ران‌های باریک و خوش فرم با جراحی پروتز زیبایی ران پا

پروتز زیبایی ران
جراحی زیبایی اندام

پروتز زیبایی ران و استفاده از آن، یکی از ابداعاتی است که در صنعت زیبایی و علم جراحی پلاستیک، طرفدارانی را مختص به خود کرده است. استفاده از پروتز زیبایی ران چند سالی است که در بسیاری از نقاط جهان، توجهات زیادی را جلب به خود کرده است. عمل پروتز ران که در واقع جراحی زیبایی ران پا به حساب می‌آید، می‌تواند به روش‌ها و دلایل مختلف صورت گیرد. ممکن است که شخصی دارای ران‌های بسیار لاغر در مقایسه با میان‌تنه خود باشد؛ این مساله می‌تواند تاثیراتی مخرب بر ظاهر و زیبایی آن شخص داشته باشد. با این حال، هر چند که رفع کردن این عارضه ممکن است به روش‌های مختلفی صورت گیرد، اما استفاده از پروتز زیبایی ران همواره می‌تواند به عنوان گزینه‌ای عالی در نظر گرفته شود. عمل پروتز ران و جراحی زیبایی ران پا مواردی هستند که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در این مطلب با مطالب زیر آشنا خواهید شد :

با ما همراه باشید تا با هم به پاسخ سوالات فوق برسیم.

اهمیت زیبایی ران پا و نقش آن در سبک زندگی

پاها، بخش بزرگی از بدن و جثه ما را تشکیل داده‌اند. از این رو، نه تنها بحث عملکرد آن‌ها، بلکه نقشی که در بهبود وضعیت ظاهری ما دارند نیز بسیار مهم و قابل توجه است.

ممکن است بسیاری از ما این تجربه را داشته باشیم که داشتن پاهایی بسیار چاق یا لاغر، نه تنها باعث ایجاد اختلالاتی در حرکت و راه رفتن یا انجام فعالیت‌های ورزشی شده باشد، بلکه تجربیاتی نامطلوب در وضعیت ظاهری خود را نیز تجربه کرده باشیم. بنابراین، وقتی با چنین پدیده‌ای روبرو می‌شویم، روش‌های مختلفی را برای درمان آن در پیش خواهیم داشت. یکی از سالم‌ترین و بهترین این روش‌ها، انجام فعالیت‌های ورزشی است که در مرور زمان و با تغذیه سالم و برنامه درست، می‌تواند در رسیدن ما به فرم ایده‌آل کمک زیادی کند.

مساله‌ای که وجود دارد این است که این فرآیند، برای بسیاری از ما ممکن نیست؛ چرا که شلوغی‌های دنیای امروزی و عدم برخورداری از زمان کافی، مانع از پرداختن به چنین فعالیت‌هایی می‌شود. بنابراین، ممکن است که ترجیح شما این باشد که به انجام عمل‌های جراحی زیبایی ران پا اقدام نمائید.

این عمل نیز در نوبه خود دارای شیوه‌های مختلفی است که اهداف متفاوتی را در پیش دارند. پروتز زیبایی ران یا عمل پروتز ران، یکی از روش‌های جراحی زیبایی است که باعث برطرف کردن لاغری بیش از حد ران پاها می‌شود. اما انجام پروتز زیبایی ران دقیقاً به چه صورت است؟ پیش از رسیدن به این سوال بهتر است که ببینیم که اصلاً پروتز زیبایی ران چیست و چه وظیفه‌ای به عهده دارد.

پروتز زیبایی ران چیست؟

در حال حاضر، پروتز زیبایی ران توسط بسیاری از خانم‌های میان‌سال مورد استفاده واقع می‌شود. با توجه به این واقعیت که بالا رفتن سن و افزایش توده‌های چربی، باعث ایجاد افتادگی در بخش‌های مختلف بدن می‌شود، پوست ران و بافت‌های عضلانی این ناحیه نیز همواره در معرض این تهدید قرار دارند.

به خصوص اینکه ران پاها به دلیل وسعتی که دارند، در صورتی که آسیب ببینند، باعث می‌شود که وضعیت ظاهری بسیار نامطلوبی در بدن ایجاد شود. پروتز زیبایی ران همانطور که از نام آن پیداست، به معنای استفاده از پروتزهایی برای لیفت کردن یا از بین بردن افتادگی بافت‌ها و نیز افزایش حجم ناحیه ران‌هاست.

پروتز زیبایی ران نه تنها برای افراد میان‌سال، بلکه برای همه کسانی که ران‌های باریک و با فرم ظاهری نامطلوب دارند، مورد استفاده واقع می‌شود.

این عمل ممکن است بنا به دلایلی دیگر نیز صورت گیرد. به عنوان مثال، در صورتی که پاهای شخصی به دلیل بیماری‌ها یا تصادفات سهمگین آسیب دیده باشد، ممکن است ظاهری نامطلوب به خود بگیرد.

در چنین حالتی، استفاده از پروتز زیبایی ران می‌تواند باعث شود که افراد به فرم ایده‌آل و زیبای خود دست یابند. البته جالب است که رسیدن به چنین مقصودی، تنها در گرو استفاده از پروتز زیبایی ران نیست؛ بلکه پزشک می‌تواند با تزریق چربی یا دیگر روش‌هایی که هر روز شاهد ابداعشان هستیم، فرم ایده‌آل را در افراد ایجاد نماید.

مساله‌ای که هست این است که عمل پروتز ران یا جراحی زیبایی ران پا، نکاتی را در پی دارد. آگاهی از این نکات و در نظر داشتن آن‌ها باعث می‌شود که نه تنها به تصمیم بهتر و منطقی‌تر برای انجام عمل دست یابیم، بلکه از خطرات و عوارض آن نیز آگاه باشیم. خب ببینیم که برای اقدام به استفاده از پروتز زیبایی ران لازم است به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

مقاله چگونه در جراحی لیفت ران، پاها یکدست و زیبا می‌شوند؟ را برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می کنیم .

نکات مهم در استفاده از پروتز زیبایی ران

اگر قصد دارید که برای رسیدن به اندام ایده‌آل خود، اقدام به جراحی زیبایی ران پا کنید، مهم‌ترین نکته این است: حتماً از پزشک متخصص که تجربه زیادی در این عمل دارد، بهره‌مند شوید. عدم توجه و در نظر نگرفتن این مساله باعث می‌شود که عواقبی دردناک در انتظار شما باشد.

تزریق چربی یا جای‌گذاری اشتباه و نامناسب پروتز باعث می‌شود که برآمدگی‌هایی در پوست ایجاد شود. این اتفاق باعث خواهد شد که وضعیت ظاهری شما نه تنها بهبود نیابد، بلکه به وضعیتی نامطلوب‌تر از آنچه بود برسد. همچنین که این موضوع درباره پروتز زیبایی ران از اهمیت بیشتری برخوردار است. عدم جای‌گذاری مناسب پروتز باعث ایجاد اختلالاتی در حرکات شما نیز می‌شود. این مساله در نهایت شما را به انجام مجدد عمل جراحی یا سوق دادن به سمت جراحی‌های ترمیمی هدایت خواهد کرد.

نکته دیگر این است که پیش از اقدام به عمل جراحی زیبایی ران پا لازم است که از مراقبت‌های لازمی که پس از آن وجود دارد، کاملاً آگاه باشید.

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها این است که تغذیه و فعالیت‌های فیزیکی سالمی را در برنامه روزانه خود گنجانده باشید. مشاوره‌هایی از این دست را می‌توانید از پزشک خود دریافت کنید. همچنین، باید در نظر بگیرید که استفاده از تجربیات و تخصص پزشک مجرب باعث می‌شود که هزینه عمل شما نیز تا حد زیادی کاهش یابد. در این صورت، می‌توانید همواره از بدن زیبای خود در تمامی جاها لذت ببرید.

البته روش‌های دیگری نیز برای ایجاد پاهای زیبا و داشتن ران‌های متناسب وجود دارد. در ادامه، به معرفی چند مورد از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

روش‌های جایگزین برای عمل پروتز ران

پیش از اینکه به ادامه بحث درباره پروتز زیبایی ران بپردازیم، بهتر است اندکی نیز درباره روش‌های جایگزینی که برای آن وجود دارد نیز بگوئیم.

با پیشرفت‌هایی که در دو دهه اخیر در مبحث جراحی زیبایی پدید آمده است، دیگر لازم نیست که خود را محدود به یک روش نمائید؛ چرا که برای از بین بردن لاغری یا عدم تناسب در ران‌های خود، علاوه بر پروتز زیبایی، چند روش موثر دیگر نیز وجود دارد. این روش‌ها عبارتند از:

  • یکی از این روش‌ها، تزریق چربی است. ممکن است پزشک شما در طی جلسات مشاوره‌ای که طی می‌کنید به شما توصیه نماید که به جای استفاده از پروتز، اقدام به تزریق چربی در ران‌های خود نمائید. استفاده از این روش، علاوه بر اینکه دارای هزینه کمتری است، با عوارض ناشی از بیهوشی نیز همراه نیست. البته باید در نظر داشت که ماندگاری تزریق چربی در مقایسه با استفاده از پروتز کمتر است.
  • استفاده از دستگاه آر اف نیز یکی دیگر از این روش‌هاست. البته باید در نظر داشت که تنها در برخی از موارد خاص قادر خواهید بود اقدام به استفاده از این روش نمائید. دستگاه آر اف با تکنولوژی خاصی که دارد، می‌تواند در درمان پیری و چین و چروک‌هایی که در پوست ران و پاها به وجود آمده است، موثر واقع شود.
  • یکی دیگر از روش‌هایی که برای زیبایی ران‌ها مورد استفاده واقع می‌شود، روشی است که عمدتاً برای درمان سلولیت یا چربی‌های سفید به کار می‌رود. سلولیت‌ها که سلول‌های چربی برآمده‌ای هستند که اغلب در زن‌ها و به خصوص در ران پاهای آنان به وجود می‌آید، می‌توانند توسط ماساژ لاغری یا دستگاه جی‌فایو که در سالن‌های لاغری و زیبایی اندام به کار گرفته می‌شود مورد استفاده قرار گیرد.

مقاله عمل زیبایی لاغر کردن ران را ازدست ندهید.

روش جراحی زیبایی برای کاشت پروتز باسن

جراحی زیبایی ران به روش کاشت پروتز، عملی‌ست که حدود ۲ الی ۳ ساعت و تحت بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد. تعیین محل قرارگیری پروتز، پیش از بیهوشی بیمار و با مشورت با جراح زیبایی اندام انجام می‌شود. معمولاً پروتزها در قسمت میانی یا بالای ران‌ها قرار داده می‌شوند.

بعد از بیهوشی بیمار، در بالای خط میانی ران‌ها، برشی به اندازه ۵ الی ۸ سانتی‌متر ایجاد می‌شود. محل برش بستگی به ناحیه‌ای دارد که قرار است مورد درمان واقع شود؛ چرا که ران‌ها، بزرگترین اندام‌ها و عضلات بدن هستند که ممکن است هر یک از بیماران، در بخش به‌خصوصی از آن، دچار عارضه شده باشند.

با ایجاد برش، حفره‌ای در ناحیه ران ایجاد می‌شود و پروتز را در بالا یا پائین ماهیچه‌هایی که قرار است تقویت شوند، قرار می‌دهند. قرارگیری پروتز ران در ناحیه مورد نظر سبب می‌شود که پروتز، دچار کمترین میزان جابجایی و تحمل فشار گردد.

در انتها، محلی که برش خورده را بخیه زده و بعد از به هوش آمدن بیمار، پس از یک تا دو ساعت مراقبت، مرخص می‌گردد. هر چند محل قرارگیری پروتز بستگی به نوع، اندازه و شکل بدن بیمار بستگی دارد، اما معمولاً در این روش سعی می‌شود که پروتز را در جایی قرار دهند که مشکلی با حرکت بیمار و وضعیت آناتومیک آن به وجود نیاورد؛ چرا که ران‌ها، در واقع پرکارترین اندام‌های بدن هستند که اگر پزشک نتواند به درستی محل مناسب را تعیین نماید، وضعیت اسفناکی برای بیمار به وجود خواهد آمد.

روش جراحی زیبایی برای کاشت پروتز باسن

دوران نقاهت پس از درمان چقدر است؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در روزهای نقاهت باید به آن توجه داشته باشید، امتناع از انجام دادن فعالیت‌های سنگین بدنی تا دو هفته پس از عمل جراحی است. همچنین، لازم می‌باشد که فعالیت‌های بدنی شدیدتر مثل دویدن و ورزش کردن را نیز تا حداقل یک ماه پس از عمل به تعویق بیندازید.

وجود تورم و کبودی در ناحیه ران‌ها، تا مدتی پس از عمل طبیعی است. پس از انجام عمل پروتز در ران، مهم‌ترین توصیه پزشکان این می‌باشد که تا می‌توانید در منزل استراحت کنید. توصیه مهم این است که انجام کارهای روزانه سبک مثل مطالعه کتاب، تماشای تلویزیون، استحمام و خوابیدن را نیز آن طور که پزشک دستور داده است، انجام دهید.

چه افرادی مناسب استفاده از این روش هستند؟

اگر دارای اندام لاغری هستید و قصد دارید که وضعیت پاها و ران‌های خود را بهتر از آنچه که هست نشان دهید، می‌توانید گزینه‌ای مناسب برای انجام پروتز ران باشید. البته این مساله تنها محدود به ایجاد زیبایی بیشتر نیست؛ بلکه افرادی ممکن است به دلیل نداشتن قرینگی در پاها، اقدام به استفاده از این روش نمایند. در چنین حالتی، پزشک می‌تواند سایز مناسبی از پروتزها را در بدن بیمار قرار دهد.

مورد دیگری نیز وجود دارد که مربوط به جراحات و تصادفات است. در صورتی که به دلیل بروز حادثه، پاها و به خصوص ران‌های شما دچار فرورفتگی یا بدفرمی پس از بهبودی شده باشد، ممکن است گزینه‌ای مناسب برای انجام پروتز ران باشید.

مراقبت‌های پس از عمل چیستند؟

پزشک جراح متخصص یا مطب زیبایی که در آن اقدام به عمل جراحی کرده‌اید، موظف می‌باشند که نکات ضروری در خصوص مراقبت‌های پس از عمل را به شما اعلام کنند. پیروی نمودن از توصیه‌های پزشک برای کاهش عوارض ناشی از عمل، بسیار ضروری هستند. این توصیه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اطمینان حاصل نمائید که به کمک یک همراه، پس از به هوش آمدن و بستری شدن به خانه می‌روید.
  • حداقل به مدت ۲ روز پس از عمل لازم است یک نفر از شما به خوبی مراقبت نماید.
  • پس از گذشت ۱۰ روز از عمل جراحی و ترمیم نسبی جای بخیه‌ها، انجام نرمش‌های سبک مفید خواهد بود. انجام دادن ورزش‌ها و نرمش‌های سبک روزانه، باعث جلوگیری از بروز لخته خون در بدن خواهد شد. همچنین، به شما کمک خواهد کرد که سریع‌تر، پوست بدن‌تان حالت ارتجاعی خود را بازیابد.
علائم عفونت، خون‌ریزی یا افزایش ناگهانی درد

هزینه پروتز ران

یکی از مهم‌ترین سوالات متقاضیان انجام پروتز ران، درباره هزینه‌های مربوط به پروتز است. هزینه پروتز ران در هر کلینیک زیبایی با سایر مطب ها متفاوت است و مقدار آن ثابت نیست. هر کدام از پزشکان با توجه به مهارت خود و شرایط بیمار، هزینه جداگانه‌ای برای پروتز ران دریافت می‌کنند. به همین دلیل، اگر قصد دارید از هزینه دقیق پروتز ران مطلع شوید، باید ابتدا پزشک متخصص مورد نظر خود را پیدا کرده و در یک جلسه مشاوره با او شرکت کنید. 

در این جلسه مشاوره، نه تنها اطلاعات کاملی درباره نحوه پروتز ران و مراقبت‌های بعد از آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت، بلکه هزینه نهایی نیز با توجه به شرایط شما محاسبه خواهد شد. با این حال، عوامل مختلفی می‌توانند بر هزینه نهایی پروتز ران تأثیرگذار باشند. به عنوان مثال، این که فرایند پروتز در بیمارستان انجام می‌گیرد یا در مطب های خصوصی، ممکن است هزینه نهایی پروتز ران را تغییر دهد. همچنین مهارت و تجربه پزشک نیز بر محاسبه هزینه تاثیرگذار است.

جمع بندی

در این مقاله، به طور کامل درباره پروتز ران صحبت شد. پروتز ران یکی از جراحی‌های زیبایی است که برای زیبا سازی اندام‌هایی مانند پا انجام می‌شود. این جراحی چند سال است که به جامعه پزشکی راه پیدا کرده و تاکنون متقاضیان بسیار زیادی برای انجام آن اقدام کرده‌اند. زیبایی ران پا به خصوص برای بانوان اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولاً بیشتر بانوانی که برای انجام پروتز ران اقدام می‌کنند، بین افراد مسن یا میانسال قرار می‌گیرند. 

زیرا با افزایش سن، پوست ران خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی و شل شدگی می‌شود. همچنین تجمع بیش از حد چربی‌ها در نواحی زیر پوست ران، زیبایی پا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در این حالت، بهترین راه حل استفاده از پروتز ران است که برای افزایش حجم ناحیه ران، لیفت پوست و مواردی مانند این انجام می‌شود.

هنگام انتخاب پزشک برای انجام پروتز دقت بسیار زیادی داشته باشید. اگر پروتز در محل مناسبی قرار نگیرد، نتایج جراحی بسیار نامناسب خواهد بود. همچنین می‌توان از روش‌های دیگری مثل تزریق چربی به عنوان یک جایگزین برای پروتز ران استفاده کرد.

سؤالات متداول پروتز ران

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام پروتز ران هستند؟
آیا پروتز زیبایی ران با کمک چربی هم انجام می ‌شود؟
عوارض پروتز ران پا چیست؟
پروتز ران با کمک ایمپلنت بهتر است یا تزریق چربی؟
چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام پروتز ران هستند؟

افرادی با پاهای لاغر و کشیده می‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام پروتز ران باشند. زیرا پروتز دندان باعث افزایش حجم در ناحیه ران می‌شود. 

آیا پروتز زیبایی ران با کمک چربی هم انجام می ‌شود؟

بله، یکی از راه‌های زیبایی ران تزریق چربی است که البته یک روش دائمی نیست.

عوارض پروتز ران پا چیست؟

پروتز ران پا ممکن است عوارضی مثل عفونت، بیرون راندن پروتز از ناحیه مورد نظر، ترشح مایعات، درد شدید و مواردی مانند این باشد.

پروتز ران با کمک ایمپلنت بهتر است یا تزریق چربی؟

هر دو روش می‌تواند برای زیبایی فرم پا مفید واقع شوند. انتقال چربی به صورت موقتی انجام می‌شود، اما ایمپلنت برای پروتز ران نتایج دائمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست