رفع افتادگی و عدم تقارن سینه ها

رفع عدم تقارن سینه ها
جراحی زیبایی سینه

رفع عدم تقارن سینه‌ها، بسته به اینکه دلیل این مشکل و میزان و شدت آن چقدر باشد، با روش‌های متفاوت انجام خواهد شد. در گام نخست باید مطمئن شد که این مشکل ناشی از بیماری خاصی نباشد. به طور معمول در ۶۰ تا ۸۰ درصد از خانم‌ها، این عدم تقارن در سینه‌ها به‌طور طبیعی وجود دارد که میزان آن در هر شخص متفاوت است.

برای رفع عدم تقارن سینه‌ها می‌توان از روش‌های جراحی پلاستیک استفاده کرد. برای این کار نخست باید به فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه کنید تا با معاینه دقیق مشخص کند کدام سینه شما فرم طبیعی ندارد و دچار افتادگی یا عدم رشد کافی و مناسب است. سپس می‌توان یک یا هر دو سینه را جراحی کرد تا به اندازه مناسب برسند.

این کار با کمک روش‌هایی مانند لیفت سینه، عمل پروتز سینه و یا تزریق چربی به سینه  قابل انجام است. در شرایط خاص شاید حتی نیاز به کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی نیز باشد. اما اینکه کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب است بسته به تشخیص جراح دارد.

در این مقاله به بررسی دلایل عدم تقارن سینه، راه‌های رفع همیشگی و ماندگار عدم تقارن در سینه‌ها و نکاتی که در مورد جراحی سینه مهم هستند، پرداخته شده است. بد نیست پیش از مراجعه به جراح پلاستیک، این موارد را با هم مرور کنیم:

انواع عدم تقارن سینه ها

عدم تقارن سینه ها ممکن است انواع مختلفی داشته باشد مانند نبود همسانی و هماهنگی در:
• شکل سینه ها
• موقعیت سینه ها
• حجم سینه سینه ها
گاهی به وجود آمدن عدم تقارن در سینه ها نرمال هستند و ممکن است در طول زندگی تغییر کند و یا در برهه‌ای ایجاد شود و سپس خود به خود رفع شود. برای مثال، به وجود آمدن عدم تقارن در سینه‌ها معمولاً در دوران بلوغ، بارداری و در طول دوران شیردهی، بسیار شایع است.
از آنجایی که عدم تقارن در سینه‌ها الزاما خطرناک نیست اما بهتر است توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد؛ به‌ویژه اگر ناگهانی و بدون دلیل مشخصی باشد. برای مثال فیبرویدها یا تومورهای غیر سرطان‌زای سینه می‌توانند یکی از دلایل ایجاد عدم تقارن در سینه‌ها باشند. همچنین برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که عدم تقارن در سینه‌ها، با توجه به نتایج ماموگرافی و یا رادیولوژی سینه، می‌تواند نشانه‌ای از افزایش احتمال خطر سرطان پستان باشد.

آیا عدم تقارن در سینه ها طبیعی است؟

 نکات مهم درباره ی عمل ماموپلاستی کاهشی را در مقاله‌ی عمل کوچک کردن سینه بخوانید!

آیا عدم تقارن در سینه ها طبیعی است؟

در بیشتر خانم‌ها، عدم تقارن در سینه کاملاً طبیعی است. در واقع دو طرف بدن در همه انسان‌ها ممکن است کمی متفاوت باشد. حتی اندازه دست‌ها، پاها و یا گوش‌ها نیز همواره یکسان نیست. اندازه متفاوت سینه ها معمولا دلیلی برای نگرانی ندارد؛ به‌ویژه تغییرات اندازه زیر ۲۰ درصد. با این حال بهتر است با معاینه و ماموگرافی منظم از سلامت خود مطمئن شوید.
درواقع اصطلاحی میان جراحان پلاستیک وجود دارد که سینه‌های یک فرد مانند دو خواهر هستند که بسیار شبیه هم می‌باشند اما دوقولهای همسان نیستند؛ در نتیجه کاملا طبیعی است که باهم متفاوت باشند یا رشد همسانی نداشته باشند.
دلایل احتمالی دیگری نیز برای عدم تقارن سینه ها وجود دارد:
• تنوع در بافت‌های رشته‌ای و ترکیب چربی‌های موجود در سینه‌ها
• امکان ایجاد ناهمواری در قفسه سینه هنگام تشکیل آن در رحم مادر که در نتیجه این ناهنجاری، یک طرف از سینه‌ها برجسته‌تر از سمت دیگر می‌شود
• وجود کیست در پستان‌ها
• فیبروسیس یا مقدار زیادی بافت فیبری درون بافت رشته‌ای سینه‌ها

دیگر دلایل طبیعی عدم تقارن سینه ها

معمولا در دوران بلوغ، سینه‌های چپ و راست با سرعتی متفاوت رشد می‌کنند. به همین دلیل ممکن است سینه ها نامتقارن شوند. این عدم تقارن گاهی پس از پایان رشد سینه‌ها از بین می‌رود و در برخی موارد نیز باقی می‌ماند که قابل درمان است.
همچنین تغییرات هورمونی می تواند باعث شود که سینه‌ها در هر برهه از زندگی شخص تغییر اندازه پیدا کنند؛ برای مثال:
• در بخش‌های خاصی از چرخه قاعدگی
• در دوران بارداری و یا شیردهی
• در طول دوران یائسگی و یا هنگان نزدیک شدن به این دوره
• در صورت استفاده از قرص‌های پیشگیری از بارداری

مواردی که بر اندازه و شکل سینه تاثیر می‌گذارد

سینه‌های لوله‌ای شکل: این مشکل هیپوپلاسیا نامیده می شود و می‌تواند در یک یا هر دو پستان در زمان بلوغ و رشد سینه‌ها، ایجاد شود.

آماستیا یا آمازیا: باعث بروز مشکلاتی در رشد بافت پستان، سینه یا نوک پستان می‌شود. در نتیجه کوچک و بزرگ شدن سینه‌ها، تغییر زاویه و کج شدن نوک پستان در پی این مشکل رخ خواهد داد.

سندرم لهستانی: در این مورد اگر یک ماهیچه سینه به درستی رشد نکند، بر اندازه سینه و فرم آن تاثیر می‌گذارد و ممکن است یکی از سینه‌ها برجسته‌تر دیده شود.

روش‌های رفع عدم تقارن سینه ها

نخست باید توجه کرد که چه مشکلی موجب عدم تقارن در سینه ها شده است. برای مثال آیا باید ماهیچه‌های زیر بافت سینه هم جراحی و اصلاح شود و یا تنها تغییر در اندازه سینه‌ها کفایت می‌کند. دوم اینکه اندازه سینه ها پس از جراحی باید با بدن شما متناسب باشد. در این میان جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی باید از دانش زیبایی‌شناسی بهره ببرد و اندازه‌ای متناسب با دیگر اندام‌های شما را پیشنهاد دهد.

کاهش اندازه سینه و یا افزایش اندازه؟

در رفع عدم تقارن سینه ها هم می‌توان سینه بزرگ‌تر را کوچک کرد و هم می‌توان سینه کوچک را افزایش سایز داد. این که کدام روش انتخاب شود به اندازه سینه‌های شما، نوع مشکلی که وجود دارد و همچنین خواست ذهنی شما از اندازه مناسب سینه‌ها بستگی دارد.

معمولا بزرگ کردن سینه کوچک‌تر در خانم‌های جوان‌تر انجام می‌شود که هنوز دچار افتادگی سینه نشده‌اند. در خانم‌هایی که بارداری و شیردهی را تجربه کرده‌اند و یا به دلیل افزایش وزن و یا بالا رفتن سن دچار افتادگی سینه شده‌اند، لیفت یا بالا کشیدن یک یا هر دو سینه، به زیبایی و تقارن سینه‌ها کمک می‌کند.

در این میان معمولا ایجاد تغییرات در قطب بالایی سینه‌ها (نیمه بالایی پستان) برای تغییر در فرم و اندازه آن‌ها بیشتر مورد توجه و مقبولیت میان جراحان است. چرا که ظاهر برجسته‌تر و بزرگتری به سینه‌ها می‌دهد و در افزایش اعتماد به نفس و رضایت خانم‌ها تاثیر بیشتری دارد.

در رفع عدم تقارن سینه ها هم می‌توان سینه بزرگ‌تر را کوچک کرد

لیفت سینه

انجام لیفت یا بالا کشیدن سینه (ماستوپکسی)، یک عمل جراحی است که سینه‌های افتاده و آویزان را بالا می‌کشد و به جای درست خود منتقل می‌کند. در این روش جراحی، برش‌هایی روی سینه ایجاد می‌شود. سپس جراح پوست اضافه را برمی‌دارد و فرم سینه را اصلاح می‌کند. لیفت سینه علاوه بر اینکه شکل سینه‌ها را گرد و طبیعی می‌سازد، بلکه نوک و هاله سینه را نیز به محل طبیعی خودش برمی‌گرداند. همچنین در مواردی می‌تواند با کوچک‌ کردن اندازه سینه نیز همراه باشد. در لیفت سینه، بافت‌ و غدد شیری که از حالت طبیعی خارج شده‌اند، بالا برده می‌شوند تا ظاهری گرد و طبیعی ایجاد شود.

تغییرات مثبت و ماندگاری پس از لیفت سینه به وجود خواهد آمد از جمله:

  • بالا بردن نوک و هاله سینه
  • بالا آمدن سینه‌های افتاده و رسیدن به فرم متناسب با بدن
  • کاهش اندازه هاله اطراف نوک سینه
  • گرد شدن و کوچک شدن سینه‌های باریک و بلند بدون کوچک شدن سینه
  • رفع قطعی و ماندگار عدم تقارن در سینه‌ها
  • سفت و خوش‌فرم شدن سینه‌ها

روش جراحی لیفت سینه

برای انجام جراحی لیفت سینه، نخست محل برش‌ها با ماژیک روی پوست سینه علامت شده می‌شود. شکل برش بسته به نیاز و تکنیک مورد استفاده، متفاوت خواهد بود. در مرحله بعد پوست سینه برش می‌خورد و بخش‌های اضافی آن برداشته می‌شود. با برش‌های عمودی از بالا به پایین و برشی افقی در زیر سینه که شکل یک لنگر را دارد، جراح در سینه‌ها فرم گرد و طبیعی ایجاد می‌کند. همچنین با برش‌ دور هاله سینه، می‌توان آن را از جای فعلی خود جدا کرد و بالاتر برد.

در پایان عمل، گوشه‌های برش خورده‌ی پوست، بخیه می‌خورد و سینه به فرم مناسب می‌رسد. البته وجود ورم و تجمع خون در بافت‌های سینه تا چند ماه نمی‌گذارد تا فرم نهایی و اصلاح شده سینه خود را ببینید.

پروتز سینه

کار گذاشتن پروتز یا ایمپلنت در سینه، یک جراحی کم خطر و کم عارضه برای خانم‌ها است که زرفداران بسیاری نیز دارد. عمل پروتز سینه، معمولا بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به سینه‌های بزرگ و متقارن است.

مشکلات و عوارض پروتز سینه در گذشته بیشتر بود از جمله پاره شدن کیسه پروتز آب‌نمک و خارج شدن مایع درون آن. همچنین فیبروز یا بافت‌های سفت درون سینه و ایجاد درد و بدفرمی، از دیگر عوارض جانبی بود. امروزه اما با کمک پروتزهای سیلیکونی جدید و تکنیک‌های مناسب جراحی، این عوارض به حداقل رسیده است. حتی وجود پروتزهای لایف تایم این امکان را فراهم می‌کند که تا پایان عمر نیازی به تعویض پروتز سینه نداشته باشید.

پروتز سینه برای درمان سینه های نامتقارن

عمل پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

برای جراحی پروتز سینه و کار گذاشتن پروتزهای سیلیکونی، نخست باید یک برش در پوست سینه ایجاد شود. این برش می‌تواند در محل‌های مختلفی ایجاد گردد که بسته به تکنیک جراحی، اندازه پروتزها و فرم سینه، توسط جراح فوق تخصص پلاستیک انتخاب می‌شود. محل‌های معمول برش عبارت‌اند از:

  • زیر هاله سینه
  • زیر سینه (که معمول‌تر است)
  • بالای شکم
  • زیر بغل

پس از ایجاد برش در پوست، پروتز درون سینه کار گذاشته می‌شود. بسته به شکل اولیه سینه و میزان تغییر شکل مورد نظر، می‌توان پروتز را زیر بافت نرم سینه و روی عضلات جاگذاری کرد و یا آن را در پشت بافت ماهیچه سینه گذاشت. در کسانی که سینه کوچکی دارند معمولا پروتز در پشت عضلات کار گذاشته می‌شود؛ چرا که اگر زیر بافت نرم وری ماهیچه‌های سینه قرار گیرد ممکن است لبه‌های آن از زیر پوست مشخص شود.

همچنین در خانم‌هایی که نیاز به لیفت سینه دارند اما هنوز سینه‌های بزرگتری می‌خواهند، می‌توان عمل پروتز سینه را با لیفت سینه همزمان انجام داد. بد نیست اشاره شود که پروتز سینه در شیردهی خانم‌ها خللی ایجاد نمی‌کند اما بهتر است پس از آخرین بارداری و شیردهی انجام شود. پروتز سینه به بافت‌های خونی و مجاری سینه آسیبی نمی‌رساند و یک سال پس از گذاشتن پروتز می‌توان دوباره باردار شد و شیر دادن به فرزند را انجام داد.

تزریق چربی به سینه‌ها

تزریق چربی یکی دیگر از روش‌های در بزرگ کردن و رفع عدم تقارن سینه ها است. در این روش به جای استفاده از ایمپلنت، که یک جسم خارجی و مصنوعی است، از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود. برای سینه‌هایی که نیاز به تغییر اندازه خیلی زیادی ندارند و یا در خانم‌هایی که نمی‌خواهند از پروتز سینه استفاده کنند، تزریق چربی بسیار موثر خواهد بود.
یکی دیگر از مزایای تزریق چربی این است که معمولا این روش با لیپوماتیک و لاغری با تخلیه چربی اضافی بدن همراه است. به همین دلیل همراه با کوچک کردن سایز شکم، پهلوها و پشت و یا همچنین تخلیه چربی ران یا بازو، می‌توان از چربی این نواحی برای تزریق به سینه و بزرگ کردن سینه ها استفاده کرد. البته معمولا از چربی بخش‌هایی از بدن استفاده می‌شود که در برابر رژیم‌های غذایی و فعالیت‌های فیزیکی مقاومت بیشتری دارند و دیرتر آب می‌شوند.

روش انجام تزریق چربی

نخست چربی اضافی از شکم و پهلوها (که مقاومت زیادی در برابر مصرف شدن توسط بدن دارد) خارج می‌شود. این کار با کمک دستگاه لیپوماتیک انجام می‌شود که بدون سوزاندن و یا آسیب رساندن به بافت‌های چربی، آنها را از بدن خارج می‌کند.

سپس بافت چربی با کمک سانتریفیوژ خالص‌سازی می‌شود تا آب، خون و دیگر ترکیبات همراه با سلول‌های چربی از هم جدا شوند. سلول‌های چربی خالص شده امکان تزریق دوباره به بدن را دارد. جراح پلاستیک با کمک سرنگ‌های مخصوص، از نقاط مختلف و به میزان بسیار کم این چربی را اندک اندک به درون بافت سینه تزریق می‌کند تا به آن فرم دهد.

معمولا بخشی از این چربی طی چند ماه توسط بدن مصرف می‌شود و نیاز است که دوباره کمی چربی به سینه‌ها تزریق شود. در نهایت سینه‌ها به اندازه مناسب خواهند رسید. البته در فرایند تزریق چربی، معمولا ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از مقدار نیاز چربی تزریق می‌شود و تا مصرف شدن بخشی از آن توسط بدن جبران شود. استفاده از هر کدام از این تکنیک‌ها به شرایط بدنی فرد و توافق او با جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی بستگی دارد.

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل رفع عدم تقارن سینه ها

  • دو هفته تا یک ماه پیش از عمل، مصرف الکل، دخانیات و داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین باید قطع شود.
  • از آنجایی که معمولا این جراحی‌ها با بی‌هوشی عمومی انجام می‌شوند، شب قبل از عمل باید از مصرف غذا و مایعات خودداری کنید تا صبح جراحی، معده شما خالی باشد.
  • تا سه روز پس از عمل نباید حمام کرد پس شب قبل از عمل حمام کنید و سینه‌های خود را با صابون‌های آنتی باکتریال به خوبی بشویید.
  • پس از جراحی درد، ورم و کبودی در سینه‌ها، دست‌ها و قفسه سینه وجود خواهد داشت. این موارد طبیعی است و رفع خواهد شد.
  • کمپرس آب سرد و گرم، مسکن و همچنین نرمش‌های مخصوص تجویز شده توسط پزشک و البته راه رفتن آرام، به کاهش درد، ورم و کبودی کمک خواهد کرد.
  • تغذیه مناسب مانند عدم مصرف نمک تا یک ماه، مصرف مایعات و میوه‌های تازه مانند آناناس و کیوی، بستن سوتین طبی، مراقبت از سینه‌ها و عدم فعالیت سنگین و فشار آوردن به سینه‌ها و همچنین رعایت بهداشت فردی، همگی در بهبودی سریع‌تر، جلوگیری از عفونت و همچنین رسیدن به فرم و اندازه دلخواه در سینه‌ها، موثر خواهد بود.
دیدن نتایج رفع عدم تقارن سینه ها

علائم هشدار دهنده سرطان سینه

سرطان سینه یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که ممکن است بسیاری از بانوان را به خود درگیر کند. به همین دلیل، اکثر بانوان در رابطه با ابتلا به سرطان سینه نگرانی‌هایی دارند. خوشبختانه با اطلاع داشتن از علائم هشدار دهنده سرطان سینه، می‌توان زودتر متوجه این مسئله شده و از شدیدتر شدن آن جلوگیری کرد. علائم هشدار دهنده سرطان سینه شامل موارد زیر هستند: 

  • فرو رفتن نوک سینه به سمت داخل
  • مشکل در بلعیدن غذا
  • کاهش وزن
  • متورم شدن یکی از سینه‌ها 
  • فرو رفتن نوک پستان 
  • وجود یک توده قدیمی در سینه که سایز آن افزایش پیدا کرده است
  • احساس درد و ناراحتی در ناحیه واژن 
  • مشاهده رگ‌های برجسته و مشخص روی سطح سینه
  • ترشح از نوک سینه که ممکن است سفید یا رنگی باشد 
  • تغییر در سایز سینه

هزینه رفع عدم تقارن سینه

برای اطلاع یافتن از هزینه رفع عدم تقارن سینه، ابتدا باید در یک جلسه مشاوره با پزشک شرکت کرده و به طور کامل معاینه شوید. زیرا هزینه رفع عدم تقارن سینه ثابت نیست و با توجه به شرایط مختلف تغییر می‌کند. عوامل موثر بر هزینه رفع عدم تقارن سینه شامل موارد زیر هستند: 

  • میزان عدم تقارن

گاهی اوقات ممکن است عدم تقارن سینه‌ها چندان شدید نباشد. در این حالت، جراح می‌تواند به راحتی طی مدت زمان کوتاهی جراحی را انجام دهد. اما در صورتی که عدم تقارن سینه‌ها بسیار واضح و شدید باشد، جراح به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت عدم تقارن سینه‌ها را از بین ببرد. بنابراین هزینه رفع تقارن سینه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

  • تجربه پزشک 

از دیگر عوامل موثر بر هزینه جراحی رفع تقارن سینه، تجربه و مهارت پزشک است. معمولاً پزشکانی که به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند، هزینه کمتری بابت انجام جراحی دریافت می‌کنند تا مراجعه کنندگان بیشتری داشته باشند. در حالی که پزشکان باتجربه، معمولاً بر اساس سابقه کاری خود هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. 

محل انجام جراحی

با توجه به اینکه جراحی رفع تقارن سینه در مطب خصوصی انجام خواهد شد یا در بیمارستان دولتی، هزینه نهایی نیز متفاوت خواهد بود. برای کاهش هزینه‌ها بهتر است از قبل درباره این مسائل با پزشک مشورت کنید.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل درباره رفع عدم تقارن سینه‌ها صحبت شد. عدم تقارن سینه‌ها یک عارضه بسیار شایع است که معمولا باعث کاهش اعتماد به نفس بانوان می‌شود. زیرا عدم تقارن سینه‌ها تا حد زیادی بر زیبایی سینه‌ها تاثیرگذار است. در این حالت یکی از سینه‌ها بیشتر به سمت پایین می‌افتد یا ممکن است اندازه آن کوچک‌تر باشد. بسیاری از بانوان عدم تقارن سینه.ها را تجربه می‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت عدم تقارن سینه‌ها یک عارضه کاملاً طبیعی است که بسیاری از بانوان را درگیر خود می‌کند.

برای رفع عدم تقارن سینه‌ها از جراحی پلاستیک استفاده می‌شود. روش‌های مختلفی برای رفع عدم تقارن سینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، تزریق چربی به سینه، لیفت سینه یا پروتز سینه روش‌های مناسبی برای از بین بردن عدم تقارن سینه‌ها هستند. گاهی اوقات عدم تقارن سینه‌ها ناشی از تفاوت در شکل سینه‌ها است. برخی مواقع ممکن است این تفاوت در حجم و اندازه سینه‌ها باشد. البته همیشه عدم تقارن سینه‌ها یک مسئله طبیعی نیست. گاهی اوقات این موضوع نشان دهنده یک ناهنجاری در بدن می‌باشد. به عنوان مثال، عدم تقارن ظاهر سینه‌ها ممکن است ناشی از وجود کیست در بافت سینه باشد.

برخی از بانوان در دوران بارداری، شیردهی و همچنین بعد از مصرف داروهای ضد بارداری این مسئله را تجربه می‌کنند. در بسیاری از موارد، پزشکان از چندین روش به صورت همزمان برای متقارن سازی سینه‌ها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، در بانوان جوان سینه‌‌ کوچک‌ با قرار دادن ایمپلنت یا تزریق چربی بزرگ‌تر می‌شود و در بانوان مسن‌تر که بارداری و شیردهی را تجربه کرده‌اند، ممکن است ابتدا هر دو سینه‌ برای متقارن سازی کوچک شوند و همزمان جراحی لیفت سینه نیز انجام شود.

سوالات متداول برای رفع عدم تقارن سینه ها

آیا عدم تقارن سینه‌ها نگران کننده است؟
به چه شکل می‌توان عدم تقارن در سینه ها را رفع کرد؟
عوارض جراحی تقارن سینه ها چیست؟
آیا عدم تقارن سینه‌ ها که به دلیل رشد طبیعی به وجود آمده است به مرور زمان از بین می ‌رود؟
آیا آسیب رسیدن به سینه می ‌تواند موجب عدم تقارن سینه‌ ها شود؟
درمان خانگی برای رفع عدم تقارن سینه ها وجود دارد؟
آیا نامتقارن بودن سینه‌ ها نشان دهنده سرطان یا توده است؟
آیا عدم تقارن سینه‌ها نگران کننده است؟

به صورت کلی، نمی‌توان گفت عدم تقارن در سینه‌ها خطرناک است. بهتر است هر ساله چک‌آپ کاملی را در این زمینه انجام دهید. کیست‌ها و تومورها از عوامل ایجاد سینه‌های نامتقارن است. در بیشتر زیباجویان، عدم تقارن در سینه‌ها هیچ‌گونه پیش‌زمینه پزشکی و خطرناکی ندارد.

به چه شکل می‌توان عدم تقارن در سینه ها را رفع کرد؟

پس از معاینه و جلسه ویزیت اولیه، پزشک توضیحاتی از شرایط شما ارائه داده و بهترین روش مناسب شما برای رسیدن به سینه‌های متقارن را پیشنهاد خواهد کرد. برای این جراحی ممکن است پزشک از روش جایگذاری پروتز در سینه‌ها، لیفت سینه و یا تزریق چربی به سینه استفاده کند. انتخاب نوع جراحی به تشخیص پزشک، شرایط و نظر بیمار و همچنین، میزان نامتقارن بودن سینه‌ها بستگی دارد.

عوارض جراحی تقارن سینه ها چیست؟

هر جراحی ممکن است عوارض کوتاه و یا درازمدتی را به همراه داشته باشد. معمولا عوارض جراحی متقارن‌سازی سینه عوارض بسیار کمی دارند. همچنین، بسته به روشی که پزشک برای کوچک کردن سینه انتخاب می‌کند، ممکن است عوارض متفاوت باشد. احساس درد در ناحیه جراحی، عفونت‌های جزئی، تورم و قرمز شدن و بی‌حسی سینه‌ها از عوارض این جراحی است.

آیا عدم تقارن سینه‌ ها که به دلیل رشد طبیعی به وجود آمده است به مرور زمان از بین می ‌رود؟

معمولاً ۲۵ درصد بانوان مشکل عدم تقارن سینه پایدار دارند. یعنی به مرور زمان عدم تقارن سینه‌ها از بین نمیرود و باقی خواهد ماند.

آیا آسیب رسیدن به سینه می ‌تواند موجب عدم تقارن سینه‌ ها شود؟

بله، گاهی اوقات ممکن است یک ضربه موجب نامتقارن شدن بافت سینه شود. همچنین بیماری‌های داخلی یا عفونت نیز بر نامتقارن شدن سینه‌ها موثر هستند.

درمان خانگی برای رفع عدم تقارن سینه ها وجود دارد؟

بله، می‌توان از روش‌های خانگی برای رفع عدم تقارن سینه‌ها استفاده کرد. ولی معمولاً پیشنهاد می‌شود که افراد ابتدا برای معاینه به پزشک مراجعه کرده و بعد برای درمان خانگی اقدام کنند.

آیا نامتقارن بودن سینه‌ ها نشان دهنده سرطان یا توده است؟

عدم تقارن سینه‌ها همیشه نشان دهنده سرطان یا وجود توده نیست و باید منشاء اصلی این مشکل مورد بررسی قرار گیرد. 

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید

۶ دیدگاه. ترک جدید

  • با سلام و احترام. تشکر از مطالب بسیار خوبتان. ۳۳ سال دارم و مجرد هستم. از زمان بلوغ مشکل عدم تقارن سینه دارم و به اندازه یک سایز سینه هام تفاوت دارند آیا با تزریق چربی مشکل من کاملا حل می شود؟

    پاسخ
    • با سلام
      دوست عزیز شما باید حتما به صورت حضوری معاینه شوید تا مشخص شود با چه روشی مشکل شما برطرف حواهد شد.

      پاسخ
  • سلام.۱۶ساله هستم و از اوایل بلوغ سایز سینه هایم نامتقارن بود ایا پس از بلوغ برطرف میشود؟؟

    پاسخ
    • با سلام
      دوست عزیز شما باید تا پایان ۲۰ سالگی منتظر باشید در صورتی که مشکل عدم تقارن سینه های شما برطرف نشد می توانید به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه نمایید.

      پاسخ
  • سلام.۲۰ ساله هستم و خیلی وقت مشگل نامتقارن بودن سینه رو دارم اوایل مشخص نبود اما الان با کمی دقت مشخص میشه من چیکار باید بکنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست