درباره جراحی لیفت زانو بیشتر بدانیم!

جراحی لیفت زانو
جراحی زیبایی اندام

جراحی لیفت زانو برای افرادی که به هر دلیل دچار پوست‌ اضافه در اطراف زانوی خود هستند، راه حلی مناسب و اثربخش است. قسمت زیادی از جوان بودن ظاهر پاها با زانوهایی متناسب و خوش فرم شکل می‌گیرد؛ اما با بالا رفتن سن یا لاغر شدن ناگهانی چروک‌هایی در اطراف زانو ایجاد می‌شوند.

عمل زیبایی زانو می‌تواند زیبایی را به پاهای شما برگرداند. داشتن ظاهری زیبا بر اعتماد به نفس افراد و کیفیت روابط آنها تأثیر زیادی می‌گذارد.

روش‌های مختلفی برای نگهداری از پوست زانو و با لیفت کردن آن‌ها توصیه شده است؛ اما زمانی که چروک‌ها در این ناحیه مشاهده می‌شوند روشی به جز لیفت زانو نمی‌تواند برای بازیابی زیبایی پاهایتان کمک‌کننده باشد.

در ادامه، به بررسی راه‌های مراقبت از زانو و نهایتأ عمل لیفت زانو به عنوان راه‌حلی اساسی می‌پردازیم.

چرا نگران زانوها و ظاهر آنها هستید و نیاز به جراحی لیفت زانو دارید؟

پیری، روندی مداوم است که اساساً بر همه قسمت‌های بدن انسان تأثیر می‌گذارد. اگرچه روش‌های بسیاری برای کاهش سرعت و بهبود علائم پیری در ناحیه سر و گردن وجود دارد، اما برای بخش‌های دیگر بدن، روش‌های جوانسازی و احیای پوست بسیار محدودترند.

ناحیه زانو سن واقعی خانم‌ها را دقیقاً مانند پوست گردن و پوست دست نشان می‌دهد و برای بعضی از افراد چروک‌های ضخیم و زیاد پوست بر روی زانوها کاملاً قابل توجه است. خطوط ایجاد شده ناشی از افتادگی زانو مشکلی است که بسیاری از خانم‌ها با آن روبرو هستند، بنابراین، برای خلاص شدن از شر این چین و چروک‌ها به فکر درمان‌های ضد پیری مانند لیفت زانو هستند. زانو به عنوان مهمترین قسمتی که روی زیبایی پاها تأثیر می‌گذارد، شناخته می‌شود.

به طور کلی، در پزشکی زیبایی، زانو، اساسی برای بدست آوردن پاهایی جذاب و برازنده است. به همین منظور، عمل زیبایی زانو، تکنیک‌های مورد استفاده و روش‌های درمانی به منظور افزایش جذابیت و زیبایی پاها صورت می‌گیرد.

با این حال، لیفت زانو به منظور بهبود در بافت پوست و از بین بردن چین و چروک پوست بر روی زانوها با اینکه برای بهبود ظاهر بسیار از خانم‌ها نیاز است، اما روشی بسیار رایج نیست.

مهم‌ترین دلیل، گزینه‌های محدودی است که برای کند کردن روند و یا از بین بردن علائم پیری در چنین منطقه حساسی وجود دارد. بنابراین، عدم تخصص در این زمینه به همراه محدودیت در گزینه‌های موجود، ارائه بهترین روش‌های درمانی ممکن را برای بیمارانی که علاقه‌مند به بهبود ظاهر پوست زانوی خود هستند، سخت کرده است.

جراحی لیفت زانو و بخیه ها

دلایل اصلی افتادگی و شل شدن پوست زانو

  •  فشار روی زانو به طور دائم، آن را در معرض افتادگی قرار می‌دهد و این ناحیه را نیازمند عمل لیفت زانو می‌کند.
  • بر اثر فشار ناشی از بارداری و زایمان و بروز بی‌حسی در پاها و ایجاد سلولیت پوست زانو دچار افتادگی می‌شود.
  •  بر اثر بالا رفتن سن پوست زانو نیز مانند پوست دیگر نواحی انعطاف خود را از دست می‌دهد و دچار چین و چوک و افتادگی می‌شود و در این شرایط فرد نیازمند به انجام عمل زیبایی زانو می‌گردد.
  • چاقی و توده‌های چربی می‌تواند باعث ایجاد فشار بیشتر بر روی غضروف زانو گردد، علاوه بر این، انباشت چربی اضافه در اطراف زانو نه تنها بر زیبایی فرم آن تأثیر منفی می‌گذارد، بلکه پوستش را نیز دچار بدفرمی و چین و چروک می‌کند. افزایش فشار بر زانو و ایجاد درد در این ناحیه باعث می‌شود که فرد کمتر تحرک کند و این چرخه مدام تکرار می‌شود و در این صورت لیفت زانو می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

برای مطالعه بیشتر درباره راه های جوانسازی با لیفت ، مقالات جراحی لیفت بازو و لیفت باسن را از دست ندهید.

روش‌های بهبود ظاهر زانو در کنار عمل لیفت زانو

روش‌های متعددی برای محافظت از ظاهر زانو و بهبود آن در صورت نیاز پیشنهاد می‌شود. از رعایت نکات کلی مربوط به تغذیه تا عمل‌های جراحی. راه‌هایی که ما می‌توانیم از افتادگی و بد فرم شدن زانو جلوگیری کنیم شامل لایه برداری، استفاده صحیح از ضد آفتاب، رعایت تغذیه مناسب، ورزش و نهایتأ عمل جراحی بالا کشیدن زانو و لیفت زانو است. همچنین، به طور کل، توصیه می‌گردد از افزایش و کاهش وزن مکرر خودداری گردد. در ادامه، به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

روش زیباسازی زانو در منزل

  • برای حفظ ظاهر نرم و زیبای زانو لایه برداری یک قدم بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود. اگر فرد می‌خواهد از شر چین و چروک‌های زانو، در مرحله‌ای که نیاز به عمل جراحی بالا کشیدن زانو نیست، خلاص شود، باید هفته‌ای یک بار این منطقه را لایه ‌برداری کرده و آن‌ را پاک کند. همچنین، لازم است روزانه و مخصوصأ پس از لایه برداری، زانو مرطوب نگه داشته شود تا از بهترین نتایج اطمینان حاصل گردد. همچنین، توصیه می‌شود از یک برس مخصوص یا لیف لایه بردار برای پاکسازی پوست این ناحیه استفاده شود. این‌ها ابزارهای خوبی هستند که می‌توان برای ماساژ پوست و رهایی از سلول‌های مرده از آن استفاده کرد.
  • ماساژ دادن زانو باعث می‌شود تا گردش خون در این نقطه جریان پیدا کند و پوست، خود را بازسازی نماید و لیفت زانو صورت گیرد. با فشار متناسب و حرکات دایره‌وار انگشتان می‌شود زانو را ماساژ داد. اگر فردی به دنبال بهترین نتیجه از این شیوه است بایستی با دقت و به مدت ۳ دقیقه برای هر زانو ماساژ را انجام دهد. ماساژ بایستی تمام نقاط زانو را در بر بگیرد تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و سلول‌های پوست را ترغیب به تولید مجدد نماید.
  •  مرطوب نگه داشتن پوست زانو به صورت مداوم یکی از راه‌های اجتناب ناپذیر برای داشتن پوستی نرم و جوان است. بنابراین، اگر فرد می‌خواهد از ایجاد چروک‌های عمیق در زانو جلوگیری کند و احتمال نیاز به عمل جراحی بالا کشیدن زانو را کاهش دهد، استفاده از مرطوب کننده باید یکی از اولویت‌های وی باشد. لازم است پس از حمام و پس از خشک کردن بدن با حوله، یک مرطوب کننده قوی روی کل ناحیه زانو قرار گیرد. بهترین حالت استفاده به صورت روزانه در دو نوبت صبح و قبل از خواب است، همچنین، می‌توان برای دریافت نتیجه بهتر یک پارچه نخی را بر روی زانو قرار داد تا رطوبت داخل آن حفظ شود.
  • استفاده از مخلوط لیمو و روغن نارگیل بر روی ناحیه زانو برای تقویت پوست زانو اثربخش است. یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط و به دو بخش تقسیم کرده تا هر قسمت روی یک حوله خیس با آب داغ قرار گیرد، هر حوله روی زانو گذاشته شود. در این روش، بایستی زانو پس از یکساعت به خوبی شسته و روزانه این روند تا زمان بهبود پوست زانو تکرار گردد و سپس، هر چند وقت یکبار تجدید گردد.
کاندیدای مناسب برای جراحی لیفت زانوها

رژیم غذایی سالم جهت داشتن زانوی زیبا

یک رژیم غذایی متعادل و سالم که آب کافی برای نوشیدن در آن گنجانیده شده باشد می‌تواند به طور کلی کیفیت پوست را ارتقاء دهد. مقدار آب مورد نیز بدن برای داشتن پوستی شفاف و سالم روزی ۲ تا ۳ لیتر توصیه می‌شود.

این شیوه برای کاستن از چین و چروک زانو مؤثر است و پس از ایجاد چین و چروک تا حدی به لیفت زانو کمک می‌کند. یک رژیم غذایی بر اساس انواع مواد مغذی حاوی کربوهیدرات‌ها، پروتئین، میوه و سبزیجات و همچنین غلات کامل می‌تواند به داشتن پوستی سالم یاری رساند.

بدن با دریافت تغذیه مناسب که مقدار کافی ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیازش را تأمین می‌کند، می‌تواند شکل خود را حفظ کرده و پوست را برای مدت زمان طولانی‌تری انعطاف پذیر نگه داشته و تضمین کند.

میکرونیدلینگ زانو

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین روش‌های جوانسازی غیر تهاجمی پوست است که منجر به لیفت زانو می‌شود. در این روش، بعد از استفاده از کرم بی حسی موضعی، سوراخ‌های سطحی و ریزی توسط سوزن‌های کوچکی در سطح پوست ایجاد می‌شود؛ به این صورت که دستگاه مخصوصی تعداد زیادی میکرو کانن را در لایه بالای پوست ایجاد می‌کند.

از میکرونیدلینگ برای افزایش تولید کلاژن و محکم کردن پوست استفاده می‌شود. از این شیوه درمان، جدیدأ در لیفت زانو و بهبود و جوانسازی پوست آن استفاده می‌شود. برای دریافت بهترین نتیجه تکرار جلسات درمانی توصیه می‌شود.

تمام روش‌های ذکرشده تا حدی در بهبود ظاهر و کم کردن عمق چین و چروک‌ها و نهایتأ لیفت زانو مؤثر است؛ اما در صورتی که زانو دچار افتادگی زیادی شده باشد و یا چین و چروک‌های عمیق و متعددی در اطراف آن وجود داشته باشد، این راه‌حل‌ها به تنهایی پاسخگو نیستند.

در این شرایط استفاده از عمل زیبایی زانو می‌تواند مشکلات ظاهری آن را بر طرف نماید. عمل زیبایی زانو با دو روش لیپوساکشن و لیفت زانو صورت می‌گیرد. با انجام لیپوساکشن چربی‌های اضافی جمع شده که بر زیبایی فرم زانو اثر منفی گذاشته‌اند، خارج می‌گردند و با لیفت زانو پوست‌های اضافی و چروک خورده از زانو خارج می‌گردند که این اقدامات باعث بهبود کلی ظاهر آن می‌شود.

جراحی لیپوساکشن زانو

لیپوساکشن یک عمل زیبایی زانو است و برای بهبود شکل زانو و درمان توده‌های چربی که این قسمت را متورم نشان می‌دهند، کاربرد دارد. این روش، شیوه‌ای سریع و بسیار مؤثر برای بهبود فرم زانو و از بین بردن چربی‌های اطراف آن است. برای انجام ساکشن زانو در اطراف آن و نقاطی که نیاز است، سوراخ‌های کوچکی ایجاد می‌‌گردد تا چربی اضافه بیرون کشیده ‌شود.

در این عمل زیبایی زانو، برای ایجاد ظاهر مناسب‌تری برای پا گاهی نیاز به تزریق چربی در برخی نقاط زانو است. در این مواقع، با بیان خواست بیمار، پزشک نحوه عمل و نقاطی که بایستی چربی از آن خارج و یا به آن تزریق شود، مشخص می‌گردد. اما باید بدانیم در این شیوه اگر چربی برداشته شود، امکان تشدید چروک‌های بالای زانو وجود دارد و فرد حتمأ نیازمند عمل لیفت زانو می‌شود.

نقش عمل زیبایی زانو

زانو در زیبا به نظر رسیدن پاها نقشی اساسی دارد. اگر زانو و اطراف آن پر از چین و چروک باشد، مطمئنأ بر ظاهر پاها تأثیر نامناسبی بر جای می‌گذارد. هدف از لیفت زانو و عمل زیبایی زانو از بین بردن چین و چروک و افتادگی پوست اطراف آن است.

هدف از لیفت زانو بهبود ظاهر و بافت پوست بالای زانو می‌باشد که در نهایت، نتیجه دستیابی به زانویی بدون افتادگی و چین و چروک پوست با یک روش حداقل تهاجمی است.

برای داشتن یک لیفت زانو به نحوی موفقیت آمیز به صورتی که چروک‌ها کاملأ رفع شوند، نیاز به انجام عمل زیبایی زانو فارغ از جراحی لیفت ران هستیم.

چه کسی کاندیدای مناسب لیفت زانو است؟

 همه افراد بزرگسالی که دارای سلامت جسمی هستند، چه زن و چه مرد که شاهد ایجاد چین و چروک بیش از حد و ضخیم شدن پوست زانو می‌باشند، کاندیداهای خوبی برای عمل زیبایی زانو هستند.

افراد مبتلا به استئوآرتریت و یا افرادی که تجربه جراحی تعویض زانو دارند، نمی‌توانند از عمل جراحی بالا کشیدن زانو استفاده کنند؛ همینطور بیمارانی که سابقه سایر اشکال ورم مفاصل مانند آرتریت روماتوئید دارند نیز از این روش مستثنی هستند. بیمارانی که به داروهای بی‌حسی به نام لیدوکائین حساسیت دارند (که اغلب توسط دندانپزشکان برای انجام اقدامات دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند) نیز نمی‌توانند از روش لیفت زانو استفاده کنند.

فرآیند عمل لیفت زانو چگونه است؟

در معاینه اولیه برای انجام عمل جراحی بالا کشیدن زانو، بیمار به حالت ایستاده قرار می‌گیرد تا هر گونه ناهنجاری اساسی و میزان چین و چروک و افتادگی پوست در ناحیه مورد نظر مشخص گردد. خواسته بیمار در نظر گرفته می‌شود و میزان تغییراتی که می‌توان ایجاد کرد و شیوه دقیق لیفت زانو به اطلاع وی می‌رسد. مناطقی که باید اصلاح شوند، برای اطمینان از صحت عمل، به همراه بیمار مشخص شده و مورد گفتگو قرار می‌گیرد.

این روش شامل ایجاد یک برش هلالی شکل در قسمت بالای کاسه زانو است. ایجاد جای زخم در یک منطقه قابل مشاهده دلیل اصلی محدود بودن انجام این عمل زیبایی است و به ندرت از آن شنیده می‌شود … حتی در محافل جراحی پلاستیک!

از آنجا که عرض و ظاهر زخم‌ها به شدت تحت تأثیر تنشی است که در آن قرار دارند.

برداشتن بیش از حد پوست از روی مفصل که به طور مکرر خم می‌شود، یک جای زخم گسترده را باقی می‌گذارد. نکته مهم در این روش، علامت گذاری دقیق منطقه برش و محدود کردن طول و مکان زخم تا حد ممکن است؛ برای دست یافتن به این مقصود، محل زخم و برش آن باید به صورت ایستاده و نشسته به حالت ۹۰ درجه مشخص گردد. در این روش، تنش پوست پس از انجام عمل به کمترین حد ممکن کاهش می‌یابد که باعث می‌شود علاوه بر عدم ایجاد خلل در حرکت زانوها و خم و راست شدن آن، جای زخم نیز سریع‌تر بهبود یابد.

در این روش، بخیه‌ها، زیر پوستی انجام می‌شود تا کمترین جای زخم بر جای بماند. بیشترین مسئله در این عمل جای زخم آن و ماندگاری این جای زخم می‌باشد. هر فرد با رعایت نکاتی که پزشک به آن‌ها تأکید دارد و نگهداری مناسب از این زخم‌ها می‌تواند این عارضه را به حداقل ممکن برساند و هر چه سریع‌تر از جای این زخم‌ها خلاص گردد.

به طور کلی، اگر پس از انجام مراقبت‌های توصیه‌شده باز هم افتادگی پوست و چین و چروک‌های بالای زانو ظاهری نامناسب را ایجاد می‌کرد، عمل لیفت زانو گزینه‌ای مناسب و سریع برای دریافت بهترین نتیجه است. این جراحی عملی کم تهاجم است که در کمترین زمان ممکن، ظاهر جوان و زیبا پا را به آن برمی‌گرداند. در این عمل با انجام توصیه‌های پزشک در زمانی کوتاه جای زخم از بین می‌رود و شما صاحب پاهایی جذاب می‌شوید.

مطالعه مقاله لاغری موضعی با دستگاه لاغری اگزیمیا از دست ندهید.

هزینه لیفت زانو

لیفت زانو نوعی عمل زیبایی و هزینه آن در مراکز زیبایی مختلف متفاوت است. هر پزشک هزینه جداگانه‌ای بابت لیفت زانو دریافت می‌کند. با این حال، قیمت‌های لیفت زانو در مطب های مختلف معمولا نزدیک به یکدیگر هستند. عوامل گوناگونی بر هزینه لیفت زانو تاثیر گذار است که در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم:

  • تخصص پزشک

یکی از عوامل موثر بر هزینه لیفت زانو، تخصص و مهارت پزشک است. برخی از پزشکان تجربه و مهارت بیشتری نسبت به سایر متخصصین دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا تعداد مراجعه کنندگان پزشکان بالا باشد. در نتیجه، هزینه لیفت زانو نیز بیشتر خواهد بود. با این حال، مراجعه به پزشکانی که تخصص کافی برای فرآیند لیفت زانو دارند، نوعی اطمینان خاطر برای مراجعه کننده است.

  • میزان افتادگی پوست زانو

میزان افتادگی پوست زانو نیز بر هزینه لیفت موثر است. هر چقدر پوست زانو شل شده و افتاده‌تر باشد، پزشک باید زمان بیشتری برای بهبود ظاهر زانو و جراحی لیفت زانو بگذارد. بنابراین هزینه نهایی افزایش پیدا خواهد کرد.

جمع بندی 

در این مقاله به طور کامل درباره جراحی لیفت زانو صحبت شد. این روش برای افرادی که دارای پوست اضافه در اطراف زانو هستند، کاملا مناسب است. با افزایش سن، میزان چین و چروک و افتادگی پوست زانو بیشتر می‌شود که بر زیبایی فرم پا موثر خواهد بود. می‌توان از روش‌های خانگی برای از بین بردن افتادگی پوست زانو و چین و چروک اطراف آن استفاده کرد. بسیاری از این روش‌ها برگشت پذیر هستند و اثرات دائمی ندارند.

عوامل مختلفی موجب افتادگی پوست زانو می‌شوند. به عنوان مثال، فشار روی زانو یا فشار دوران بارداری ممکن است باعث بروز چنین مشکلی شود. لایه برداری، ماساژ دادن و مرطوب نگهداشتن زانو از جمله روش‌های مناسب برای کاهش افتادگی پوست هستند. همچنین رژیم غذایی سالم تاثیر بسیار زیادی بر این مسئله دارد.

اما در پزشکی، از روش‌های دیگری مثل لیفت زانو یا میکرونیدلینگ زانو استفاده می‌شود. از جمله روش‌های مناسب دیگر برای از بین بردن چین و چروک و افتادگی پوست زانو، جراحی لیپوساکشن است که چربی‌ها را از زیر سطح پوست خارج می‌کند. اما در نهایت، تشخیص بهترین روش بر عهده پزشک است.

منبع: drdubrow

آیا میکرونیدلینگ موجب کاهش افتادگی پوست زانو می ‌شود؟
دلایل افتادگی پوست زانو چیست؟
چرا رفع افتادگی پوست زانو ضرورت دارد؟
آیا جراحی لیپوساکشن برای رفع افتادگی زانو با استفاده از دفترچه بیمه امکان پذیر است؟
آیا میکرونیدلینگ موجب کاهش افتادگی پوست زانو می ‌شود؟

بله، نیدل‌های بسیار ریز روی قلم میکرونیدلینگ، می‌توانند کلاژن سازی را در سطح پوست افزایش دهند.

دلایل افتادگی پوست زانو چیست؟

سبک زندگی، فشار آوردن مداوم به زانو، فشار بارداری و مواردی مانند این از مهم‌ترین دلایل افتادگی پوست زنان هستند.

چرا رفع افتادگی پوست زانو ضرورت دارد؟

بروز چین و چروک و افتادگی پوست زانو باعث تیره شده پوست در این ناحیه می‌شود که زیبایی پا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آیا جراحی لیپوساکشن برای رفع افتادگی زانو با استفاده از دفترچه بیمه امکان پذیر است؟

جراحی لیفت زانو در میان جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد. به همین دلیل هر پزشک هزینه جداگانه‌ای نسبت به بقیه جراحان دریافت خواهد کرد. با این حال، می‌توان از دفترچه بیمه برای تهیه دارو استفاده کرد.

۱ دیدگاه. ترک جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست