همه چیز درباره عمل زیبایی لاغر کردن ران

عمل زیبایی لاغر کردن ران
جراحی زیبایی اندام

عمل زیبایی لاغر کردن ران، موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. جراحی لیفت ران یا تایوپلاستی، یکی از عمل‌های زیبایی است که می‌تواند تاثیراتی چشمگیر در زیبایی اندام داشته باشد. عمل زیبایی لاغر کردن ران، جراحی لیفت ران یا تایوپلاستی، عملی است که در آن جراح پلاستیک، پوست‌های اضافه و آویزان ناحیه ران را به همراه چربی‌هایی که در این قسمت وجود دارد، برمی‌دارد. این عمل، تحت بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد؛ چرا که انجام دادن عمل زیبایی لاغر کردن ران، با برش‌های وسیع در این ناحیه همراه است.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در مورد عمل زیبایی لاغر کردن ران صحبت کنیم. عناوینی که پیرامون جراحی لیفت ران یا تایوپلاستی مطرح می‌شوند، به ترتیب زیر می‌باشند:

با ما همراه باشید تا در ادامه، پیرامون توضیحاتی که خواهیم داد، به پاسخ تک تک این سوال‌ها دست یابیم.

خلاصه مقاله
خلاصه مقاله

تایوپلاستی یا عمل لیفت ران پا، یک جراحی عمده است که توسط جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی انجام می‌شود. اگر روش‌های دیگر مانند ورزش و یا استفاده از دستگاه‌های پزشکی امکان لاغر کردن و کاهش سایز در ران پاهای شما را نداشته باشد و یا زمان‌بر باشد، می‌توانید لیفت ران پا انجام دهید.

بهتر است در گام نخست یک معاینه و جلسه مشاوره با جراح فوق تخصص داشته باشید. در صورتی که از نظر بدنی آمادگی عمل را داشته باشید، برای مراحل بعدی آماده خواهید شد. ممکن است جراح برای بررسی بیشتر، چند آزمایش برای شما مشخص کند.

در نهایت جراحی لیفت ران تحت بیهوشی عمومی و در یک جلسه ۲ تا ۴ ساعته، انجام خواهد شد. در این عمل، پوست و چربی اضافی از ران پا جدا می‌شود و محل برش بخیه خواهد شد. ممکن است این روش با لیپوساکشن همراه باشد تا چربی بیشتری از ران پا تخلیه شود.

چند ماه پس از عمل و پس از گذشتن دوران نقاهت، ورم ران پاها از بین می‌رود و شما می‌توانید پاهای لاغر و خوش‌فرم خود را ببینید. دقت داشته باشید تا زمانی که وزن خود را کنترل کنید، اندام شما لاغر و دلخواه خودتان باقی خواهد ماند.

برای دریافت مشاوره بیشتر برای عمل لیفت ران پا، با ما تماس بگیرید.

عمل زیبایی لاغر کردن ران چیست؟

لیفت ران یا عمل زیبایی لاغر کردن ران، از عمل‌های جراحی زیبایی پیکرتراشی یا فرم‌دهی به بدن است. این عمل، برای حذف مقدار زیادی از پوست و چربی‌های اضافه در ران و باسن طراحی شده است. عمل زیبایی لاغر کردن ران، با برش‌های طولانی همراه است و در نهایت، به ایجاد اسکارهای بزرگ در این ناحیه منتهی می‌شود.

پوست و بافت‌های ناحیه ران که بعد از عمل زیبایی لاغر کردن ران باقی می‌مانند، برای صاف شدن، کشیده می‌شوند. در مواردی ممکن است عمل لاغر کردن ران همراه با عمل‌های زیبایی دیگری چون لیپوساکشن یا لیپوماتیک همراه باشد. اما در اصل، هدف این عمل، سفت کردن پوست و بافت‌های عمقی این ناحیه است.

طول اسکارهایی که ناشی از برش‌های حین جراحی است، بستگی مستقیم به میزان پوست‌های اضافی بیمار دارد. این اسکارها ممکن است در داخل یا خارج ران امتداد داشته باشند. همچنین، این عمل، با درد و ناراحتی‌هایی در دوران نقاهت همراه خواهد بود. البته این مشکل می‌تواند با استفاده از مسکن‌ها و دارو‌های آرام‌بخش به راحتی کنترل شود.

نحوه جراحی ران برای کشیدن پوست

مراحل جراحی لیفت ران یا تایوپلاستی چگونه است؟

·         مشاوره اولیه

همانطور که مشخص است، عمل زیبایی لاغر کردن ران نیز همچون دیگر عمل‌های جراحی زیبایی، لازم است جلسات مشاوره پیش از عمل را طی کند. در اولین جلسات ملاقات با پزشک جراح، باید انتظارات خود را به صورت دقیق برای پزشک شرح داده و بعد از انجام بررسی‌های دقیق جراح، متوجه شوید که آیا این عمل برای شما مناسب می‌باشد یا خیر!

این مرحله از فرآیند عمل جراحی بسیار مهم و حیاتی است. در طول این جلسات باید همه سوالات خود را با پزشک مطرح کرده و تمام انتظارات‌تان از عمل را مطرح کنید. همچنین، لازم است از ریسک‌ها و مخاطرات این عمل نیز آگاه باشید و تمام جوانب آن را در نظر بگیرید.

در مشاوره اولیه با پزشک جراح لازم است تمام سوابق پزشکی شما مورد بررسی قرار گیرد. انجام این کار برای رسیدن به اطمینان از اینکه این عمل برای شما خطری در پی ندارد، بسیار ضروری است. همچنین، معمولاً در این جلسات از شما خواسته می‌شود که فرم رضایت‌نامه‌ای که مرتبط با پذیرش خطرات و ریسک‌های این عمل است را نیز پر کنید.

برخی از پزشکان نیز از بیماران خود درخواست می‌کنند که عکس‌هایی برای مقایسه نتیجه عمل، در روزهای پیش از عمل و بعد از دوران نقاهت نیز تهیه شود.

·         بیهوشی عمومی

گفتیم که عمل زیبایی لاغر کردن ران، تحت بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد. این موضوع بسیار مهم است! چرا که باید این نکته را در نظر داشت که بیهوشی کامل، در مقایسه با بی‌حسی موضعی یا منطقه‌ای، خطرات و عوارض بیشتری در پی دارد. این مساله، بایستی پیش از اقدام به بیهوشی، با دقت مورد بررسی قرار گیرد. تعیین وضعیت بیمار، سلامت عمومی وی، علائم حیاتی و بسیاری موارد دیگر، از موضوعاتی است که پیش از اقدام به بیهوشی باید بررسی گردد.

·         انجام عمل جراحی

عمل‌های جراحی لیفت ران می‌توانند در کلینیک های جراحی زیبایی اندام صورت گیرند. اما بیشتر پزشکان و بیماران، ترجیح‌شان این است که این عمل را در بیمارستان انجام دهند تا بتوانند یک شب پس از عمل را در حالت مراقبت و بستری به سر ببرند.

عمل لیفت ران، بسته به وسعت و شدت آن و اینکه آیا باید به همراه روش‌های دیگری چون لیپوساکشن یا عمل لیپوماتیک انجام شود یا خیر، معمولاً بین ۲ تا ۳ ساعت زمان می‌برد. این عمل مستلزم ایجاد برش‌های طولانی است که در نتیجه آن، اسکارهایی وسیع در سطح ران‌ها بوجود خواهد آمد. وسعت این اسکارها، بستگی به میزان پوست اضافی دارد که در بدن بیمار به وجود آمده است.

بسته به اینکه مهارت پزشک جراح در چه سطحی است و وسعت لیفت ران چقدر می‌باشد، این اسکارهای ناشی از عمل می‌توانند در بخش‌های درونی و بیرونی ران‌ها گسترش داشته باشند. تا حد امکان، این برش‌ها در بخش‌های داخلی ران قرار می‌گیرند تا کمتر به چشم آیند.

قسمت‌های افتاده پوست و چربی‌های زیر آن، از بخش ران‌ها برداشته می‌شوند. بافت‌ها و پوست‌های باقیمانده، کشیده شده تا شکل سفت‌تر و صاف‌تری به خود بگیرد. گر چه در اغلب موارد این عمل همراه با عمل‌های دیگری چون لیپوساکشن یا روش‌های دیگر پیکرتراشی همراه است، لیکن هدف اصلی از انجام این عمل، سفت کردن پوست‌ و بافت‌های عمقی ناحیه ران می‌باشد.

بعد از ایجاد برش‌ها و برداشتن پوست‌ها و بافت‌های اضافه، نواحی برش خورده را کشیده و بخیه می‌زنند. پس از انجام لیفت ران، این ناحیه پانسمان شده و لوله‌هایی برای تخلیه مایعات اضافی درون بدن قرار می‌گیرند. سپس، از بانداژهای محکم کشسان برای محافظت از بخش‌های جراحی شده استفاده می‌شود.

برای اطلاعات بیستر درباره انوع لیفت های بدن ، مقاله درباره جراحی لیفت زانو بیشتر بدانیم را از دست ندهید!

دوران نقاهت پس از عمل چقدر است؟

فعالیت‌های سنگین فیزیکی تا دو هفته پس از عمل زیبایی ران پا

همچنین، لازم است که فعالیت‌های بدنی شدیدتر مثل دویدن و ورزش کردن را نیز تا حداقل یک ماه پس از عمل به تعویق بیندازید.

وجود تورم و کبودی در ناحیه ران‌ها، تا دست کم ۱۰ روز پس از عمل طبیعی است. پس از انجام عمل لیفت ران، مهم‌ترین توصیه پزشکان این است که تا می‌توانید منزل استراحت کنید. توصیه می‌شود که انجام کارهای روزانه سبک مثل کتاب خواندن، تماشای تلویزیون، استحمام و خوابیدن را نیز آن طور که پزشک دستور داده است، انجام دهید.

عوارض لیفت ران چیست؟

عمل‌های زیبایی، جزء در موارد نادر، تصمیماتی شخصی هستند و باید در نظر داشت که آیا این عوارض و خطراتی که این عمل‌ها دارند، برای‌تان قابل پذیرش هستند یا نه؟! پزشک جراح، موظف است در جلسات مشاوره، بیمار را از تمام ریسک‌ها و مخاطرات این عمل آگاه کند. به همین دلیل، بیمار حتماً پیش از عمل، بایستی با پر کردن فرم رضایتنامه و امضای آن، رضایت خود از انجام عمل را تائید کرده و تمام ریسک‌های آن را بپذیرد.

عوارض کلی که در جراحی زیبایی ران وجود دارد، به طور کلی به شرح زیر هستند:

  • اسکارهایی که روی بدن باقی می‌مانند، دائمی خواهند بود. کاهش اثرات آن‌ها بستگی به مراقبت‌های بعد از جراحی، مهارت پزشک و نیز انجام عمل‌های زیبایی دیگری دارد.
  • احتمال دارد به علت درد شدید، نیاز به مصرف مسکن داشته باشید.
  • در ناحیه مورد نظر ممکن است بی‌حسی موقت داشته باشید.
  • کبودی و تورم روی بدن تا مدتی خواهد ماند.
  • نکروز چربی و خون مردگی در بافت‌های عمقی بدن اتفاق می‌افتد.
  • احتمال بروز لخته یا ترومبوز وریدهای عمقی وجود دارد.
  • ممکن است عدم قرینگی در ران‌ها به وجود آید.
  • با عوارض بی‌هوشی پس از عمل جراحی مواجه خواهید شد.
  • احتمال بروز عفونت‌های ناشی از بریدگی در پوست وجود دارد.
  • در صورت عدم دریافت نتیجه مطلوب، ممکن است نیاز به عمل جراحی مجدد داشته باشید.

مهم‌ترین موضوعی که در خصوص عوارض لیفت ران وجود دارد، این است که باید حتماً مراقبت‌های لازم در این خصوص را انجام دهید؛ چرا که عدم مراقبت صحیح در دوران نقاهت پس از جراحی می‌تواند آسیب‌های زیادی را برایتان داشته باشد. برای کاهش عوارض ناشی از عمل جراحی لیفت ران، لازم است نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را به دقت در نظر داشته و رعایت نمائید.

برای اطلاعات بیستر درباره انوع لیفت های بدن ، مقاله جراحی لیفت پشت کمر برای چه کسانی مناسب است؟ را از دست ندهید!

مراقبت‌های لازم پس از انجام عمل لیفت ران

پزشک متخصص یا کلینیک جراحی که در آن اقدام به عمل کرده‌اید، موظف است که نکات لازم در خصوص مراقبت‌های پس از جراحی را به شما اعلام نماید. پیروی کردن از توصیه‌های پزشک جراح برای کاهش عوارض ناشی از لیفتینگ ران بسیار ضروری است. این توصیه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • اطمینان داشته باشید که به کمک یک همراه، پس از به هوش آمدن و بستری شدن به خانه بروید.
  • حداقل به مدت ۲ روز پس از عمل لازم است یک نفر از شما به خوبی مراقبت نماید.
  • لازم است که پس از ۵ روز تا ۱۰ روز از عمل جراحی، برای برداشتن لوله‌های تخلیه و کشیدن بخیه‌ها به پزشک مراجعه نمائید.
  • به مدت ۳ هفته تا یک ماه پس از عمل جراحی، گن‌های مخصوص را بپوشید. این کار به محافظت از پوست شما کمک خواهد کرد. انجام این کار به خصوص در مواردی که عمل لیپوساکشن را هم انجام داده‌اید بسیار ضروری خواهد بود.
  • پس از گذشت ۱۰ روز از عمل جراحی و ترمیم نسبی جای بخیه‌ها، انجام نرمش‌های سبک، مفید خواهد بود. انجام دادن ورزش‌ها و نرمش‌های سبک روزانه، باعث جلوگیری از بروز لخته خون در بدن خواهد شد. همچنین، به شما کمک خواهد کرد که سریع‌تر، پوست بدن‌تان حالت ارتجاعی خود را بازیابد.
مراقبت‌های پس از عمل لیفت ران

افراد مناسب برای انجام عمل لیفت ران چه کسانی هستند؟

افرادی می‌توانند بهترین نتیجه را از عمل لیفت ران دریافت کنند که اول از همه، از سطح سلامتی خوبی برخوردار باشند. همچنین، لازم است که دید واقع‌بینانه در مورد نتایج این عمل داشته باشید. با داشتن این دو مورد، می‌توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که فردی مناسب برای انجام عمل لیفت ران خواهید بود.

در صورتی که مبتلا به التهاب رگ‌های خونی یا فلبیتیس (phlebitis)هستید، کاندیدای مناسبی برای انجام عمل جراحی زیبایی ران نخواهید بود. حتی اگر التهاب رگ‌های خونی در یکی از پاهای شما باشد نیز، انجام عمل تایوپلاستی برای شما ممکن است خطرناک باشد.

در نظر گرفتن این نکته که لیفت ران برای کاهش وزن نیست، ضرورت دارد. در واقع، پزشکان به بسیاری از بیمارانی که ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به وزن نرمال خود اضافه وزن دارند، توصیه می‌کند که از روش‌های جایگزین جراحی استفاده کنند؛ همچنین که لیفتینگ ران، برای از بین بردن افتادگی پوست ناحیه ران و باسن می‌باشد و راه حلی برای درمان چاقی و اضافه وزن نیست. البته اگر این عمل به همراه لیپوساکشن یا روش‌های دیگر پیکرتراشی صورت گیرد، می‌تواند نتایج خیره‌کننده‌ای را رقم بزند.

نکته‌ای که باید به آن توجه بسیار داشت این است که اگر قصد کاهش وزن دارید، باید تا رسیدن به وزن مطلوب، شکیبایی کنید. بعد از اینکه به وزن مورد نظر خود دست یافتید، خواهید توانست برای انجام عمل لیفتینگ ران اقدام نمائید. دلیل این امر نیز مشخص است؛ چرا که ممکن است بعد از کاهش وزن، حجم بیشتری از پوست‌های اضافه در بدن پدیدار شوند. در این صورت، مجبور خواهید بود که مجدداً برای انجام عمل اقدام نمائید.

کاندیداهای مناسب برای جراحی لیفت ران یا تایوپلاستی

گزینه‌های مناسب برای انجام عمل زیبایی ران عبارت هستند از:

  • افرادی که دارای ثبات وزن هستند.
  • افرادی که از نظر جسمی سالم بوده و به عبارت بهتر، مبتلا به بیماری‌هایی که در فرآیند جراحی لیفت ران اختلال ایجاد می‌کنند، نیستند.
  • افرادی که ران‌هایشان شکل خورجینی داشته و یا افتاده و شل شده باشد.
  • افرادی که ران‌های آن‌ها به صورت نامتناسب، بزرگتر از بالاتنه‌شان می‌باشد.
  • افرادی که مبتلا به اعتیاد و مصرف سیگار نیستند و از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نمی‌کنند.
  • کسانی که دارای بافت‌های نرم اضافی در بخش‌های داخلی و خارجی ران خود هستند.
  • کسانی که علی‌رغم انجام ورزش‌های منظم و رعایت کردن رژیم‌های غذایی، قادر به کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های بدن‌شان نیستند.
  • افرادی که از انتظارات واقع بینانه از نتایج عمل برخوردارند.
  • افرادی که از سبک زندگی سالمی برخوردارند.

روش‌های لاغر کردن ران پا

چگونه از شر ران‌های چاق خود خلاص شوم؟

برای لاغر کردن ران پا، راه‌های مختلفی پیش روی شما است که ممکن است بسته به شرایط بدنی و سبک زندگی شما، برخی از آنها برای شما گزینه‌های مناسب‌تری باشند. در کل لاغر کردن ران پا از دو روش کلی قابل انجام است:

ورزش کردن، کنترل کالری دریافتی و تغییر در سبک زندگی: نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد

کمک گرفتن از روش‌های پزشکی و جراحی: کوتاه مدت است و زودتر به نتجیه می‌رسد

در این میان از مهمترین روش‌هایی که به لاغری ران پای شما کمک خواهد کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرینات ورزشی هوازی برای سوزاندن کالری، کاهش توده چربی و تقویت ران‌ها
  • تمرینات ورزشی پایین تنه مانند لانژ، نشستن روی دیوار، لیفت داخلی و خارجی ران، حرکات پله‌ای
  • کرایولیپولیز و کاهش چربی با کمک دستگاه‌های لاغری
  • عمل لیفت ران پا یا تایوپلاستی (می‌تواند با لیپوماتیک همراه باشد)
تمرینات ورزشی برای لاغر کردن ران پا

تمرینات ورزشی و تغییر در سبک زندگی

چه شما بخواهید از روش‌های پزشکی و جراحی استفاده کنید یا نکنید، این بخش برای شما بسیار مهم و رعایت آن الزامی است. حتی اگر با کمک جراحی، در یک جلسه ران خود را لاغر کنید، باز هم باید سبک زندگی سالم، کنترل کالری دریافتی روزانه و ورزش منظم باید در برنامه زندگی شما قرار بگیرد. در غیر این صورت پس از چند سال یا چند ماه، نتایج عمل لیفت ران، تحت تاثیر افزایش وزن دوباره شما قرار خواهد گرفت.

اما اگر فعلا تمایلی به جراحی ندارید، باید راه دشوار و بلند مدتی را در پیش بگیرید و با کمک تمرینات ورزشی، آرام آرام وزن خود را کاهش دهید و چربی اضافی بدن در ران پاها را بسوزانید. البته پس از لاغر شدن پاها، همچنان با پوست اضافی آویزان در پاهای خود روبرو خواهید شد که در نهایت فقط با روش‌های درمانی پزشکی و جراحی قابل حذف شدن هستند.

روش‌های درمانی با دستگاه مانند کرایولیپولیز، آر اف و …

این روش‌ها باید در چند جلسه و به صورت دوره‌های چند ماهه انجام شوند تا حجم چربی موضعی ران پاهای شما را کم کنند. کرایولیپولیز با انجماد موضعی چربی زیر پوستی، موجب از بین رفتن بافت چربی و لاغر شدن پاها می‌شود. همچنین دستگاه‌هایی مانند آر اف، با کمک امواج فراصوت و به صورت غیر تهاجمی بافت چربی را تخریب و ران پا را لاغر می‌کنند. هم‌چنین آر اف می‌تواند به سفت و لیفت جزئی پوست ران پا نیز کمک کند.

با این حال باید بدانید که تاثیر این روش‌ها مانند جراحی خیلی زیاد و قابل توجه نیست.

جراحی لیفت ران و لیپوساکشن

تایوپلاستی یا عمل جراحی لیفت ران، می‌تواند در یک جلسه چند ساعته، حجم قابل توجهی از پوست اضافی و چربی ران پا را از بدن شما جدا کند. در نتیجه ران پاهای شما در یک روز، لاغر و خوش‌فرم خواهد شد. همچنین اگر حجم چربی زیر پوستی پاهای شما زیاد باشد، می‌توان از روش‌هایی مانند لیپوماتیک و لیپوساکشن در کنار جراحی لیفت ران پا کمک گرفت تا چربی بیشتری را تخلیه کرد.

جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی در عمل لیفت ران پا، با ایجاد برش‌هایی در نواحی داخلی و بیرونی ران پا، پوست و چربی اضافی را برمی‌دارد. جراح با انتخاب میزان برش و شکل برش مناسب، به پاهای شما فرم می‌دهد و اندام شما را به شکل زیبا و دلخواه درخواهد آورد. البته این روش نیاز به دوره نقاهت و مراقبت‌های بعد از عمل دارد که باید در نظر داشته باشید.

مزایا و معایب لیپوساکشن ران پا

لیپوساکشن ران پا، یک روش سریع و موثر برای تخلیه چربی‌های اضافی زیر پوستی است. در این روش، سلول‌های چربی با کمک گرما، امواج فراصوت، لیزر، محلول‌های مخصوص و … دچار واپاشی می‌شوند. سپس چربی مایع شده با کمک لوله کانولا از زیر پوست بیرون کشیده می‌شود. به این ترتیب با کمک لیپوساکشن می‌توان ۱۰ تا ۱۶ لیتر چربی را از ران پاها در یک جلسه تخلیه کرد.

لیپوماتیک، نوع پیشرفته‌ای از لیپوساکشن است که با حرکات فیزیکی، بافت چربی را در هم می‌شکند. در این روش لیپوساکشن، کانولا با چرخش، لرزش و ضربه‌های میکروسکوپی و سریع، بافت چربی را آماده ساکشن می‌کند. در لیپوماتیک، چربی استخراج شده امکان تزریق دوباره به بدن را دارد.

مهمترین مزایای لیپوساکشن:

لیپوساکشن یک روش سریع برای تخلیه چربی ران پا

میزان لاغری: در دستگاه‌های پیشرفته لیپوساکشن، می‌توان در یک جلسه تا ۱۶ لیتر چربی را از ران‌های پا خارج کرد. لیپوساکشن ران پا در بسیاری از افراد، با کاهش ۱۰ تا ۱۴ کیلویی وزن همراه است.

امکان تزریق چربی: برای پیکرتراشی و حجم دادن به بخش‌های دیگر بدن مانند سینه‌ها و باسن، می‌توان از چربی تخلیه شده از ران پا، استفاده کرد.

مهمترین معایب لیپوساکشن:

مانند هر جراحی بزرگ دیگری، لیپوساکشن نیز خطراتی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. عوارض احتمالی و معایب لیپوساکشن عبارتند از:

بی نظمی های کانتور: پوست شما ممکن است به دلیل حذف ناهموار چربی، خاصیت ارتجاعی ضعیف پوست و التیام غیر معمول، دارای برآمدگی، موج دار یا پژمرده به نظر برسد. این تغییرات ممکن است دائمی باشند که نیاز به روش‌های درمانی جانبی دارند.

تجمع مایعات: بعد از عمل، پاکت‌های موقت مایع (سروم) می‌تواند در زیر پوست ایجاد شود. این مایع ممکن است نیاز به تخلیه با سوزن داشته باشد.

بی حسی: ممکن است احساس بی‌حسی موقت در ناحیه تخلیه شده، داشته باشید. تحریک موقت عصبی نیز ممکن است.

عفونت: عفونت‌های پوستی نادر اما ممکن است. عفونت شدید پوست ممکن است تهدید کننده باشد. به همین دلیل مراقبت‌های بعد از عمل و رعایت بهداشت در دوران نقاهت، بسیار اهمیت دارد.

لیفت داخلی و خارجی ران پا

عمل جراحی لیفت بیرونی ران معمولاً دو تا سه ساعت طول می‌کشد و با بیهوشی عمومی در اتاق عمل انجام می‌شود. نواحی برش پوست و محل برش، قبل از عمل روی بخش بیرونی دو طرف ران پا مشخص می‌شود. این روش معمولاً با لیپوساکشن ران شروع می‌شود تا به نازک شدن رسوبات چربی ران و آزاد شدن پوست اضافی، کمک کند. بسته به نوع عمل جراحی لیفت ران، از برش‌های مختلف برای برداشتن پوست بخش بیرونی ران استفاده می‌شود.

همچنین می‌توان لیفت بیرونی ران همراه با لیفت باسن انجام ‌شود. در نتیجه برش در امتداد لبه بالایی باسن قرار بگیرد و به اطراف ناحیه بالایی باسن بپیچد. حتی این برش پشت و پهلو را می‌توان با برش ابدومینوپلاستی پیوند داد تا برش محیطی لیفت بدن را تشکیل دهد.

پس از کشیدن و برداشتن اضافی پوست بیرونی ران، برش‌های لیفت بیرونی ران با دو تا سه لایه بخیه قابل جذب و همچنین بخیه‌های حمایتی عمیق بسته می‌شوند. لوله‌های تخلیه را می‌توان در تمام روش‌های جراحی بیرونی لیفت ران استفاده کرد. لباس‌های فشرده برای کمک به کاهش کبودی و تورم بعد از عمل استفاده می‌شود. اکثر بیماران می‌توانند در همان روز پس از این روش به خانه بروند.

معمولا با رعایت مراقبت‌های صحیح بعد از عمل و با کمک پمادهای ترمیم کننده پوست، اثر جای بخیه بعد از یک سال بسیار کم‌رنگ می‌شود و چندان مشخص نخواهد بود.

لیفت داخلی ران نیز مانند لیفت بیرونی، با برش‌هایی در پوست همراه است که این بار در ناحیه داخلی ران پا قرار می‌گیرد. جراحی لیفت داخلی ران در افرادی با پوست شل، چین های پوستی بزرگ و برآمدگی های چربی در ناحیه داخلی ران انجام می‌شود.

در این روش نیز مانند لیفت خارجی ران، می‌توان با کمک لیپوساکشن و یا بدون کمک آن، بافت پوست اضافی و چربی را از ران پا برداشت. به این ترتیب در یک جلسه، فرم ران پاها تغییر می‌کند و شما کاهش سایز ران پا و لاغری موضعی را تجربه خواهید کرد.

آیا روش دائمی برای لاغری ران پا وجود دارد؟
پس از کاهش وزن شدید، چطور پوست اضافی ران پا برداشته می‌شود؟
آیا لیفت ران پا، عمل دشواری است؟
آیا روش دائمی برای لاغری ران پا وجود دارد؟

بله؛ لیپوماتیک و تخلیه چربی ران در کنار عمل لیفت ران، یک روش دائمی برای حذف چربی‌های اضافی پا و لاغر کردن ران‌ها است. با کمک این کار، پاهای شما به سایز و فرم دلخواه می‌رسد. البته باید توجه داشته باشید که پس از انجام تایوپلاستی یا عمل لاغری و لیفت ران پا، باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و به حفظ تناسب اندام خود کمک کنید. در غیر این صورت در بلند مدت ممکن است باز هم دچار اضافه وزن و چاقی موضعی در ناحیه ران یا دیگر بخش‌های بدن خود شوید.

پس از کاهش وزن شدید، چطور پوست اضافی ران پا برداشته می‌شود؟

با کمک جراحی تایوپلاستی یا عمل لیفت ران پا، می‌تواند پوست اضافی در ناحیه ران پا را برداشت. جراحی لیفت ران تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و بسته به میزان اصلاح مورد نیاز ممکن است تا چند ساعت طول بکشد. در طول عمل، برشی در ناحیه داخلی یا بیرونی ران پا ایجاد می‌شود تا پوست و چربی اضافی برداشته شود. در نتیجه پاها باریک‌تر و زیباتر می‌شود و دیگر اثری از پوست آویزان و شل باقی نخواهد ماند. اگر فقط نیاز به تغییر جزئی داشته باشید، یک برش عرضی در نزدیکی کشاله ران و در امتداد چین ران ایجاد می‌شود. از سوی دیگر افرادی که دچار افتادگی شدید پوست هستند، نیاز به ایجاد برش در ناحیه داخلی ران پا دارند.

آیا لیفت ران پا، عمل دشواری است؟

بسته به شرایط بدنی شما، میزان لیفت مورد نیاز و همچنین نیاز شما به لیپوساکشن چربی، ممکن است عمل لیفت ران پای شما پیچیده‌تر شود. در هر صورت، این جراحی از نوع تهاجمی است و بهتر است توسط جراح فوق تخصص پلاستیک، ترمیمی و زیبایی انجام شود. پس از انجام عمل نیز تا دو هفته استراحت و تا چند ماه مراقبت بعد از عمل را باید در نظر داشته باشید. پس از این دوره، می‌توانید به زندگی عادی برگردید و به انجام فعالیت‌های بدنی سنگین‌تر بپردازید.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست