لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک چگونه است؟

جراحی زیبایی اندام

لیپوسونیک یکی از روش‌های کم‌تهاجمی و ایمن برای تخلیه چربی بدن است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این روش مدرن، شخص می‌تواند به وسیله دستگاه‌های مخصوص، چربی‌های اضافی بدن در قسمت شکم، پهلو و ران که نسبت به ورزش و رژیم مقاوم هستند را از بین ببرد. در روش لاغری لیپوسونیک با استفاده از امواج اولتراسوند حدود ۵/۲ سانتی‌متر از چربی‌های انباشته شده در زیر پوست از بین می‌رود.

پزشک متخصص با استفاده از دستگاه مخصوص، امواج اولتراسوند را به پوست می‌تاباند و سلول‌های چربی را هدف قرار می‌دهد. تابش این امواج بدون آسیب رساندن به بافت‌های بدن، سلول‌های چربی نقاط مختلف را تخریب کرده و این سلول‌های چربی پس از متلاشی شدن از بدن خارج می‌شوند.

هایفولیپولیز با استفاده از دمای بالا به ذوب و تخریب سلو‌های چربی انباشته در قسمت‌های مختلف بدن می‌پردازد. در لیپوسونیک بسیاری از مزایای جراحی لیپوساکشن بدون پرداخت هزینه بالا به شما ارائه می‌گردد. همچنین، علاوه بر این در لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک، بدون پرداخت هزینه بالا و خطرات و عوارض کمتر می‌توانید از نتیجه خوب بهره‌مند ‌شوید.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

نحوه انجام کار لیپوسونیک چگونه است؟

دستگاه لیپوسونیک از امواج سونوگرافی برای مرگ سلو‌های چربی استفاده می‌کند. این دستگاه با استفاده از یک تکنولوژی ویژه، توسط انرژی با شدت بالا، چربی‌های جامد زیر پوست را تخریب و به مایع تبدیل می‌کند که پس از متلاشی شدن به راحتی از طریق خون یا لنف از بدن فرد خارج شود. تمرکز این دستگاه بر روی ۱ الی ۲ سانتی‌متر زیر پوست است و به همین دلیل، از هر گونه سوختگی یا آسیب به بافت پوست جلوگیری می‌کند.

فواید جراحی لیپوسونیک چیست؟

برخی از مزایای انجام روش لیپوسونیک نسبت به سایر روش‌های لاغری عبارت است از:

  • روش ایمن و غیر تهاجمی

روش‌های تهاجمی مانند لیپوساکشن خطرهایی را برای فرد به دنبال دارد و به دلیل استفاده از یک روش جراحی و تهاجمی به طبع، مراقبت‌های خاص خود را طلب می‌کند و همچنین، دوران نقاهت سخت‌تری نیز دارد. به همین دلیل، افرادی که به دنبال یک روش ایمن هستند که عوارض و خطرات کمی را به همراه داشته باشد، بهتر است برای از بین بردن چربی‌های اضافی، لیپوسونیک را انتخاب کنند. لیپوسونیک یک روش غیرتهاجمی بوده و به همین علت، فرد پس از انجام عمل می‌تواند علاوه بر طی دوره درمان، به فعالیت‌های معمول روزانه خود بپردازد.

  • پیکرتراشی دقیق

شکل بدن و میزان تجمع چربی‌های اضافی در هر قسمت از بدن افراد مختلف، متفاوت است. عملکرد دستگاه‌های پیکرتراشی غیرتهاجمی به طور معمول با محدودیت مواجه است و برای از بین بردن چربی‌های اضافی در نقاط مختلف، به چندین جلسه و ساعت‌ها زمان نیاز است. برخلاف این دستگاه‌ها، لیپوساکشن با استفاده از کاربردهای متعدد خود می‌تواند شیوه و شدت انرژی را کنترل کرده و در یک جلسه با از بین بردن چربی اضافی، بیمار را به هدف دلخواه خود برساند.

  • عمق نفوذ بالا

در بسیاری از روش‌های غیرتهاجمی لاغری، انرژی در سطح پوست پخش شده و قدرت نفوذ بالایی ندارد، در نتیجه مقدار نفوذ انرژی به عمق پوست محدود بوده و نتایجی که ایجاد می‌شود کاملا موقتی است. در لیپوسونیک، امواج اولتراسوند به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و بدون هیچ گونه آسیب به بافت پوست، سلول‌های چربی را متلاشی می‌کند.

دستگاه هایفولیپولیز، بسیار متمرکز و با توان بالا، به تخریب چربی‌های زیر پوستی پرداخته و این امر سبب می‌شود نتیجه‌ای ایده‌آل و یکدست را در یک جلسه برای فرد رقم بزند؛ اما در سایر دستگاه‌ها، به دلیل استفاده از امواج با فرکانس پایین و توان کم، تعداد جلسات افزایش یافته و نتیجه تضمین شده و قابل قبولی ایجاد نمی‌شود.

  • زمان درمان

زمان درمان در لیپوسونیک به تعداد ناحیه‌های درمان در فرد و همچنین، میزان بزرگی سطح بدن فرد بستگی دارد. به طور کلی، لیپوسونیک نسبت به سایر روش‌ها، زمان کمتری را از فرد می‌گیرد و در یک جلسه ۲ الی ۵/۲ ساعته، فرد را به نتیجه دلخواه می‌رساند.

  • عدم ایجاد سوختگی در پوست

با وجود این که در لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک گرمای شدیدی به پوست وارد می‌شود؛ اما به هیچ وجه سطح پوست فرد دچار سوختگی نشده و پس از اتمام کار، هیچ گونه آثاری از آن نمی‌بینید.

اقداماتی که بیمار بعد از لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک باید انجام دهد

مراقبت‌های بعد از لیپوسونیک در کسب نتیجه مورد نظر بسیار تأثیرگذار است. در صورتی که این عمل زیر نظر یک پزشک متبحر انجام گیرد، اگر بعد از انجام هایفولیپولیز به مواردی که پزشک به شما توصیه می‌‌کند، عمل نکنید، نمی‌توانید انتظار کسب یک نتیجه‌ ایده‌آل را داشته باشید. برخی از اقداماتی که لازم است بیمار بعد از انجام لیپوسونیک انجام دهد، عبارتند از:

  • به مدت ۲ الی ۴ هفته از گن مخصوص استفاده کنید. استفاده از این گن، عضلات شما را محکم می‌سازد. علاوه بر این، استفاده از گن میزان کبودی و ورم را به حداقل رسانده و سبب می‌شود فرد احساس راحتی بیشتری را تجربه کند.
  • در صوررتی که احساس درد داشتید، از مسکن‌های تجویزشده توسط پزشک مصرف نمایید.
  • به هیچ عنوان از داروهای مکمل و ضد التهاب استفاده نکنید؛ زیرا واکنش‌های التهابی بدن در تأثیرگذاری هایفولیپولیز نقش زیادی دارد.
  • در هر زمانی که احساس راحتی داشتید و فشاری به قسمت‌های مورد نظر حس نکردید، می‌توانید فعالیت‌های روزانه و ورزش را آغاز کنید.
  • رژیم غذایی مناسب را فراموش نکنید. پس از انجام لیپوسونیک باید نسبت به ثابت نگه داشتن وزن خود توجه زیادی داشته باشید.

جراحی لیپوسونیک چه عواضی برای فرد به همراه دارد؟

لیپوسونیک به دلیل غیرتهاجمی بودن، عوارض و خطرات جدی برای فرد به همراه ندارد و به همین دلیل، افرادی که به وزن ایده‌آل نزدیک هستند و به دنبال راهی کم‌خطر برای از بین بردن چربی‌های اضافی خود و رسیدن به اندام ایده‌آل هستند، می‌توانند این گزینه را انتخاب کنند. از جمله عوارض هایفولیپولیز می‌توان به چند نمونه اشاره کرد:

  • پس از انجام، به مدت چند ساعت نقاط مورد نظر در بدن فرد قرمز می‌شود.
  • یکی دیگر از عوارض لیپوسونیک تورم است که پزشک برای کاهش میزان آن به بیمار توصیه می‌کنند که از گن مخصوص استفاده نماید.
  • به مدت دو هفته در بدن کبودی مشاهده می‌شود که کاملا طبیعی بوده و با گذشت زمان از بین می‌رود.

چه افردی برای انجام جراحی لاغری با هایفولیپولیز کاندیدای مناسبی هستند؟

به طور کلی، افرادی برای انجام لیپوسونیک مناسب هستند که میزان اضافه وزن زیادی ندارند و چربی اضافی زیادی در قسمت‌های مختلف بدن آن‌ها انباشته نشده است. هایفولیپولیز می‌تواند برای افراد با رنگ پوست‌های مختلف انجام گیرد، اما نکته حائز اهمیت این است که افرادی که اقدام به لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک می‌کنند، باید به وزن ایده‌آل نزدیک باشند. افرادی که قطر چربی اضافی بدن آن‌ها حدود ۵ سانتی‌متر است، می‌توانند نتیجه‌ خوبی را از لیپوسونیک کسب کنند.

چه مدت طول می‌کشد تا تأثیر لیپوسونیک در بدن مشاهده شود؟

در اکثر افراد بعد از گذشت ۸ الی ۱۲ هفته از انجام هایفولیپولیز، نتیجه حاصل از آن مشاهده می‌شود. این زمان، برای انجام متابولیسم طبیعی بدن مورد نیاز است و بدن برای سوخت و ساز بافت چربی به این مدت زمان نیاز دارد. به دلیل تفاوت در بدن افراد، این زمان می‌تواند در افراد مختلف، متغیر باشد؛ زیرا مشاهده تغییرات حاصل از هایفولیپولیز نیازمند آن است که روند دفع چربی‌های هدف به طور کامل سپری شده و از بدن خارج شود. سلول‌های چربی که در هایفولیپولیز مورد هدف قرار می‌گیرند، برای همیشه از بین رفته و از بدن خارج می‌شوند، اما سایر سلول‌های چربی امکان رشد دارند و ممکن است با رشد آن‌ها ظاهر اندام فرد تغییر کند. به همین دلیل، حفظ نتیجه‌ و برخورداری از یک اندام ایده‌آل، نیازمند استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالم است.

انجام لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک برای چه افرادی مناسب نیست؟

قبل از اقدام برای انجام هر گونه جراحی با مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایشات و بررسی‌های لازم، باید مشخص شود که آیا شما کاندیدای مناسبی هستید یا خیر؛ زیرا در صورتی که جراحی برای شما مناسب نباشد، انجام آن می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برایتان به دنبال داشته باشد.

افراد با ویژگی‌های زیر باید از انجام هایفولیپولیز خودداری نمایند:

  • افرادی که شاخص توده‌ی بدنی آن‌ها از عدد ۳۰ بالاتر است.
  • افرادی که دچار اختلالات خونریزی هستند.
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند و یا ملزم به استفاده از دارو برای جلوگیری از لخته شدن خون می‌باشند.
  • افرادی که سابقه انجام جراحی لاپاراسکوپی و لیپوساکشن در ناحیه مورد نظر را دارند.
  • افرادی که در بدن خود دارای باطری قلب هستند.
  • افراد باردار یا کسانی که احتمال بارداری در آن‌ها وجود دارد.

آیا هایفولیپولیز به کاهش وزن کمک می‌کند؟

هایفولیپولیز یا لیپوسونیک را نمی‌توان روشی برای کاهش وزن به شمار آورد. با استفاده از لیپوسونیک سلول‌های چربی مختل می‌شود، اما نابود نمی‌شوند. چربی متلاشی شده مانند غذایی که فرد می‌خورد، به کبد منتقل شده و پس از انجام فعالیت‌های مورد نظر، به سلول‌های بدن منتقل و یا از طریق خون یا لنف از بدن خارج می‌شوند. به دلیل عدم نابودی سلول‌های چربی، وزن فرد کاهش نمی‌یابد و فقط چربی‌هایی که در عمق ۱ الی ۲ سانتی‌متری پوست قرار دارند، از بین رفته و ظاهر زیبایی به اندام فرد می‌بخشد.

تفاوت لیپوسونیک و لیپولیز در چیست؟

لیپولیز یک روش جراحی و تهاجمی محسوب می‌شود در حالی که لیپوسونیک یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی برای از بین بردن چربی‌های اضافی است. در لاغری به روش لیپولیز، اشعه لیزر توسط دستگاه‌های مخصوص وارد پوست شده و به تخریب سلول‌های چربی می‌پردازد. سلول‌های چربی پس از متلاشی شدن در روش لیپولیز، توسط لوله‌هایی به نام کانولا به حالت مکش از بدن خارج می‌گردند.

هزینه لاغری موضعی با لیپوسانیک چقدر است؟

نمی‌توان هزینه مشخصی را برای انواع عمل لاغری تعیین نمود؛ زیرا تعیین میزان هزینه به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله مواردی که در هزینه هایفولیپولیز تاثیرگذار است، می‌توان به پزشکی که برای انجام لیپوسونیک انتخاب می‌کنید، مطبی که این عمل در آن انجام می‌شود، تجهیزات و لوازم مورد استفاده در لیپوسونیک و میزان سطح و چربی ناحیه درمان اشاره کرد.

در جلسه‌ی مشاوره با پزشک که قبل از انجام عمل برگزار می‌شود، تمامی این موارد برای فرد توضیح داده شده و سپس، هزینه لیپوسونیک به اطلاع ایشان می‌رسد تا با آگاهی کامل نسبت به این موضوع تصمیم نهایی خود را بگیرد.

تفاوت بین کاهش چربی و کم کردن وزن در چیست؟

زمانی که وزن یک فرد کاهش می‌یابد، در تعداد سلول‌های چربی او تفاوتی ایجاد نشده و فقط حجم سلول‌های چربی موجود در قسمت‌های مختلف بدن او کاهش می‌یابد. در صورتی که این فرد مجدد دچار اضافه وزن شود، سلول‌های چربی، حجم از دست رفته خود را دوباره بازیافته و به حالت اولیه‌ی خود برمی‌گردند. زمانی که در بدن شما کاهش چربی اتفاق می‌افتد، با انجام برخی روش‌ها از جمله لاغری موضعی با هایفولیپولیز یا لیپوسونیک سلول‌های چربی متلاشی شده و از بدن دفع می‌شود. همین امر سبب می‌شود سرعت افزایش وزن در فرد کاهش یافته و زمان طولانی‌تری صرف شود تا فرد دوباره به وزن از دست رفته بازگردد و چربی جایگزین شود.

آیا فرد پس از انجام هایفولیپولیز دچار افتادگی و شلی پوست می‌شود؟

بعد از لیپوسونیک احتمال اینکه فرد دچار شلی و افتادگی در پوست شود، بسیار کم است. اما باید این نکته را در نظر داشت که افرادی که دارای شلی و افتادگی در پوست خود هستند، نباید لیپوسونیک بر روی آن‌ها انجام گیرد. استفاده از این روش برای افرادی که پوست آن‌ها دچار اندکی شلی باشد، نیز مناسب نیست.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست