فرم دهی و کوچک کردن سینه با عمل زیبایی لیپوماتیک

فرم دهی و کوچک کردن سینه با لیپوماتیک
جراحی زیبایی سینه

افزایش حجم چربی سینه‌ها می‌تواند موجب افتادگی آن‌ها و مشکلاتی در ناحیه گردن و شانه‌های زنان گردد. به علاوه تاثیر قابل توجهی بر کاهش تناسب اندام و جذابیت افراد خواهد داشت. کوچک کردن و فرم‌دهی سینه‌ها به طور مشخص ناراحتی را در ناحیه گردن و شانه‌ها تسکین می‌دهد. به کمک روش لیپوماتیک سینه می‌توانید مشکلات زیبایی آن‌ها را برطرف کنید و برای انتخاب لباس دلخواه نیز راحت‌تر باشید.

کوچک کردن سینه می‌تواند ظاهر و اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد. این روش برای کسانی استفاده می‌شود که دچار افزایش چربی موضعی در ناحیه پستان‌ها شده‌اند. برای ترمیم ظاهر سینه‌ها روش‌ها متنوعی وجود دارد که پیش از انتخاب آن‌ها باید انتظارات خود را با پزشک معالج در میان بگذارید تا شما را در مورد مناسب‌ترین درمان‌ راهنمایی کند و مزایا و معایب آن‌ها را به شما نشان دهد. در این مقاله به طور جامع در مورد فرم‌دهی سینه به روش جراحی لیپوماتیک صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا خواهیم شد :

لیپوماتیک سینه چیست؟

بسته به ساختار سینه، اندازه آن و ویژگی‌های سلامت بیماران، پزشک متخصص بین روش لیپوماتیک یا جراحی برداشتن غدد چربی سینه یکی را انتخاب می‌کند. از آنجا که لیپوماتیک روشی ساده و کم تهاجم است ترجیح پزشکان این است که با این روش بافت چربی سینه را کاهش دهند. در جراحی کلاسیک حذف چربی سینه، بافت‌ها مستقیما برداشته می‌شوند، در حالی که در لیپوماتیک، چربی‌ها به وسیله ارتعاش از بافت جدا می‌شوند و از طریق سوراخ کوچکی که ایجاد شده به بیرون کشیده می‌شوند و از بدن خارج می‌شوند.

این روش بسیار ساده انجام می‌شود و جز زخم‌های کوچکی نیاز به برش جراحی ندارد. به همین دلیل آثار جراحی روی بدن نمی‌ماند و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

عوارض افزایش حجم چربی در سینه ها

چرا باید جراحی لیپوماتیک سینه را انجام داد؟

سینه‌های خیلی بزرگ با چربی اضافه علاوه بر اینکه جذابیت بانوان را کاهش می‌دهد و باعث تغییر فرم پستان‌ها می‌شود، می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی زنان نیز ایجاد کند. بزرگترین عوارضی که در زنان با سینه‌های بزرگ مشاهده می‌شود شامل موارد زیر است:

  • اختلالاتی در عضلات شانه، گردن، پشت و سیستم حرکتی ایجاد می‌شود. مطالعات علمی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از زنانی که به دلیل اندازه بزرگ سینه‌شان می‌خواهند عمل جراحی انجام دهند، از درد در کل قسمت فوقانی کمر، شانه، گردن و پایین کمر شکایت دارند.
  • علاوه بر کمردرد، علائم شایع عبارتند از: سردرد، درد در سینه‌ها، شیارهای عمیق روی شانه در ناحیه پشت.
  • به دلیل اندازه سینه، «اختلال خواب» دیده می‌شود. این زنان به دلیل وزن و حجم سینه‌ها در یافتن موقعیت خواب راحت مشکل دارند.
  • تقریبا همه خانم‌هایی که سینه‌های بزرگ دارند، رطوبت، قرمزی، خارش زیر سینه‌ها و سوزش پوست زیر سینه‌ها را تجربه می‌کنند.
  • بسته به اندازه سینه‌ها، آرتریت دژنراتیو گردن و پشت و بی‌حسی در دست‌ها ممکن است به دلیل تنش عصبی در ناحیه شانه ایجاد شود، البته کمتر اتفاق می‌افتد.
  • با توجه به اینکه سینه‌های بزرگ حرکات بدنی را نیز محدود می‌کند و انجام ورزش سخت است، در ورزش کردن نیز مشکل دارند و افزایش وزن به سرعت اتفاق می‌افتد.
  • علاوه بر اثرات منفی مانند کم تحرکی، افزایش وزن و مشکل در یافتن لباس مناسب، تاثیرات منفی بر زندگی اجتماعی و روابط انسانی دارد. کسانی که لیپوماتیک سینه انجام می‌دهند، می‌گویند که فعال‌تر در زندگی اجتماعی شرکت می‌کنند و فرصت‌های شخصی و حرفه‌ای بیشتری پیدا می‌کنند.

نکاتی که قبل از لیپوماتیک سینه باید در نظر بگیرید

  • برای خانم‌هایی که به تازگی زایمان کرده‌اند بهتر است یک دوره ۶ تا ۹ ماهه از پایان شیردهی گذشته باشد.
  • افرادی که سیگار و الکل مصرف می‌کنند باید دو هفته قبل از جراحی مصرف محرک‌ها را قطع کرده باشند.
  • بهتر است زنان این عمل را پس از اتمام دوره قاعدگی انجام دهند تا اندازه سینه‌های آن‌ها شکل واقعی‌تری داشته باشد.
  • بیماران باید اطمینان حاصل کنند که ناحیه زیر بغل و قفسه سینه در طول دوره دو هفته پس از عمل در معرض هیچ گونه اعمال سختی مانند اپیلاسیون قرار نگیرد.

ممکن است لازم باشد بیماران در مورد دوش گرفتن در سه روز اول پس از لیپوماتیک احتیاط کنند.

کاهش چربی بافت سینه با لیپوماتیک

فرآیند بهبودی پس از فرم دهی سینه با لیپوماتیک

یک یا دو روز پس از جراحی، ترشحات و التهابات اغلب از زخم‌های لیپوماتیک ایجاد می‌شود. این طبیعی است و هیچ نگرانی و وحشتی نباید وجود داشته باشد. توده‌های قابل لمس ممکن است در ناحیه سینه مشاهده شوند. این نیز تا زمانی که سینه کاملا با بافت و پوست منطبق شود طبیعی است. پس از این عمل تورم و کبودی به مدت ۲ تا ۳ هفته قابل مشاهده است.

زمان بهبودی ممکن است متفاوت باشد و در بیمارانی که به سرعت پس از جراحی لیپوماتیک به مصرف سیگار و الکل روی می‌آورند، ممکن است عوارضی ایجاد شود.

بسته به حساسیت فرد، ممکن است تورم و کبودی طولانی مدت روی پوست ایجاد شود. جای زخم و تورم حاصل به مرور زمان از بین می‌روند و پوست ظاهر طبیعی خود را به دست می‌آورد.

بعد از جراحی لیپوماتیک سینه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  • دوره نقاهت تا بهبودی کامل پس از عمل لیپوماتیک به طور متوسط ​​سه ماه طول می‌کشد. اگرچه در مدت بسیار کوتاه‌تری می‌تواند به انجام فعالیت‌های روزانه نیز بپردازد. پس از طی این دوره سه ماهه هیچ محدودیت حرکتی و ورزشی برای فرد وجود نخواهد داشت.
  • در سه روز اول پس از پیکرتراشی سینه از تماس ناحیه سینه با آب خودداری شود، اولین دوش با آب گرم باشد و پانسمان انجام شود. بسته به شرایط پس از عمل، کرم‌ها، محلول‌ها و مسکن‌های مکمل توصیه می‌شود. در سایر موارد لازم است با پزشک متخصص تماس بگیرید.
  • برش‌های کوچک ایجاد شده در ناحیه قفسه سینه تاثیر نامطلوبی بر زندگی بیمار ندارد و پس از عمل، معمولا بیمار در همان روز از بیمارستان مرخص می‌شود.
  • اگر بیمار سیگار می‌کشد، باید در این مدت سیگار را ترک کند و در دوران نقاهت نباید از سیگار و مواد محرک مشابه استفاده کند.
  • بیمار باید از حرکات ناگهانی، ورزش‌های سنگین، حرکات مبتنی بر رفلکس در زیر بازو و ناحیه قفسه سینه خودداری کند. تا زمانی که بافت سینه به طور کامل بهبود یابد، باید از کشش بازوها و حرکات مشابهی که توسط ناحیه قفسه سینه انجام می‌شود خودداری کرد.
  • مصرف منظم دارو، استفاده از گن طبی، مراقبت صحیح و پانسمان از جمله عواملی هستند که تاثیر زیادی در روند بهبودی دارند.
  • رژیم غذایی کاملی داشته باشید و از مصرف پروتئین و ویتامین کافی غافل نشوید. مصرف آب فراوان علائمی مثل تورم را کاهش خواهد داد.

چه کسانی می‌توانند عمل لیپوماتیک سینه انجام دهند؟

این روش عمدتا برای مردان و زنانی اعمال می‌شود که بیش از حد طبیعی تجمع چربی در ناحیه سینه دارند. تجمع چربی در ناحیه قفسه سینه باعث می‌شود که بیمار هم از نظر جسمی بد به نظر برسد و هم از نظر روانی احساس بدی داشته باشد.

به خصوص در زنان، افتادگی و درشت بودن سینه‌ها برای سلامتی و همچنین ظاهر بسیار بد از نظر جسمانی خطرناک است. در مردان، چربی‌هایی که به راحتی از بین نمی‌روند، معمولا در ناحیه قفسه سینه انباشته می‌شوند. به همین دلیل، این جراحی را می‌توان برای افرادی که بیش از حد طبیعی تجمع چربی در ناحیه قفسه سینه دارند و بالای ۱۸ سال سن دارند، انجام داد.

انجام این عمل افراد دارای مشکلات سلامتی، به ویژه مبتلایان به بیماری قلبی، افرادی که در اثر مصرف مواد مخدر آسیب دیده‌اند، کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند، افرادی که از الکل و سیگار به شکل افراطی استفاده می‌کنند، کسانی که دارای بیماری‌های ریوی هستند و همچنین کسانی که قبلا در ناحیه قفسه سینه جراحی کرده اند محدودیت‌هایی وجود دارد.

مراقبت صحیح و پانسمان بعد از لیپوماتیک

هزینه لیپوماتیک سینه چقدر است؟

عواملی مانند ساختار فیزیولوژیکی بیمار، میزان چربی انباشته شده در نواحی قفسه سینه، میزان چربی که باید از بیمار برداشته شود، سطح خطر بیمار و سن بیمار بر قیمت جراحی تاثیرگذار خواهد بود. یک جراح متخصص که با بیمار در این مورد صحبت می‌کند، جزئیات عمل مورد نظر را توضیح می‌دهد و سپس با توجه به عواملی که جزئیات عمل را تعیین می‌کند، هزینه آن را مشخص می‌کند.

آیا عمل لیپوماتیک درد دارد؟

پس از عمل، درد معمولا خفیف تا متوسط ​​است و با داروهای تجویز شده به خوبی تسکین می‌یابد. در ماه اول بعد از عمل، باید همیشه گن خود را بپوشید، به جز زمانی که دوش می‌گیرید آن را خارج نکنید.

عوارضی مانند خونریزی، تشکیل هماتوم، عفونت، مشکلات ترمیم، باز شدن زخم و عدم تقارن اگرچه نادر است اما در مواردی ممکن است بعد از عمل رخ دهد.

به ندرت ممکن است نکروز (به دلیل عدم وجود عروق) رخ دهد و مثلا باعث تغییر شکل هاله و نوک پستان شود. همچنین ممکن است از دست دادن موقتی حس لامسه وجود داشته باشد که در موارد نادر ممکن است دائمی باشد. این روش معمولا تاثیری بر توانایی شما در شیردهی ندارد. برای پیشگیری از ایجاد عوارض لازم است که به یک پزشک باتجربه مراجعه کنید.

عوارض لیپوماتیک

آیا جای زخم لیپوماتیک سینه باقی می‌ماند؟

پس از عمل در ابتدا اسکارهای قرمز رنگ روی پوست ایجاد می‌شود. پوشیدن گن طبی به بسته شدن سریع‌تر زخم‌ها و در نتیجه کاهش جای زخم کمک می‌کند. در ماه‌های اول پس از فرم‌دهی سینه، جای زخم‌ها محو می‌شوند و رنگی نزدیک به پوست اطراف به خود می‌گیرند. سرعت بخشیدن به التیام جای زخم با استفاده از کرم‌های مراقبتی و اجتناب از قرار گرفتن در معرض شدید نور آفتاب امکان‌پذیر است.

تفاوت ماموپلاستی و لیپوماتیک چیست؟

ماموپلاستی نسبت به لیپوماتیک یک روش قدیمی‌تر است. از ماموپلاستی نیز برای اصلاح حجم زیاد سینه و کاهش چربی‌های آن استفاده می‌شود. ماموپلاستی همچنین محل قرار گرفتن نوک سینه را نیز اصلاح می‌کند. این روش در مقایسه با لیپوماتیک تهاجم بیشتری به  بدن وارد می‌کند. به همین دلیل خونریزی و سایر عوارض در این روش بیشتر خواهد بود. به همین دلایل پزشکان ترجیح می‌دهند در صورت امکان از لیپوماتیک برای کاهش حجم و فرم‌دهی سینه استفاده کنند.

ماموپلاستی در مقایسه با لیپوماتیک

برای آشنایی بیشتر با جراحی لیفت سینه با لیزر این مقاله را از دست ندهید.

جمع‌بندی

چنانچه سینه‌های شما به دلیل افزایش بافت چربی زیبایی خود را از دست داده‌اند یا اینکه با مشکلات سلامتی مواجه شده‌اید می‌توانید با عمل لیپوماتیک چربی اضافه را خارج کنید و زیبایی و جذابیت را به سینه‌های خود برگردانید. بزرگ شدن بیش از حد سینه‌ها می‌تواند باعث بروز درد و مشکلاتی در ناحیه کمر و شانه‌های زنان شود.

همچنین مردانی که دچار افزایش چربی سینه‌های خود شده‌اند می‌توانند با این روش شکل عادی بدن خود را بازیابی کنند. لیپوماتیک یک روش ساده است که با کمترین تهاجم انجام می‌شود و در مدت کوتاهی بهبود می‌یابد. بهتر است بین زایمان و لیپوماتیک فاصله‌ای چند ماهه وجود داشته باشد و دو هفته قبل از عمل مصرف سیگار و الکل را ترک کنید. همچنین تا دو هفته پس از عمل نیز از مصرف این مواد خودداری کرده و در این مدت رژیم غذایی مناسب داشته باشید و از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید. در این مقاله به معرفی کامل لیپوماتیک سینه پرداختیم و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری در مورد این روش زیبایی دارید می‌توانید سایر مقالات سایت ما را مطالعه کنید.

آیا ماموگرافی باید قبل از لیپوماتیک سینه انجام شود؟
آیا شیردهی بعد از جراحی زیبایی سینه امکان پذیر است؟
آیا جراحی لیپوماتیک باعث افزایش احتمال سرطان سینه می‌شود؟
آیا ماموگرافی باید قبل از لیپوماتیک سینه انجام شود؟

قبل از جراحی سینه، ممکن است ماموگرافی برای مشاهده وضعیت سینه و وجود هرگونه کیست خوش‌خیم یا سرطانی تجویز شود. یکی دیگر از دلایل ماموگرافی قبل از کوچک کردن سینه این است که به دلیل آناتومی پستان که پس از جراحی تغییر می‌کند، این نتیجه، تصویر مرجع برای ماموگرافی‌های آینده است. مشاهده وضعیت اولیه پستان برای رادیولوژیستی که ماموگرافی را در سال‌های پس از جراحی تفسیر می‌کند مهم خواهد بود.

آیا شیردهی بعد از جراحی زیبایی سینه امکان پذیر است؟

در تعیین روش کوچک کردن سینه، وضعیت افتادگی سینه، اندازه آن، سن فرد و تقاضای شیردهی در آینده مهم است. با توجه به این‌ها، روش کوچک کردن سینه تعیین می‌شود. پس از جراحی سینه، می‌توان با برخی تکنیک‌ها از شیردهی بیشتر محافظت کرد. به طور عادی انجام لیپوماتیک نباید اثری بر توانایی شیردهی داشته باشد، اما لازم است که از مهارت و تجربه پزشک خود برای انجام عمل اطمینان حاصل کنید.

آیا جراحی لیپوماتیک باعث افزایش احتمال سرطان سینه می‌شود؟

جراحی فرم‌دهی سینه باعث سرطان نمی‌شود. قبل از جراحی لیپوماتیک، در صورت تشخیص پزشک ماموگرافی و معاینات سونوگرافی پستان و معاینات اولیه به طور معمول انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست