جلوگیری از افتادگی سینه با افزایش سن با عمل جراحی

جلوگیری از افتادگی سینه
جراحی زیبایی سینه

جلوگیری از افتادگی سینه با افزایش سن یکی از موضاعات داغ این روز هاست. عمل بالا بردن سینه  یکی از روش‌های موثر برای جوان نشان دادن اندام افراد است. درمان افتادگی سینه می‌تواند باعث تقویت اعتماد به نفس، رفع مشکلات حرکتی و نیز بازگرداندن زیبایی شود. عمل لیفت و بالا کشیدن سینه‌ ها، یکی از روش‌های جراحی زیبایی برای رفع افتادگی سینه‌هاست. دلایل مختلفی در بروز افتادگی سینه نقش دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. برای درمان افتادگی سینه‌ ها، بهترین و موثرترین راه، استفاده از عمل‌های لیفت و بالا کشیدن سینه ها می‌باشد. در ابتدا ببینیم که چه دلایلی باعث ایجاد افتادگی سینه‌ها می‌شوند.

جلوگیری از افتادگی سینه با عمل جراحی

پیشگیری از افتادگی سینه ها به وسیله ی جراحی یکی از موضاعات پرطرفدار میان خانم ها به خصوص خانم های مسن است. به دلیل پیشرفت جراحی های زیبایی به مخصوصا جراحی های حوزه ی سینه، افراد بیشتری تمایل به استفاده از روش جرحی برای برطرف کردن مشکلات افتادگی سینه هستند. نباید فراموش کرد که بالا رفتن سن تنها دلیل افتادگی سینه ها نیست و این عارضه میتوانند دلایل دیگری نیز داشته باشد در ادامه دلایل افتادگی سینه ها را بررسی میکنیم.

دلایل افتادگی سینه‌ها چیستند؟

دلایل بسیاری در بروز افتادگی سینه نقش دارند که بسته به شرایط مختلف زندگی افراد و لایف استایل آن‌ها می‌توانند موثر باشند. عمده‌ترین دلایل جهت مراجعه برای درمان افتادگی سینه ها به شرح زیر هستند:

·         بارداری و زایمان خانم‌ها

فرآیند بارداری و زایمان در خانم‌ها باعث بروز تغییرات عمیق و شدید بیولوژیک در بدن می‌گردد. در طی دوران بارداری، زایمان و شیردهی، پستان‌های زنان پر از شیر می‌شوند؛ این اتفاق باعث می‌گردد تا غدد ترشح شیر در درون بافت‌ها اقدام به تولید شیر نمایند و پس از دوران شیردهی، این غده‌ها جمع شده و چروک شوند. به طور کل، افتادگی سینه‌ها پس از بارداری، دوران شیردهی و یائسگی خانم‌ها یک امر کاملاً طبیعی است.

·         بزرگ بودن سایز سینه‌ها و تاثیر جاذبه بر آن

خطر افتادگی سینه

جاذبه زمین بر چیزهایی که وزن بیشتری دارند، نیروی بیشتری وارد می‌کند. خانم‌ها و آقایانی که سینه‌های بزرگ دارند، لازم است بدانند که تاثیر جاذبه بر آن‌ها بیشتر از سایر افراد است و این احتمال که در آینده دچار افتادگی سینه گردند بسیار بیشتر خواهد بود.

·         عوامل ژنتیکی

ژنتیک، عاملی است که تاثیر زیادی در پوست، عضلات، بافت‌ها و به طور کلی بر روی جسم دارد. انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی پوست تا حد زیادی تحت تاثیر عوامل ژنتیکی است.

از طرفی، ژنتیک افراد باعث می‌شود که تاثیرات خورد و خوراک بر آن‌ها، نتایج متفاوتی به بار آورد. از این رو، عوامل ژنتیکی می‌توانند نقش مهمی در افتادگی سینه‌ها، چروک شدن پوست و مواردی از این دست داشته باشند.

·         نوسانات وزن

کاهش یکباره و شدید وزن می‌تواند باعث افتادگی سینه در خانم‌ها یا حتی آقایان گردد. نوساناتی که در وزن بدن اتفاق می‌افتد باعث می‌شود که بخش‌هایی از چربی‌های سینه از بین رفته، اما رباط‌های درون سینه قادر به بازگشت به حالت قبلی نباشند.

در نتیجه‌ی این اتفاق، پوست سینه دچار افتادگی خواهد شد. بهترین راه‌حل برای مقابله با افتادگی سینه در نوسانات وزن، بهره‌مند شدن از رژیم غذایی سالم و مناسب و نیز انجام ورزش‌ها و تمرینات فیزیکی می‌باشد. هرچند در نوسانات شدید وزن، افتادگی سینه امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

·         افزایش سن

بالا رفتن سن افراد، عمده‌ترین دلیلی است که باعث افتادگی سینه‌ها می‌گردد. با افزایش سن، رشد و بازسازی پوست با سرعت کمتری اتفاق می‌افتد و حجم چربی‌های اندوخته‌شده در بدن نیز کاهش می‌یابند.

در واقع، افزایش سن باعث می‌شود که رشد سینه‌ها به سمت پائین و رو به زمین اتفاق بیافتد. در نتیجه این امر، سینه‌ها حالتی باریک به خود گرفته و کشیده و آویزان می‌گردند. کاهش کلاژن و الاستین پوست نیز در سنین بالا منجر به کش‌آمدگی و افتادگی سینه می‌گردد. معمولاً درمان افتادگی سینه نیز در خانم‌های مسن اتفاق می‌افتد.

عمل لیفت و بالا کشیدن سینه

لیفت و بالا کشیدن سینه می‌تواند اثرات نامطلوب ناشی از افتادگی سینه را برطرف نماید. پزشک جراح زیبایی می‌تواند با فرم دادن مجدد به سینه‌ها و نیز بازگرداندن بافت‌های ازدست‌رفته‌ی سینه، نوک سینه و هاله‌ آن را به محل اصلی و طبیعی خود برگرداند تا سینه‌ها مجدداً شکل طبیعی خود را پیدا کنند. در واقع، عمل لیفت و بالا کشیدن سینه، تاثیرگذارترین روش برای درمان افتادگی سینه‌هاست.

می‌توان تاثیرات مطلوب درمان افتادگی سینه به روش جراحی را به شرح ذیل بسط داد.

  • بالا کشیدن نوک سینه‌ها و هاله پیرامونی آن
  • لیفت کردن سینه‌های افتاده و بازگرداندن آن به فرم طبیعی و متناسب با اندام فرد
  • کاهش دادن میزان هاله اطراف نوک سینه در صورت لزوم
  • گرد شدن و کوچک کردن سینه‌های بلند و باریک، بدون کاهش حجم بافت سینه
  • ایجاد تقارن و شکل مناسب در سینه‌ها
  • سفت شدن و خوش فرم‌تر کردن سینه‌ها

برای آشنایی بیشتر با جراحی لیفت سینه با لیزر این مقاله را مطالعه نمایید.

چه افرادی برای عمل جراحی درمان افتادگی سینه مناسب هستند؟

  • داشتن حداقل ۱۸ سالن سن و سپری کردن دوره کامل بلوغ (برای رسیدن به فرم ثابت در سینه‌ها)
  • برخورداری از سلامت جسمانی عمومی و عدم ابتلا به بیماری‌های خاص همچون دیابت یا بیماری‌های قلبی و عروقی، حساسیت‌ها، هپاتیت و …
  • خانم‌هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند، لازم است تا پس از دوران فراغت و اتمام زمان شیردهی به کودکان خود، برای انجام عمل لیفت و بالا کشیدن سینه صبر کنند. دلیل این امر آن است که افتادگی سینه‌ها ممکن است تا دوران بعد از شیردهی نیز به درازا بینجامد. همچنین، عمل لیفت و بالا کشیدن سینه‌ها به دلیل عوارض احتمالی که دارد، مناسب خانم‌های باردار و شیرده نیست.
  • برخوردار بودن از پوست سالم و با خاصیت کشسانی و ارتجاعی مناسب
  • عدم استفاده از دخانیات و عدم مصرف الکل‌ و مواد مخدر. استفاده از این موارد باعث می‌شود تا روند بهبودی پس از جراحی طولانی شود و همچنین، نتایج مطلوب نیز به دست نیاید.

لیفت سینه با نخ، مزایا و معایب آن

در سالیان اخیر، لیفت با نخ به عنوان یکی از بهترین روش‌های زیبایی و رفع چین و چروک پوست، جوان‌سازی صورت و لیفت و بالا کشیدن سینه تبدیل شده است و یک روش جراحی زیبایی‌ است که به رفع شدن افتادگی پوست، ایجاد ظاهر مطلوب و برطرف کردن تاثیرات جاذبه زمین بر پوست کمک زیادی می‌کند.

لیفت با نخ به دلیل کم‌تهاجمی بودن و دوره درمان کوتاهی که دارد، بسیار مورد توجه علاقمندان قرار گرفته است. لیفت با استفاده از نخ و به کمک چند بخیه کوچک در بافت‌های نرم موضع انجام می‌گیرد و با بالا کشیدن محل، باعث رفع افتادگی پوست می‌گردد.

مزایا و معایب لیفت با نخ شامل چه چیزهایی است؟

مزایای این روش، به طور کلی به شرح زیر هستند:

  • نتایج این روش فوراً به چشم آمده و تا حداقل دو سال باقی خواهد ماند.
  • فرآیند کلاژن‌سازی پوست را تحریک کرده و باعث بهبود میزان انعطاف‌پذیری پوست می‌شود.
  • فرآیند ساختن عروق را تحریک نموده و باعث اکسیژن رسانی بهتر به پوست می‌شود.
  • به دلیل تشکیل بافت‌های جدید در بدن باعث کاهش سایز منافذ پوست می‌شود.
  • لیفت با نخ موجب تحریک فیبروبلاست‌ها شده و بدین ترتیب بافت و حجم پوست بهبود می‌یابد.
  • روشی ساده و سریع است که با ناراحتی و درد بسیار کمی همراه است و دوران نقاهت کوتاهی دارد.

البته این روش دارای معایبی نیز می‌باشد. کبودی و درد از جمله شایع‌ترین عوارض این روش است. همچنین، گاهی مکمن است در روند تزریق نخ‌ها، جابجایی صورت گیرد که باعث افزایش درد گردد. از طرفی، بعضی اوقات، بلند بودن نخ‌ها نیز باعث دیده شدن آن‌ها از روی پوست می‌شود.

چه افرادی برای لیفت سینه با نخ مناسب هستند؟

برای انجام لیفت سینه با نخ لازم است که سوابق پزشکی بیمار بررسی شده تا وضعیت سینه وی ارزیابی گردد. پزشک متخصص بایستی از مناسب بودن بیمار برای انجام لیفت سینه با نخ مطلع گردد.

انجام آزمایشات پیش از عمل برای تشخیص عدم وجود توده، تغییرات پوستی و هر گونه مشکل احتمالی دیگر ضروری است. معمولاً افردی که سینه‌های بسیار افتاده و با نوک رو به پائین دارند، عمل لیفت سینه با نخ می‌تواند برایشان بسیار سودمند باشد؛ اما در مورد استفاده از این روش، افرادی نیز دارای محدودیت هستند.

  • بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص نظیر دیابت، هپاتیت، سرطان و ایدز
  • خانم‌های باردار و شیرده
  • افرادی که دچار بیماری‌های عفونی هستند
  • افراد با سابقه تشکیل کلوئید در بدن
  • کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کنند
  • افراد دارای اختلالات فیزیکی در بدن
  • کسانی که قبلا عمل پروتز سینه انجام داده‌اند

همچنین، برای انجام عمل لیفت سینه با نخ لازم است که از انتظارات واقعی برای گرفتن بهترین نتایج بهره‌مند باشید.

داشتن سلامت عمومی فیزیکی و روانی نیز شرط مهم دیگری برای انجام لیفت سینه با نخ است.

افرادی که دچار بیماری‌های عفونی هستند برای انجام لیفت سینه با نخ دارای محدودیت هستند.

روش انجام لیفت سینه با نخ

برای انجام لیفت سینه با نخ، پزشک محل مورد نظر را با استفاده از داروهای بی‌حسی، بی‌حس کرده و نقاطی که قرار است، تحت درمان قرار گیرند را مشخص می‌کند.

پزشک با استفاده از سرنگ‌های مخصوص که نخ‌ها درون آن قرار دارند، اقدام به کاشتن نخ در موضع مربوطه می‌کند و از این طریق، بدون نیاز به برداشتن پوست، لیفت و بالا کشیدن سینه را انجام می‌دهد.

نخی که در زیر پوست قرار می‌گیرد، بایستی به طور دقیق، در زیر موضع مربوطه ثابت شود تا بافت آن منطقه را بالا بکشد.

این شیوه بدون احتیاج به برش و بخیه زدن و تنها از طریق تزریقاتی که به زیر پوست می‌شود، صورت می‌گیرد. پس از اتمام فرآیند، سرنگ‌های مخصوص بدون ایجاد زخم‌های قابل توجه از زیر پوست خارج می‌شوند. در این روش، تعداد نخ‌های تزریق شده در زیر پوست با توجه به شرایط بیمار و تشخیص پزشک متفاوت خواهد بود.

لیفت سینه بدون نخ، مزایا و معایب

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی، تحت بیهوشی عمومی و یا با بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد. در این روش، با برداشتن پوست و بافت‌های اضافه سینه، لیفت و بالا کشیدن سینه صورت می‌گیرد. بسته به نوع تکنیک پزشک، میزان برش‌های ایجادشده در سینه متفاوت می‌باشد.

جراح بر اساس سایز سینه‌ها، فرم و موقعیت قرارگیری نوک سینه‌ها، میزان قابلیت ارتجاعی پوست و موارد دیگر، عمل لیفت با عمل جراحی و بدون نخ را انجام می‌دهد.

در این روش، بعد از برداشتن پوست و بافت‌های اضافه، بخیه‌هایی در نواحی برش خورده ایجاد می‌شود و در نهایت، باعث ایجاد فرم خوب در سینه‌ها می‌شود.

بهترین کاندیداها برای انجام لیفت سینه بدون نخ، تفاوت چندانی با افراد مناسب برای لیفت با نخ ندارند. تنها مهم است که از سطح سلامت بیشتری برخوردار باشید. این روش به دلیل تهاجمی بودن و داشتن جراحات زیاد، دوره نقاهت طولانی‌تری نیز در پی خواهد داشت. به علاوه، مراقبت‌های بعد از عمل نیز بایستی جدی‌تر گرفته شوند.

همچنین، یکی دیگر از روش‌های لیفت سینه بدون نخ، استفاده از پروتزها یا ایمپلنت‌های سینه است. در مواردی بنا به تشخیص پزشک لازم است پروتزهایی در سینه کاشته شود تا شکل ظاهری آن را بهبود دهد.

بهترین کاندیداها برای انجام لیفت سینه بدون نخ

روش‌های غیرجراحی لیفت و بالا کشیدن سینه

برای جلوگیری از افتادگی سینه، روش‌های غیرجراحی نیز وجود دارد که دارای عوارض بسیار کمتری در مقایسه با روش‌های جراحی بدون نخ و جراحی با نخ هستند.

این روش‌ها عبارتند از:

  • تزریق پلاسما: در این روش برای جوانسازی سینه‌ها، از تزریق کردن پلاسمای غنی از پلاکت استفاده می‌شود. این روش بیشتر مناسب خانم‌هایی است که از سایز سینه‌شان راضی‌اند و قصد دارند که آن‌ها را قدری جوان‌تر سازند.
  • تزریق ژل: ژل هیالورونیک اسید می‌تواند به بهبود ظاهری سینه‌ها کمک زیادی کند. تزریق ژل برای خانم‌هایی که قصد دارند بدون کاشتن ایمپلنت، سینه‌های خود را زیباتر کنند، یک روش ساده و ایمن به شمار می‌رود.
  • استفاده از کرم‌های موضعی: این کرم‌ها که به ادعای سازندگان‌شان، باعث قوام و سفتی سینه می‌گردند، تاثیرات کوتاه مدت داشته و به عنوان یک راه‌حل دائمی به شمار نمی‌آیند.

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل لیفت سینه

  • از دو هفته قبل از عمل، از کشیدن سیگار و مصرف الکل پرهیز کنید.
  • در صورت ابتلا به هر نوع از بیماری‌های خاص، موضوع را با پزشک‌تان مطرح کنید.
  • از مصرف داروهایی نظیر آسپیرین، از دو هفته قبل از عمل جراحی خودداری گردد.
  • شب قبل از عمل استحمام کرده و تا هشت ساعت قبل از عمل، از خوردن و آشامیدن پرهیز نمایید.

توانایی افراد در بازسازی بدن، متفاوت بوده و بسته به شرایط آنها، دوران نقاهت مختلفی را پیش رو خواهند داشت. در هفته اول پس از عمل، لازم است که حتماً یک نفر کنارتان باشد تا در کارها به شما کمک کند. در هفته‌های بعد از عمل نیز از انجام کارهای سنگین خودداری کنید.

لازم است به بدن خود برای بازیابی سلامتی، فرصت بدهید. همچنین، برای جبران شدن مایعات از دست رفته از بدن، رژیم غذایی سالمی همراه با مایعات فراوان داشته باشید. داروهای تجویزشده از طرف پزشک را مصرف کنید و از استعمال دخانیات خودداری گردد. لازم است از سوتین‌های طبی که پزشک‌ تجویز کرده است، به صورت تمام‌وقت استفاده شود.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست