آیا لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان ممکن است؟

لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت
جراحی زیبایی اندام, جراحی صورت

عمل لیپوماتیک یکی از روش‌های جراحی برای زیبایی و تناسب افراد است. در این روش، با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و ایجاد چند برش کوچک، چربی‌های تجمع یافته در اندام‌های بدن که ظاهر نامناسبی را ایجاد کرده، استخراج می‌شود.

تفاوت جراحی لیپوماتیک با لیپوساکشن در این مورد است که در لیپوساکشن چربی‌های اضافی بدن که بر اثر حرارت ذوب می‌شوند، قابلیت استفاده مجدد از آن‌ها وجود ندارد؛ اما در لیپوماتیک می‌توان از چربی استخراج شده پس از تصفیه در قسمت‌های دیگر بدن استفاده نمود. بسیاری از افراد تمایل دارند که از چربی استخراج شده در نقاط دیگری از بدن استفاده کنند؛ اما این سوال برای آن‌ها مطرح است که آیا می‌توان لیپوماتیک و تزریق چربی را به صورت همزمان انجام داد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم این دو جراحی از نظر نحوه انجام، شباهتی به هم ندارند؛ اما با رعایت برخی نکات و طبق نظر پزشک متخصص می‌توان لیپوماتیک و تزریق چربی را به صورت همزمان انجام داد. در ادامه به توضیح برخی نکات و مطالب می‌پردازیم.

جراحی لیپوماتیک چگونه انجام می‌گیرد؟

به طور کلی، می‌توان گفت که لیپوماتیک یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ها در بین عمل‌های زیبایی است؛ زیرا در صورتی که توسط پزشک حاذق و متخصص انجام گیرد و نکات و مراقبت‌های پس از جراحی نیز توسط بیمار رعایت شود، نتیجه ایده‌آلی را برای فرد به دنبال دارد.

برای انجام جراحی لیپوماتیک، ابتدا چند برش کوچک توسط پزشک در نقاط مورد نظر ایجاد شده و سپس، لوله کانولا را از طریق برش‌های ایجادشده، به داخل پوست هدایت می‌کند. بر اثر ارتعاش و لرزش‌های حاصل از لوله کانولا، سلول‌های چربی شکسته شده و ریز می‌شوند. پس از خرد شدن سلول‌های چربی، می‌توان با استفاده از نیروی مکش، آن‌ها را از بدن خارج نمود.

سلو‌ل‌های چربی که طی جراحی لیپوماتیک از بدن خارج می‌شود، زنده بوده و قابلیت این را دارند که به نقاط دیگری از بدن تزریق شوند. شما می‌توانید با انجام لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان، علاوه بر لاغری اندام خود، افتادگی و چین و چروک پوست را نیز از بین ببرید و فرم بهتری را به اندام خود ببخشید.

در صورتی که شما اصول و مراقبت‌هایی که پزشک پس از جراحی به شما می‌گوید را به صورت کامل رعایت کنید، تغییراتی که بعد از جراحی اندام شما ایجاد می‌شود، می‌تواند دائمی باشد.

جراحی لیپوماتیک

انجام لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان چه مزایایی دارد؟

انجام همزمان این عمل به همراه هم و طبق صلاحدید پزشک مزایایی را برای فرد به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مزیت‌های این روش این است که فرد در زمان کوتاهی می‌تواند به نتیجه دلخواه خود برسد و علاوه بر لاغری قسمت مورد نظر از اندام خود، با رفع افتادگی و چین و چروک، پوست خود را شاداب و جوان سازد.
  • انجام لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان برای افراد محدودیتی به همراه نداشته و پس از به ثبات رسیدن بدن می‌توان این دو جراحی را به صورت همزمان انجام داد.
  • صرفه‌جویی در زمان یکی دیگر از مزایای انجام لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان است. در صورتی که به پزشکی که در کار جراحی تخصص و مهارت بالایی داشته باشد، مراجعه کنید، چربی‌های اضافی با مهارت و تجربه بالا از بدن خارج می‌شود. انجام دستورات و مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی سبب صرفه‌جویی در زمان و رضایت از نتیجه جراحی می‌گردد.
  • لیپوماتیک، چربی اضافی قسمت‌هایی از بدن را خارج کرده و تزریق چربی به بدن به نواحی از بدن که به فرم بهتری نیاز دارد، زیبایی می‌بخشد. انجام این دو جراحی به صورت همزمان سبب می‌شود که اندام فرد تناسب بهتری پیدا کند؛ به همین دلیل، پزشکان در صورت نیاز پس از انجام بررسی‌های لازم، انجام این دو جراحی را به صورت همزمان به بیمار پیشنهاد می‌کنند.
  • از جمله مزایای انجام همزمان جراحی لیپوماتیک و تزریق چربی می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه اشاره داشت. به طور حتم، در صورتی که این دو جراحی به صورت مجزا انجام گیرد، فرد متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری است و به همین دلیل، فقط در صورت صلاحدید پزشک، بهتر است این دو جراحی به صورت همزمان برای افراد انجام گیرد.
  • از مزایای مهم انجام دو جراحی به صورت همزمان این است که فرد علاوه بر از دست دادن چربی‌های اضافی، می‌تواند از بافت‌های چربی خارج شده از بدن خود، برای شادابی و فرم‌دهی به سایر اعضای بدن استفاده کند. چربی بدن خود فرد به دلیل داشتن سلول‌های بنیادی، در جوانسازی پوست تاثیر بسیار مثبتی دارد.

عمل تزریق چربی به طور کل، عملی زیبایی است که اگر توسط بهترین دکتر برای تزریق چربی انجام شود ،به سرعت می‌تواند فرد را به خواسته و ظاهر دلخواهش برساند.

برای مطالعه بیشتر مقاله ورزش بعد از عمل لیپوماتیک را پیشنهاد میکنیم.

چه کسانی برای انجام جراحی لیپوماتیک کاندید مناسبی هستند؟

انجام جراحی لیپوماتیک باید در سن مناسب صورت گیرد. انجام این جراحی در سنین بسیار بالا یا پایین مناسب نیست. در سنین پایین به دلیل بودن در سن بلوغ، بدن دائما در حال رشد است و به همین دلیل، بهترین روش برای لاغر شدن، انجام فعالیت ورزشی و رژیم غذایی مناسب است. درسنین بالا نیز به مرور زمان خاصیت الاستیک و کشسانی پوست کاهش یافته و امکان افتادگی پوست پس از جراحی بالا می‌رود.

لیپوماتیک از جمله جراحی‌های زیبایی کم عارضه است و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که افرادی باید برای انجام جراحی لیپوماتیک مراجعه کنند که قبل از آن با انجام ورزش و رژیم غذایی مناسب و سالم سعی کردند به اندام ایده‌آل دست یابند، اما موفق نشدند.

اگر شما فردی هستید که به استعمال دخانیات می‌پردازید، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که انجام جراحی لیپوماتیک از ریسک بالایی برای شما برخوردار است. باید به مدت یک ماه قبل و بعد از جراحی استعمال دخانیات را کنار بگذارید.

باید از جراحی لیپوماتیک انتظارات معقولی داشته باشید. فرد باید پس از انجام این جراحی اصول تغذیه‌ای درست و سالمی را برای خود تعیین کند؛ زیرا در صورت عدم رعایت، به مرور زمان، مجددا افزایش وزن پیدا کرده و ظاهر نامناسبی برای فرد ایجاد می‌شود.

قبل از انجام جراحی مصرف هر گونه دارو را به پزشک خود اطلاع دهید؛ زیرا مصرف هر گونه داروی خاص ممکن است سبب ایجاد اختلال در روند بهبود و نتیجه جراحی گردد.

بانوان در دوران شیردهی باید از انجام این جراحی خودداری کنند؛ زیرا ماده بی‌حسی از طریق شیر مادر وارد بدن نوزاد شده و برای سلامتی او خطرهایی پدید می‌آورد.

آیا انجام جراحی لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان خطرناک است؟

تجمع چربی بیش از اندازه برای فرد، خطرات زیادی را به همراه دارد. بیماری‌هایی مانند افزایش چربی خون، بیماری قلبی و کبد چرب از جمله بیماری‌هایی است که فرد به دلیل افزایش تجمع چربی در بدن ممکن است به آن‌ها دچار شود.

با خارج کردن این چربی‌ها از بدن و کاهش میزان چربی اضافی بدن، خطر ابتلا به این بیماری‌ها به میزان زیادی کاهش می‌یابد. علاوه بر آن، با انجام لیپوماتیک اعتماد به نفس فرد افزایش می‌یابد، زندگی فرد سبک سالمی به خود می‌گیرد و از زیبایی اندام خود لذت می‌برد. تزریق چربی نیز به دلیل طبیعی بودن و استفاده از چربی استخراخ شده از بدن خود فرد، خطری برای او ایجاد نمی‌کند. همچنین، تزریق چربی به نواحی مورد نظر، فرم اندام فرد را زیبا کرده و نواقص آن را از بین می‌برد.

هزینه انجام همزمان لیپوماتیک و تزریق چربی چقدر است؟

یکی از فاکتورهای مهمی که افراد قبل از اقدام برای جراحی به آن توجه می‌کنند، هزینه‌ جراحی است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که ملاک اصلی انتخاب پزشک و مطب مورد نظر برای جراحی، نباید هزینه جراحی باشد؛ زیرا ممکن است در برخی موارد شما هزینه کمتری را بپردازید، اما پزشک از مهارت و تخصص کافی برخوردار نباشد و همین امر سبب می‌شود شما نتیجه خوبی را از جراحی دریافت نکنید. از جمله فاکتورهای تأثیرگذار در تعیین هزینه جراحی عبارتند از:

  • مقدار چربی که باید از بدن افراد خارج شود و میزان چربی که باید به بدن افراد تزریق شود، مدت زمان جراحی را تعیین می‌کند. افزایش مقدار چربی، زمان جراحی را افزایش داده و در نتیجه، هزینه جراحی نیز افزایش می‌یابد.
  • میزان دستمزد پزشک متخصص و پرستاران
  • لوازم و تجهیزاتی که برای انجام جراحی مورد نیاز است.
  • محلی که جراحی در آن انجام می‌گیرد (مطب یا بیمارستان)
  • هزینه گن و داروهای مخصوصی که بعد از انجام جراحی توسط پزشک برای فرد تجویز شده و باید استفاده شود.

برای مطالعه بیشتر مقاله بررسی علت ناهمواری پوست بعد از لیپوماتیک و روش های جلوگیری از آن را پیشنهاد میکنیم.

چه نکاتی را افراد بعد از لیپوماتیک و تزریق چربی باید رعایت کنند؟

مراقبت‌های پس از جراحی بسیار بااهمیت است و در صورتی که نکات گفته شده توسط پزشک رعایت نشود، ممکن است در نتیجه جراحی تاثیرات منفی داشته باشد:

  • بعد از جراحی لیپوماتیک کمی احساس درد می‌کنید که طبیعی است و لازم نیست نگران باشید. می‌توانید برای کاهش درد خود، از مسکن‌هایی که پزشک تجویز کرده، استفاده کنید.
  • به مدت دو الی چهار هفته پس از جراحی، از انجام هر گونه فعالیت ورزشی خودداری کنید.
  • ممکن است در برخی افراد در نقاط جراحی کبودی مشاهده شود که در این صورت می‌توانید برای درمان آن از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • پس از جراحی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • داروهای تجویزشده توسط پزشک را به صورت منظم مصرف کنید و از خوردن هر نوع دارویی به صورت خودسرانه و بدون مشورت با پزشک خودداری نمایید.
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب در گرفتن نتیجه ایده‌آل از جراحی بسیار تأثیرگذار است. فرد پس از جراحی باید مواردی را در رژیم غذایی خود رعایت کند تا روند بهبودی با اختلال مواجه نشود.
  • به مدت یک ماه پس از جراحی از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کنید.
  • استفاده منظم از گن را به هیچ عنوان فراموش نکنید.
  • یک الی دو روز بعد از تزریق چربی به هیچ عنوان ناحیه مورد نظر را ماساژ ندهید.
  • به هیچ عنوان به نواحی مورد نظر فشار وارد نکنید.
  • پس از انجام لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان وزن خود را ثابت نگه دارید.
  • مصرف مایعات برای داشتن نتیجه ایده‌آل و افزایش ماندگاری آن بسیار تاثیرگذار است.
  • در هنگام نشستن و دراز کشیدن طوری قرار بگیرید که کمترین فشار به نواحی مورد نظر وارد شود.
  • رعایت بهداشت امری بسیار مهم بوده و پس از جراحی از ایجاد هر گونه عفونت جلوگیری می‌کند.

منبع: esteaura

سوالات متداول لیپوماتیک و تزریق چربی به صورت همزمان

انجام جراحی لیپوماتیک چه عوارضی دارد؟
در جلسات قبل از جراحی چه مواردی مورد بررسی قرار می‌گیرد؟
استفاده از گن پس از جراحی چه فایده‌ای دارد؟
آیا قبل از جراحی اقدام خاصی نیاز است؟
انجام جراحی لیپوماتیک چه عوارضی دارد؟

از شایع‌ترین عوارض این جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت در محل برش از جمله عوارض پس از جراحی است که رعایت بهداشت و مراقبت‌های پس از جراحی می‌تواند به مقدار قابل توجهی آن را کاهش دهد.
  • ایجاد خون‌مردگی و کبودی در قسمت مورد نظر یکی دیگر از عوارض لیپوماتیک است که ممکن است بر اثر مصرف داروهای ضدانعقاد و یا ایجاد فشار بر روی نواحی مورد نظر است.
  • افتادگی پوست یکی دیگر از عوارض این جراحی محسوب می‌شود.
در جلسات قبل از جراحی چه مواردی مورد بررسی قرار می‌گیرد؟

در جلسه مشاوره قبل از جراحی، شما انتظارات خود را از جراحی بیان کرده و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، پزشک را مطلع می‌سازید. علاوه بر این، معاینات و بررسی‌های لازم توسط پزشک انجام شده و مطابق با سوابق بیمار و نتیجه آزمایشات بهترین روش جراحی برای شما تعیین می‌گردد. جلسه مشاوره قبل از جراحی سبب می‌شود اطلاعات موثری در اختیار پزشک قرار گرفته و نتیجه بهتری برای جراحی رقم بخورد.

استفاده از گن پس از جراحی چه فایده‌ای دارد؟

استفاده از گن پس از جراحی، بافت بدن را فشرده کرده و از افتادگی پوست به مقدار قابل توجهی جلوگیری می‌کند. اگر پس از جراحی طبق نظر پزشک و به صورت اصولی از گن استفاده کنید، زیبایی ظاهری پوست خود را افزایش می‌دهید.

آیا قبل از جراحی اقدام خاصی نیاز است؟

شب قبل از جراحی یه شام سبک برای خود آماده کرده و از خوردن غذاهای سنگین و چرب بپرهیزید.

قبل از جراحی از مصرف هر گونه دارو پرهیز کنید.

به مدت دو هفته قبل از انجام جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.

شب قبل از جراحی، به میزان کافی استراحت کنید تا روز جراحی آرام باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست