پیکرتراشی ران چیست و هزینه و عوارض آن چگونه است؟

پیکرتراشی ران چیست
جراحی زیبایی اندام

امروزه تغذیه ناسالم و سبک زندگی نادرست، سبب ایجاد فرم نامناسب در بدن شده است. بسیاری از افراد، مدت زیادی از روز را به صورت نشسته کار می‌کنند و فعالیت زیادی ندارند. این امر باعث تجمع چربی در قسمت پایین تنه شده و حجم و فرم نامناسبی را در قسمت ران‌های فرد ایجاد می‌کند. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند تغییرات هورمونی، ژنتیک و حاملگی نیز می‌تواند در چاقی ران‌ها تاثیرگذار باشد. چاقی و ظاهر نامناسب امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد به خصوص بانوان شده است و به دنبال راهی برای خلاص شدن از چربی و رسیدن به فرم اندام دلخواه هستند. رسیدن به اندام دلخواه با انجام حرکات ورزشی زمان‌بر بوده و صبر نسبتا زیادی را طلب می‌کنند؛ همچنین، با کاهش میزان کالری دریافتی و انجام ورزش، برخی از چربی‌های ران از بین رفته، اما ممکن است برخی دیگر به راحتی از بین نرفته و باقی بماند. جراحی پیکرتراشی ران در کنار رژیم غذایی مناسب و اصول زندگی درست می‌تواند شما را در رسیدن به اندام زیبا کمک کند و زودتر به نتیجه‌ی دلخواه برساند.

روش انجام پیکرتراشی ران

پیکرتراشی ران از جمله جراحی‌های زیبایی است که در آن جراح متخصص با مهارت بالای خود چربی‌های تجمع یافته در قسمت ران‌ها را با استفاده از روش‌های مختلف از بین برده و فرم زیبایی را به اندام فرد می‌بخشد. روش‌های مختلف جراحی پیکرتراشی ران عبارتند از:

لیپوماتیک

لیپوماتیک ران یکی از مؤثرترین روش‌های جراحی برای از بین رفتن چربی‌های اضافی ران و اطراف آن است. ران‌ها در تناسب و زیبایی اندام تأثیر زیادی دارند و نامتناسب بودن آن‌ها دیگر نواحی بدن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. همین امر سبب شده که لیپوماتیک ران جز پرطرفدارترین جراحی‌ها بوده و افراد زیادی برای انجام آن به متخصصین مراجعه نمایند.

در لیپوماتیک ران ابتدا پس از معاینات و بررسی بدن توسط پزشک، میزان چربی اضافی در قسمت ران مشخص شده و سپس، با استفاده از بی‌حسی موضعی، جراحی آغاز می‌شود. در این روش از جراحی پیکرتراشی ران، برش‌های کوچکی در قسمت ران زده شده و سپس، لوله‌ای به نام کانولا وارد بافت چربی شده و با ارتعاش و حرکات رفت و برگشتی سبب شکسته شدن و تخریب بافت چربی شده و سپس چربی‌های اضافی با نیروی مکش به صورت مایع از قسمت مورد نظر خارج می‌شود.

مطالعه مقاله تفاوت های پیکر تراشی با جراحی های لاغری را از دست ندهید!

لیپوساکشن

در این روش نیز مانند لیپوماتیک ران، از دستگاهی به نام لوله کانولا برای از بین بردن چربی استفاده می‌شود، اما تفاوتی که این روش با روش لیپوماتیک دارد، این است که در لیپوساکشن با استفاده از حرارت، سلول‌های چربی را ذوب کرده و از بدن خارج می‌کنند که این کار ممکن است عوارضی از جمله آسیب دیدن بافت‌های اطراف و تغییر رنگ را در پی داشته باشد. علاوه بر این، وجود ارتعاش و لرزش در روش لیپوماتیک از آویزان شدن پوست جلوگیری می‌کند، اما در روش لیپوساکشن ارتعاش و لرزش وجود ندارد و چربی‌های اضافی با حرارت ذوب می‌شوند.

لیفت ران

یکی از روش‌های پیکرتراشی ران، جراحی لیفت ران است. در این روش از جراحی، پس از بررسی و معاینات لازم توسط پزشک، با ایجاد برش‌های مختلف، پوست و چربی اضافی قسمت ران از بین رفته و در نتیجه، ظاهر زیبایی برای ران‌ها ایجاد می‌شود. افرادی که وزن آن‌ها ثابت است و با ورزش نمی‌توانند چربی‌های قسمت ران خود را از بین ببرند، می‌توانند با روش لیفت ران سلولیت اضافی و افتادگی پوست را درمان کنند.

چه عواملی سبب می‌شود که پیکرتراشی ران طرفداران زیادی داشته باشد؟

  • چاقی و افزایش تجمع بافت چربی در قسمت ران سبب شده که در حین راه رفتن به دلیل ساییدگی، فرد در قسمت ران‌ها عرق‌‌سوز شود و این امر راه رفتنش را با اختلال مواجه کند.
  • یکی از مشکلات اساسی که برای افرادی که با چاقی ران‌ها مواجه هستند، ایجاد می‌شود، مشکل در خرید است. نامتناسب بودن اندام سبب می‌شود هنگام خرید شلوار شما نتوانید به راحتی سایز مورد نظر خود را پیدا کنید. علاوه بر این ساییدگی در قسمت ران پا سبب می‌شود که کیفیت شلوار به زودی از دست رفته و شلوار خراب شود. در مقاله‌ی عمل زیبایی لاغر کردن ران با یکی از روشهای لاغری ران به طور کامل آشنا شوید.
  • چاقی ران‌ها فشار زیادی را بر روی زانو وارد می‌کند. به همین دلیل، اگر هرچه زودتر مشکل چربی اضافی در این قسمت رفع نگردد، به مرور زمان درد در قسمت پا و زانو را برای فرد به دنبال دارد.

برای اطلاعات بیشتر درباره لیفت برای اندام های مختلف بدن ، مقاله ی لیفت باسن را مطالعه کنید.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی پیکرتراشی ران هستند؟

ممکن است افرد زیادی از ظاهر ران‌های خود ناراضی بوده و به دنبال راهی برای خلاص شدن از چربی‌های این قسمت باشند؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که رسیدن به نتیجه مناسب برای افرادی که شرایط لازم برای انجام جراحی را دارا هستند، امکان دارد. این افراد باید دارای شرایطی باشند؛ اعم از:

  • افرادی که در ران‌های آن‌ها پوست اضافه زیادی مشاهده نمی‌شود.
  • افرادی که پوست بدن آن‌ها دارای خاصیت ارتجاعی زیادی است؛ زیرا در صورتی که پوست بدن بیمار از خاصیت کشسانی مناسب برخوردار نباشد، ممکن است پوست فرد دچار افتادگی شود.
  • افرادی که قبل از اقدام برای جراحی با رژیم غذایی و ورزش سعی در از بین بردن چربی‌های اضافی داشتند، اما موفق نشدند.
  • کاندیدای مناسب برای جراحی لیپوماتیک ران افرادی هستند که بزرگی ران‌ها در آن‌ها به دلیل تجمع چربی‌های موضعی بوده و مشکلات هورمونی و آناتومیکی سبب بروز چاقی ران‌ها نباشد.
  • افرادی که از سلامت عمومی بدن به طور کامل برخوردار هستند و بیماری خاصی ندارند.
  • افرادی که از وزن مناسبی برخوردار باشند. افرادی به عنوان کاندید مناسب برای جراحی پیکرتراشی ران معرفی می‌شوند که از اضافه وزن زیادی برخوردار نیستند و توده‌ی بدنی آن‌ها مناسب است و فقط به دلیل تجمع چربی در قسمت پایین تنه، از ظاهر ران‌ها خود احساس نارضایتی می‌کنند.
  • افرادی که از دخانیات و مشروبات الکلی استفاده نمی‌کنند.
  • افرادی که انتظارات واقعی و معقول از نتیجه‌ی جراحی داشته باشند.

برای مطالعه بیشتر مقاله ورزش بعد از عمل لیپوماتیک را پیشنهاد میکنیم.

جراحی لیپوماتیک ران چه عوارضی ممکن است برای فرد ایجاد کند؟

لیپوماتیک ران نیز مانند سایر جراحی‌ها برخی عوارض را برای افراد به همراه دارد؛ اما انتخاب پزشک مناسب می‌تواند این عوارض را برای فرد به میزان چشمگیری کاهش دهد. برخی از عوارض این جراحی عبارتند از:

  • درد، تورم و کبودی در قسمت ران
  • تجمع مایعات ناشی از جراحی در زیر پوست
  • ایجاد افتادگی یا شل شدگی در پوست
  • احساس بی‌حسی در نقاط جراحی
  • احتمال ایجاد سوراخ در داخل بدن
  • حساسیت به مواد بی‌حسی
  • احتمال لخته شدن خون
  • ایجاد زخم و یا صدمه به اندام‌های دیگر بدن

قبل از جراحی پیکرتراشی ران چه اقداماتی لازم است؟

  • انتخاب یک جراح حاذق و متخصص امری بسیار مهم است که در پیدایش نتیجه ایده‌آل بسیار تأثیرگذار است. فردی که می‌خواهد اقدام به جراحی لیپوماتیک ران کند، می‌تواند با مشاهده نمونه جراحی‌های قبلی پزشک مورد نظر و مشاوره قبل از جراحی، بهترین پزشک را انتخاب کند تا بهترین نتیجه برای او حاصل شود.
  • در جلسه ‌مشاوره قبل از جراحی انتظارات بیمار از جراحی گفته شده و سپس، پزشک با بررسی فیزیکی و انجام معاینات لازم مقدار تغییراتی که در جراحی می‌تواند برای فرد اتفاق بیفتد را برای او مشخص می‌کند.
  • قبل از انجام جراحی به مدت دو هفته از خوردن داروهایی نظیر آسپیرین و پروفن خودداری کنید؛ زیرا ممکن است در روند بهبودی اختلال ایجاد کرده و تاثیر منفی بگذارد.
  • قبل از جراحی لیپوماتیک ران به مدت یک ماه از استعمال دخانیات و الکل خودداری نمایید.
مراقبت قبل از جراحی پیکرتراشی ران

بعد از پیکرتراشی ران چه مراقبت‌هایی لازم است؟

بخشی از هر عمل جراحی به انجام عمل توسط یک پزشک متخصص و بامهارت برمی‌گردد. علاوه بر این بخش، موفقیت در هر عمل جراحی و رسیدن به نتیجه مطلوب، به انجام مراقبت‌ لازم پس از جراحی نیز وابسته است. افراد باید توصیه‌هایی که پزشک به آن‌ها می‌کند را به خوبی رعایت کرده و به آن‌ها عمل کنند تا نتیجه جراحی با اختلال مواجه نشود. برخی از مراقبت‌های لازم پس از انجام جراحی پیکرتراشی ران عبارتند از:

  • زمانی که چربی‌های اضافی از زیر پوست خارج می‌شود، پزشک برای جلوگیری از افتادگی پوست یک نوع گن را به بیمار می‌دهد تا در هفته‌های اول به صورت منظم از آن استفاده کند. این گن سبب فشار به قسمت ران فرد شده و همین فشار بافت ران را منسجم کرده و در نتیجه، کیفیت جراحی را افزایش می‌دهد. همچنین، استفاده از گن، ترمیم زخم را سرعت بخشیده و سبب کاهش تورم می‌گردد.
  • ممکن است درن‌هایی برای تخلیه خون آبه‌ و مایعات ناشی از جراحی در محل زخم قرار داده شود. این درن‌ها، بعد از گذشت ۴ الی ۶ روز توسط پزشک برداشته می‌شوند.
  • بعد از جراحی لیپوماتیک ران از هر گونه فشار به محل جراحی خودداری کنید. فشار زیاد ممکن است سبب افزایش تورم و خونریزی شود.
  • به مدت دو هفته بعد از جراحی از توالت فرنگی استفاده کنید؛ زیرا نشستن بر روی توالت ایرانی فشار زیادی را به ران‌ها وارد می‌کند.
  • پس از جراحی، داروهایی توسط پزشک برای بیمار تجویز می‌شود که باید برای جلوگیری از هر گونه عفونت و درد شدید آن‌ها را در روزهای ابتدایی پس از جراحی در مدت زمان مشخص مصرف کند. با وجود ایجاد برش کوچک در جراحی پیکرتراشی ران، باید مراقبت‌های لازم به صورت درست و اصولی انجام گیرد تا مشکلی در نتیجه جراحی ایجاد نشود.
  • بعد از گذشت چند روز در منزل به صورت آهسته قدم بزنید. این کار، احتمال لخته شدن خون و تورم را کاهش می‌دهد.
  • بعد از جراحی لیپوماتیک از مصرف هر گونه دارو به صورت خودسرانه خودداری کنید؛ زیرا این کار ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برایتان به همراه داشته باشد. فقط داروهایی را که پزشک تشخیص داده مصرف کنید.
  • تا یک ماه پس از جراحی لیپوماتیک ران از انجام هر گونه فعالیت سنگین خودداری کرده و به هیچ عنوان با انجام فعالیت سنگین ورزشی، فشاری را به قسمت مورد نظر وارد نکنید.
  • داشتن یک برنامه درست در زندگی در سرعت بخشیدن به بهبود نواحی جراحی‌شده بسیار کمک می‌کند. پس از جراحی پیکرتراشی ران، یک رژیم غذایی سالم را برای خود در نظر بگیرید؛ همچنین، با گنجاندن ورزش روزانه از افزایش بافت چربی در بدن جلوگیری کنید.
  • از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات تا چندین هفته پس از جراحی خودداری کنید.

چه عواملی در تعیین هزینه جراحی موثر است؟

هزینه جراحی با در کنار هم قرار گرفتن عوامل مختلف تعیین می‌گردد؛ به همین دلیل، نمی‌توان هزینه مشخصی را برای جراحی در نظر گرفت. عواملی همچون:

  • مقدار چربی اضافی ران: هر چقدر میزان چربی اضافی در قسمت ران بیشتر باشد، عمل جراحی به زمان بیشتری نیاز دارد و در نتیجه، هزینه جراحی افزایش می‌یابد.
  • روش انجام جراحی: انتخاب روش از بین بردن چربی در تعیین قیمت جراحی موثر است. به طور کل، روش‌هایی که از مزایای بیشتری برخوردارند، برای انجام آن باید هزینه بالاتری پرداخت شود.
  • دستمزد جراح: هر جراح با توجه به تجربه و سوابق خود، محل جراحی، وسایل مورد استفاده در جراحی و دستمزد دستیاران، هزینه‌ای را برای عمل مشخص می‌کنند.
برای جراحی پیکرتراشی ران چه قسمت‌هایی از پا مورد بررسی قرار می‌گیرد؟
جراحی لیپوماتیک چه مزایایی برای افراد به همراه دارد؟
چه زمانی برای انجام جراحی پیکرتراشی ران مناسب است؟
آیا نتیجه جراحی لیپوماتیک ران ماندگار است؟
پیکر تراشی ران پا به چه معنی است؟
آیا با پیکرتراشی ران می‌شود پاها را لاغر کرد؟
آیا پیکرتراشی ران عوارض دارد؟
برای جراحی پیکرتراشی ران چه قسمت‌هایی از پا مورد بررسی قرار می‌گیرد؟

قبل از انجام جراحی، طی یک جلسه مشاوره، پزشک متخصص به بررسی اندام فرد می‌پردازد تا با در نظر گرفتن شرایط، نتیجه ایده‌آل را برای فرد رقم‌ بزند. قسمت‌هایی از جمله پشت ران پا، داخل ران، بیرون ران، پشت ساق پا، روی ران و اطراف زانو قبل از جراحی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جراحی لیپوماتیک چه مزایایی برای افراد به همراه دارد؟
  • این امکان وجود دارد که بتوان چربی استخراج شده را به نواحی دیگر بدن تزریق کرد.
  • محدودیت‌های فیزیکی فرد پس از جراحی برطرف می‌گردد.
  • دوران نقاهت سختی ندارد و روند بهبودی به سرعت برای فرد طی می‌شود.
  • چربی تمام قسمت‌های ران را می‌توان در جراحی کاهش داد.
چه زمانی برای انجام جراحی پیکرتراشی ران مناسب است؟

زمانی برای انجام جراحی مناسب است که وزن فرد ثابت شده و احتمال افزایش وزن به مراتب کاهش یابد. معمولا در سنین بالای ۳۰ سال وزن افراد متعادل می‌ماند و به همین دلیل، زمان مناسبی برای انجام جراحی است.

آیا نتیجه جراحی لیپوماتیک ران ماندگار است؟

در صورتی که مراقبت‌های لازم پس از جراحی به صورت کامل رعایت شود، نتایج جراحی دائم خواهد بود. فرد پس از جراحی لیپوماتیک ران باید روزانه به صورت منظم فعالیت ورزشی انجام داده و همچنین، غذاهای کم‌ چرب و حاوی پروتئین و ویتامین را در رژیم غذایی بگنجانید.

پیکر تراشی ران پا به چه معنی است؟

پیکر تراشی ران پا به معنی استفاده از روش‌هایی اسن که بخش‌های دارای چربی اضافی را لاغر کرد، پوست اضافی شل و افتاده ران را برداشت و همچنین اگر بخشی از ران دچار لاغری، گودی و یا تورفتگی است، با کمک تزریق فیلر یا چربی، آن را اصلاح کرد. در نهایت پیکرتراشی ران می‌توان پاها و ران شما را با دیگر بخش‌های بدن شما هماهنگ و متناسب کند و اندام زیباتری ایجاد کند.

آیا با پیکرتراشی ران می‌شود پاها را لاغر کرد؟

بله. با کمک روش لیپوماتیک، بدون ایجاد آسیب به بدن، فقط بافت چربی اضافی از زیر پوست خارج می‌شود تا ران پاهای شما لاغرتر شود. معمولا در هر عمل پیکرتراشی می‌توان ۱۰ تا ۱۲ لیتر چربی را از ران‌های پا، بیرن کشید. این کار به لاغری موضعی پا کمک می‌کند. همچنین پوست اضافی و شل را نیز می‌توان با کمک عمل لیفت، برداشت تا پاهای ما خوش فرم شود. پیکرتراشی و تخلیه چربی را می‌توان برای ناحیه داخلی، خارجی و یا کل ران پا انجام داد.

آیا پیکرتراشی ران عوارض دارد؟

درد، کبودی و تورم پاها، از عوارض بعد از عمل پیکرتراشی ران است که با کمک مراقبت‌های بعد از عمل، از بین خواهند رفت. در غیر این صورت هیچ آسیبی به بدن و بافت عضلات، رگ‌ها یا اعصاب پا نخواهد رسید. در نتیجه پس از گذشت چند ماه، شما بهبودی کامل را تجربه خواهید کرد و ران پاهای شما لاغر و باریک‌تر خواهد شد. البته در این چند ماه حتما باید به مراقبت‌ها و توصیه‌های جراح خود به دقت عمل کنید و حتما مراقبت از پوست و رعایت سبک زندگی درست را جدی بگیرید.

برای آگاهی بیشتر ، با مشاوران ما در مطب دکتر آرش نجف بیگی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر نجف بیگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

جدیدترین مقالات

مقالات مرتبط

فهرست