درمان درد کمر و گردن با کوچک کردن سینه

جراحی زیبایی سینه

خانم‌ها به‌دلیل فرم خاص اندام‌شان، ممکن است دچار مشکلات خاصی شوند که کشف دلیل آن معمولا توسط پزشکان باتجربه ممکن است. خیلی از شما عزیزان، شاید اصلا ندانید که گردن درد و کمر دردی که تجربه می‌کنید، از عوارض سینه بزرگتان باشد!

سینه آویزان زنان، تنها از نظر زیبایی، آن‌ها را دچار مشکل نمی‌کند، بلکه سلامت جسمی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عمل جراحی پستان جهت کوچک کردن سینه، تنها راه درمان درد کمر و گردن زنان در این شرایط است.

برخلاف تصور عوام که عمل ماموپلاستی کاهشی را تنها با انگیزه زیبایی می‌شناسند، عمل جراحی پستان به قصد کوچک کردن سینه، جراحی درمانی است.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر عمل کوچک کردن سینه، مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

پس تا پایان، همراه ما باشید!

جراحی سینه چیست؟

یکی از جراحی‌های زیبایی و درمانی که در خانم‌ها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده، جراحی سینه است. تغییر سایز سینه، ایجاد تناسب، کوچک کردن سینه، بزرگ کردن سینه با پروتز یا تزریق چربی به سینه، ترمیم سینه تخلیه‌شده و جراحی درمانی سرطان سینه، همه در شاخه جراحی سینه قرار می‌گیرد.

معمولا، خانم‌ها با انگیزه‌های متفاوتی برای جراحی سینه به پزشک مراجعه می‌کنند. پزشک باتوجه به مشکلات مراجعه کننده، فرم اندام، شرایط بدنی و سلامتی فرد، بهترین تکنیک جراحی سینه را معرفی می‌کند و از مزایا و معایب آن، برای مراجعه کننده می‌گوید.

معمولا تصمیم نهایی برای انتخاب تکنیک جراحی و نحوه انجام آن، بر عهده مراجعه کننده است. در ادامه، به یکی از جراحی‌های مهم و اثرگذار در سلامت جسمی زنان می‌پردازیم.

جراحی کوچک کردن سینه چیست؟

ماموپلاستی کاهشی یا جراحی کوچک نمودن سینه، به جراحی گفته می‌شود که در آن، با استفاده از تکنیک‌های به‌روز، بافت اضافی سینه و چربی‌های اضافی به همراه پوست اضافی سینه، برداشته می‌شود و حجم سینه تاحد دل‌خواه کاهش می‌یابد.

در عمل کوچک کردن سینه، معمولا لیفت سینه نیز انجام می‌شود و بعد از این جراحی، سینه‌ها شکل و فرم ایستاده‌ای دارند. در واقع، با جراحی کوچک کردن سینه می‌توان سینه آویزان زنان را، به‌طور دائمی لیفت کرد.

درمان درد کمر و گردن زنان با عمل جراحی سینه

چرا باید برای جراحی کوچک کردن سینه اقدام کنید؟

بزرگ بودن سینه در خانم‌ها تا حدی، زیبایی و جذابیت اندام آن‌ها را افزایش می‌دهد، اما زمانی که این حجم به میزان زیادی افزایش پیدا کند، مشکل سینه آویزان زنان ایجاد خواهد شد.

عوارض سینه‌های بزرگ، اول در نواحی پوست مشاهده می‌شود. کشیدگی پوست و ترک‌های پوستی که خارش و درد در ناحیه سینه ایجاد می‌کنند، از رایج‌ترین مشکلات و عوارض سینه بزرگ است.

تعرق در ناحیه زیر سینه نیز، اصلی‌ترین علت حساسیت‌های پوستی در این ناحیه است. معمولا با عمل جراحی پستان و کوچک کردن سینه، می‌توانید این مشکلات را حل کنید.

از عوارض سینه بزرگ در خانم‌ها، می‌توان به کمردرد و گردن درد اشاره کرد. این مشکلات، تنها به‌وسیله ماموپلاستی کاهشی درمان می‌شوند؛ پس اگر شما هم درگیر این مشکلات هستید، قبل از آسیب جدی به مهره‌های کمر و گردن، حتما برای درمان درد کمر و گردن زنان، این جراحی را انجام دهید.

تعرق در ناحیه زیر سینه

عمل کوچک کردن پستان چگونه انجام می‌شود؟

افرادی که دارای سینه‌های بزرگی هستند، برای انجام این جراحی باید به متخصص جراحی زیبایی مراجعه کنند. متخصصین زیبایی و جراحی پلاستیک، بهترین پزشکانی هستند که باتوجه به پارامترهای مختلف و مهمی که در فرد مشاهده می‌کنند، بهترین تکنیک را برای جراحی انتخاب خواهند کرد.

برای انجام عمل کوچک نمودن سینه، پس از معاینات اولیه و انجام آزمایشات پیش از جراحی، تاریخ عمل مشخص می‌شود. پزشک با استفاده از بیهوشی عمومی، عمل کوچک کردن سینه را آغاز می‌کند.

این عمل حدود ۲ الی ۴ ساعت طول می‌کشد. تکنیکی که پزشک برای کوچک کردن سایز سینه و لیفت آن استفاده می‌کند، بستگی به سایز سینه و میزان افتادگی آن دارد.

نوع پوست نیز، پارامتر مهمی در انتخاب تکنیک جراحی است. انتخاب این تکنیک، اصلی‌ترین اثر را در نتیجه جراحی خواهد داشت. پس سعی کنید، با انتخاب درست پزشک معالج‌تان، بهترین نتیجه را از جراحی کوچک کردن سینه مشاهده کنید و موفق به درمان درد کمر و گردن شوید.

آیا تغییر سایز سینه با ورزش امکان پذیر است؟ برای یافتن جواب این مقاله را از دست ندهید.

در چه شرایطی کوچک کردن سینه برای کاهش درد کمر و گردن پیشنهاد نمی‌شود؟

گاهی بر اساس تشخیص پزشک از شرایط مراجعه کننده، انجام جراحی کاهش حجم سینه، برای بعضی افراد پیشنهاد نمی‌شود. شاید این افراد به شدت درگیر عوارض سینه‌های بزرگ باشند، اما عمل جراحی پستان برای آن‌ها ممنوعیت دارد.

این افراد، حتی برای درمان درد کمر و گردن زنان نیز، نمی‌توانند اقدام به جراحی کنند. افرادی که دچار بیماری قلبی و عروقی هستند، معمولا توسط پزشک از انجام جراحی کوچک کردن سینه منع می‌شوند.

خانم‌هایی که دیابت دارند نیز، به‌دلیل اختلال در بهبود زخم و مشکلات متعدد دیگر، کاندید مناسبی برای انجام این جراحی نیستند.

دختر خانم‌هایی که در سنین زیر ۱۸ سال هستند نیز، معمولا توسط پزشکان متخصص برای انجام جراحی کوچک کردن سینه پذیرفته نمی‌شوند؛ زیرا رشد اندام‌های بدن در آن‌ها هنوز تمام نشده و جراحی، ممکن است بعد از چند سال اثربخشی مناسبی نداشته باشد و ناچار به انجام جراحی دوم شوند.

عمل کوچک کردن سینه و خانم های دارای بیماری خاص

بسیاری از پزشکان، خانم‌های دارای اضافه وزن زیاد را نیز، از انجام جراحی کم کردن حجم سینه، منع می‌کنند؛ زیرا با کاهش وزن، فرم اصلی اندام آن‌ها مشخص خواهد شد و آن‌ زمان، بهترین وقت تصمیم گیری برای جراحی سینه آویزان زنان است.

کدام کمر درد و گردن درد به دلیل بزرگی سینه ایجاد می‌شود؟

شاید شما هم کنجکاو باشید که بدانید، دردی که در ناحیه گردن و کمر افراد ایجاد می‌شود، با چه مشخصه‌ای بروز می‌کند و از کجا باید بدانید که این نوع درد، عوارض سینه بزرگ است؟

بدن انسان، دارای مرکز ثقل و ترازبندی جالبی است که معمولا با حفظ تناسب اندام، در بهترین حالت ممکن قرار دارد. اما، در صورتی که دچار افزایش وزن شوید و سینه‌های حجیم و سنگینی داشته باشید، کم کم درگیر عوارض سینه بزرگ خواهید شد؛ زیرا سینه‌های سنگین، به‌طور مداوم کمر، گردن و شانه‌ها را به سمت جلو می‌کشد. این فشار، علاوه بر آسیب‌هایی که برای مهره‌های ستون فقرات ایجاد می‌کند، ممکن است به عصب‌های ظریفی که از نواحی شانه، قفسه سینه و عضلات این نواحی عبور می‌کنند، فشار وارد نموده و این فشار، به‌صورت درد در ناحیه گردن و پشت احساس شود.

درمان درد کمر و گردن زنان در چنین شرایطی، با عمل کوچک کردن سینه امکان‌پذیر است.

عوارض سینه بزرگ در زنان فقط محدود به ناحیه کمر و گردن است؟

شاید به‌نظر برسد که اصلی‌ترین علت عمل کوچک کردن سینه در خانم‌ها، درمان درد کمر و گردن زنان باشد. اما بهتر است بدانید که درمان درد کمر و گردن در زنان، تنها بخشی از ماجرا است. سنگینی که سینه‌ها برای فرد ایجاد می‌کنند، موجب تغییر شکل در اسکلت اصلی اندام او می‌شود. معمولا خانم‌هایی که دارای سینه‌های بزرگ هستند، اندام خمیده‌ای دارند و به مرور با افزایش سن، دچار مشکلات جدی در ناحیه کمر می‌شوند.

چه عواملی موجب بزرگ شدن سینه در خانم ها و بروز کمردرد و گردن درد می‌شود؟

یکی از سوالات رایجی که از پزشکان پرسیده می‌شود، همین است که چرا خانم‌ها درگیر عوارض سینه بزرگ می‌شوند. دقیقا چه زمان این اتفاق می‌افتد و چه عواملی موجب این مشکل می‌شوند؟

در پاسخ به این سوال، باید گفت، عواملی که موجب افزایش وزن، افتادگی سینه و بزرگ شدن آن شود، در بروز عوارض سینه بزرگ موثر است.

خانم‌هایی که دچار اضافه وزن هستند و یا بعد از دوران بارداری و شیردهی، پدیده سینه آویزان زنان را تجربه می‌کنند، همگی در معرض خطر عوارض سینه بزرگ قرار دارند.

آیا درمان درد کمر و گردن زنان بدون جراحی کاهش حجم سینه ممکن است؟

همان‌طور که از ابتدا توضیح داده شد، جراحی کوچک کردن سینه یکی از بهترین و قطعی‌ترین روش‌های درمان کمر درد و گردن درد ناشی از بزرگی سینه‌ها است؛ اما در صورتی‌که برخی زنان به‌دلیل دارا بودن بیماری‌های زمینه‌ای و یا ترس از جراحی، امکان استفاده از این روش را نداشته باشند، بهترین راه بهبود کمر درد و گردن درد ناشی از عوارض پستان بزرگ، کاهش وزن اصولی و ورزش منظم است.

معمولا با استفاده از رژیم غذایی، کاهش وزن مناسب و تقویت عضلات کمر، گردن و سینه‌ها، می‌توان تا حدودی درمان درد کمر و گردن زنان را انجام داد.

مزایای کوچک کردن سینه چیست؟

معمولا برای انجام هر جراحی زیبایی و درمانی، نیاز به اطلاع از مزایا و فواید آن داریم، تا انگیزه‌ای قوی برای انجام آن عمل داشته باشیم. عمل جراحی پستان نیز، همین‌طور است.

کوچک کردن سینه معمولا اولین اثر را در روحیه خانم‌ها می‌گذارد. زیبایی، جذابیت و تناسب اندام از اولین نشانه‌های این جراحی است.‌

تاثیر کوچک کردن سینه بر روحیه زنان

عمل کوچک کردن سینه تنها زیبایی فرد را بازگردانی نمی‌کند، بلکه سلامت جسمی و روحی او را نیز، بازمی‌گرداند. درمان درد کمر و گردن زنان با این جراحی، سلامت جسمی آن‌ها را بهبود می‌بخشد و درمان سینه آویزان زنان، اعتماد به نفس و روحیه نه چندان مطلوب آن‌ها را تقویت می‌کند؛ پس می‌توان گفت، با انجام این جراحی می‌توانید مزیت‌های گوناگونی از آن کسب کنید.

معایب عمل جراحی پستان و کوچک کردن آن چیست؟

یکی از معایب عمل کوچک کردن سینه، محدود شدن کشسانی پوست در ناحیه سینه است. این موضوع، برای افرادی که قصد بارداری و شیردهی دارند،‌ محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند. وجود اسکار زخم در ناحیه سینه و احتمال بروز عفونت در آن ناحیه، از دیگر نگرانی‌هایی است که باید آن را بررسی کنید و در خصوص انجام جراحی تصمیم بگیرید؛ زیرا جای زخم و بخیه در ناحیه سینه، برای همیشه باقی می‌ماند و فقط با گذشت زمان و استفاده از کرم‌های ترمیم کننده، کم‌رنگ می‌شود.

بی حسی که پس از عمل، در سینه و نوک سینه وجود دارد، شاید برای مدت زمان طولانی باقی بماند و حس جنسی در این ناحیه، برگشت‌پذیر نباشد. این موارد، معایبی بود که در مقایسه با مزایایی مثل درمان در کمر و گردن در زنان، چندان مهم به‌نظر نمی‌رسد!

خلاصه مطلب

گاهی ممکن است به‌دلیل افزایش وزن، شیردهی و عوامل ژنتیکی، دارای سینه‌های بزرگ و افتاده‌ای باشید. مشکلات و عوارض سینه بزرگ، تنها در زیبایی و ظاهر نیست. مشکلات پوستی، فشار زیاد به گردن و کمر، کاهش اعتماد به نفس و تغییر فرم اندام، اصلی‌ترین مشکلاتی است که سینه بزرگ برای شما ایجاد می‌کند. امروزه با استفاده از عمل جراحی پستان می‌توان به درمان درد کمر و گردن زنان کمک شایانی کرد و آن‌ها را از شر سینه های بزرگ نجات داد.