کشیدن پوست شکم | لیفت شکم بدون جراحی

لیفت شکم بدون جراحی
جراحی زیبایی اندام
خلاصه مقاله
خلاصه مقاله

کشیدن پوست شکم | لیفت شکم بدون جراحی

این روزها که تناسب اندام به یک دغدغه دائمی در زندگی ما تبدیل شده، شناخت روش‌های جراحی و غیرجراحی برای رسیدن به اندام متناسب، خیلی مهمه. زمانی که بعد از یه چاقی طولانی مدت تصمیم می‌گیرید که لاغریو تجربه کنید، ممکنه با کاهش وزن، شاهد افتادگی پوست ناحیه شکم باشید و یا بعد از بارداری یک یا چند قلویی، پوست شکم‌تان آویزان شده باشد. در چنین شرایطی همیشه به دنبال راه چاره‌اید. کشیدن پوست شکم بهترین راهی است که برای برطرف کردن این مشکلات میتونین استفاده کنین.

کشیدن پوست شکم، روش کلاسیک برطرف کردن این مشکله و در دسته‌بندی روش‌های تهاجمی قرار میگیره. طی این جراحی، معمولا براساس تکنیک پزشک برای کشیدن و برش پوست، ناحیه شل‌شده و آسیب‌دیده پوست جدا می‌شود. در این جراحی بیهوشی عمومی را تجربه می‌کنید و برش نسبتا بزرگی زیر شکمتون ایجاد میشه. هرچند در بعضی افراد که شل شدگی پوست شکمشون خیلی زیاده، ممکنه پزشک برش عمودی هم برای پوست درنظر بگیره. بعد از جدا کردن پوست اضافی از بدن، پوست ناحیه شکم با بخیه ظریفی به‌هم وصل میشه تا با کم‌ترین اسکار پوستی، به مرور ترمیم بشه و شما رو به شکمی تخت و جذاب برسونه. یادتون باشه، برش افقی معمولا در ناحیه بیکینی انجام میشه تا بتونین با پوشیدن لباس زیر اونو بپوشونین.

اما جالبه بدونید که با پیشرفت علم، روش جدید و غیرتهاجمی هم برای اینکار وجود داره. شما در صورتی‌که افتادگی پوستتون کم باشه و چندان گسترده نباشه، میتونین از این روش استفاده کنین. تو این روش، لیفت شکم بدون جراحی با کمک لیزر انجام میشه. در این پروسه، معمولا لیزر به عمق لایه‌های پوست نفوذ میکنه و پوستو به کلاژن سازی تحریک میکنه. با تحریک پوست به کلاژن سازی، لیفت طبیعی به مرور اتفاق می‌افته و شما شاهد از بین رفتن چین و چروک‌‌های پوستی در ناحیه شکمتون خواهید بود.

اما بهتره بدونید، تشخیص این موضوع که کدوم روش مناسب شماست و بهتره از کدوم روش استفاده کنید تا نتیجه بهتری ببینید، با پزشک متخصصتونه. روش غیرتهاجمی لیفت شکم با لیزر، برای افرادی مناسبه که کاهش وزن عجیبی نداشتند و پوستشون در حد خیلی کم دچار چین و چروک هست و چندان شل به‌نظر نمیاد؛ اما استفاده از این روش به ‌تنهایی، برای افرادی که شل شدن پوست ناحیه شکمشون زیاده و کاملا محسوسه، چندان مناسب نیست. مگر در کنار جراحی لیپوماتیک یا لیفت شکم استفاده بشه تا کیفیت نتیجه عملو بیشتر کنه.

یادتون باشه، تجربه و تخصص پزشک در نتیجه موفقیت آمیز این جراحی، حرف اول و آخرو میزنه. چون ظرافت بخیه، تکنیک برش و تخلیه چربی سطحی برای هموار کردن پوست، نکات ریزیه که باید توسط پزشک متخصص انجام بشه تا نتیجه عالی داشته باشه.

کشیدن پوست شکم از دسته عمل‌های زیبایی است که در آن هدف نهایی رسیدن به یک اندام یکدست و صاف در ناحیه شکم می‌باشد. عمده دلایلی که باعث می‌شود تا برخی در تکاپوی پرداختن به عمل کشیدن پوست شکم باشند، ماجرای افتادگی بافت عضلانی تا پوست اضافی در ناحیه شکم است.

کشیدن پوست شکم چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کشیدن پوست شکم به دلیل افتادگی پوست شکم است. غالباً این عارضه پس از دوران چربی سوزی‌های وسیع و لاغری دیده می‌شود؛ زمانی که در گذشته به علت چاقی، پوست سطح شکم توسعه یافته و حالا با حذف مقدار قابل توجهی از چربی‌ها، راه‌حل طبیعی خاصی برای دفع پوست مازاد وجود ندارد. در نتیجه، اندام در ناحیه شکم با حالتی افتاده به شکلی که چندان جذاب نیست، مواجه خواهد شد. البته ممکن است که این عارضه در انتهای دوران بارداری بانوان نیز دیده شود.

لیفت و بالا کشیدن شکم یک ایده درمانی هدفمند برای برطرف کردن چنین مشکلاتی است. در تمام مراحل کشیدن پوست شکم، از تصمیم تا اتمام عمل جراحی، نکات ریز و درشت بسیاری نهفته است. نکاتی که قطعاً باید مورد توجه کسانی که قصد پرداختن به عمل پیکرتراشی را دارند، قرار بگیرد.

کشیدن پوست شکم و ذلایل

شل شدن پوست نتیجه چه عواملی است؟

پرداختن به عمل پیکرتراشی با جدیدترین روش پیکرتراشی مانند کشیدن پوست شکم، مستلزم درک عوامل ایجاد آن است. به هر صورت در چنین جریانات پزشکی، جامعه هدفی از افراد مستعد تعریف می‌شود. کسانی که شرایط انجام عمل جراحی مذکور را دارند. لذا لازم است تا برای درک بهتر لیفت و بالا کشیدن شکم، اشاره‌ای مختصر از عوامل تأثیرگذار در پیدایش چنین اتفاق تقریباً ناخوشایندی در بدن داشته باشیم.

پوست بزرگترین اندام در بدن انسان است. اندامی که به شکلی یکپارچه و سراسری تمام بدن را پوشانده و به نوعی محافظتی کامل از اندام‌های داخلی در مقابل خطرات محیط پیرامون انجام می‌دهد. پوست اندامی با لایه‌های متعدد است؛ اما آنچه باعث ساختار یکپارچه و مستحکم بافت پوست می‌شود، مربوط به لایه کلاژن است. این لایه در حدود ۸۰ درصد از حجم پوست را شامل می‌شود.

در مقابل استحکام کلاژن، لایه الاستین حضور دارد که قابلیت انعطاف و ارتجاعی پوست را تامین می‌کند. این لایه الاستین است که آن فضای سفت و کشسانی پوست را پدید می‌آورد. در واقع آنچه پوست را در سطح بدن به شکل منسجم و منعطف و البته شکل یافته قرار داده است، همین لایه الاستین می‌باشد.

حال اگر با شرایطی از یک سبک زندگی و یا جریانی طبیعی از بدن مانند بارداری در بانوان مواجه باشیم که در آن لازم است تا پوست بدن گسترش یابد، احتمال تخریب لایه‌های کلاژن و الاستین وجود دارد. مثلاً در طول افزایش وزن ناشی از یک سبک زندگی با مصرف حجم غذای بالا، شاهد حضور توده‌های چربی در ناحیه شکم هستیم. توده‌‌هایی که تمام اثرات خود را در توسعه پوست ناحیه شکم متمرکز خواهند کرد.

این اتفاق در دوران بارداری با سرعت بالایی در طول چند ماه اتفاق خواهد افتاد. غالبا این مدت زمان کوتاه، در دوران بارداری، با تخریب ناحیه پوست در شکم همراه نمی‌شود؛ اما چاقی‌های طولانی‌مدت که گاهاً یک عمر همراه افراد است، زمان کافی برای تخریب لایه‌های منسجم پوست را دارد. از این رو، افتادگی شکم همراه با تخریب لایه‌های پوست در افرادی که مدت زمانی همراه با اضافه وزن قابل توجه بوده‌اند، بیشتر است.

تاثیر تخریب لایه‌های پوست در افتادگی شکم

پوست قابلیت ارتجاعی بالایی دارد. در نتیجه می‌تواند در مدت زمان کوتاهی کشیده شدن را تحمل کند. همین نکته مانع از تخریب آن در بیشتر بارداری‌ها است؛ اما در صورت کشیده شدن پوست در مدت زمانی طولانی، آن هم در حجم وسیع و قابل توجه، لایه‌های کلاژن و الاستین پوست در مسیر آسیب‌های جدی قرار خواهند گرفت.

آسیب‌هایی که مانع از رفتار طبیعی آنها خواهند شد. لذا پوست آسیب دیده دیگر نمی‌توانند آن سفتی و انعطاف خود را داشته باشد. در نتیجه، با از دست رفتن انسجام پوست، ناحیه شکم حالتی آویزان پیدا می‌کند. این عارضه در صورت کاهش وزن‌های شدید، چه با انجام فعالیت‌های بدنی و یا پرداختن به عمل‌های جراحی در حذف توده‌های چربی بیشتر خودش را نشان خواهد داد. اتفاقی که می‌تواند باعث خلق افتادگی‌های نابهنجار و نه چندان مناسبی در ناحیه شکم باشد. چنین مشکلاتی را تنها می‌توان از طریق انواع روش‌های متداول در کشیدن پوست شکم مرتفع نمود.

برای اطلاعات بیشتر دربراه ی دیگر جراحی های لیفت توسط دکتر نجف بیگی مقالات جراحی لیفت پشت کمر و جراحی لیفت بازو را از دست ندهید.

عمل جراحی لیفت و بالا کشیدن شکم چیست؟

اصولا افرادی که با حضور پوست اضافی در ناحیه شکم خود مواجه هستند، متقاضی انجام عمل جراحی لیفت و بالا کشیدن شکم می‌باشند. این دسته از افراد غالباً در امتداد یک سبک زندگی طولانی مدت در چاقی، با مقدار قابل توجهی از کشیده شدن پوست مواجه هستند. حال که تصمیم به کاهش وزن داشته و آن را به هر طریقی مانند پرداختن به فعالیت‌های ورزشی و یا انجام عمل‌های جراحی، عملی می‌سازند، سعی دارند تا فکری هم برای افتادگی پوست در ناحیه شکم خود داشته باشند.

اصول کلی در انجام عمل پیکرتراشی کشیدن پوست شکم همراه با برش‌های بزرگ در ناحیه شکم است؛ جراحی‌ای که طی آن پوست و چربی‌های اضافی حذف خواهند شد.

در تخریب لایه‌های پوست در اثر کشیدگی‌های درازمدت، جدا از اثرات منفی بر عملکرد لایه‌های کلاژن و الاستین شاهد حضور بافت تخریب‌شده چربی‌ها نیز هستیم. این چربی‌های تخریب‌شده غالباً به شکل توده‌هایی در زیر سطح پوست نمایان هستند. در جراحی کشیدن پوست شکم، جدا از حذف پوست‌های اضافی و آسیب دیده، لازم است تا بافت‌های چربی تخریب‌شده را نیز از ناحیه شکم خارج کنیم.

ایجاد برش‌های بزرگ در ناحیه شکم با بررسی ابعاد تخریب پوست و نحوه افتادگی شکم از جانب پزشک معالج، بررسی شده و در نهایت یک مسیر صحیح برای رسیدن به کمترین زخم همراه با بیشترین اثربخشی انتخاب خواهد شد.

در این بین، نگاه پزشک معالج در انجام عمل همراه با جنبه‌های زیبایی اندام نیز می‌باشد. لذا سعی خواهد داشت تا محل ایجاد برش‌ها را در نواحی زیرین شکم درنظر گیرید و در نهایت، بتواند محل زخم را با بخیه‌های ظریفی ببندد. به این ترتیب، احتمال حذف حداکثر اسکار (جای زخم) وجود دارد.

البته در این بین به مانند تمام جریانات پزشکی، روش‌های مدرن و توسعه یافته‌ای در انجام عمل جراحی کشیدن پوست شکم مطرح می‌باشد؛ مانند لیفت شکم با لیزر که همراه با کمترین آسیب در ناحیه شکم خواهد بود. در لیفت شکم با دستگاه لیزر می‌توان تمام جریان جراحی را در کمترین جای زخم به پایان رسانید. لکن لازم است تا پزشک معالج دیدگاه کاملی نسبت به نوع افتادگی پوست در ناحیه شکم داشته باشد.

نوع افتادگی پوست در ناحیه شکم

لیفت شکم با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

دیدگاه کلاسیک در جراحی‌هایی که با هدف کشیدن پوست شکم هستند، یک جراحی همراه با ایجاد زخم‌های گسترده در ناحیه زیرین شکم می‌باشد؛ با این ایده اگر چه می‌توان مقدار قابل توجهی از پوست و چربی‌های تخریب شده را حذف نمود؛ اما در نهایت، با جای زخم‌های بزرگ و ماندگار همراه با خطرات یک جراحی تمام‌عیار مواجه هستیم. لذا پرداختن به یک ایده درمانی که جنبه‌های تهاجمی نداشته باشد، مورد توجه بسیاری از پزشکان و البته افراد متقاضی عمل جراحی کشیدن پوست شکم قرار گرفته است.

کشیدن پوست شکم با لیزر یکی از همین روش‌های مدرن و غیرتهاجمی برای پرداختن به جراحی کشیدن پوست شکم می‌باشد. در این ایده پزشکی همراه با اشعه لیزر سعی در گرم کردن لایه‌های عمیق پوست دارند. این گرم کردن لایه‌های عمیق پوست، تاثیر متقابل بر چربی‌های ناحیه شکم داشته و می‌تواند آنها را آب کند.

از طرفی، انرژی گرمایی لیزر در بهبود لایه‌های کلاژن پوست تاثیرگذار است و می‌تواند این لایه‌ها را تحریک به جمع شدن و در نهایت رسیدن به پوست منسجم و هموار نماید.

چه کسانی مستعد جراحی لیفت شکم با لیزر هستند؟

پرداختن به یک عمل غیرتهاجمی مانند لیفت شکم با دستگاه لیزر که در آن خبری از زخم‌های عمیق نیست، جذابیت‌های خاصی دارد. شاید این ایده ساده درمانی مورد توجه بسیاری قرار گیرد؛ اما لازم است بدانید که نمی‌توان در لیفت شکم با دستگاه لیزر حجم قابل توجهی از تخریب پوست و یا چربی‌های ناحیه شکم را حذف نمود.

به هر صورت، این ایده پزشکی همراه با محدودیت‌هایی است؛ لذا کشیدن پوست شکم با لیزر را برای کسانی که از چین و چروک‌های اندکی در ناحیه شکم برخوردار می‌باشند، توصیه می‌کنند.

اما برای آنها که از مقدار قابل توجه چربی‌های ناحیه شکم برخوردار می‌باشند و یا اینکه سطح تخریب پوست و بافت چربی در ناحیه شکم آنها بسیار گسترده است نیز می‌توان از ایده لیفت شکم با لیزر بهره‌مند شد. کافی است با نظر پزشک معالج و البته توجه به ملاحظات درمانی، روش‌های ترکیبی برای انجام کشیدن پوست شکم انتخاب شود.

مثلاً می‌توان جراحی کشیدن پوست شکم با لیزر را همراه با عمل‌های لیپوماتیک و یا دیگر روش‌های حذف چربی‌های موضعی به انجام رسانید. در این ایده‌های ترکیبی پزشک معالج سعی دارد که بتواند توده‌های چربی را از طریق روش‌های لیزری آب کرده و در عین حال پوست‌های اضافی را از ناحیه شکم کشیده و حذف کند.

مزایای جراحی لیفت شکم با لیزر

برای پرداختن به عمل زیبایی اندام مانند کشیدن پوست شکم، روش‌های متعدد درمانی مطرح است؛ ایده‌هایی که در نگاه کلاسیک همراه با برش‌هایی عمیق در سطح پوست ناحیه شکم است تا روش‌های مدرنی که می‌خواهند این جریان درمانی را با کمترین جای زخم به انتها برسانند.

اینکه کدام روش می‌تواند برای افراد متقاضی مناسب باشد، موضوعی است که لازم است تحت نظر قطعی پزشک معالج مورد بررسی قرار گیرد. با این وجود می‌توان ایده لیفت و بالا کشیدن شکم با لیزر را در مقابل روش‌های کلاسیک در جراحی کشیدن پوست شکم قرار داد. ایده‌ای که سعی در خلق مسیری متفاوت برای رسیدن به شکمی صاف و طبیعی دارد.

مزیت‌های جراحی لیفت شکم با دستگاه لیزر را می‌توان در موارد زیر مطرح کرد:

  • لیفت شکم با لیزر، یک جریان درمانی غیرتهاجمی است. در این ایده درمانی هیچ عمل جراحی بازی در نتیجه شکافتن سطح پوست صورت نمی‌گیرد. لذا طبعات ناشی از شکافتن پوست در رسیدن به اندام‌های عمیق بدن را نخواهد داشت.
  • در کشیدن پوست شکم با دستگاه لیزر هیچ اسکاری (جای زخم) باقی نمی‌ماند. این موضوع برای رسیدن به اندامی زیبا و طبیعی اهمیت بالایی دارد. البته در ایده‌های ترکیبی که قرار است دیگر روش‌های حذف چربی و یا کشیدن پوست را همراه با لیفت شکم با دستگاه لیزر داشته باشیم، لازم است تا برش‌های مختصر در سطح پوست ایجاد شود.
  • در روش‌های لیزری، سطح پوست کشیده‌تر و شکم هموارتر می‌شود. این ایده به نسبت روش‌های کلاسیک غالباً نتایج دقیق‌تری دارد. در کشیدن پوست شکم با دستگاه لیزر راحت‌تر و البته دقیق‌تر می‌توان تناسب اندام را ایجاد کرد.
  • رسیدن به لایه‌های عمیق بافت چربی در روش لیفت شکم با دستگاه لیزر راحت‌تر صورت می‌گیرد. این نواحی غالباً همراه با برش‌های عمیق‌تری در جراحی لیفت و بالا کشیدن شکم هستند. رسیدن به آنها در جراحی‌های کلاسیک همراه با برش سطح پوست، مستلزم نفوذ بیشتر در اعماق بدن است؛ اتفاقی که خطرات خاص خود را دارد.
لیفت شکم با دستگاه لیزر

چالش‌هایی برای انجام کشیدن پوست شکم

افرادی که متقاضی جراحی‌ها با هدف کشیدن پوست شکم هستند، لازم است درک صحیحی از این جریان درمانی داشته باشند. کشیدن پوست شکم یک جراحی با هدف کاهش وزن نیست؛ بلکه در این ایده درمانی قرار است تا سطح تخریب شده از پوست در ناحیه شکم را بازسازی کنیم. در نتیجه، این روش درمانی برای آنها که همچنان چاق هستند، روش مناسبی نیست. مگر آنکه از قبل فکری برای حذف حجم قابل توجهی از چربی‌های متراکم ناحیه شکم کرده باشند.

در مقابل برای آنها که به هر ترتیبی بافت چربی در ناحیه شکم را حذف نموده‌اند، روش‌های درمانی با سمت و سوی کشیدن پوست شکم نتایج بسیار مطلوب و قابل توجهی دارد. در ایده‌های کلاسیک که همراه با برش‌های عمیق در سطح پوست هستیم، غالباً این برش‌ها با هدف لیفت و بالا کشیدن شکم از زیر ناحیه شکم برداشته شده‌اند.

لذا در انتهای دوره‌های درمانی به راحتی می‌توان آنها را به وسیله لباس پوشانید. این زخم‌ها برای آنها که اصلاح ناحیه‌ی شکم با دستگاه لیزر داشته‌اند، اصولا وجود ندارد که بخواهند دغدغه پوشاندن آن را داشته باشند.

ممکن است مشکلاتی مانند تورم، کبودی، عفونت و یا خونریزی، باز شدن زخم و… در انتهای یک عمل جراحی کشیدن پوست شکم وجود داشته باشد. به هر صورت، در روش‌های کلاسیک در لیفت و بالا کشیدن شکم همراه با برش‌های عمیق هستیم. هر کدام از مشکلات مطرح‌شده در صورت کم توجهی بیمار و یا پزشک معالج جای زخم را تهدید خواهد کرد. شاید وجود این دردسرها است که پرداختن به روش‌های غیرجراحی در کشیدن پوست شکم، مانند روش‌های لیزری را محبوب‌تر از گذشته کرده است. لکن هر ایده درمانی هر اندازه که جذاب و تاثیرگذار باشد، لازم است تا قبل از تصمیم سازی‌های ما مورد بررسی معاینه یک پزشک توانمند و مسلط قرار گرفته شود تا بتوان یک مسیر درمان صحیح، کم خطر و موثر را انتخاب نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست