لیفت باسن با نخ؛ روشی مطمئن برای فرم‌دهی باسن

لیفت باسن با نخ
جراحی زیبایی اندام

لیفت باسن با نخ یکی از روش‌های میکرو جراحی برای فرم ‌دهی به باسن محسوب می‌گردد. در این متد با استفاده از نخ‌هایی از جنس سیلیکون که قابلیت جذب شدن به بدن را دارند می‌توان ایراداتی از جمله شلی و افتادگی باسن را برطرف کرد.

به عبارتی دیگر اگر به دلایلی مانند بالا رفتن سن، موروثی بودن و یا کاهش وزن، باسن شما از فرم زیبای خود خارج شده است و حالتی شل و افتاده دارد نگران نباشید. امروزه روش‌های زیادی برای برطرف کردن این ایرادات ابداع شده است که یکی از بهترین آن‌ها، لیفت با نخ است. در این مقاله سعی ما بر این است که اطلاعات کامل و جامعی را در مورد این تکنیک از لیفت باسن در اختیار شما بگذاریم.

لیفت نوعی از عمل‌های زیبایی است که برای فرم‌دهی، بالا کشیدن و رفع افتادگی در اندام بدن انجام می‌شود. برای مثال به دلایل متعددی مانند کاهش وزن زیاد، بالا رفتن سن و … ممکن است باسن شما دچار افزایش چربی و پوست اضافه شده باشد یا حالت شل و افتاده پیدا کرده است. در این مواقع با استفاده از لیفت باسن می‌توانید این ایرادات را برطرف کنید. در یک جلسه این امکان را خواهید داشت که باسنی خوش‌فرم و زیبا داشته باشید. بالا کشیدن با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود، از جمله:

  • با استفاده از تکنیک‌های مختلف جراحی
  • به روش برزیلی یا تزریق چربی به باسن
  • با نخ و رشته‌های قابل جذب
  • با کمک هایفوتراپی

در این مقاله روش لیفت باسن با نخ و چگونگی انجام و فرایند درمان آن به شکل کاملی توضیح داده شده است.

تعریف لیفت باسن با نخ یا امبدینگ باسن

امبدینگ یا کاشت نخ کات گوت در بین لایه‌های چربی یکی از روش‌هایی است که با تحریک کردن کانال‌های انرژی بدن باعث لاغری موضعی در قسمت‌هایی می‌شود که نخ در آن‌ها قرار داده شده است.

باسن یکی از اجزای مهم زیبایی زنان و مردان است. بدن هر شخصی ممکن است بر اثر بالا رفتن سن و یا مواردی چون کاهش وزن دارای پوستی شل و افتاده شود. این افتادگی در پشت بدن نتیجه کوچک شدن و یا شکل نامناسب عضله گلوتئموس ماکسیموس (عضلات بزرگی که در ناحیه باسن قرار دارند) می‌باشد. امروزه برای برطرف کردن این مشکلات راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از به روزترین متدها لیفت با نخ است.

لیفت باسن با نخ که به اسامی دیگری مانند امبدینگ باسن و یا کت گوت نیز شناخته می‌شود، در دسته روش‌های غیرتهاجمی قرار دارد که بعد از انجام آن هیچ جای زخم و اسکاری بر روی بدن باقی نمی‌ماند. در این روش سوراخ‌های بسیار ریزی بر روی باسن ایجاد می‌شود، سپس به کمک یک سوزن باریک و ظریف نخ‌های لیفتینگ که قابلیت جذب دارند در عمق بافت چربی قرار داده می‌شوند. عملکرد این نخ‌ها بدین صورت است: نخ‌های لیفت دارای خارها و مخروط‌هایی هستند که این خارها در تمام طول نخ وجود داشته و در پوست فرو می‌روند. هنگامی که نخ به عقب کشیده می‌شوند، پوست را نیز به بالا می‌کشند و ایجاد لیفت باسن می‌نمایند.

لیفت باسن با نخ

جنس نخ لیفت باسن از چیست و عملکرد آن به چه صورت است؟

لیفت باسن با نخ را اصطلاحا لیفت تک بخیه یا لیفت وقت نهار نیز می‌گویند. دلیل این نام، سرعت در اجرای این روش و حداقل آسیبی است که به پوست وارد می‌شود. درواقع کمترین میزان برش و پارگی در بافت‌های پوست، سرعت ترمیم و بهبودی را بیشتر می‌کند.

جنس نخ به کار رفته برای امبدینگ باسن در ایران، معمولا از ماده‌ای به نام POLY DIOXANONE است که قابل جذب به بدن می‌باشد. این نخ‌ها به دو دسته خاردار و بدون خار تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها یک عملکرد خاصی را در بدن بهبود می‌دهد و باعث اصلاع فرم ناحیه‌های می‌شود که در آن قرار گرفته است.

  • نخ‌های دارای خار: برروی این نخ‌ها ضایعاتی به شکل مخروط و یا خار شبیه به پای حشرات وجود دارد. خار این نخ‌ها زمانی که به پوست وارد می‌شوند در عمق پوست قرار می‌گیرد و باعث فیبروز پوست می‌شود. ( پوست با تولید رشته‌هایی به نام فیبروز بافت‌ها را دوباره به هم فیکس می‌کند و به حالت نرمال باز می‌گرداند). در نتیجه باعث اصلاح فرم عضلات می‌شوند. این اثر به سرعت قابل مشاهده است ولی نکته قابل توجه این است که این مدل از نخ‌ها به کلاژن‌سازی و بهبود بافت پوست کمک می‌کنند و در نتیجه بعد از چند هفته از انجام این میکروجراحی پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت.
  • نخ‌های بدون خار: این مدل از نخ لیفتینگ با تحریک کلاژن‌سازی و جوان‌سازی پوست به بهبود فرم ناحیه‌ای که مورد لیفت با نخ قرار گرفته است می‌پردازد.

برای آشنایی با روش های کوچک کردن باسن این مقاله را مطالعه نمایید.

چگونگی انجام لیفت باسن با نخ

کلاژن و الاستین دو پروتئین مهم در پوست هستند که نقش جوانسازی و فرم‌‌دهی به پوست و عضلات بدن را ایفا می‌کنند. با بالا رفتن سن و یا کاهش وزن، کلاژن و الاستین‌های موجود در پوست باسن کم کم تحلیل می‌روند و در نتجه پوست در این ناحیه شل شده و باسن دچار افتادگی می‌شود. برای درمان این عارضه یکی از جدیدترین متدهای لیفتینگ با نخ توصیه می‌شود.

در این تکنیک از فرم‌دهی، بیمار تحت بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرد. سپس جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی، نقاطی را که احتیاج به لیفتینگ دارند مشخص می‌کند. در ادامه سوراخ‌های بسیار کوچکی را روی پوست ایجاد می‌کنند و در ادامه با استفاده از سوزنی نازک و ظریف نخ مخصوص لیفت را وارد بافت زیرین پوست می‌کنند.

نکته قابل ذکر این است که نخ مخصوص لیفت معمولا به صورت زیگزاگی در باسن قرار داده می‌شود. سپس پزشک معالج به آرامی بافت پوست را فشار داده تا شکل مورد نظر در بافت مورد نظر را ایجاد کند. مخروط‌ها و خارهایی که به نخ متصل هستند باعث می‌شوند که نخ مانند قلاب به بافت پوست گیر کند و آن را بالا بکشد. این تکنیک ساده باعث می‌شود در نهایت باسنی سفت‌تر و جوان‌تر داشته باشید. این روش بدون برش انجام می‌شود و درنتیجه هیچ زخم و اسکاری را از خود بر جای نمی‌گذارد و بعد از انجام آن نیز به استراحت خاصی نیست.

لیفت باسن با نخ

پروسه درمان لیفت باسن با نخ چگونه است؟

در امبدینگ باسن، نخ‌های لیفت با استفاده از سوزن‌های مخصوصی که کمی بزرگتر از سوزن‌های طب سوزنی‌اند وارد بافت زیرین پوست می‌شوند. عملکرد نخ لیفت بدین صورت است که، چربی‌های اضافه و یا پوست افتاده را تحت کشش قرار می‌دهد و بدین ترتیب بافت باسن ترمیم، سفت و به سمت بالا کشیده می‌‌شود. به بیانی دقیق‌تر همزمان با بهبود طبیعی نواحی نخ زده شده، در اطراف این نخ‌ها و درون آن‌ها، بافت لیفی محکمی به وجود می‌آید که بافت و چربی باسن را به مکانی بالاتر لیفت می‌دهد. شما ظرف مدت یک ماه اثرات این میکروجراحی را خواهید دید. اما نکته قابل ذکر در مورد فرم‌دهی با نخ این است که عوامل مختلفی شامل وضعیت سلامت، وزن، وضعیت هورمونی و … که در هر فرد با دیگری متفاوت است، باعث می‌شود که نتایج و پروسه درمان از فردی به به فرد دیگر تغییر کند.

امبدینگ برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که بر اثر کاهش وزن زیاد، باسنی شل با پوست افتاده دارند کاندید مناسبی برای کت گوت باسن هستند.
  • این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای پوست افتاده و در عین حال حجیم می‌باشند.
  • افرادی که به دلایل موروثی پوست آن‌ها سست و باسن آن‌ها شل است.
  • افرادی که دخانیات مصرف نمی‌کنند؛ زیرا مصرف دخانیات ممکن است روند بهبود را کند و عوارض خطرناکی را در حین عمل برای بیمار در پی داشته باشد.
  • افرادی مناسب انجام این خدمت هستند که به بیماری‌هایی مانند دیابت و یا مشکلات قلبی مبتلا نباشند و از سلامت کامل جسم برخوردار باشند.
  • کسانی که قصد انجام امبدینگ باسن را دارند، باید از رژیم غذایی مناسبی برخوردار باشند، زیرا عدم پروتئین کافی در بدن باعث مختل شدن فرایند لیفت باسن می‌شود.
  • شما زمانی باید از فرم‌دهی باسن با نخ استفاده کنید که به وزن ثابتی رسیده باشید.

برای آشنایی با لیفت ران و باسن این مقاله را مطالعه نمایید.

امبدینگ باسن برای چه افرادی ممنوع است؟

افرادی که دارای بیماری‌هایی هستند که موجب ضعف سیستم ایمنی بدن آن‌ها می‌شود، نباید از امبدینگ باسن استفاده کنند. در این افراد ورود یک جسم خارجی به بدن ممکن است باعث عفونت بیشتر بدن شود و بیمار را با مشکلات جدی روبرو کند. سل، ذات‌الریه و سیروز کبدی از جمله بیماری‌هایی هستند که باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شوند و افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا هستند باید از انجام دادن امبدینگ به شدت بپرهیزند. همچنین زنانی که در دوران بارداری به سر می‌برند از جمله افرادی هستند که از انجام دادن لیفت با نخ منع شده‌اند.

دلایل انتخاب روش لیفت باسن با نخ یا کات گوت

  • این تکنیک در دسته روش‌های غیرتهاجمی لیفت باسن قرار دارد. به همین دلیل عارضه کمتری نسبت به روش‌های تهاجمی فرم‌دهی باسن خواهد داشت.
  • افرادی که برای فرم‌دهی باسن خود از روش امبدینگ باسن استفاده می‌کنند، دوره نقاهت ندارند و لازم به ذکر است که در این روش هیچ جای زخم و اسکاری بر روی باسن باقی نمی‌ماند.
  • فرم‌دهی باسن با نخ از جمله روش‌هایی داست که دارای ماندگاری طولانی می‌باشد.
  • با استفاده از این تکنیک چربی‌ها و پوست اضافه باسن شما برطرف خواهد شد و در نتیجه باسنی سفت‌تر با عضلاتی صاف و برجسته‌تر خواهید داشت.
  • افرادی که از افتادگی اندام خود رنج می‌برند و یا باسن آن‌ها شل شده است با استفاده از امبدینگ می‌توانند این ایرادات را برطرف کنند.

اقدامات پیش از انجام لیفت باسن با نخ

  • قبل از انجام امبدینگ از مصرف دخانیات اجتناب کنید زیرا نیکوتین موجود در دخانیات سبب منقبض شدن رگ‌های خونی می‌شود. این موضوع مشکلاتی را در هنگام عمل و دوران نقاهت و ترمیم، به وجود خواهد آورد.
  • اگر تصمیم دارید که برای فرم‌دهی باسن خود از متد بالا کشیدن باسن با نخ استفاده کنید، باید از مصرف داروهایی مانند آسپرین و مکمل‌های گیاهی که خونریزی را افزایش می‌دهند بپرهیزید.
  • بهتر است قبل و بعد از فرم‌دهی باسن خود با نخ، به مقدار زیاد مایعات بنوشید. این کار روند بهبودی و نتیجه عمل شما را بهتر خواهد کرد.
  • هر چند که این عمل به صورت سرپایی و با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد ولی بهتر است که در هنگام عمل و یک شب بعد از آن فردی بیمار را همراهی کند. به این ترتیب در صورت وجود مشکلات احتمالی، بیمار تنها نمی‌ماند.
بالا کشیدن باسن با نخ

نکات تکمیلی و مهم در رابطه با لیفت باسن با نخ

  • کت گات، نوعی میکرو جراحی است که در شرایطی استریل به کمک سوزن امبدینگ (که مانند دو سوزن تو در تو است) نخ قابل جذب لیفت را وارد بافت زیرین پوست می‌کند.
  • تمامی فرایند امبدینگ باسن در کمتر از ۳۰ دقیقه قابل انجام است.
  • افراد بعد از استفاده از این تکنیک به سرعت می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرند و این یکی از مزیت‌های این روش نسبت به جراحی‌های باسن برای فرم‌دهی آن است.
  • لازم به ذکر است که اثر‌بخشی این روش به اندازه تزریق چربی و یا پروتز نیست به همین دلیل برای این که امبدینگ باسن موثرتر باشد، می‌تواند با روش‌های دیگر درمانی ترکیب شود.
  • شرایط جسمانی و روند طبیعی هر فرد دو عاملی هستند که تاثیری مستقیم بر ماندگاری این روش دارند ولی میزان ماندگاری این روش به‌طور میانگین ۵ سال گزارش شده است. البته خبر خوب اینکه این روش بعد از ۵ سال نیز قابلیت تکرار نیز دارد.
  • از عوارض جانبی لیفت می‌توان به احساس کرختی محلی که نخ در آن قرار گرفته است، اشاره کرد. معمولا ظرف چند هفته برطرف می‌شود ولی در مواردی نادر برای همیشه این احساس کرختی باقی می‌ماند.
  • از دیگر عوارض لیفت باسن با نخ می‌توان به عدم توازن و یا ناهمانگی در باسن اشاره کرد.
  • امکان تکرار این تکنیک به تعداد دفعات زیاد و با فاصله زمانی کم، وجود ندارد. زیرا ممکن است که بافت بدن آسیب‌پذیر شده و دچار عفونت و یا آبسه گردد.
  • این تکنیک بر روی افرادی که به دلایل هورمونی یا متابولیسمی چاق شده‌اند تاثیر چندانی ندارد.
  • اگر قصد دارید که با استفاده از امبدینگ، فرم باسن خود را اصلاح کنید، بهتر است در صورت ابتلا به بیماری‌های دیگر، اول آن را درمان کنید.
  • عواملی مانند تئوری کانال‌های انرژی چی، دست کاری نیروی کاشت نخ، عمق قرار گیری نخ کت گوت در پوست، انتخاب میزان فشار برای فرو کردن و چرخه وارد کردن نخ از جمله مواردی هستند که میزان اثرگذاری این تکنیک از فرم‌دهی باسن با نخ را مشخص می‌کند.
  • در صورت عفونت پوستی و آلرژی و حساسیت به نخ توصیه می‌شود از انجام امبدینگ باسن خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست