با فواید لیپوماتیک آشنا شوید!

جراحی زیبایی اندام

عمل لیپوماتیک یکی از روش‌های نوین و پر‌طرفدار در بین افراد مختلف برای رسیدن به تناسب اندام دلخواه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین عارضه می‌باشد. در این مطلب به  بررسی کامل فواید لیپوماتیک میپردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک، یکی از راه‌های جدید و ایمن با ماندگاری طولانی است که برای درمان چاقی موضعی و چربی‌های انباشته شده بدن بسیار موثر می‌باشد. در این روش، هوای فشرده با کمک لوله‌ای نازک به نام کانولا توسط دستگاه لیپوماتیک، از طریق یک شکاف کوچک ۳ میلی متری وارد قسمت بافت چربی می‌شود و با ایجاد سه نوع حرکت ارتعاشی پیوند میان سلول‌های چربی را از بین می‌برد و بعد از این مرحله، چربی انباشته شده را به سمت بیرون از بدن هدایت می‌‌کند. لوله کانولا مجهز به سنسور است که همین امر باعث می‌شود، هیچگونه آسیبی به بافت اطراف وارد نشود.

از مهمترین فواید لیپوماتیک، ایمن بودن این جراحی می‌باشد؛ با رعایت رژیم غذایی سالم بعد از عمل جراحی لیپوماتیک تا مدت‌ها شاهد کاهش وزن خود خواهید بود.

همچنین، از دیگر فواید لیپوماتیک از بین بردن سلولیت می‌باشد. در این عمل به دلیل عدم استفاده از لیزر و نبودن حرارت، احتمال ایجاد فیبروز در زیر پوست بسیار کم است و برای افرادی که قبلا از روش‌های دیگر استفاده کرده‌اند و دچار فیبروز و سفت شدن بافت چربی شده‌اند، جراحی لیپوماتیک بهترین روش است که فواید لیپوماتیک را به بالاترین درجه نسبت به دیگر جراحی‌های لاغری خواهد رساند.

از بین بردن سلولیت با لیپوماتیک

لیست فواید لیپوماتیک که قبل از اقدام باید بدانید!

  • تاثیر‌گذاری و دریافت نتایج مفیدتر لیپوماتیک در کمترین زمان میسر می‌شود!

یکی از مهمترین فواید لیپوماتیک سرعت اثر‌گذاری این روش نسبت به سایر روش‌های لاغری می‌باشد؛ چرا که از روش‌های طبیعی برای از بین بردن چربی‌های موضعی بدن می‌توان به رژیم غذایی، ورزش کردن مداوم که علاوه بر سلامتی، باعث کاهش وزن هم می‌شوند، اشاره نمود؛

اما بسیاری از افراد با وجود رعایت این موارد، بعد از سپری کردن مدت زمان طولانی، به نتیجه دلخواه و مطلوب خود نمی‌رسند؛ در برخی موارد، ممکن است کاهش وزن هم داشته باشند، اما به فرم بدنی و حالت دلخواه خود نمی‌رسند و یا بعضی از افراد نیز به علت مشکلات ژنتیکی و همچنین، مشکلات جسمانی، کاهش وزن به روش طبیعی برای آنها تاثیر‌گذار نیست؛ به همین دلیل، لیپوماتیک برای این افراد بسیار کارآمد خواهد بود.

برای ایمن بودن این جراحی، پزشکان ساکشن چربی را به میزان ۴ لیتر در یک جلسه، مناسب می‌دانند. اگر بیمار تمایل به حذف میزان بیشتری از چربی داشته باشد، ممکن است به بیش از یک جلسه نیاز باشد.

  • لیپوماتیک یک روش لاغری بسیار ایمن است!

لیپوماتیک از نسل لیپوساکشن است که مشکلات لیپوساکشن را ندارد. از اثر بخش‌ترین فواید لیپوماتیک می‌توان به این مورد اشاره کرد که تنها در یک جلسه انجام می‌شود و قبل از ورود کانولا به محل مورد نظر، محلولی تزریق می‌شود که باعث رقیق شدن چربی و خروج راحت‌تر چربی انباشته شده می‌گردد.

کانولا وسیله‌ای است که در جراحی‌های زیبایی لیپوماتیک برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های روش لیپوماتیک، چرخش ۳۶۰ درجه کانولا است که در محیط کوچک قادر است از ایجاد صدمه به سایر بافت‌ها، عضلات، رگ‌ها و اعصاب جلوگیری کند و همچنین، نزدیک‌ترین بافت چربی را از این قسمت‌ها در هم شکسته و آسیبی به آنها نرساند.

کانولا کاملا موازی با پوست وارد ناحیه مورد نظر می‌شود تا از ایجاد هر گونه آسیب جلوگیری کند. در قسمت ابتدایی کانولا، سنسوری قرار شده که باعث می‌شود دستگاه فقط در هنگام برخورد به بافت چربی ارتعاش داشته باشد و در صورت برخورد با سایر قسمت‌ها متوقف می‌شود که این عامل از کار‌آمد‌ترین فواید لیپوماتیک بشمار می‌رود.

عمل لیپوماتیک برای اندام‌هایی مانند غبغت، بازو‌ها، شکم، پهلو، قسمت داخلی و بیرونی ران‌ها، باسن، و ناحیه زیر شکم، ماهیچه‌های ساق پا و مچ پا، همچنین کمر قابل اجرا است.

  • جلوگیری از ناهمواری پوست در روش لیپوماتیک!

در جراحی لیپوماتیک، ناهمواری چربی ایجاد نمی‌شود؛ زیرا که دستگاه‌های مکنده لیپوماتیک، چربی را به نحو بسیار مطلوبی از زیر پوست، مکش و خارج کرده و به این ترتیب، بدن، خوش‌فرم شده و پوست ناحیه مورد نظر یکنواخت‌تر خواهد بود و این مورد از اصولی‌ترین فواید لیپوماتیک بشمار می‌رود.

  • عمل لیپوماتیک با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود!

از جمله فواید لیپوماتیک این است که هیچ‌گونه نیازی به بیهوشی ندارد و پزشک در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. در واقع، یکی از مهمترین ویژگی‌های این عمل، قابلیت استفاده از بی‌حسی موضعی است؛ زیرا که بیهوشی بیمار در بعضی مواقع، دارای عوارض جبران ناپذیری خواهد بود.

  • عدم ایجاد زخم یا اسکار روی پوست در جراحی لیپوماتیک:

این عمل، آسیب بسیار کمی به بدن وارد می‌کند و می‌تواند یکی از بزرگترین فواید لیپوماتیک همین مورد باشد؛ به این دلیل که نیازی به برش‌های بزرگ برای خارج کردن چربی انباشته شده نیست و با کمک یک سوراخ کوچک که بتوان کانولا را وارد کرد، انجام می‌شود. این سوراخ بسیار کوچک می‌باشد و احتمال وجود جای زخم و اسکار از این عمل بسیار اندک است. مهمترین عارضه عمل لیپوماتیک، در مواد نادر تورم و کبودی، التهاب، آسیب‌ به عروق، ترومبوفلبیت و تغییر حالت پوست می‌باشد.ر

آسیب بسیار کم به بدن با لیپوماتیک
  • پس از لیپوماتیک، دوره نقاهت کوتاه است و نیازی به بستری نیست!

پس از اجرای عمل لیپوماتیک، نیازی به بستری شدن نیست و تنها یک روز بیمار در بیمارستان بستری شده و بعد از یک روز، مرخص می‌شوید. خوشبختانه، از هیجان‌‌انگیز‌‌ترین فواید لیپوماتیک، این است که نسبت به سایر عمل‌ها دوره نقاهت کمتری دارد؛ با این حال، برای بهبودی کامل، بیمار به یک هفته زمان نیاز دارد. با گذراندن یک هفته، بیمار می‌تواند به زندگی عادی و فعالیت‌های روزانه خود برسد؛ در بسیاری از موارد جزئی، بیمار می‌تواند بلافاصله به کار خود مشغول شود.

در واقع، عمل لیپوماتیک در میان جراحی‌های سرپایی یکی از کوتاه‌ترین دوره‌های نقاهت را دارد که قسمت عمده عوارض احتمالی این عمل بعد از یک هفته از بین خواهد رفت و این مورد شاید یکی از بهترین فواید لیپوماتیک در مقایسه با دیگر روش‌های جراحی‌های لاغری محسوب شود.

  • در روش لیپوماتیک شل شدن و افتادگی پوست کمتر ایجاد می‌شود!

در لیپوماتیک، برای بیمارانی که پوست آنها قابلیت ارتجاعی کمتری دارد، از تکنیک‌ها و روش‌های پیشرفته‌تری استفاده می‌شود تا به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست بیمار کمک شود. علی رغم بهتر جمع شدن پوست بعد از این عمل، نسبت به سایر روش‌ها، در صورتی که به دلیل افتادگی بیش از حد پوست، نیاز به جراحی باشد، در این روش به جراحی محدود‌تر با برش‌های کوچک‌تری نیاز خواهد شد.

از دیگر فواید لیپوماتیک این است که به دلیل صدمه کمتر به ترابکولا‌ های پوستی (Trabecula)، جمع شدن پوست به مراتب راحت‌تر از عمل‌های دیگر صورت می‌گیرد.

مواردی مثل خالی شدن چربی زیاد زیر پوست و یا آسیب وارد شدن به بافت‌های پشتیبان و ایجاد عفونت از دلایل افتادگی پوست هستند که در روش لیپوماتیک فقط بافت چربی، مورد هدف قرار خواهد گرفت و هیچگونه آسیبی به سایر سلولهای پوستی وارد نخواهد شد.

  • لیپوماتیک میزان درد کمتری نسبت به سایر روش‌های لاغری دارد!

در لیپوماتیک، نسبت به سایر جراحی‌ها از جمله لیپوساکشن، بیمار درد کمتری خواهد داشت؛ زیرا که آسیب کمتری به بافت وارد شده و درد قابل تحملی دارد.

  • در لیپوماتیک جابجایی ناف وجود ندارد!

در بسیاری از موارد ابدومینوپلاستی، اگر برای خروج چربی انباشته شده از روشی غیر از لیپوماتیک استفاده شود، بدلیل تهاجمی بودن روش، نیاز به تغییر محل ناف وجود دارد، در حالی که از فواید لیپوماتیک، حفظ محل ناف در جای خودش است.

  • برتری جراحی لیپوماتیک نسبت به سایر جراحی‌های لاغری!

در حال حاضر، روش‌های گوناگونی مانند عمل اسلیو معده، حلقه معده و عمل بای‌پس معده وجود دارد که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند؛ اما این عمل‌ها، روش‌های ساده و سریع کاهش وزن و لاغری نیستند. تمام عمل‌های لاغری صرفا به کاهش وزن بیمار کمک می‌کنند و باید در کنار آن، رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن مداوم را در برنامه روزانه خود قرار دهند. در بیشتر عمل‌های لاغری مثل بای‌پس معده و اسلیو معده، ساختار معده را تغییر می‌دهند، بنابراین، برای افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند و یا فقط چربی انباشته موضعی دارند، مناسب نمی‌باشد.

  • کم بودن احتمال ایجاد عفونت در زخم ها پس از لیپوماتیک!

از بهترین فواید لیپوماتیک، می‌توان به کوچک بودن ناحیه زخم حاصل از عمل نام برد؛ زیرا به همین دلیل است که باکتری‌های پاتوژن سطح پوست، دسترسی کمتری به بافت‌های زیرین دارند و همین امر عامل اصلی در جلوگیری از مشکلات بعدی، یعنی عفونت گسترده حاصل از زخم جراحی می‌شود.

عفونت محل جراحی و بوجود آمدن التهابات شدید که به دنبال خود تجمع آب میان بافتی در زیر پوست را دارد، از موارد مشکل‌ساز بسیاری از جراحی‌ها می‌باشد که در جراحی لیپوماتیک، ناحیه جراحی بسیار محدود و کوچک است و نیازی به پانسمان پیچیده‌ای ندارد.

مراقبت از زخم حاصل از این عمل بسیار آسان خواهد بود و احتمال عفونت گسترده، بسیار بسیار نادر است؛ همین امر باعث برتری و بالا بودن فواید لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌‌های جراحی لاغری گردیده است.

  • استفاده از روش لیپوماتیک برای لاغری موضعی!

کاهش چربی و لاغری موضعی یکی از فواید لیپوماتیک است که می‌توان از این روش برای کاهش چربی و لاغری قسمت‌های مختلف بدن استفاده کرد. با این حال بهتر است این نکته را بدانید که این روش را نمی‌توان برای قسمت هایی مانند سینه و زانوها استفاده کرد؛ زیرا که ریسک و خطر این عمل بیشتر خواهد بود.

جراحی لیپوماتیک ماندگاری طولانی دارد!

نتایج این عمل جراحی می‌تواند سال‌های سال ماندگاری داشته باشد؛ البته اگر بیمار بعد از جراحی، اضافه وزن زیاد و یا بارداری نداشته باشد، تغییرات معمولا دائمی خواهند بود؛ بعد از عمل جراحی لیپوماتیک با افزایش سن، بافت‌ها سست می‌شوند؛ اما به شدت قبل از عمل جراحی نخواهند بود. در صورتی که بیمار پس از جراحی لیپوماتیک، از یک رژیم غذایی متعادل و مناسب استفاده کند و با تغییر سبک زندگی خود و داشتن تحرک کافی، دیگر دچار چاقی نخواهد شد. ماندگاری طولانی و اثربخشی قابل قبول از فواید لیپوماتیک در مقابل روش‌های دیگر لاغری می‌باشد.

استفاده از روش لیپوماتیک برای لاغری موضعی

استفاده موثر چربی‌های جمع‌ آوری شده از عمل جراحی لیپوماتیک در زیبایی!

یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین فواید لیپوماتیک، استفاده از سلول‌های چربی جمع آوری شده برای زیبایی و فرم دادن سایر قسمت‌های بدن می‌باشد. سلول‌های چربی جمع آوری شده بعد از عمل لیپوماتیک کاملا زنده خواهند بود و پس از تصفیه شدن چربی استخراج شده، می‌توان به قسمت‌‌های دیگر بدن مثل سینه، باسن و یا صورت پیوند زده شود. از مزیت اصلی این عمل در مقایسه با سایر روش‌های جمع آوری چربی، این است که در لیپوماتیک چربی بیشتری جمع‌آوری می‌شود و بروز نکروز و یا کبودی در محل جراحی بسیار کمتر خواهد بود؛ به عبارتی، بیمار می‌تواند از این جراحی لاغری به صورت ترکیبی با سایر روش‌های زیبایی بهره‌مند شود.

در عمل لیپوماتیک، پیکر تراشی نسبت به سایر روش‌های لاغری ملموس‌تر است!

نتایج لیپوماتیک بعد از انجام عمل کاملا قابل مشاهده خواهد بود و پیکر‌تراشی دقیق‌تر و مورد قبول‌تری به بیمار ارائه داده می‌شود. بعد از پیکر تراشی زیباجو تغییرات محسوسی را در اندام خود نظاره‌گر خواهد بود. بافت چربی‌ها کاملا از بین می‌روند و ممکن است پوست بیمار کمی افتاده به نظر برسد، این افتادگی با استفاده اصولی و مرتب از گن به مقدار قابل توجهی از بین خواهد رفت.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، سعی شد به بررسی کامل فواید لیپوماتیک پرداخته شود. عمل لیپوماتیک فواید و معایب زیادی دارد که در این مطلب فواید آن ذکر شد؛ اگر BMI (شاخص توده بدنی) زیر عدد ۳۰ باشد، این عمل جراحی، مناسب شما خواهد بود. لیپوماتیک افراد را از انباشته شدن چربی موضعی، با کمترین عارضه، به صورت سرپایی خلاص می‌کند. لیپوماتیک دارای انواع متفاوتی است که تشخیص نوع درمان، توسط پزشک انجام می‌شود. علاوه بر افرادی که دچار چاقی مفرط می‌باشند، بیماران هموفیلی نیز باید از عمل لیپوماتیک خود‌‌داری کنند. در عمل لیپوماتیک، بیمار، خون زیادی را از دست می‌دهد که این اتفاق، برای بیماران هموفیلی، کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا سابقه بیماری جدی و خطرناکی دارند، توصیه نمی‌شود مگر اینکه با انجام آزمایش و تشخیص پزشک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست