لیپوماتیک زیر بغل و سینه اضافی چیست؟

لیپوماتیک زیر بغل
جراحی زیبایی اندام

داشتن تناسب اندام و زیبایی در ناحیه بالاتنه خصوصا در خانم‌ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا الگوی چاقی در افراد مختلف متنفاوت است؛ عده‌ای دارای تجمع چربی در ناحیه بالاتنه هستند و عده‌ای دیگر این تجمع چربی را در ناحیه پایین تنه تجربه می‌کنند. افراد دارای بالاتنه چاق، بهترین کاندید برای لیپوماتیک زیربغل و لیپوماتیک سینه فرعی یا سینه اضافه هستند.

در این افراد، چربی بافت سینه علاوه بر ناحیه سینه، به کناره‌ها نیز افزوده می‌شود و حالت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند. در این مطلب، قصد داریم به جزییات لیپوماتیک زیر بغل و لیپوماتیک ناحیه سینه فرعی یا سینه اضافه بپردازیم و پاسخ تمام سوالات ذهنی شما را در این حوزه بررسی کنیم.

پس تا پایان، همراه ما باشید!

سینه فرعی یا سینه اضافه چیست؟

قطعا از همان کودکی تاکنون، همه ما اسم نقاط مختلف بدن‌مان را می‌دانیم؛ اما هیچ‌کدام تاکنون نام سینه فرعی به گوش‌مان نخورده است.

سینه فرعی یا سینه اضافه، ناحیه‌ای مابین زیربغل تا سینه‌ها است. این ناحیه با تجمع چربی، حالت برجسته پیدا می‌کند. این برجستگی معمولا در زمان پوشیدن لباس‌های بندی و سوتین، مشهود است.

این مشکل معمولا در ۲% الی ۶% خانم‌ها رایج است. اگر شما نیز دارای سینه اضافه هستید، قطعا از مشاهده آن متنفرید و می‌دانید که این ناحیه معمولا با رژیم غذایی و ورزش نیز به سختی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید که سینه فرعی در زمان بارداری و قاعدگی نیز، مانند بافت سینه دچار تورم و درد می‌شود. قطعا تحمل چنین شرایطی چندان مطلوب نیست و شما همیشه به‌دنبال راهی برای درمان این مشکل هستید.

در ادامه، به درمان با لیپوماتیک سینه فرعی یا همان سینه اضافه می‌پردازیم.

سینه اضافه چگونه ایجاد می‌شود؟

سینه اضافه یکی از مشکلات رایج در خانم‌ها و نادر در آقایان است که گاهی به‌دلیل اضافه وزن، تغییرات هورمونی و مشکلات ژنتیکی ایجاد می‌شود.

سینه اضافه در خانم‌ها عموما بعد از دوران بارداری و شیردهی ایجاد می‌شود. اصلی‌ترین علت ایجاد سینه اضافه، ژنتیک در افراد است. اگر توجه کنید، این موضوع در خانواده‌هایی که پدر یا مادر دارای چنین مشکلی هستند، بسیار بیشتر از سایر افراد است.

در چنین شرایطی حتی در زمان تناسب اندام نیز، سینه اضافه وجود دارد.

لیپوماتیک سینه فرعی چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، داشتن سینه فرعی یا سینه اضافه بسیار ناخوشایند است. شما می‌توانید به‌وسیله معجزه لیپوماتیک زیر بغل و سینه فرعی، از شر مشکلات سینه اضافه رها شوید. لیپوماتیک زیر بغل به شما این امکان را می‌دهد تا با کوچک‌ترین جراحت در ناحیه سینه و زیر بغل، اقدام به از بین بردن بافت چربی اضافه در کنار سینه کنید.

با استفاده از لیپوماتیک زیر بغل، هیچ برش اضافی در اطراف سینه مشاهده نمی‌شود و همچنین، هیچ محدودیت حرکتی بعد از جراحی تجربه نمی‌کنید. همین ویژگی‌ها، لیپوماتیک زیر بغل را تبدیل به بهترین روش درمان سینه فرعی یا سینه اضافه تبدیل کرده است.

اطلاع از نحوه انجام لیپوماتیک سینه فرعی یا سینه اضافه یا همان لیپوماتیک زیر بغل، بخش عظیمی از نگرانی‌ها و استرس‌های شما را به‌عنوان کاندید انجام این جراحی کوچک، کاهش می‌دهد.

اگر تجربه انجام لیپوساکشن در نواحی مختلف بدن‌تان را داشته باشید، قطعا چندان نگرانی از انجام این جراحی ندارید و می‌دانید که با کم‌ترین جراحات پوستی می‌توانید اندام دل‌خواه‌تان را به‌دست آورید.

لیپوماتیک زیر بغل معمولا در بیمارستان و مرکز جراحی انجام می‌شود. بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی، اولین اقدامی است که در اتاق عمل تجربه می‌کنید.

پزشک متخصص شما، یک برش چند میلی متری بسیار کوچک به اندازه رد شدن میله لیپوماتیک در زیر بغل ایجاد می‌کند. قرار دادن میله مخصوص لیپوماتیک جهت تخلیه چربی از ناحیه سینه اضافی و زیربغل، اقدام نهایی است که پزشک با استفاده از آن، زیبایی اندام شما را ایجاد می‌کند.

بعد از تخلیه چربی از سینه راست و چپ، پزشک متخصص لوله لیپوماتیک را از زیر بغل و سینه خارج می‌کند و محل برش روی پوست را بخیه می‌زند. در برخی مواقع، بنابر تشخیص پزشک، در این ناحیه لوله‌های باریکی به‌نام درن قرار می‌گیرد تا ترشحات احتمالی را طی دو روز پس از جراحی تخلیه کند و بهبودی را سرعت بخشد. تصمیم استفاده از درن یا عدم استفاده از آن، برعهده پزشک معالج شما است.

چرا باید برای لیپوماتیک زیر بغل و سینه فرعی اقدام کنید؟

شاید با مطالعه این مقاله، هنوز هم ندانید که چرا باید برای انجام لیپوماتیک زیر بغل و سینه فرعی اقدام کنید. قطعا اگر تجربه داشتن سینه فرعی یا سینه اضافه را داشته باشید، می‌دانید که گاهی برای پوشیدن لباس باز و تاپ، بسیار معذب بوده‌اید. گاهی نیز سال‌ها در پوشیدن لباس موردعلاقه‌تان، از سلیقه‌تان فاصله گرفته‌اید. قطعا با استفاده از لیپوماتیک زیر بغل و سینه اضافه، می‌توانید با لذت لباس‌های موردعلاقه‌تان را تهیه کنید و از پوشیدن آن و مشاهده خودتان در آینه لذت ببرید.

بهبود اعتماد به نفس و کسب انرژی مثبت از مشاهده خودتان در آینه، اصلی‌ترین عللی است که انجام لیپوماتیک زیر بغل و سینه را به شما توصیه می‌کند.

اندامی زیبا با لیپوماتیک زیر بغل

آیا لیپوماتیک زیر بغل فقط مختص خانم‌ها است؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که در این زمینه پرسیده می‌شود، همین است که لیپوماتیک زیر بغل و لیپوماتیک سینه فرعی یا سینه اضافه تنها مختص به خانم‌ها است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر!

به دلایل ژنتیکی و الگو‌های متفاوت اضافه وزن در افراد، ممکن است سینه اضافه در آقایان نیز ایجاد شده باشد. در چنین شرایطی، قطعا حس ناخوشایند مشابهی را در آقایان مشاهده خواهید کرد؛ پس نمی‌توان انجام لیپوماتیک زیر بغل را انحصاری دانست.

انجام این جراحی برای خانم‌ها و آقایان انجام می‌شود و معمولا نتیجه آن برای هر دو، بسیار رضایت‌بخش و مطلوب خواهد بود.

نتیجه لیپوماتیک زیر بغل یا لیپوماتیک سینه فرعی بعد از چه مدت قابل مشاهده است؟

معمولا، در جراحی‌های زیبایی باید بدانید که تورم و کبودی ناشی از انجام عمل جراحی تا مدتی پس از جراحی باقی می‌ماند؛ اما نکته مهم، مراقبت‌های بعد از عمل است که در صورت انجام با دقت هرکدام، می‌توان نتیجه بهتری از جراحی مشاهده کرد.

اگر بخواهید بدانید که نتیجه واقعی تغییرات حاصل از لیپوماتیک در قسمت زیر بغل و سینه فرعی را چه مدت بعد از جراحی می‌توانید مشاهده کنید، باید به این نکته اشاره کرد که نتیجه جراحی در افراد مختلف متفاوت است.

بدن افراد، ویژگی‌های گوناگونی دارد که تعیین کننده مدت زمان بهبودی، کاهش تورم و کبودی است؛ اما تقریبا می‌توان گفت که نتایج اولیه جراحی زیبایی لیپوماتیک زیر بغل، حدودا بعد از سه الی شش ماه قابل مشاهده است. اما برای از بین رفتن کامل تورم، باید حدود یک سال صبر کنید.

کاندیدای مناسب لیپوماتیک زیر بغل

همه افرادی که دارای چربی تجمع یافته در ناحیه زیر بغل هستند، می‌تواند کاندیدای مناسبی برای انجام لیپوماتیک زیر بغل باشند. در ادامه افرادی که کاندیدای مناسبی برای لیپوماتیک زیر بغل هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

یک دسته از افرادی که می‌توانند کاندیدای مناسبی برای لیپوماتیک زیر بغل باشند، اشخاصی هستند که تاکنون از روش‌های مختلف مثل برنامه ورزشی و رژیم غذایی برای کاهش وزن کمک گرفته و به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اند. زیرا در بسیاری از مواقع، روش‌هایی مثل کاهش وزن و رژیم غذایی اثرات موقت دارند و بعد از مدتی باز می‌گردند.

برخی افرادی صرفاً دارای چربی اضافی در ناحیه زیر بغل هستند. گاهی اوقات ممکن است چربی بدن فقط در برخی از مناطق خاصی تجمع پیدا کند. این دسته از افراد نیز می‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام لیپوماتیک زیر بغل باشند.

اشخاصی که به بیماری‌هایی مثل سلولیت و چربی تجمع یافته نامنظم مبتلا هستند، باید از روش‌هایی مثل جراحی لیپوماتیک برای کاهش حجم چربی‌ها در زیر سطح پوست استفاده کنند.

مزایای استفاده از لیپوماتیک زیر بغل چیست؟

قطعا شما نیز به دنبال کشف مزایای استفاده از لیپوماتیک سینه اضافه و زیر بغل هستید. اطلاع از مزایای فوق‌العاده‌ای که با خدمات مختلفی مثل لیپوماتیک زیر بغل به‌دست می‌آورید، انگیزه‌ای قوی برای اقدام جهت انجام جراحی لیپوماتیک زیر بغل است.

اولین و بهترین مزیت استفاده از لیپوماتیک زیر بغل، پنهان ماندن اسکار پوستی کوچکی است که بعد از لیپوماتیک خواهید داشت. هر چند این اسکار پوستی به اندازه برش دو سانتی است که میله لیپوماتیک را از خود عبور می‌دهد، اما برای عده زیادی از خانم‌ها چنین جای زخمی نیز، اهمیت دارد؛ پس با خیال راحت می‌توانید برای استفاده از لیپوماتیک زیر بغل اقدام کنید، زیرا اسکار پوستی لیپوماتیک در این ناحیه، در زیر چین طبیعی زیربغل و سینه پنهان می‌شود و هیچ‌کس از راز جراحی شما مطلع نخواهد شد.

برخلاف برخی دیگر از روش‌های جراحی، شما می‌توانید به‌راحتی و بدون نگرانی پیراهن آستین کوتاه و باز بپوشید و از اندام متناسب‌تان لذت ببرید.

مزایای استفاده از لیپوماتیک سینه اضافه و زیر بغل

آیا لیپوماتیک زیر بغل و لیپوماتیک سینه فرعی عوارض دارند؟

اطلاع از عوارض هر عمل جراحی، حق فرد متقاضی است. این اطلاعات برای جراحی‌های زیبایی و درمانی، باید در حقیقی‌ترین حالت ممکن در اختیار افراد قرار گیرد. معمولا لیپوماتیک زیر بغل و لیپوماتیک سینه فرعی، در صورتی‌که توسط پزشک متخصص باتجربه‌ای انجام شود، هیچ عارضه‌ای ندارد. هر چند، در بعضی افراد به‌دلیل عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل، احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد که مستقیما به نحوه مراقبت‌های بعد از عمل توسط افراد مرتبط است.

چگونه اسکار پوستی لیپوماتیک زیر بغل را از بین ببرید؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در بخش مزایای لیپوماتیک زیر بغل و سینه فرعی گفته شد، مشخص نبودن اسکار پوستی ناشی از لیپوماتیک است؛ اما بهتر است بدانید که همان اسکار پوستی کوچک را نیز، می‌توانید به‌وسیله درمان‌های ساده پوستی مثل استفاده از پمادهای مخصوص، بهبود بخشید.

استفاده از پمادهای لایه بردار و ترمیم کننده‌ای مثل پماد آلفا، بتا، سیلور و ژل کنتراکتیوبکس، نتیجه فوق‌العاده‌ای در بهبود اسکار پوستی بعد از لیپوماتیک زیر بغل خواهد داشت.

دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک زیر بغل

معمولا اطلاع از دوران نقاهت، شما را قادر می‌سازد تا برای گذر از دوران بعد از جراحی، برنامه ریزی کنید. اهمیت گذراندن دوران نقاهت به بهترین شکل، اثر مستقیمی بر نتیجه جراحی ‌زیبایی دارد.

سعی کنید تا دو هفته فعالیت بدنی خودتان را محدود کنید. مطلع باشید که چندین هفته الی چندین ماه، کبودی، تورم و بی‌حسی را در نواحی لیپوماتیک زیر بغل خواهید داشت.

درد بعد از جراحی حدود یک الی دو هفته وجود خواهد داشت که با استفاده از مسکن‌هایی که توسط پزشک تجویز می‌گردد، قابل کنترل است.

سعی کنید با تغذیه خوب و سالم‌خوری، مصرف نمک را کاهش دهید تا شاهد تورم و درد ناشی از مصرف نمک نباشید.

حتما تا چند هفته از پوشیدن سوتین‌های تنگ خودداری کنید و بهداشت محل بخیه را رعایت کنید. استفاده از گن‌های مخصوص برای ساپورت محل جراحی‌ شده، در صورتی‌که به تجویز پزشک باشد، نتیجه فوق‌العاده‌ای بر نتیجه جراحی خواهد داشت؛ پس در استفاده از این ساپورت‌ها، تنبلی نکنید.

تغذیه خوب و سالم‌ بعد از لیپوماتیک زیر بغل

انتخاب بهترین متخصص پزشک لیپوماتیک زیر بغل

با توجه به اینکه تعداد پزشکانی که فرایند لیپوماتیک زیر بغل را انجام می‌دهند بسیار زیاد است، بنابراین انتخاب بهترین متخصص برای انجام لیپوماتیک کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. برای انتخاب بهترین متخصص باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

۱.قبل از انتخاب متخصص به خوبی در صفحات گوگل جستجو کنید و نظرات کاربران یا مراجعه کنندگانی که قبلا از خدمات جراح استفاده کرده‌اند را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با نزدیکان خود که قبلا برای لیپوماتیک زیر بغل اقدام کرده‌اند مشورت کنید.

۲.ترجیحاً به صورت حضوری به چند مطب زیبایی مراجعه کنید و از نزدیک نمونه کارهای متخصص را ببینید. این کار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

۳.حتماً در یک جلسه مشاوره با پزشک شرکت کنید. در این جلسه مشاوره متوجه اخلاق پزشک متخصص خواهید شد. همچنین قادر خواهید بود درباره مسائل مختلف مثل هزینه انجام جراحی لیپوماتیک و مدت ماندگاری آن سوالاتی بپرسید.

هزینه لیپوماتیک در قسمت زیر بغل چقدر است؟

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که توسط مراجعه کنندگان برای انجام لیپوماتیک زیر بغل پرسیده می‌شود، هزینه آن است. اگر شما نیز می‌خواهید هزینه انجام جراحی زیبایی لیپوماتیک زیر بغل یا سینه اضافه را بدانید، باید مطلع باشید که اعلام هزینه بستگی به عوامل و پارامترهای مختلفی دارد. این پارامترها و کیفیت آن‌ها، تعیین کننده هزینه‌ای است که باید بابت لیپوماتیک زیر بغل پرداخت کنید.

کیفیت دستگاه لیپوماتیک و تکنولوژی به کار رفته در آن، یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که هزینه لیپوماتیک را تعیین می‌کند.

دومین پارامتر دارای اهمیت در تعیین هزینه، تخصص و تجربه پزشکی است که برای انجام این کار انتخاب می‌کنید. بدیهی است که پزشک بی‌تجربه و بدون تخصص، برای انجام این عمل زیبایی هزینه قابل توجهی نمی‌گیرد، اما انجام این جراحی زیبایی با نتیجه مطلوب، نیازمند کمک گرفتن از پزشک باتجربه و متخصصی است که جراحی‌های متعددی در این زمینه انجام داده است.

بدیهی است که هزینه پایین جراحی زیبایی لیپوماتیک، افراد زیادی را وسوسه می‌کند تا بدون تحقیق درخصوص تخصص و تجربه پزشک، اقدام به انجام جراحی کنند. اما شما چنین ریسکی نکنید! زیرا انجام لیپوماتیک زیر بغل درصورتی‌که چندان مطلوب انجام نشود، هزینه دوباره‌ای برای ترمیم به گردن شما می‌اندازد که گاهی ضرر و زیان مالی و جسمی آن برای‌تان بیشتر خواهد بود. پس با تحقیق کافی هزینه مناسبی برای انجام یک لیپوماتیک در ناحیه زیر بغل باکیفیت بپردازید.

خلاصه مطلب

زیبایی اندام و جذابیت، اصلی‌ترین نیازهای انسان در دوره زندگی است. با کمک لیپوماتیک زیر بغل و لیپوماتیک سینه فرعی یا سینه اضافه می‌توانید به اندام دل‌خواه‌تان برسید و از ظاهر نامناسبی که در سینه اضافه به بالاتنه اندام‌تان ایجاد شده است، رها شوید.

آیا حین فرآیند لیپوماتیک زیر بغل برش های عمیق روی سطح پوست ایجاد می ‌شود؟
لیپوماتیک زیر بغل در چند جلسه انجام می شود؟
تفاوت لیپوساکشن زیر بغل و لیپوماتیک زیر بغل چیست؟
آیا می‌توان از چربی‌های خارج شده در ناحیه زیر بغل استفاده دیگری کرد؟
آیا حین فرآیند لیپوماتیک زیر بغل برش های عمیق روی سطح پوست ایجاد می ‌شود؟

خیر، برش‌هایی که روی سطح پوست در ناحیه زیر بغل ایجاد می‌شود، معمولا ۲ تا ۶ میلی متر قطر دارند و بسیار سطحی هستند.

لیپوماتیک زیر بغل در چند جلسه انجام می شود؟

تعداد جلسات لیپوماتیک به حجم چربی‌های تجمع یافته زیر سطح پوست بستگی دارد. با توجه به اینکه چربی زیادی در ناحیه زیر بغل تجمع پیدا نمی‌کند، معمولا می‌توان این فرآیند را در یک جلسه انجام داد.

تفاوت لیپوساکشن زیر بغل و لیپوماتیک زیر بغل چیست؟

در فرایند لیپوساکشن، با استفاده از حرارت سلول‌های چربی زیر سطح پوست سوزانده می‌شوند و در مرحله بعد از بدن خارج خواهند شد. اما در فرآیند لیپوماتیک، کوچکترین آسیبی به سلول‌های چربی وارد نمی‌شود.

آیا می‌توان از چربی‌های خارج شده در ناحیه زیر بغل استفاده دیگری کرد؟

بله، اگر شخص بخواهد پزشک می‌تواند این مقدار چربی را به سایر نواحی بدن مثل لب، گونه و یا سایر نقاط که مقدار مناسبی چربی ندارند تزریق کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست