تزریق چربی به زیر چشم و صورت با روش پیشرفته و مدرن نانوفت NanoFat

تزریق چربی به زیر چشم و صورت با روش نانوفت
جوانسازی صورت

اگر می ‌خواهید اثرات پیری را بدون توسل به جراحی از بین ببرید و دائماً به دنبال درمان‌ هایی هستید که بی‌ خطر اما نتیجه‌ بخش باشد؛ تزریق چربی به روش نانوفت همان چیزی است که در پی آن هستید.

تزریق نانو فت شامل برداشتن چربی از بدن بیمار، امولسیون کردن آن و رساندن آن به مناطقی از بدن و صورت است که حجم طبیعی خود را از دست داده و کیفیت پوست ضعیفی دارند. این درمان در بهبود کبودی و سیاهی های زیر چشم، چین و چروک های صورت و خطوط ریز بسیار موثر است. از آنجایی که در پیوند NanoFat از بافت طبیعی بیمار استفاده می شود، نسبت به روش های سنتی غیر جراحی ماندگار تر است. در این مطلب سعی داریم تا شما را با زیر و بم این نوع درمان آشنا کنیم، پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

تزریق چربی به روش نانوفت چیست؟

تزریق چربی به روش نانوفت، یک روش انتقال چربی است که با استفاده از کانول ‌های بسیار نازک، مقادیر بسیار کمی چربی را از یک ناحیه از بدن به مناطق حساس‌ تر مانند صورت و زیر چشم ها منتقل می‌ کند تا حالتی جوان تر و زیباتر به شما بدهد.

این نوع انتقال چربی در جوانسازی پوست تاثیر ویژه ای دارد زیرا سلول های چربی تصفیه شده حاوی فاکتورهای رشد متعددی هستند که می توانند تولید کلاژن و بازسازی طبیعی پوست را افزایش دهند و به پوست شما اجازه می دهد پرتر، هیدراته تر و جوان تر به نظر برسد.

تزریق چربی به روش نانو فت به دنبال بهبود ظاهر پوست شما و رفع مشکلات و عیوب پوستی شما مانند موارد زیر است:

  • صاف کردن و از بین بردن چین و چروک، خطوط ظریف و عمیق صورت
  • حجم دادن به نواحی فرو رفته بر اثر کهولت سن مانند گونه ها و پیشانی
  • کاهش تغییر رنگ صورت و از بین بردن جای زخم

توجه به این نکته ضروری است که اگرچه تزریق چربی به روش نانو فت مشابه روش پیوند چربی ساختاری است، اما این روش به هیچ عنوان یکسانی نیستند. پیوند چربی ساختاری به دنبال بهبود ساختار صورت با بازگرداندن حجم کلی و کانتور است اما تزریق چربی به روش نانوفت اساساً برای از بین بردن علائم پیری، بهبود رنگ و بافت پوست و همچنین کاهش علائم تغییر رنگ، جای زخم و لک استفاده می شود. نکته قابل توجه دیگر این است که اگرچه این روش جوانسازی پوست به طور معمول در ناحیه صورت اعمال می شود، اما می توان از نانو فت در نواحی دیگر بدن مانند گردن، دست ها و سینه نیز استفاده کرد؛ حتی گاهی پزشکان این درمان را همراه با سایر روش ها مانند لیفت صورت یا پیوند چربی ساختاری انجام می دهند تا نتایج بهتر و ماندگارتری بگیرند.

رفع کبودی و تیرگی زیر چشم ها

تزریق چربی به زیر چشم

مشکل اصلی پس از تزریق چربی به زیر چشم، تورم، کبودی، قرمزی محل تزریق و مقداری ادم است که ممکن است بین ۲ تا ۳ هفته طول بکشد تا کاملاً برطرف شود. در طی ۴۸ ساعت پس از تزریق چربی، توصیه می شود برای بهبود سریع، ناحیه را خنک نگه دارید و در حالت نیمه نشسته بخوابید و از داروهای رقیق کننده خون مانند امگا ۳، ایبوپروفن برای چند هفته دوری کنید.

رایج ترین مناطق تزریق چربی نانو فت

رایج‌ترین محل‌هایی که برای تزریق چربی به روش نانوفت وجود دارد شامل شقیقه ‌ها، گونه‌ ها، چین‌ های اطراف بینی، لب‌ و خطوط اطراف دهان، زیر چشم ‌ها و دست ‌ها است. هدف اصلی تزریق چربی در این مناطق معکوس کردن اثرات پیری با بهبود کیفیت پوست، افزایش حجم و از بین بردن چین و چروک، خطوط یا جای زخم است. از آنجایی که تزریق از طریق نانو فت باعث تحریک رشد کلاژن های جدید می شود، نتایج بی نظیری رقم می زند از جمله این که شما همیشه از مزایای این کلاژن ها استفاده خواهید کرد. این روش درمان برخلاف تزریق ‌های سنتی میکرو فت، منجر به رشد دائمی چربی در نواحی تحت درمان نمی‌ شود، زیرا تمام سلول‌ های چربی زنده در تزریق چربی با روش نانو فت حذف می ‌شوند. در واقع می توان گفت این روش جوانسازی پوست، برای دستیابی به نتایج بلند مدت خود به فاکتور های رشد، سلول های بنیادی و تولید کلاژن فیبرین متکی است.

برای آشنایی با تزریق چربی به باسن این مقاله را از دست ندهید.

نتایج درمان از طریق تزریق چربی به روش نانو فت

نتایج کلی تزریق چربی از طریق نانو فت شامل رفع لک‌های صورت از جمله فرورفتگی ‌ها، اسکار و آکنه، گونه‌ های فرورفته، گودی زیر چشم و لب‌ های نازک است. این نوع درمان به خودی خود نه تنها مؤثر است، بلکه ایمن و مقرون به صرفه است. فراموش نکنید که نتایج از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است و بستگی به این دارد که چقدر چربی در این فرآیند مصرف شود.

اغلب اوقات، برای نتیجه دهی بیشتر این درمان را می توان با پیوند سنتی میکرو فت، ترکیب کرد. استفاده از چربی خود بیمار، به جای پرکننده مصنوعی، نتایج طولانی تری به همراه دارد، زیرا سلول های چربی که زنده می مانند در ناحیه درمان زندگی می کنند و ماندگاری بالاتری دارند، بنابراین برخلاف فیلر و ژل های مصنوعی، این درمان می‌تواند نتایج دائمی داشته باشد و نیاز جلسات ترمیم و اصلاح در آینده را از بین ببرد.

مزایای تزریق چربی به روش نانوفت در مقایسه با سایر روش ها

درمان عیوب پوست و صورت با استفاده از تزریق چربی به روش نانوفت مزایای زیادی دارد و به همین علت هم طرفدارن زیادی پیدا کرده است؛ با چند مزیت اصلی این روش بیشتر آشنا می شویم:

  • از نظر بصری نتیجه فوق العاده طبیعی است.
  • در این روش کمترین عوارض جانبی و خطر رخ می دهد.
  • تزریق ها با کانول های بسیار نازک عملاً بدون آسیب بافتی انجام می شود.
  • امکان تصحیح نواحی تحت درمان با استفاده از روش های دیگر وجود دارد.
  • نتیجه بلندمدت دارد چیزی حدود ۲ سال.
  • در این روش هیچ احتمالی برای واکنش آلرژیک وجود ندارد زیرا بدن سلول های چربی خود را به خوبی می پذیرد.
  • بهبودی در مدت زمان بسیار کوتاهی (معمولاً ۵ تا ۷ روز) صورت می گیرد.
مشاهده نتایج اولیه تزریق سلول های چربی

برای آشنایی با بیرون کشیدن چربی بدن این مقاله را مطالعه نمایید.

روند تزریق چربی به روش نانوفت

تزریق نانو فت درمان بسیار سبک و سریعی است و معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود. این درمان در ابتدا برای برداشت چربی از باسن، پایین شکم یا ران ها با استفاده از یک کانول خوب شروع می شود. همانطور که از نام آن پیداست، تزریق نانو فقط به مقدار کمی چربی نیاز دارد.

در مرحله بعدی چربی در یک سانتریفیوژ پردازش و تصفیه می شود تا چربی به غلظت مایع رسیده و از ذرات کوچک چربی جدا شود. سپس کنسانتره خالص شده فیلتر شده و با استفاده از یک کانول بسیار ریز به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. این روش برای ایجاد تغییرات با نتایج طبیعی به یک تزریق دقیق و یک پزشک با تجربه و معتبر نیاز دارد. اما این درمان با وجود اینکه سرپایی و ساده به نظر می رسد، اما مثل هر درمان دیگری عوارض و ریسک های مختص به خودش را دارد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شویم:

عوارض جانبی تزریق چربی به روش نانوفت

این نوع درمان هنگامی که توسط یک پزشک با تجربه انجام شود، بسیار ایمن است زیرا چربی ۱۰۰٪ با بدن شما سازگار است و خطر رد یا واکنش آلرژیک را برخلاف سایر درمان های دیگر از بین می برد. در واقع عوارض جانبی تزریق چربی به روش نانو فت نادر و کم است اما درد و تورم از جمله رایج ترین این عوارض هستند. عفونت نیز جزو جدا نشدنی هر عمل و درمانی است و در روش نانو فت هم ممکن است بر بقای پیوند تأثیر بگذارد، در برخی موارد عفونت های ویروسی یا عفونت تبخال در محل ورود کانولا گزارش شده است.

آمبولی چربی یکی دیگر از ریسک هایی است که قبل از انجام تزریق چربی به روش نانوفت باید نسبت به آن آگاه باشید، به ویژه اگر نزریق چربی با سوزن انجام شود. کوری ممکن است به عنوان پیامد مستقیم سوراخ سوزن و ترومای داخل کپسولی یا ترومبوز شریان شبکیه مرتبط با فشار اتفاق بیافتد؛ هرچند که بسیار نادر است.

تشکیل کیست زمانی که مقدار زیادی چربی منتقل می شود جزو عوارض شایع تر است. نکروز پوست و تشکیل سینوس ممکن است ناشی از پر شدن بیش از حد یا افزایش بیش از حد محل مورد نظر باشد. از سوی دیگر بیمار گاهی دچار آتروفی فشاری می شوند که ناشی از فشار بیش از حد بر عروق است که در نهایت منجر به ترومبوز شریانی یا وریدی می شود.

در صورت عدم استفاده از کانول های بلانت و زمانی که بیمار از سایر داروهای ضد انعقاد یا مکمل هایی استفاده می کند که اثر ضد انعقادی دارند، ممکن است هماتوم یا سروما نیز ایجاد شود.

آیا لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان ممکن است؟ برای پاسخ به سوال تان این مقاله را مطالعه نمایید.

مراقبت های قبل از تزریق چربی به روش نانوفت

در طول مشاوره اولیه، پزشک سابقه پزشکی شما را ارزیابی می‌کند و یک معاینه فیزیکی انجام می ‌دهد تا تعیین کند که آیا تزریق چربی یک درمان ایده‌آل برای شما است یا خیر. همچنین پزشک ممکن است سایر نواحی صورت شما را برای تعادل و تقارن نیز بررسی و اندازه گیری کند بنابراین بهتر است در این مرحله کاملا با پزشک خود راحت باشید و هر آنچه را که از عمل خود انتظار دارید با او در میان بگذارید تا به نتیجه های بهتری برسید.

قبل از عمل و درمان و حتی در طول دوره بهبودی پس از تزریق چربی به روش نانوفت، سیگار را ترک کنید، زیرا سیگار کشیدن می ‌تواند روند بهبودی را کاهش داده و خطر آسیب بافتی را در حین تزریق افزایش دهد. همچنین ممکن است لازم باشد قبل از تزریق از مصرف برخی دار وها مانند دارو های ضد التهابی که می توانند خونریزی را افزایش دهند، اجتناب کنید. در روز عمل، لطفاً ترتیبی دهید که شخصی شما را به مطب بیاورد و همراه شما باشد، زیرا بعد از عمل نمی توانید رانندگی کنید و نیاز به مراقبت و همراهی دارید.

مراقبت های پس از تزریق چربی به روش نانوفت

یکی از جدی ترین عوارض جانبی بعد از عمل تورم است و میزان آن بعد از عمل به نواحی تحت درمان بستگی دارد، اما معمولاً ۲ تا ۳ هفته طول می کشد تا کاملا از بین برود و شما بتوانید نتایج تزریق را به خوبی مشاهده کنید. کبودی و درد نیز یکی از احتمالات ممکن است، اما باید ظرف چند روز برطرف شود. دوران نقاهت بعد از تزریق چربی بسیار کوتاه است و انتظار می رود که بیماران بتوانند در عرض چند روز به فعالیت های عادی و روزمره خود خود بازگردند، مگر اینکه پزشک آنها توصیه دیگری داشته باشد.

توصیه به بیماران

هزینه تزریق چربی به روش نانوفت

درمان پیری صورت با تزریق چربی باید با دقت بسیار و تحت نظر یک پزشک معتبر و با تجربه انجام شود تا با نیازها و خواسته های بیمار مطابقت داشته باشد و منجر به یک نتیجه عالی شود. بنابراین، قیمت تزریق چربی به روش نانو فت دقیقاً به نیاز هر فرد، محلی که نیاز به تزریق دارد، محل انجام تزریق یعنی بیمارستان خصوصی یا دولتی، جراح و پزشک معالج و زمان مورد نیاز برای انجام تزریق بستگی دارد.

با میکرونیدلینگ یکی از روش های مدرن زیباسازی صورت بیشتر آشنا شوید.

در آخر

تزریق چربی به روش نانوفت در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و بیماران بیشتر ترجیح می‌دهند از چربی خود برای صاف کردن خطوط و چین و چروک روی صورت، تقویت پوست و رفع تیرگی زیر چشم استفاده کنند.

نانو فت در واقع یک امولسیون (مایع) و چربی فیلتر شده است که می‌تواند در تقویت عملکردهای بازسازی پوست شما بسیار مفید باشد. علاوه بر این، از فاکتورهای رشد نیز می توان برای تنظیم عملکرد سلول های بنیادی برای تقویت گردش سلولی و جوان سازی پوست استفاده کرد. نتایج این نوع درمان شش ماه پس از عمل نیز به طرز معجزه آسایی خود را نشان می دهد. نظر شما راجه به این نوع درمان چیست؟ آیا حاضر هستید این نوع درمان را تجربه کنید؟

منبع : mosaferian

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست