانشگاهی و البته مهارت خود اطمینان دارد که نخواهد با حضور در کلینیک های سطح پایین و یا غیرقانونی بر سابقه فعالیت پزشکی خود نقاط منفی گذاشته باشد.

هرگز برای انجام تمام جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی در محل مطب های غیرقانونی و یا زیرزمینی حاضر نشوید. لازم است تا کلینیک مذکور صاحب تمامی مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و البته وزارت بهداشت باشد.

در برخورد با این مقوله ممکن است این طور سوال پیش آید که چطور بتوانیم بر فعالیت‌های قانونی یک مطب صحه گذاریم؟ آیا به صرف نصب چند تابلوی قاب شده که بر دیوار این مطب ها نصب می‌شود و یا مشاهده چند تبلیغ ساده، می‌توان بر فعالیت قانونی آنها اطمینان حاصل کرد؟

بسیاری افراد، این قسمت مهم برای طی کردن مسیر یک جراحی موفق را ندید می‌گیرند. عجیب است که به حد بالا در باب تمام جریانات پزشکی حساسیت‌های کامل دارند؛ اما در باب صحت فعالیت‌های قانونی مطب ها تا این اندازه اِهمال می‌کنند.

جراحی های لاغری از دسته جراحی‌های سنگین پزشکی است که قسمت بزرگی از بدن شما را درگیر خود خواهد کرد. لذا نمی‌توان به همین سادگی در هر فضای درمانی حاضر شد.

برای پیدا کردن اصالت قانونی فعالیت‌های هر مطبی مسیر چندان سختی وجود ندارد. کافی است همت کنید و با یک استعلام ساده از نهادهای مربوطه، فعالیت‌های قانونی کلینیک مورد نظرتان را پرس و جو کنید. به همین سادگی از قانونی بودن فعالیت‌های کلینیک و در امتداد آن آگاهی از بهترین دکتر جراحی لاغری مطلع خواهید شد.

بهترین دکترها در حرفه‌ای‌ترین فضاها، جراحی می‌کنند!

بهترین دکتر جراحی لاغری، تمام فعالیت‌های جراحی خود را در فضاهای بیمارستانی انجام می‌دهد. دکتر خوب نسبت به نتیجه مطلوب کار و در عین حال رضایت بیمار و البته سلامت او در هر حالتی توجه کامل دارد. از این رو کاملاً متوجه خواهد بود که فضای کلینیک با هر سطح از امکانات هرگز نمی‌تواند محیطی کامل برای انجام عمل‌های جراحی لاغری باشد؛ چرا که محیط مطب به هیچ حالت، سطح دسترسی کاملی به تمام خدمات و تجهیزات پزشکی ندارد.

با وجود چنین نقصان‌هایی اگر در حین عمل‌های جراحی، بیمار با مشکلات جدی مواجه شود، چگونه می‌توان از امکانات ناقص یک کلینیک انتظار خدمات کامل اورژانسی و پزشکی را داشت؟

بهترین دکتر جراحی لاغری و فعالیت های جراح

تجربیات پزشک حرف آخر را می‌زند!

اخلاق حرفه‌ای، مدارک معتبر دانشگاهی، مطب های قانونی و یا استفاده از فضاهای بیمارستانی همگی مقدمات رسیدن به بهترین دکتر جراحی لاغری هستند؛ چرا که تمام این نکات در سایه مهارت‌های علمی و تجربه دستان دکتر قرار دارند.

بهترین دکتر جراحی لاغری قطعاً از تجربه کافی بهره‌مند می‌باشد. اما چگونه متوجه تجربه کافی دکتر باشیم؟ یک راه ساده می‌تواند پرسش‌های میدانی باشد.

مثلاً کسانی که در اطراف شما عمل‌های جراحی موفقی را تجربه کرده‌اند، معیار خوبی برای معرفی بهترین دکتر جراحی لاغری هستند. اما به این سادگی نمی‌توان در میان افرادی که در اطراف ما حضور دارند، کسانی با سابقه موفق در جراحی های لاغری پیدا کرد.

از طرفی یک جامعه آماری کوچک آن هم از یک زبان غیرتخصصی چطور می‌تواند ملاک کاملی بر مهارت‌های یک پزشک باشد؟ پس بهتر است جامعه آماری خود را بزرگتر کنیم. یک راه ساده، استفاده از فضای اینترنت است.

اصولاً اکثر پزشکان در حوزه زیبایی، صاحب سایت و پیج در فضاهای مجازی هستند. با مراجعه به آنها و مشاهده بازخورد مخاطبان می‌توان رویکرد مطلوبی از سطح توانمندی‌های پزشک استخراج کرد. در این حالت اگر چه توانسته‌ایم جامعه آماری خود را توسعه دهیم؛ اما باز هم نگاه‌های غیرتخصصی در آن حاکم است.

یکی دیگر از گزینه‌های مطلوب، مراجعه به خود پزشک و درخواست مشاهده تجربیات آنها است. اینکه چه عمل‌های موفقی داشته است. غالباً خود پزشک‌ها در این امر پیش دستی کرده و خود را در یک رزومه از مشتریان قبلی که داشته‌اند، معرفی می‌کنند.

در نهایت بهتر است برای پیدا کردن میزان سطح توانمندی پزشک مورد نظرتان، مانند یک کارآگاه به دنبال سرنخ‌هایی باشید. اینکه پزشک چه تعداد عمل جراحی داشته، کجاها فعالیت می‌کند، میزان شلوغی مطب چه مقدار است و… . لکن یکی از بهترین ایده‌ها آن است که مانند یک کارآگاه موشکاف در مطب پزشک جراح حاضر شوید و مکالمات کوتاه و ساده با بیماران قبلی آن داشته باشید.

در نظر داشته باشید که جراحی های لاغری مراحل متعددی دارد. از مقدمات امر که پزشک سعی در یافتن بهترین مسیر جراحی را دارد تا انتهای کار پس از عمل جراحی که لازم است بیمار در چند نوبت به نزد پزشک مراجعه کند. همین گزینه‌های پس از انجام عمل جراحی که در مطب حاضر می‌شوند، بهترین سوژه‌ها برای کسب اطلاعاتی مختصر از سطح مهارت پزشک می‌باشد.

بهترین دکتر جراحی لاغری آن فردی نیست که به صرف معاینه شما، اقدام به جراحی شما کند. بسیاری از افراد که می‌خواهند یکی از جراحی های لاغری را تجربه کنند، نگرش کاملی نسبت به آن ندارند. در واقع بسیاری از موارد در جراحی های لاغری، نمونه‌های غیرضروری است. نمونه‌هایی که می‌توان با یک اصلاح ساده در سبک زندگی، لاغری‌های طبیعی و جذاب‌تری را برای آنها رقم زد. لذا بهترین دکتر جراحی لاغری آن پزشکی است که دلسوزانه بیمار خود را راهنمایی می‌کند و در صورت تشخیص غیرضروری بودن جراحی سعی در توجیه بیمار دارد.

چاقی، یک عارضه نابهنجار است. البته این عارضه در مسیر یک جریان طبیعی بدن اتفاق افتاده است. در واقع چاقی نتیجه عملکرد صحیح بدن در جذب چربی‌های مازاد است. پس نمی‌توان آن را در مقام یک بیماری سنگین قرار داد. بلکه ناشی از یک سبک زندگی غلط است. موضوعی که گاهاً جنبه‌های روانشناختی پیدا می‌کند. لذا بهترین دکتر جراحی لاغری قبل از آنکه دست بر تیغ جراحی برده باشد، سعی در دست به یاری برای تغییر در سبک زندگی بیمار خواهد داشت.

منبع:verywellfit

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست